Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Koulutus kiinnostaa, kun siitä kertoo opiskelija itse – Sataedu muutti mielikuvia tarinoiden sarjalla Satakunnan Kansassa

Sataedu vaikutti brändinsä mielikuvaan säännöllisellä tarinankerronnalla maakunnan päämediassa. Näkyvyys lisääntyi ja koulutusten hakuihin ohjattiin suoraan tarinasta. Aidot tarinat keräsivät kymmeniä tuhansia silmäpareja.
Case Sataedu artikkelikuva
9.8.2021
Jaa:FacebookXLinkedin

Sataedu halusi kasvattaa artikkeleiden sarjalla brändin tunnettuutta ja lisätä kiinnostusta eri koulutusaloja kohtaan. Tarinoilla haluttiin tavoittaa oikeat ihmiset, jotka innostuisivat koulutuksista ja hakisivat opiskelemaan unelmiensa alaa.

Ihmisten aidot tarinat puhuttelevat. Tämä on tunnistettu Sataedussa.

"Kerromme meillä syntyneitä opiskelijoiden menestystarinoita, mikä välittää meistä positiivista viestiä", kuvaa Sataedun markkinointisuunnittelija Johanna Virtanen.

Sataedu tarjoaa monipuolisesti ammatillista koulutusta eri-ikäisille Satakunnassa. Ennen pandemiaa ihmiset tavoitettiin kasvokkain ja tapahtumissa. Tavoittamisen tarve ei kadonnut poikkeusaikana. Piti muuttaa tekemisen tapoja.

Yli puolet Sataedun opiskelijoista tulee jatkuvan haun kautta. Sataedu tavoittelee nuorten lisäksi uudelleenkouluttautujia, jatkokouluttautujia ja ammatinvaihtajia.

Jutta Kangas, Sataedun oma yhteyshenkilö Sanomalla, ​​​​​​toi pöytään valmiin kattauksen mainonnan ratkaisuja. Tarinoita ryhdyttiin tuottamaan strategisin askelein sarjana.

"Jutta ymmärtää ja huomioi resurssit, tavoitteet ja muut käytössä olevat kanavamme. Näistä asioista on aina voitu keskustella avoimesti", Virtanen korostaa.

Ulvilalainen Marjo Hiltunen, 31, päätti vaihtaa alaa ja löysi paikkansa koneistajana – ”Nautin siitä, että työ haastaa minua älyllisesti”

Lue lisää
Sataedu natiiviartikkeli1.jpeg

Lähihoitaja Jani Kanstrénin työ ikäihmisten parissa on rikkaampaa kuin moni arvaisi – ”Jos vanhuksen unelmana on Pariisin näkeminen, se voidaan toteuttaa VR-lasien kautta”

Lue lisää
Sataetu natiiviartikkeli.jpeg

Sataedun puhtauspalvelualan koulutus siivitti Meri Lehdon, 21, nopeasti vakituiseen työpaikkaan – ”Olen todella ylpeä ammatistani ja siitä, mitä teen”

Lue lisää
Sataedu natiiviartikkeli3.jpeg

Artikkeleita julkaistiin kuukausittain puolen vuoden ajan. Eri alat olivat kattavasti esillä, ja lukijaa palveltiin opiskelijoiden kokemuksilla. Alavalinnassaan onnellinen Meri kertoi puhtausalasta. Kone- ja tuotantotekniikan artikkeli muovasi lukijan käsityksiä alasta uusiksi Marjon näkökulmasta. Sisältöjen vaatimustaso kuluttajien keskuudessa on korkea, ja kilpailu ihmisten ajasta on kovaa.

"Kaikissa sisällöissä oli ydinviesti, joka tarjoiltiin lukijalle ymmärrettävästi muotoiltuna. Jokaisen artikkelin yhteydessä oli avoimena myös kyseisen koulutuksen haku. Lukija ohjattiin natiiviartikkelista suoraan hakuun", kertoo artikkeliaiheita Virtasen opintovapaan ajan koordinoinut markkinointisuunnittelija Linnea Mattila.

Hyvinvointi- ja sotealalla hakijoiden koulutuksiin on hakeutunut soveltuvampia hakijoita.

Aidot tarinat toimivat brändimielikuvan kehittäjinä.

Artikkelit on palautteen mukaan huomattu niin potentiaalisten opiskelijoiden, sidosryhmien kuin henkilökunnankin keskuudessa. Yhteistyö ylitti asiakkaan odotukset ja artikkelit keräsivät kaikkiaan kymmeniä tuhansia silmäpareja.

  • 12 artikkelia 7 kuukaudessa
  • Yhteensä 38 440 sivunäyttöä
  • Yhden artikkelin parissa vietetty aika keskimäärin 1,5 minuuttia

"Nimemme, agendamme ja ihmisemme ovat tasaisin väliajoin esillä mediassa, mikä rakentaa meistä mielikuvaa houkuttelevana oppilaitoksena. Maakunnan päämedia on väylä, jonka kautta tavoitamme oikeita ihmisiä hyvin", Mattila toteaa.

Sanomalla ja Sataedulla on takana vuosien kumppanuus. Virtanen kuvaa yhteistyötä helpoksi ja ratkaisukeskeiseksi.

"Sanoman sisältömarkkinoinnin ihmiset ovat meille kumppaneita, joiden kanssa työskentelemme tiiminä. Arvostan suuresti toiminnan läpinäkyvyyttä, työn joustavuutta ja yhteistä markkinoinnin kieltä."

Kumppanuuden tavoitteena on jatkuvuus ja kehittyminen.

"Natiivimainonnasta saamamme data on ollut tosi arvokasta. Sen avulla olemme kehittäneet sisältömarkkinointia eteenpäin."  

Tarinoilla on merkitystä. Niistä käy ilmi, millaista työn tekeminen on ja millainen ihminen alalla pärjää. Hupihakeminen koulutuksiin väheni.

Johanna Virtanen
Markkinointisuunnittelija
Sataedu

Kuva:  Marjo Hiltunen kertoi natiiviartikkelissa opiskelustaan ja työstään kone- ja tuotantotekniikan parissa.

Innostuitko?

Ota rohkeasti yhteyttä omaan mediamyyjääsi ja kysy natiivimainonnan mahdollisuuksista. Sanoman sisältömarkkinointitiimi toteuttaa artikkelit ja videot tarvittaessa avaimet käteen -periaatteella.

Lue lisää natiivimainonnasta

Tagit

Natiivimainonta Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
  • ”Jääkaapin ovessa se taas oli” – Kalusteverstas luottaa näkyvyyteen HS Aluemarkkinoissa ja saa siitä hyviä tuloksia

    Julkaistu
    21.8.2025
    Yrittäjä Pekka Lahtinen uskoo, että brändäys ei ole vain suurten yritysten etuoikeus. Säännöllinen mainonta HS Aluemarkkinoissa on ollut ratkaiseva tekijä Kalusteverstaan asiakaskunnan kasvattamisessa. Kun näkyvyys on kohdallaan, tuloksellisuus seuraa perässä.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • LähiTapiola sai huipputuloksia natiivimainonnalla

    Julkaistu
    25.6.2025
    Natiivikampanja nousi LähiTapiolan vuoden toistaiseksi parhaaksi mediatoimenpiteeksi ja osoitti, että vaikuttava tarina voi tehdä vaikeasta aiheesta lähestyttävän.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland