Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Maaliskuun kuukauden kamppis kertoo elämänmakuisia tarinoita

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Maaliskuussa haluttiin nostaa valokeilaan alueellisuus. Pirkanmaan Osuuskaupan Ihmiset ensin -teeman natiiviartikkelissa keskiössä on ison mainospinnan ja visuaalisen nokkeluuden sijaan elämänmakuinen, vahva tarina kaupan kulissien takaa.
Kuukauden kamppis POK artikkelikuva
14.4.2021
Jaa:FacebookXLinkedin

Yksi osuustoiminnan eettisistä periaatteista on pitää huolta ihmisistä. Se on myös Pirkanmaan Osuuskaupan strategian kulmakiviä. Työntekijän paras on POK:lla tehtyjen ratkaisuiden pääfokus ja niistä tarinoista halutaan kertoa ulospäin.

"Ihmiset ensin -teema näkyy kaikessa tekemisessämme ja viestinässämme", Ei varsinainen selviytymistarina -artikkelin kirjoittanut POK:n vt. viestinnän asiantuntija Anna Harju kertoo.

Yllättäviä uraratkaisuja, työarkea, haasteita ja työntekijöiden eduksi tehtyjä päätöksiä. Pirkanmaan Osuuskaupalla on töissä 3 000 ihmistä, joten tarinoita riittää. Ja ne ansaitsevat tulla kuulluksi. Tarinat ovat luonteva tapa tuoda esiin kaupan työn taustoja.

"Meillä on töissä ihmisiä tosi vaihtelevilla taustoilla. Pitkän linjan tekijöiden lisäksi on paljon ohikulkumatkalla olevia, kuten opiskelijoita. Moniin kaupan töihin sisältyy paljon sellaista, mikä ei näy asiakkaalle. Koronakiriisi on muuttanut käsityksiä kaupan alan työstä, ja uskon, että alan aliarvostus on vähentynyt. Silti oma henkilöstökään ei täysin tunne fyysisen ja henkisen terveyden ylläpitoon tähtääviä tukitoimia tai koulutus- ja urapolkumahdollisuuksia, joita POK työnantajana tarjoaa", Harju pohtii.

"Tuotamme tekstit omiin kanaviimme osittain itse: henkilöstölehtiin, POK:n nettisivuille ja someen sekä Aamulehden natiiviartikkelipaikalle. Ne eivät sisällä vain kiiltokuvaa ja kaunista pintaa vaan kertovat arjesta vastoinkäymisineen. Niitäkin kun elämässä on. Aamulehden kanssa tehdyissä natiiviartikkeleissa on kyse näkyvyyden saamisesta noille tarinoille."

Brändi on ihmisen mielikuva yrityksestä. Siihen vaikuttaa kaikki viestintä ja asiakaskohtaamiset. Harju kertoo, että Osuuskauppa isona organisaationa koetaan usein kylmänä, kovana ja kasvottomana. Aamulehdessä 4.3.2021 julkaistulla Ei varsinainen selviytymistarina -natiiviartikkelilla halutaan tehdä näkyväksi sitä lämpöä ja tekemisen meininkiä, jota ison organisaation kulisseissa on. Jutussa on mukana tamperelainen vaikuttaja Emmi Nuorgam, joka on yksi Pirkanmaan Osuuskaupan edustajiston jäsenistä. Omissa kanavissaan Emmi puhuu paljon erilaisuudesta ja mielenterveydestä.

"Artikkeleita ei kirjoiteta vain brändimielikuvien takia. Osuustoiminnallisen yrityksen ihan tavalliseen tekemiseen liittyy eettisiä arvoja, kuten yhteiskunnallinen vastuu ja välittäminen. Erityistä tukea työssä tarvitsevien projekti on yksi osa sitä, Harju haluaa muistuttaa."

Natiiviartikkeleista seurataan POK:lla lukukertoja ja lukuaikaa, ja tyytyväisiä on oltu. Sisältö on löydetty ja se on koettu kiinnostavana. Ei varsinainen selviytymistarina -artikkelin jälkeen palautteen antajat ovat kertoneet kuvan Pirkanmaan Osuuskaupasta muuttuneen positiivisesti jutun luettuaan. Lukijoista 72 % on ollut naisia, erityisesti 35─44-vuotiaita sekä 45─54-vuotiaita.

"Pirkanmaan Osuuskaupalla on 207 000 asiakasomistajaa. Harva heistä päätyy POKin sivuille kuluttamaan sisältöä, mutta Aamulehdessä tavoitamme heidät ja vielä enemmän", Harju summaa.

Viime vuodelle POK:n tavoitteena oli saada kaksi juttua, joissa lukukerrat menisivät yli 10 000 lukijan. Juttuja julkaistiin Aamulehdessä 12, niistä tavoiteraja rikottiin neljässä. Tämän vuoden uusin on matkalla kohti rajaa.

"Yksi viimevuoden onnistuneimmista natiiviartikkeleista oli juttu POKin ravintolatyöntekijöiden siirtymisestä kauppoihin töihin koronarajoitusten alettua. Artikkeli keräsi lähes 83 000 lukukertaa, mikä on huikea määrä. Kaikkein huikeinta oli kuitenkin se, että ketään ei jouduttu irtisanomaan tai lomauttamaan", Anna Harju iloitsee.

Pirkanmaan Osuuskaupalla on 207 000 asiakasomistajaa. Aamulehdessä tavoitamme heidät ja vielä enemmän.

Kuukauden kamppis

Tagit

Kuukauden kamppis Natiivimainonta Uutismedia Vastuullisuus

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
  • ”Jääkaapin ovessa se taas oli” – Kalusteverstas luottaa näkyvyyteen HS Aluemarkkinoissa ja saa siitä hyviä tuloksia

    Julkaistu
    21.8.2025
    Yrittäjä Pekka Lahtinen uskoo, että brändäys ei ole vain suurten yritysten etuoikeus. Säännöllinen mainonta HS Aluemarkkinoissa on ollut ratkaiseva tekijä Kalusteverstaan asiakaskunnan kasvattamisessa. Kun näkyvyys on kohdallaan, tuloksellisuus seuraa perässä.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • LähiTapiola sai huipputuloksia natiivimainonnalla

    Julkaistu
    25.6.2025
    Natiivikampanja nousi LähiTapiolan vuoden toistaiseksi parhaaksi mediatoimenpiteeksi ja osoitti, että vaikuttava tarina voi tehdä vaikeasta aiheesta lähestyttävän.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland