Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Mainonta helposti jäisi, jos ei olisi ihmistä, joka huolehtii

Öljy- ja kaasupolttimoita asentavan ja huoltavan Honkiniemen asiakkaana on pirkanmaalaisia omakotitaloasujia, taloyhtiöitä ja yrityksiä. Yksinyrittäjä nauttii työssään erilaisten ihmisten kohtaamisesta, maakuntaa ristiin rastiin ajettujen kilometrien mukana vaihtuvista maisemista ja siitä, ettei yksikään päivä ole samanlainen kuin edellinen. Tietokoneella istumista ja yritystoimintaan kuuluvia taustatöitä saisi olla mahdollisimman vähän.
20.4.2021
Jaa:FacebookXLinkedin

Kun nokialainen yrittäjä Sami Honkiniemi aloitti toimintansa vuonna 2007, hän toi ensimmäisen käyntikorttikokoisen printti-ilmoituksensa Nokian Uutisten konttorille Paikallista palvelua -palstaa varten. Sillä jatkettiin viisi vuotta, kunnes Nokian Uutisten mainosmyyntiin tuli Jenni Nikkilä. Vielä vuodella jatketun käyntikortti-ilmoittelun jälkeen Nikkilä pyysi Honkiniemeltä aikaa palaverille. Hän halusi kuulla enemmän Honkiniemen yrityksestä ja sen toiminnasta, toimialueesta ja asiakkaista, jotta tietäisi, millaista mainontaa Öljy- ja kaasulämmitys Honkiniemi oikeasti tarvitsisi. Siitä se lähti, ensi vuonna jo 10 vuotta täyttävä asiakassuhde.

”Nykyään pystyy markkinoinnissakin tekemään paljon itse, mutta se vaatii aikaa ja asioihin paneutumista. Se on aina pois jostain muusta, ajasta, jota ei yrittäjänä muutenkaan ole liikaa. Jennistä näkee jo kilometrin päähän, miten innostunut hän on asiasta ja miten paljon hän markkinoinnista tietää. Jenni ei myy mitään väkisin. Hän kuuntelee, tutkii ja ehdottaa minulle parasta kokonaisuutta”, Honkiniemi niputtaa yhteen ajatuksensa siitä, mikä tutussa paikallisessa myyjässä on kaikkein parasta.

Kun Honkiniemeltä kysyy mainonnan tavoitteista ja toimivuudesta, hän katsoo Nikkilää. Jenni kuulemma tietää ja se riittää. Ja Nikkilää naurattaa. Vakavissa asioissa pitää olla vakava, mutta työ saa olla myös hauskaa.

”Me katsotaan raportit yhdessä läpi pari-kolme kertaa vuodessa ja Jenni tekee niiden pohjalta muutaman ehdotuksen taas seuraavalle pätkälle. Niistä keskustellaan ja päädytään siihen, mikä vaikuttaa meistä molemmista parhaalta. Jenni tuntee markkinointikentän, toimialan ja tietää minun tapani toimia. Hän osaa ajatella kohderyhmät, kohdentamiset ja uudet mahdollisuudet. Minun ei tarvitse, ja se on iso helpotus. Jos markkinoinnissa pitää valita yksi asia kaikkein tärkeimmäksi, on se ihminen joka hoitaa koko paketin”, Honkiniemi kiittää.

Jos markkinoinnissa pitää valita yksi asia kaikkein tärkeimmäksi, on se ihminen, joka hoitaa koko paketin.

Sami Honkiniemi
Öljy- ja kaasulämmitys Honkiniemi

Suunnitelmallisuus on tuonut rauhaa yksinyrittäjän markkinointitekemiseen. Kun kaiken saa samalta tutulta myyjältä ja luottamus on molemminpuolista, voi kalliin ajan käyttää siihen minkä parhaiten osaa.

Aiemman, silloin tällöin tehdyn printti-ilmoittelun sijaan Öljy- ja kaasulämmitys Honkiniemi ostaa puolivuosittain tehdyn suunnitelman mukaisesti pirkanmaalaisten paikallislehtien printtimainontaa sekä digimainontaa Sanoma-verkostoon kohdennettuna potentiaaliselle asiakas ryhmälle. Kaksi kertaa vuodessa pakettiin sisältyy myös lisänäkyvyys natiiviartikkelille, joka tehtiin muutama vuosi sitten. Artikkeli rakennettiin tarkoituksella niin, ettei se heti vanhene. Tarina on edelleen ajankohtainen Honkiniemen kohderyhmälle.

Markkinoinnin paikallisen luottokumppanin tuotevalikoiman laajennuttua Nokian Uutisten siirryttyä Sanoman omistukseen, lisättiin Honkiniemen pakettiin myös googlemainonta, jonka senkin saa nyt samalta tutulta myyjältä.

”Uusia asiakkaita on tullut, se on tärkeintä. Tärkeämpää kuin näyttömäärät, klikit ja lukuajat”, yrittäjä Sami Honkiniemi summaa.

Lue Öljy- ja kaasulämmitys Honkiniemen natiiviartikkeli

Lataa natiivimainonnan opas

Tagit

Natiivimainonta Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
  • ”Jääkaapin ovessa se taas oli” – Kalusteverstas luottaa näkyvyyteen HS Aluemarkkinoissa ja saa siitä hyviä tuloksia

    Julkaistu
    21.8.2025
    Yrittäjä Pekka Lahtinen uskoo, että brändäys ei ole vain suurten yritysten etuoikeus. Säännöllinen mainonta HS Aluemarkkinoissa on ollut ratkaiseva tekijä Kalusteverstaan asiakaskunnan kasvattamisessa. Kun näkyvyys on kohdallaan, tuloksellisuus seuraa perässä.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • LähiTapiola sai huipputuloksia natiivimainonnalla

    Julkaistu
    25.6.2025
    Natiivikampanja nousi LähiTapiolan vuoden toistaiseksi parhaaksi mediatoimenpiteeksi ja osoitti, että vaikuttava tarina voi tehdä vaikeasta aiheesta lähestyttävän.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland