Mukautetut yleisöt tuo parempaa tuottoa Scandinavian Outdooriin mainonnalle
Sanoman Mukautetut yleisöt -palvelu tarjoaa mainonnan kohdentamiseen monenlaisia keinoja. Kun markkinoijan asiakasrekisteri on tuotu Sanoman järjestelmään, ostaneita asiakkaita voidaan esimerkiksi aktivoida uudelleen, nykyasiakkaat voidaan sulkea pois uusasiakashankinnasta tai asiakaskuntaa voidaan laajentaa look-a-like-mallinnuksen avulla samankaltaisiin yleisöihin.
Scandinavian Outdoor on yhdistänyt asiakkuuksienhallintajärjestelmänsä Custobarin kautta oman asiakasdatansa Sanoman dataan.
Look-a-like-yleisöt toimivat hyvin
”Toimme Sanoman järjestelmään yleisöjä sen perusteella, mitä he ovat selanneet tai ostaneet verkkokaupastamme. Näin luodut look-a-like-yleisöt ovat toimineet varsin hyvin. Klubilaisillemme suunnattu mainonta Sanoman kanavissa on myös ollut tuloksellista”, kertoo Head of ecommerce & marketing Kuutti Haapanen Scandinavian Outdoorista.
Sanoman kanavissa aiemmin olleista mainoksista Scandinavian Outdoorin verkkokauppaan klikkasi tiensä noin 0,5 prosenttia mainontaa nähneistä.
”Nyt olemme päässeet jopa 1,5 prosenttiin. Olemme myös huomanneet, että henkilöt, jotka tulevat mainosten kautta sivuillemme, ovat olleet tosi sitoutuneita, eli viettävät sivuillamme huomattavan pitkiä aikoja ja tekevät myös ostoksia. Olemme olleet erittäin tyytyväisiä”, Haapanen kiittää.
Mukautetut yleisöt on tuonut Sanoman palveluun paljon lisää. Omaa asiakasdataamme hyödyntämällä olemme saaneet ihan suoraan parempaa tuottoa mainoksillemme. Olemme erittäin tyytyväisiä.