Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Natiivikampanjassa HS Visiossa päästiin Porvooseen pintaa syvemmälle

Kampanja oli yksi Porvoon parhaimpia onnistumisia tuloksiltaan, näkyvyydeltään ja palautteeltaan.
Case Porvoo artikkelikuva
11.1.2022
Jaa:FacebookXLinkedin

Tavoite

Porvoolla on tutkimusten mukaan vahva ja hyvä imago. Kesän ja alkusyksyn kampanjan tavoitteena oli kertoa kehittyvästä ja kasvavasta Porvoosta kiinnostavalla tavalla. 

”Koimme, että kaupungin organisaation asiantuntijoiden tuominen esiin on näiden teemojen kannalta meille sopiva tapa. Lähdimme miettimään mediavalintoja sen kautta, mikä formaatti tukisi parhaiten tavoitteitamme”, kertoo Porvoon kaupungin matkailu- ja markkinointipäällikkö Sari Myllynen.

Ratkaisu

Sanoman kanssa käytyjen keskustelujen jälkeen mediaympäristöksi täsmentyi HS Visio.

”HS on vaikuttava ja luotettava media, joka toimii hyvin tämäntyyppisissä sisällöissä”, toteaa Porvoon kaupungin markkinointisuunnittelija Tanja Peisala.  

Natiivikampanja näkyi HS Vision sisältöjen yhteydessä 1.6.‒12.9.2021.

Porvoo kollaasi

Kampanjalla tavoiteltiin potentiaalisia muuttajia sekä laajennettiin mielikuvaa siitä, mitä Porvoo voi tarjota yrityksille.

”Potentiaalisille muuttajille suunnattu sisältö oli sellaista, johon monet pystyvät samaistumaan. Saimme kuitenkin hyvin näkyvyyttä myös yrityksille suunnatuille jutuille. Olemme kampanjaan erittäin tyytyväisiä”, Tanja Peisala kertoo.

Kun on tehty toimiva kampanja, tekijät saavat palautetta ja kaupunkilaiset jakavat sisältöjä sosiaalisessa mediassa.

”Se on eräänlainen paikallismittari. On ilahduttavaa, miten hyvin kampanja näkyi somen puolella”, Sari Myllynen kertoo.

Yhteydenpito Sanoman kanssa oli helppoa ja toimivaa.

”Aikataulut pitävät, ja aineistojen lukemiseen oli varattu riittävästi aikaa. Artikkeleissa kerrottiin mielenkiintoisesti yritysten mahdollisuuksista sijoittua Porvooseen  sekä ympäristöasioista kaupungin näkökulmasta,  ja asiantuntijoiden näkemykset tuotiin selkeästi esiin”, Sari Myllynen kiittää.

Artikkelien sisällöissä päästiin Porvooseen pintaa syvemmälle.

”Tämä on asia, johon haluamme jatkossakin kiinnittää huomiota. HS Visio sopi mediana sekä B2B- että B2C-kohderyhmille erittäin hyvin. Ostetun mainonnan osalta kampanja oli yksi viime vuoden parhaimpia onnistumisia tuloksiltaan, näkyvyydeltään ja palautteeltaan”, Myllynen jatkaa ja antaa kiitokset Sanoman tarjoamalle jälkihoidolle.

”Raportit toimitettiin ja sovittiin tapaamisia. Sanoman kanssa on ollut antoisaa työskennellä.”

”Sanomalla mietitään, mikä vaihtoehto olisi meille sopivin, tehdään räätälöinti asiakkaan mukaan ja pohditaan oikeasti, millä tavalla saadaan tuloksia aikaan”, Tanja Peisala komppaa.

Mainonnan vaikuttavuustutkimuksen tulosten mukaan artikkeleita pidettiin kiinnostavina ja informatiivisina. Kolme neljästä Porvoon mainosartikkelien pariin päätyneestä luki artikkelin ainakin osittain.

Kolme viidestä vastaajasta koki mielikuvansa Porvoosta parantuneen, ja kaksi viidestä ilmoitti mainonnan lisänneen kiinnostusta Porvoota kohtaan. Sisältöjä lukeneista selvästi useampi (42 %) voisi harkita Porvooseen muuttamista verrattuna kontrolliryhmään (18 %).

Ostetun mainonnan osalta kampanja oli yksi viime vuoden parhaimpia onnistumisia tuloksiltaan, näkyvyydeltään ja palautteeltaan.

Sari Myllynen
Matkailu- ja markkinointipäällikkö
Porvoon kaupunki

Sanomalla mietitään, mikä vaihtoehto olisi meille sopivin, tehdään räätälöinti asiakkaan mukaan ja pohditaan oikeasti, millä tavalla saadaan tuloksia aikaan.

Tanja Peisala
Markkinointisuunnittelija
Porvoon kaupunki

Tagit

Kohderyhmänä B2B Natiivimainonta Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • UPM Communication Papers kokosi ympärilleen paperinrakastajien kansainvälisen yhteisön

    Julkaistu
    3.11.2025
    Paper to Me antaa äänen printtimediaan uskoville kansainvälisille mielipidejohtajille. Sarja on onnistunut yhteisön rakentamisessa ja paperia koskevan puhetavan muuttamisessa.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
  • ”Jääkaapin ovessa se taas oli” – Kalusteverstas luottaa näkyvyyteen HS Aluemarkkinoissa ja saa siitä hyviä tuloksia

    Julkaistu
    21.8.2025
    Yrittäjä Pekka Lahtinen uskoo, että brändäys ei ole vain suurten yritysten etuoikeus. Säännöllinen mainonta HS Aluemarkkinoissa on ollut ratkaiseva tekijä Kalusteverstaan asiakaskunnan kasvattamisessa. Kun näkyvyys on kohdallaan, tuloksellisuus seuraa perässä.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • LähiTapiola sai huipputuloksia natiivimainonnalla

    Julkaistu
    25.6.2025
    Natiivikampanja nousi LähiTapiolan vuoden toistaiseksi parhaaksi mediatoimenpiteeksi ja osoitti, että vaikuttava tarina voi tehdä vaikeasta aiheesta lähestyttävän.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland