Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Onnistu printtimediassa maltillisella budjetilla - Lara's Secret paljastaa 4 salaista vinkkiä

Alusasujen ja uima-asujen erikoisliike Lara’s Secret on erinomainen esimerkki siitä, miten alueellinen printtimainonta voi tuoda huikeita tuloksia maltillisella budjetilla Helsingin Sanomien pienilläkin mainospaikoilla.
Laras secret kansikuva
30.6.2022
Jaa:FacebookXLinkedin

Alusasujen ja uima-asujen erikoisliike Lara’s Secret on erinomainen esimerkki siitä, miten alueellinen printtimainonta voi tuoda huikeita tuloksia maltillisella budjetilla Helsingin Sanomien pienilläkin mainospaikoilla.

Mutta miten tähän on päästy, ja mitkä ovat Lara’s Secretin salaisuudet kivijalkaliikkeen menestykselliseen pyörittämiseen?

Kysyimme tätä liivitohtori Merja “Mertsi” Valtoselta, joka ei piilotellut vinkkejään!

Salaisuus 1: Vahva asiakastuntemus ohjaa mainosmuodon valintaa

“Toimin aiemmin alusvaate-edustajana ja kiersin esittelemässä uusia malleja eri myymälöissä akselilla Helsinki-Rovaniemi. Kun auton mittariin pamahti vuodessa 55 000 kilometriä pelkkää työajoa, totesin, että on aika hyödyntää kaikki karttunut tietotaito ja perustaa oma rintaliivien, alusvaatteiden ja uima-asujen erikoisliike. Nyt olemme toimineet menestyksellisesti Espoon Mankkaalla jo usean vuoden ajan”, Lara’s Secretin toimitusjohtaja Merja Valtonen kertoo. 

Usean vuoden ajan on jatkunut myös Lara’s Secretin ja Sanoman hyvin toiminut yhteistyö. Ensimmäinen puhelu soitettiin jo vuonna 2018 ja sen ansiosta ostettiin ensimmäinen printtimainos Hesariin. 

Vaikka mainoksen koko on pysynyt samana ja se on ollut varsin maltillinen (99 x 88 mm), tulokset ovat olleet hienoja.

Merja Valtonen

“Kun Milla aikoinaan otti yhteyttä ja ehdotti mainosta Hesarissa, pyysin ihan mielenkiinnosta tarjouksen. Halusin tietää, mitä sellainen maksaisi. Yllätyin todella, kun hinta ei ollutkaan niin suuri, kuin kuvittelin! Tällaisella pienemmälläkin liikkeellä on siis kaikki mahdollisuudet mainostaa ja ennen kaikkea onnistua mainonnassa näinkin isossa mediassa.”

Mutta miksi juuri printtimedia?

“Hyödynnämme perinteistä printtiä, koska olemme perinteinen kivijalkaliike. Mainosmuoto on valittu ihan sen vuoksi, että kohderyhmämme koostuu keski-iän molemmin puolin olevista naisista, jotka lukevat Hesaria”, Mertsi valottaa ja jatkaa: “Meillä on pieni mutta laadukas puoti, samoin mainoksemme ovat pieniä mutta laadukkaita. Saimme eräänkin ilmoituksen ansiosta 13 uutta asiakasta! Ja meillä tämä yleensä tarkoittaa sitä, että he myös jäävät palaaviksi asiakkaiksi.”

Salaisuus 2: Persoonaa peliin eli tervetuloa liivitohtorin vastaanotolle!

On aivan totta, että “kauppias tekee kaupan”. Siksi yksi menestyksen kulmakivistä onkin ollut myyjänä työskentelevän yrittäjän rempseä ja värikäs persoona. 

“Olen lanseerannut itseni liivitohtorina, enkä pelkää käyttää omaa kuvaa mainoksissa, lääkärin takki ylläni. Facebookiin ja Instagramiin tehtävät hullutteluvideot ovat saaneet hämmästyttävän paljon katselukertoja ja reaktioita. Ei siis kannata ottaa kaikkea liian vakavasti, ihmiset nauttivat kivoista jutuista, minkä vuoksi jokaisen yrittäjän kannattaa mahdollisuuksien mukaan laittaa oma persoona peliin! Myös iloisuus ja palvelualttius ovat taitoja, jotka kauppiaan pitää osata.” Eikä siinä vielä kaikki.

“Meillä on myös täällä sellainen nähtävyys kuin oma kortisto.”

Kivijalkaliikkeestä todellakin löytyy varsinainen nähtävyys, perinteinen paperinen kortisto. Kuten Mertsi toteaa, Lara’s Secret on vähän kuin liivitohtorin oma neuvola ja vastaanotto. Jokaisesta asiakkaasta on luvan kanssa kirjoitettu oma “neuvolakortti”, mihin on merkitty strategiset mitat, alusvaatteiden ja uimapuvun koko, aiemmat ostokset, suosikki- ja inhokkivärit sekä ne merkit ja mallit, jotka ovat tai eivät ole sopineet asiakkaalle. Näin palvelun laatua voidaan korottaa entisestään, kun tiedetään, mitä asiakas ihan oikeasti tarvitsee.

“Tämä helpottaa myös aivan äärimmäisen paljon miespuolisten asiakkaiden lahjahankintoja! Olenkin vinkannut, että heidän kannattaa yhden kerran tuoda rouva tänne ostoksille, minkä jälkeen – kun tiedot on kirjattu ylös – pitsisiä lahjoja on helppo ostaa, koska koot ja lempivärit eivät mene koskaan pieleen.”

Mertsin mukaan myös se, että myymälässä tapahtuu, on tärkeää:
 “Aina kun meillä on ollut mainos tapahtumapäivästä, jolloin merkin edustaja on paikalla esittelemässä uusia malleja, liikkeessä suorastaan kuhisee! Riittää, kun mainoksen laittaa päivää tai kahta etukäteen. Välillä täällä on ollut jopa ihan rollaattoreiden kiihdytyskisat, kun vanhemmatkin rouvat saapuvat paikalle palveltavaksi. Ja se on ihanaa!”

Salaisuus 3: Uskalla kokeilla uutta

Vaikka printti on ja pysyy Lara’s Secretin vahvana mainosmuotona, rinnalle mahtuu muutakin: ensimmäinen kokeilu digipuolen paikallisyritysnostolla toi hyviä tuloksia. 

Paikallisyritysnosto on Hesarissa alueellisesti mainostaville asiakkaille luotu display-tuote, jolla lisätään näkyvyyttä tuomalla printin ohelle alueellisesti kohdennettua digiä. Lara’s Secretin tuorein mainosraportti kertoo, että uusille potentiaalisille asiakkaille näytettiin kohdennetusti Espoon alueella hs.fi- ja is.fi-sivustoilla tehokkaat 50 000 mainosnäyttöä. Yrittäjä on ollut tuloksiin tyytyväinen ja paljastaa siten kolmannen salaisuutensa: “Vaikka vanhassa vara parempi, aina kannattaa rohkeasti kokeilla jotain uutta!”

Mertsin yhteyshenkilö asiakaspäällikkö Milla Hukkanen haluaa myöskin jakaa pari tehokasta vinkkiä kaikille mainonnan aloittamista harkitseville yrittäjille: “Yrittäjän kannattaa luottaa toiston voimaan, eli siihen että ilmoituksia julkaistaan jatkuvasti, jos ei viikottain niin ainakin kuukausittain. Näin Lara’s Secretkin tekee. Lisäksi mainosten ulkoasuun kannattaa panostaa: vahva visuaalinen ilme ja mainosten keskinäiset samankaltaisuudet tekevät mainoksista helposti tunnistettavia. Tällä tavoin voidaan luoda hyvinkin tehokkaita muistijälkiä asiakkaiden suuntaan.”

Salaisuus 4: Pyydä oma yhteyshenkilö

“Millan kanssa on helppo toimia. Häneltä saa aina tarjouksen vaikka puhelimitse, ja yleensä sitten toteankin, että laita tulemaan vaan! Myös se, että Sanomalta saa oman yhteyshenkilön, on todella suuri plussa. Silloin ei koskaan tarvitse puhua monelle eri ihmiselle samaa asiaa useaan kertaan. Ja sellainenhan minäkin haluan olla, liivitohtori. Minä tiedän, mitä asiakkaani ovat ostaneet sekä mitä heille kannattaa ehdottaa ja tarjota. He voivat luottaa minuun yhtä kuin minä voin luottaa Millaan.”

Yksi onnistuneen yhteistyön suurimmista eduista piileekin juuri siinä, miten molemminpuolinen luottamus säästää kiireisen yrittäjän aikaa. Silloin voi luottaa, että asiakaspäällikkö ehdottaa juuri yrittäjälle sopivia ratkaisuja, aivan kuin liivitohtori ehdottaa asiakkailleen vain niitä malleja, jotka heille oikeasti istuvat.

Haluatko ostaa ilmoituksen? Tee se kätevästi printti-ilmoitusten itseostokanavassa

Osta verkosta helposti ilmoitus Helsingin Sanomiin, Aamulehteen, Satakunnan Kansaan, Moroon, Porilaiseen ja Sanoman paikallismedioihin.

Osta ilmoitus

Autamme mielellämme löytämään juuri sinun yrityksesi tarpeisiin ja  budjettiin sopivat mainosmuodot - ole siis rohkeasti yhteydessä!

Ota yhteyttä!

Tagit

Printtiratkaisut Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
  • ”Jääkaapin ovessa se taas oli” – Kalusteverstas luottaa näkyvyyteen HS Aluemarkkinoissa ja saa siitä hyviä tuloksia

    Julkaistu
    21.8.2025
    Yrittäjä Pekka Lahtinen uskoo, että brändäys ei ole vain suurten yritysten etuoikeus. Säännöllinen mainonta HS Aluemarkkinoissa on ollut ratkaiseva tekijä Kalusteverstaan asiakaskunnan kasvattamisessa. Kun näkyvyys on kohdallaan, tuloksellisuus seuraa perässä.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • LähiTapiola sai huipputuloksia natiivimainonnalla

    Julkaistu
    25.6.2025
    Natiivikampanja nousi LähiTapiolan vuoden toistaiseksi parhaaksi mediatoimenpiteeksi ja osoitti, että vaikuttava tarina voi tehdä vaikeasta aiheesta lähestyttävän.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
  • Cityspotting saa suomalaiset seikkailemaan kotikulmillaan ja paljastaa piilotetut helmet

    Julkaistu
    11.6.2025
    Sanoma Ad Managerin avulla toteutetut kampanjat ovat keränneet poikkeuksellisen korkeita klikkiprosentteja ja tavoittaneet juuri oikeat yleisöt.
    Lue asiakastarina
  • Helkama Veloxin digikampanja Sanoman verkostossa ylitti odotukset

    Julkaistu
    6.6.2025
    Uutuussähköpyörien kampanja tuotti lähes 30 000 klikkiä, 6,3 miljoonaa mainosnäyttöä ja kustannustehokasta näkyvyyttä.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma Ad Manager toi World Visionille laadukkaampaa liikennettä ja parempaa vastinetta rahalle

    Julkaistu
    19.5.2025
    Suomen World Vision on käyttänyt Sanoma Ad Manageria vuoden ajan osana digitaalista mainontaansa erinomaisin tuloksin.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland