Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Peugeot muutti mielikuvia luovalla radiokampanjalla

Rohkealla luovalla toteutuksella saatiin hyviä tuloksia. Peugeotin kesäkampanja tavoitti kohderyhmän hyvin, ja brändimittarit kehittyivät positiivisesti.
Case Peugeot hero
8.10.2021
Jaa:FacebookXLinkedin

Peugeot on tehnyt Suomessa parin vuoden ajan vahvaa myynnin kasvua.

”Samaan aikaan meillä on ollut haasteena saada oikeaa viestiä kuluttajille. Monella on mielikuva Peugeotista vuosien takaa”, kertoo Peugeot Brand Manager Jukka Kortelainen Auto-Bon Oy:stä.

Leikkisä kampanja toi esiin Peugeotin uniikkeja ominaisuuksia

”Autoalan radiomainonta on aika perinteistä. Halusimme tehdä leikkisämmän kampanjan, jossa nostamme esiin Peugeotin uniikkeja ominaisuuksia, kuten metalliväri vakiona -teemaa, lataushybridien latausnopeutta ja innovatiivista ohjaamokonseptia. Mielenkiintoa herättämällä tavoittelimme sitä, että auton ostoaikeissa olevat tulevat liikkeeseen katsomaan, miten Peugeot eroaa muista merkeistä.”

Auto-Bonille radio on osa laajempaa mainoskokonaisuutta.

”Olemme vähän reilun vuoden ajan käyttäneet radiota säännöllisesti mainonnassamme. Se on meille vähiten taktinen kanava, ja siinä nostetaan jotain kulmaa tuotteesta tukemaan vahvaa digipainotteista muuta mainontaamme.”

Radion valinta mainospalettiin oli selkeä.

”Radion kuuntelijaluvut ovat olleet poikkeusaikana kasvussa. Kun kesällä matkailtiin ja vietettiin aikaa kotimaassa, viihdyttiin radion parissa.”

Peugeotin neljä radiospottia kuultiin Sanoman radiokanavilla 21.6.─11.8.2021.

Normista poiketen saavutetaan tuloksia

Peugeotin kesäkampanjassa brändimittarit kehittyivät positiivisesti ja kampanja tavoitti kohderyhmän hyvin.

Brändimielikuvat, kuten valikoiman laajuus, modernius, innovatiivisuus, tyylikkyys, kehittyivät kampanjan ansiosta positiiviseen suuntaan. Rohkealla luovalla toteutuksella saatiin aikaan hyviä tuloksia.

Kampanja tavoitti autoalan keskiarvoa paremmin auton ostoaikeissa olevat, mainonnan kohderyhmään itsensä kokevat kuluttajat.

”Auton osto on pitkä prosessi. Kuluttaja ei ole viestin kuullessaan välttämättä juuri sillä hetkellä hankkimassa autoa. Auton ostoa harkitsevien kohderyhmän tavoitimme autoalan keskiarvoa paremmin. Tämä oli toinen kampanjamme, joka toteutettiin hieman eri tavalla, autoalan normista poiketen. Saimme siitä sekä jälleenmyyjiltä että suoraan asiakkailta huomattavan paljon positiivista palautetta. Autoalan toimijoiden radiokampanjat nojaavat yleensä erittäin taktisiin viesteihin, kuten ’nollakorko ja talvirenkaat kaupanpäälle’, joita Peugeotin mainonnassa vältämme. Eri tavalla tekemällä saavutamme myös tuloksia.”

Kortelaisen mukaan Sanoman suurin vahvuus on monikanavaisuus.

”Yhteistyömme on tiivistä. Tämäkin kampanjan suunnitteluvaiheessa kävimme läpi, mitkä tavoitteemme ovat ja miten mikäkin mediakanava niitä palvelee. Saamme kohderyhmän kiinni eri kanavissa, eri viesteillä ja eri ostopolun vaiheissa”, Kortelainen kiittää. 

Tavoitimme kampanjalla auton ostoa harkitsevien kohderyhmän alan keskiarvoa paremmin. Sanoman suurin vahvuus on monikanavaisuus. On aina helpompaa, kun pystyy yhden kumppanin kautta tekemään samaan aikaan taktista ja brändillisempää kampanjointia.

Jukka Kortelainen
Peugeot Brand Manager
Auto-Bon Oy

Kiinnostuitko?

Hurmaa asiakkaasi äänen voimalla

Tutustu radio- ja audiomainonnan ratkaisuihin

Tagit

Audio & radio

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kissoissa on asennetta – PrimaCatin monimediallinen kampanjakokonaisuus aktivoi kissaihmisiä

    Julkaistu
    14.11.2025
    Festarikumppanuus, radiopromootio sekä digi- ja ulkomainonta yhdistyivät normit haastavaksi konseptiksi.
    Lue asiakastarina
  • Pirkan monikanavainen kesäkampanjointi kasvatti myyntiä ja brändimittareita

    Julkaistu
    6.11.2025
    Radiopromootiot, festivaaliyhteistyö ja vaikuttajat toivat hienoa näkyvyyttä Pirkka-brändille.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Monikanavainen kampanja ylitti odotukset – Haaga-Helia tavoitti nuoret luovalla tavalla Sanoman avulla

    Julkaistu
    29.9.2025
    Kun nuorten tavoittaminen vaatii yhä luovempia ratkaisuja, Haaga-Helia tarttui rohkeasti radio- ja festivaaliyhteistyöhön Sanoman kanssa. Tuloksena oli kampanja, joka vahvisti brändiä ja ylitti kaikki asetetut tavoitteet.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
  • Abiristeilyt on SAMKille hieno mahdollisuus tavata kasvotusten yhtä tärkeimmistä kohderyhmistään

    Julkaistu
    20.5.2025
    ”Sanoman vahvuutena on, että ison talon palvelut yhdistyvät henkilökohtaiseen asiakaspalveluun”, kertoo SAMkin viestintä- ja markkinointisuunnittelija Anssi Aarni.
    Lue asiakastarina
  • Metsätilat.fi lanseerasi Hintakompassi-palvelun Sanoman monikanavaisen ratkaisun avulla − kiinnostus heräsi kautta maan

    Julkaistu
    13.5.2025
    Radiokampanjalla kasvatettiin tunnettuutta, digikampanjalla ohjattiin tutustumaan digitaaliseen arviointipalveluun.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland