Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa

      Osta mainontaa

    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Tarjouspyyntö
    • Foppa - joustavat maksuratkaisut
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Peugeot muutti mielikuvia luovalla radiokampanjalla

Rohkealla luovalla toteutuksella saatiin hyviä tuloksia. Peugeotin kesäkampanja tavoitti kohderyhmän hyvin, ja brändimittarit kehittyivät positiivisesti.
Case Peugeot hero
8.10.2021
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Tagit

Audio & radio

Peugeot on tehnyt Suomessa parin vuoden ajan vahvaa myynnin kasvua.

”Samaan aikaan meillä on ollut haasteena saada oikeaa viestiä kuluttajille. Monella on mielikuva Peugeotista vuosien takaa”, kertoo Peugeot Brand Manager Jukka Kortelainen Auto-Bon Oy:stä.

Leikkisä kampanja toi esiin Peugeotin uniikkeja ominaisuuksia

”Autoalan radiomainonta on aika perinteistä. Halusimme tehdä leikkisämmän kampanjan, jossa nostamme esiin Peugeotin uniikkeja ominaisuuksia, kuten metalliväri vakiona -teemaa, lataushybridien latausnopeutta ja innovatiivista ohjaamokonseptia. Mielenkiintoa herättämällä tavoittelimme sitä, että auton ostoaikeissa olevat tulevat liikkeeseen katsomaan, miten Peugeot eroaa muista merkeistä.”

Auto-Bonille radio on osa laajempaa mainoskokonaisuutta.

”Olemme vähän reilun vuoden ajan käyttäneet radiota säännöllisesti mainonnassamme. Se on meille vähiten taktinen kanava, ja siinä nostetaan jotain kulmaa tuotteesta tukemaan vahvaa digipainotteista muuta mainontaamme.”

Radion valinta mainospalettiin oli selkeä.

”Radion kuuntelijaluvut ovat olleet poikkeusaikana kasvussa. Kun kesällä matkailtiin ja vietettiin aikaa kotimaassa, viihdyttiin radion parissa.”

Peugeotin neljä radiospottia kuultiin Sanoman radiokanavilla 21.6.─11.8.2021.

Normista poiketen saavutetaan tuloksia

Peugeotin kesäkampanjassa brändimittarit kehittyivät positiivisesti ja kampanja tavoitti kohderyhmän hyvin.

Brändimielikuvat, kuten valikoiman laajuus, modernius, innovatiivisuus, tyylikkyys, kehittyivät kampanjan ansiosta positiiviseen suuntaan. Rohkealla luovalla toteutuksella saatiin aikaan hyviä tuloksia.

Kampanja tavoitti autoalan keskiarvoa paremmin auton ostoaikeissa olevat, mainonnan kohderyhmään itsensä kokevat kuluttajat.

”Auton osto on pitkä prosessi. Kuluttaja ei ole viestin kuullessaan välttämättä juuri sillä hetkellä hankkimassa autoa. Auton ostoa harkitsevien kohderyhmän tavoitimme autoalan keskiarvoa paremmin. Tämä oli toinen kampanjamme, joka toteutettiin hieman eri tavalla, autoalan normista poiketen. Saimme siitä sekä jälleenmyyjiltä että suoraan asiakkailta huomattavan paljon positiivista palautetta. Autoalan toimijoiden radiokampanjat nojaavat yleensä erittäin taktisiin viesteihin, kuten ’nollakorko ja talvirenkaat kaupanpäälle’, joita Peugeotin mainonnassa vältämme. Eri tavalla tekemällä saavutamme myös tuloksia.”

Kortelaisen mukaan Sanoman suurin vahvuus on monikanavaisuus.

”Yhteistyömme on tiivistä. Tämäkin kampanjan suunnitteluvaiheessa kävimme läpi, mitkä tavoitteemme ovat ja miten mikäkin mediakanava niitä palvelee. Saamme kohderyhmän kiinni eri kanavissa, eri viesteillä ja eri ostopolun vaiheissa”, Kortelainen kiittää. 

Tavoitimme kampanjalla auton ostoa harkitsevien kohderyhmän alan keskiarvoa paremmin. Sanoman suurin vahvuus on monikanavaisuus. On aina helpompaa, kun pystyy yhden kumppanin kautta tekemään samaan aikaan taktista ja brändillisempää kampanjointia.

Jukka Kortelainen
Peugeot Brand Manager
Auto-Bon Oy

Kiinnostuitko?

Hurmaa asiakkaasi äänen voimalla

Tutustu radio- ja audiomainonnan ratkaisuihin

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Lakumix® goes HitMix – radiopromootio ja festarikumppanuus muistuttivat 20 vuotta täyttävästä Panda®-makeisten brändistä

    Julkaistu
    27.9.2023

    Myynti veti kesän aikana hyvin, ja kampanjasivu houkutteli ennätysmäärän kävijöitä.

    Lue asiakastarina
  • Utö Akva -puuöljyn myynti tuplaantui monikanavaisella kampanjalla

    Julkaistu
    18.9.2023

    GVK Coating Technologyn kampanja koostui radion ohjelmayhteistyöstä, tv:stä ja digistä.

    Lue asiakastarina
  • Lempi Kodinhoito nousi monimediallisella kampanjalla alansa tunnetuimpien brändien joukkoon

    Julkaistu
    8.9.2023

    Erottuva tv-, radio-, digi- ja printtikampanja Sanoman medioissa kasvatti reippaasti verkkosivujen kävijämääriä.

    Lue asiakastarina
  • Maj tavoitti kauneus- ja hyvinvointialan ammattilaiset tehokkaasti radio- ja digikampanjalla

    Julkaistu
    6.9.2023

    Tunnettuuden kasvu on näkynyt myös asiakasmäärissä.

    Lue asiakastarina
  • Monimediallinen kuntamarkkinoinnin kampanja houkutteli uusia yrittäjiä Savonlinnaan

    Julkaistu
    20.6.2023

    Radiota, tv:tä ja digiä yhdistänyt kampanja toi merkittävän kävijäpiikin Itä-Savon uusyrityskeskuksen sivuille.

    Lue asiakastarina
  • Radion ohjelmayhteistyö ja digikampanja toivat Epassille hurjan määrän liikennettä ja liidejä

    Julkaistu
    9.5.2023

    ”Kun katsoo näitä lukuja, on vaikea olla hymyilemättä”, sanoo Epassi Groupin markkinointijohtaja Aleksi Miikkulainen.

    Lue asiakastarina
  • Radiota, digiä ja liikkuvaa kuvaa yhdistänyt Finnkinon joulukampanja onnistui yli odotusten

    Julkaistu
    21.4.2023

    Monikanavainen kampanja vahvisti positiivista mielikuvaa ja kasvatti käyntiaikomuksia Finnkinolla.

    Lue asiakastarina
  • BookBeat kasvatti tunnettuuttaan äänikirjamarkkinoilla monikanavaisella mainonnalla

    Julkaistu
    20.3.2023

    BookBeat panosti monikanavaiseen mainontaan ja brändin tunnettuuden kasvattamiseen uusilla markkinoilla yhteistyössä Sanoman kanssa.

    Lue asiakastarina
  • Ennätysmyynti ja näkyvyyttä Järvikylälle tuloksellisella kampanjalla

    Julkaistu
    9.1.2023

    Etusivut toivat huomioarvoa ja dynaaminen digikokosivu syvyyttä monimediakampanjalle.

    Lue asiakastarina
    Case Järvikylä artikkelisivut
  • Sanoma on Valopilkun markkinoinnin luottokumppani

    Julkaistu
    18.11.2022

    Monikanavaisella markkinoinnilla ja johdonmukaisella mittaamisella on päästy huikeisiin tuloksiin.

    Lue asiakastarina
    Case Valopilkku Terhi Salmi ja Tytti Stranding artikkelikuva
  • Pielispakarista kuukauden radiomainostaja – mistä on kyse?

    Julkaistu
    15.11.2022

    Pielispakarin tarina alkoi kahden hengen kotileipomosta Nurmeksessa, Pielisen rannalla. Tänä päivänä se työllistää lähes 100 henkilöä ja on vuosien saatossa kasvanut valtakunnalliseksi toimijaksi. Keväällä 2022 Pielispakari juhli jo 30-vuotispäiväänsä!

    Lue asiakastarina
    pielispakari_artikkelikuva.jpg
  • Monimediatutkimus auttoi Metsien Suomi -viestintähankkeen vaikuttavuuden mittaroinnissa

    Julkaistu
    25.10.2022

    Metsien Suomi on metsäalan yhteinen viestintähanke, jonka tehtävänä on kertoa pohjoisten metsien käytön kestävyydestä ja käytön tarjoamista ratkaisuista. Se haluaa tarjota myös faktatietoa Suomen metsistä ja niiden hoidosta. Ennen kaikkea hankkeen päämääränä on saada meidät kiinnittämään huomiota siihen, kuinka metsät ovat meillä Suomessa kaikessa mukana.

    Lue asiakastarina
    metsiensuomi_asiakasrefe.jpg
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400
    Arkisin klo 9-15

    0,0835 €/puhelu + 0,1669 €/min, sis. alv 24 %

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland