Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Postin Lifestyle-sisältö toimi printissä ja digissä

Postin sisältömarkkinointikokonaisuus aktivoi suomalaisia rakentamaan joulua hyödyntämällä Postin palveluja. Sanoma tuotti Postille tarkoitusta varten oman lehden.
26.3.2021
Jaa:FacebookXLinkedin

Posti Group Oyj halusi toteuttaa jouluna 2020 sisältömarkkinointikokonaisuuden, joka innostaisi suomalaisia lähettämään joulukortteja ja -paketteja sekä tilaamaan joululahjoja verkkokaupoista. Päävälineeksi valittiin koteihin jaettava Postia sinulle -lehti, jonka Sanoma toteutti ensimmäistä kertaa vuonna 2019.  Kokonaisuuteen kuului myös digisisältöjä, joita jaettiin Postin omien kanavien lisäksi Sanoman ja vaikuttajien medioissa.

Sanoman verkkokanavissa nostetut julkaisut saivatkin osakseen hyvin näkyvyyttä ja erityisesti lukuajat olivat merkittävän pitkät. Joulupaketoinnista kertoneen artikkelin lukuaika ylitti parhaillaan jopa 3 minuuttia. Tämä kertoo, että median kautta sisällöille on saatu rutkasti kiinnostusta.

Consumer Marketing Lead Anna Homén on erittäin tyytyväinen lopputulokseen. Postia sinulle -lehden visuaalisuus noudattaa Postin brändilinjauksia, ja mutta Sanoma loi lehdelle uuden konseptin.

”Briefimme oli lievästi sanottuna väljä, mutta Sanoman sisältömarkkinointitiimi sai heti kiinni, mitä tarkoitamme, ja konseptista tuli tosi toimiva. Halusimme tarjoilla inspiraatiosisällön pääasiana ja Postin palveluja esittelevät faktat niiden kyljessä”, hän kertoo.

Homén on tyytyväinen myös sisältöprosessiin. ”Aikataulu oli tiukka, mutta Sanomalla oli heti askelmerkit ja prosessi valmiina. Projektin vetäjä hoiti kokonaisuuden ammattitaitoisesti.”

Tulokset

Posti toteutti lehdestä verkkokyselyn, jonka tulokset kertovat, että myös lukijat olivat tyytyväisiä lopputulokseen. Kyselyyn vastasi yli 13 000 lehden saanutta, joista 82 prosenttia antoi lehdelle arvosanan hyvä, erittäin hyvä tai erinomainen. 57 prosenttia vastasi lehden lisänneen jonkin verran kiinnostusta Postin palveluja kohtaan. Tutkimuksen mukaan lehti loi Postista mielikuvaa avoimena, oivaltavana ja kaverillisena.

”Sekin oli positiivista, että lifestyle-henkinen lehti tavoitti myös nuoria ja verkkokaupan kohderyhmää”, sanoo Anna Homén. ”Innostuin itsekin askartelemaan lehden vinkkien mukaan kortteja ja paketteja. Kaiken kaikkiaan meni tosi kivasti, ja tulokset olivat hirmu hyvät.”

Sanoman työ henki ammattitaitoa ja ymmärrystä. Olen hirmu tyytyväinen!

Anna Homén
Consumer Marketing Lead
Posti Group Oyj

 

Tutustu Postin joululehteen 

Tagit

Sisältömarkkinointi

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • UPM Communication Papers kokosi ympärilleen paperinrakastajien kansainvälisen yhteisön

    Julkaistu
    3.11.2025
    Paper to Me antaa äänen printtimediaan uskoville kansainvälisille mielipidejohtajille. Sarja on onnistunut yhteisön rakentamisessa ja paperia koskevan puhetavan muuttamisessa.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Terveystalo nousi vaihdevuosien ajatusjohtajaksi

    Julkaistu
    30.10.2025
    Terveystalo halusi vaikuttaa yhteiskunnalliseen epäkohtaan ja tavoitella näkyvyyden ja liiketoimintavaikutusten lisäksi ajatusjohtajuutta.
    Lue asiakastarina
  • LUT-yliopiston ja LAB-ammattikorkeakoulun Haku-Ankka-liite herätti positiivista huomiota

    Julkaistu
    26.2.2025
    ”Idea tehdä jotain tavanomaisesta koulutusmarkkinoinnista poikkeavaa on ollut kannattava panostus, joka on huomattu laajalti”, markkinointipäällikkö Aino Pokela kertoo.
    Lue asiakastarina
  • Älyvapaapäivä oli yksi DNA:n vuoden onnistuneimpia kampanjoita myös kaupallisesti

    Julkaistu
    7.2.2025
    Kampanja erottui edukseen, herätti positiivisia ajatuksia ja tunteen, että DNA pitää huolta ja välittää asiakkaistaan.
    Lue asiakastarina
  • Rovio houkutteli kansainvälisiä osaajia videosarjalla

    Julkaistu
    19.6.2024
    Rovio on yksi Suomen kansainvälisesti tunnetuimmista yrityksistä, joka rekrytoi osaajia koko maailmasta. Rovio tarvitsi työnantajabrändäykseen sisältöä, joka herättäisi kiinnostuksen paitsi Rovioon, myös pohjoisessa asumiseen.
    Lue asiakastarina
    Case Rovio
  • UPM kaappasi kansainvälisten B2B-päättäjien huomion

    Julkaistu
    17.6.2024
    UPM nappasi yrityspäättäjien huomion strategisen oivalluksen ja vaikuttavan monikanavasisällön avulla.
    Lue asiakastarina
    UPM nappasi yrityspäättäjien huomion strategisen oivalluksen ja vaikuttavan monikanavasisällön avulla.
  • Ulkoministeriö teki rohkean uudistuksen vaativalle kansainväliselle kohderyhmälle

    Julkaistu
    17.6.2024
    This is Finland -maakuvalehti ja siihen liittyvät verkkosisällöt raikastuivat monimuotoisemmaksi, kulttuurivetoisemmaksi ja visuaalisemmaksi.
    Lue asiakastarina
    Case Ulkoministeriö - This Is Finland
  • Noblessa vaihtoi taktisen viestin tunteeseen

    Julkaistu
    17.6.2024
    Saksalainen keittiöbrändi Noblessa halusi erottua kilpailijoistaan ja kasvattaa preferenssiä.
    Lue asiakastarina
    Case Noblessa
  • Fortum loi pohjoismaisen sisältömarkkinointimallin

    Julkaistu
    17.6.2024
    Uudenlaiset sisältömuodot herättivät Fortumin B2C- ja B2B-yleisöjen huomion.
    Lue asiakastarina
    Case Fortum
  • Asiakasmedia elää todeksi Avainapteekkien brändilupausta

    Julkaistu
    17.6.2024
    Asiakasmedia vahvistaa Avainapteekkien brändiä, auttaa erottumaan ja edistää myyntiä.
    Lue asiakastarina
    Case Avainapteekit - asiakasmedia elää todeksi brändilupausta
  • Ruohonjuuri uudisti tavan puhua heimolleen

    Julkaistu
    17.6.2024
    Ruohonjuuren asiakaslehden uudistus vastasi uusien kohderyhmien tarpeisiin.
    Lue asiakastarina
    Case Ruohonjuuri - asiakaslehti
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland