Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Asiakasmedia elää todeksi Avainapteekkien brändilupausta

Asiakasmedia vahvistaa Avainapteekkien brändiä, auttaa erottumaan ja edistää myyntiä.
Case Avainapteekit - asiakasmedia elää todeksi brändilupausta
17.6.2024
Jaa:FacebookXLinkedin

Haaste

Avainapteekit on Suomen suurin apteekkiketju, jonka yli 200 toimipisteen verkosto toimii yli sadalla paikkakunnalla Tammisaaresta Ivaloon. Miten tuoda esille avainapteekkilaisten vankkaa asiantuntemusta ja brändin erottuvia tekijöitä? Miten kertoa apteekin monipuolisista palveluista ja tuotteista eri paikkakunnilla? Miten saada kohderyhmät viihtymään brändin parissa?

Ratkaisu

Avainapteekkien brändilupaus ”Elämänmittaista huolenpitoa” toteutuu päivittäin apteekin lattialla mutta myös kuusi kertaa vuodessa ilmestyvässä Avainapteekit-lehdessä, joka jaetaan satoihin tuhansiin kotitalouksiin eri puolilla Suomea.

Sanoman tekemä Avainapteekit-lehden sisältökonsepti perustuu brändin lupaukselle.
Asiakaslehti inspiroi terveellisiin elintapoihin, tarjoaa vertaistukea terveysasioissa ja jakaa tutkittua tietoa lääkkeistä, vaivoista ja sairauksista. Primäärikohderyhmää ovat yli 50-vuotiaat naiset, jotka huolehtivat usein myös lähipiirinsä terveysasioista.

Avainapteekit-lehti tuo apteekin ja sen ammattilaiset lähelle, ja sisällöt vahvistavat mielikuvaa Avainapteekin asiantuntijuudesta. Haastateltavat edustavat parhaita asiantuntijoita apteekin omista riveistä ja ulkopuolisista erityisosaajista, kuten lääkäreistä ja muista hyvinvoinnin ammattilaisista.

Avainapteekit on terveysalan auktoriteetti, jolla on vastuu tarjota luotettavaa terveystietoa ja laadukasta sisältöä. Farmasian ammattilaisista koostuva toimitusneuvosto osallistuu vahvasti lehden suunnitteluun ja kehittämiseen. Toimitusneuvosto varmistaa, että aihepiirit ovat lähellä apteekkiasiakkaan arkea ja tarpeita.

Avainapteekkien kaupallisia tavoitteita lehti tukee esittelemällä apteekkituotteita ja auttamalla löytämään oikean avun erilaisiin vaivoihin ja oireisiin. Lehti tarjoaa näkyvyyttä Avainapteekkien tarjouskampanjoille ja tärkeille kumppaniyrityksille sekä tukee paikallista mielikuvaa koko Suomen kattavasta apteekkiverkostosta.

Asiakaslehdestä julkaistaan 150 personoitua, paikallisesti nimettyä versiota. Apteekkarit voivat tervehtiä paikallisissa painoksissa asiakkaitaan henkilökohtaisesti omissa pääkirjoituksissaan omilla kasvoillaan ja Avainapteekkiensa yhteystiedoilla.

Lehdellä on tärkeä rooli myynnin tukena ja kaupallisessa kampanjaviestinnässä.

Avainapteekit-lehden kokonaistavoittavuus on 623 900 lukijaa (KMT 2023). Se on lukijamäärältään Suomen neljänneksi suurin aikakauslehti. Sanoma on tuottanut lehteä vuodesta 2020.
 

Avainapteekkien brändilupaus on Elämänmittaista huolenpitoa. Luottotiimimme Sanomalla on tehnyt meille erinomaisesti toimivan sisältökonseptin, jonka avulla voimme kertoa kohderyhmillemme, miten lunastamme brändilupauksen apteekeissamme. Olen erittäin tyytyväinen yhteistyöhömme.

Iiro Salonen
toimitusjohtaja
Avainapteekit Oy

Tulokset

Sisältö vaikuttaa myönteisesti brändimielikuvaan.

Jokainen lehti tutkitaan, ja lehden lukijoista on kerätty tietoa Aikakausmedian tilaamassa vuoden 2022 asiakaslehtitutkimuksessa. Avainapteekit-lehti on pidetty media: lukijoista 91 % kertoo lehden vaikuttavan mielikuvaan Avainapteekeista erittäin tai melko myönteisesti. Lehden keskimääräinen lukuaika on 30 minuuttia – puoli tuntia tiivistä aikaa Avainapteekit-brändin parissa.

Lukijoista 95 % sanoo lukevansa lehden mieluiten painettuna. Esimerkiksi kevään 2024 kiinnostavaksi koettu muistinumero loppui useista Avainapteekeista nopeasti.

91 %

lukijoista kertoo lehden vaikuttavan mielikuvaan erittäin tai melko myönteisesti.

30 min

Lehden keskimääräinen lukuaika on 30 minuuttia.

95 %

Lukijoista sanoo lukevansa lehden mieluiten painettuna.

  • Avainapteekit asiakaslehden kansi ja sisällysluettelo
  • Avainapteekit asiakaslehden sivuja
  • Avainapteekit asiakaslehden sivuja
0/0

    Sanoma Content Studio

    Sanoma Content Studio auttaa brändiäsi menestymään tiedolla johdetun sisältömarkkinoinnin avulla.

    Lue lisää

    Tagit

    Sisältömarkkinointi

    Sinua voisi kiinnostaa myös

    • UPM Communication Papers kokosi ympärilleen paperinrakastajien kansainvälisen yhteisön

      Julkaistu
      3.11.2025
      Paper to Me antaa äänen printtimediaan uskoville kansainvälisille mielipidejohtajille. Sarja on onnistunut yhteisön rakentamisessa ja paperia koskevan puhetavan muuttamisessa.
      Lue asiakastarina
    • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

      Julkaistu
      3.11.2025
      Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
      Lue asiakastarina
    • Terveystalo nousi vaihdevuosien ajatusjohtajaksi

      Julkaistu
      30.10.2025
      Terveystalo halusi vaikuttaa yhteiskunnalliseen epäkohtaan ja tavoitella näkyvyyden ja liiketoimintavaikutusten lisäksi ajatusjohtajuutta.
      Lue asiakastarina
    • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

      Julkaistu
      27.6.2025
      Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
      Lue asiakastarina
    • LUT-yliopiston ja LAB-ammattikorkeakoulun Haku-Ankka-liite herätti positiivista huomiota

      Julkaistu
      26.2.2025
      ”Idea tehdä jotain tavanomaisesta koulutusmarkkinoinnista poikkeavaa on ollut kannattava panostus, joka on huomattu laajalti”, markkinointipäällikkö Aino Pokela kertoo.
      Lue asiakastarina
    • Älyvapaapäivä oli yksi DNA:n vuoden onnistuneimpia kampanjoita myös kaupallisesti

      Julkaistu
      7.2.2025
      Kampanja erottui edukseen, herätti positiivisia ajatuksia ja tunteen, että DNA pitää huolta ja välittää asiakkaistaan.
      Lue asiakastarina
    • Rovio houkutteli kansainvälisiä osaajia videosarjalla

      Julkaistu
      19.6.2024
      Rovio on yksi Suomen kansainvälisesti tunnetuimmista yrityksistä, joka rekrytoi osaajia koko maailmasta. Rovio tarvitsi työnantajabrändäykseen sisältöä, joka herättäisi kiinnostuksen paitsi Rovioon, myös pohjoisessa asumiseen.
      Lue asiakastarina
      Case Rovio
    • UPM kaappasi kansainvälisten B2B-päättäjien huomion

      Julkaistu
      17.6.2024
      UPM nappasi yrityspäättäjien huomion strategisen oivalluksen ja vaikuttavan monikanavasisällön avulla.
      Lue asiakastarina
      UPM nappasi yrityspäättäjien huomion strategisen oivalluksen ja vaikuttavan monikanavasisällön avulla.
    • Ulkoministeriö teki rohkean uudistuksen vaativalle kansainväliselle kohderyhmälle

      Julkaistu
      17.6.2024
      This is Finland -maakuvalehti ja siihen liittyvät verkkosisällöt raikastuivat monimuotoisemmaksi, kulttuurivetoisemmaksi ja visuaalisemmaksi.
      Lue asiakastarina
      Case Ulkoministeriö - This Is Finland
    • Noblessa vaihtoi taktisen viestin tunteeseen

      Julkaistu
      17.6.2024
      Saksalainen keittiöbrändi Noblessa halusi erottua kilpailijoistaan ja kasvattaa preferenssiä.
      Lue asiakastarina
      Case Noblessa
    • Fortum loi pohjoismaisen sisältömarkkinointimallin

      Julkaistu
      17.6.2024
      Uudenlaiset sisältömuodot herättivät Fortumin B2C- ja B2B-yleisöjen huomion.
      Lue asiakastarina
      Case Fortum
    • Ruohonjuuri uudisti tavan puhua heimolleen

      Julkaistu
      17.6.2024
      Ruohonjuuren asiakaslehden uudistus vastasi uusien kohderyhmien tarpeisiin.
      Lue asiakastarina
      Case Ruohonjuuri - asiakaslehti
      Sanoma

      Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

      Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

      Closure

      • Etusivu
      • Ajankohtaista
      • Alueellinen mainonta
      • Asiakastarinat
      • Mediat ja palvelut
      • Tietopankki
      • Suunnittelijan työkalut
      • Osta mainontaa
      • Yhteystiedot
      • Ota yhteyttä

      Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
      Arkisin klo 8-16

      yrityspalvelu@sanoma.fi

      010 80 80 85

      Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

      • Facebook
      • Linkedin

      Footer menu

      • Tietosuoja
      • Responsible Disclosure Statement

      ©2025 Sanoma Media Finland