Ruohonjuuri uudisti tavan puhua heimolleen
Haaste
Ruohonjuuri halusi uudistaa tuotelähtöisen asiakaslehtikonseptinsa puhuttelemaan uusia kohderyhmiä.
Sanoman ammattilaisten tehtävänä oli kehittää sisältökonseptit, jotka tukisivat Ruohonjuuren tehtävää kestävän elämäntavan puolustajana. Miten puhutella yhdellä asiakaslehdellä useita erilaisia kohderyhmiä, kuten suorituskykyään optimoivia altruisteja ja henkistä hyvinvointia etsiviä nuoria kaupunkilaisia?
Ratkaisu
Uudistuksen taustatyönä syvennyttiin datan ja haastatteluiden kautta Ruohonjuuren kohderyhmien elämään.
Uudistunut lehtikonsepti vastasi kohderyhmien tarpeisiin tekemällä kestävästä elämäntyylistä helppoa ja haluttavaa. Lehti auttaa rakentamaan ja kuvittelemaan maailmaa, jossa kestävä elämä ei rakennu nautinnoista luopumiselle vaan tuo mukanaan uudenlaista elämänlaatua.
Ruohonjuuren uskollisten asiakkaiden, Ruohonjuuri-heimon, yhteisöllisyyttä vahvistettiin tarjoamalla lehden sivuilla vertaistukea ja ideoita kestävään elämään.
Sanoman näkemyksellisen tiimin kanssa oli ilo työskennellä. Tiimi pääsi hyvin sisään asiakassegmentteihimme ja loi niiden tarpeisiin osuvia sisältökonsepteja, jotka nostivat esiin Ruohonjuuren eri ulottuvuuksia kestävästä elämäntavasta holistiseen hyvinvointiin ja kauneuteen. Kokonaisuuden kruunasi Ruohonjuurta henkivä visuaalisuus, joka on koettu kiinnostavaksi sekä vanhojen että uusien asiakasryhmien keskuudessa. Vahva suositus tälle tiimille!
Tulokset
Uudistunut lehti houkutteli asiakkaita myymälään noutamaan oman lehtensä ja sai hyvät tulokset lukijatutkimuksessa: 91 prosenttia piti uudistusta positiivisena (lukijatutkimus 1/2023).
Avoimet vastaukset kertoivat asiakaslehden toimivuudesta:
”Istuin iltapäiväkahvilla ja otin lehden käteeni. Yhtäkkiä huomasin, että oli kulunut 40 minuuttia.”
”Olipa virkistävä lehti! Todella laadukasta asiaa ja hyvin tätä päivää vastaava! Odotan innolla lisää.”
”Mielestäni uusin lehti oli taidokkaasti suunniteltu. Sisältö oli mielenkiintoista ja lehti oli selkeästi rakennettu. Myös lehden visuaalinen ulkonäkö oli erittäin miellyttävä. Pidin erityisesti kansikuvasta.”
”Ruohonjuuri-lehti on visuaalisesti kaunis ja sisällöltään kiinnostava. Tartun mieluiten printtilehteen ja ilahdun aina, kun löydän uuden numeron myymälästä.”
Sanoma Content Studio
Sanoma Content Studio auttaa brändiäsi menestymään tiedolla johdetun sisältömarkkinoinnin avulla.