Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Ruohonjuuri uudisti tavan puhua heimolleen

Ruohonjuuren asiakaslehden uudistus vastasi uusien kohderyhmien tarpeisiin.
Case Ruohonjuuri - asiakaslehti
17.6.2024
Jaa:FacebookXLinkedin

Haaste

Ruohonjuuri halusi uudistaa tuotelähtöisen asiakaslehtikonseptinsa puhuttelemaan uusia kohderyhmiä. 

Sanoman ammattilaisten tehtävänä oli kehittää sisältökonseptit, jotka tukisivat Ruohonjuuren tehtävää kestävän elämäntavan puolustajana. Miten puhutella yhdellä asiakaslehdellä useita erilaisia kohderyhmiä, kuten suorituskykyään optimoivia altruisteja ja henkistä hyvinvointia etsiviä nuoria kaupunkilaisia?

Ratkaisu

Uudistuksen taustatyönä syvennyttiin datan ja haastatteluiden kautta Ruohonjuuren kohderyhmien elämään.

Uudistunut lehtikonsepti vastasi kohderyhmien tarpeisiin tekemällä kestävästä elämäntyylistä helppoa ja haluttavaa. Lehti auttaa rakentamaan ja kuvittelemaan maailmaa, jossa kestävä elämä ei rakennu nautinnoista luopumiselle vaan tuo mukanaan uudenlaista elämänlaatua. 

Ruohonjuuren uskollisten asiakkaiden, Ruohonjuuri-heimon, yhteisöllisyyttä vahvistettiin tarjoamalla lehden sivuilla vertaistukea ja ideoita kestävään elämään.

Sanoman näkemyksellisen tiimin kanssa oli ilo työskennellä. Tiimi pääsi hyvin sisään asiakassegmentteihimme ja loi niiden tarpeisiin osuvia sisältökonsepteja, jotka nostivat esiin Ruohonjuuren eri ulottuvuuksia kestävästä elämäntavasta holistiseen hyvinvointiin ja kauneuteen. Kokonaisuuden kruunasi Ruohonjuurta henkivä visuaalisuus, joka on koettu kiinnostavaksi sekä vanhojen että uusien asiakasryhmien keskuudessa. Vahva suositus tälle tiimille!

Päivi Korteniemi
Customer Experience Director
Ruohonjuuri

Tulokset

Uudistunut lehti houkutteli asiakkaita myymälään noutamaan oman lehtensä ja sai hyvät tulokset lukijatutkimuksessa: 91 prosenttia piti uudistusta positiivisena (lukijatutkimus 1/2023).

Avoimet vastaukset kertoivat asiakaslehden toimivuudesta:

”Istuin iltapäiväkahvilla ja otin lehden käteeni. Yhtäkkiä huomasin, että oli kulunut 40 minuuttia.”

”Olipa virkistävä lehti! Todella laadukasta asiaa ja hyvin tätä päivää vastaava! Odotan innolla lisää.”

”Mielestäni uusin lehti oli taidokkaasti suunniteltu. Sisältö oli mielenkiintoista ja lehti oli selkeästi rakennettu. Myös lehden visuaalinen ulkonäkö oli erittäin miellyttävä. Pidin erityisesti kansikuvasta.”

”Ruohonjuuri-lehti on visuaalisesti kaunis ja sisällöltään kiinnostava. Tartun mieluiten printtilehteen ja ilahdun aina, kun löydän uuden numeron myymälästä.” 

  • Ruohonjuuri asiakaslehden sivuja
  • Ruohonjuuri asiakaslehden sivuja
  • Ruohonjuuri asiakaslehden sivuja
  • Ruohonjuuri asiakaslehden sivuja
0/0

    Sanoma Content Studio

    Sanoma Content Studio auttaa brändiäsi menestymään tiedolla johdetun sisältömarkkinoinnin avulla.

    Lue lisää

    Tagit

    Sisältömarkkinointi

    Sinua voisi kiinnostaa myös

    • UPM Communication Papers kokosi ympärilleen paperinrakastajien kansainvälisen yhteisön

      Julkaistu
      3.11.2025
      Paper to Me antaa äänen printtimediaan uskoville kansainvälisille mielipidejohtajille. Sarja on onnistunut yhteisön rakentamisessa ja paperia koskevan puhetavan muuttamisessa.
      Lue asiakastarina
    • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

      Julkaistu
      3.11.2025
      Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
      Lue asiakastarina
    • Terveystalo nousi vaihdevuosien ajatusjohtajaksi

      Julkaistu
      30.10.2025
      Terveystalo halusi vaikuttaa yhteiskunnalliseen epäkohtaan ja tavoitella näkyvyyden ja liiketoimintavaikutusten lisäksi ajatusjohtajuutta.
      Lue asiakastarina
    • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

      Julkaistu
      27.6.2025
      Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
      Lue asiakastarina
    • LUT-yliopiston ja LAB-ammattikorkeakoulun Haku-Ankka-liite herätti positiivista huomiota

      Julkaistu
      26.2.2025
      ”Idea tehdä jotain tavanomaisesta koulutusmarkkinoinnista poikkeavaa on ollut kannattava panostus, joka on huomattu laajalti”, markkinointipäällikkö Aino Pokela kertoo.
      Lue asiakastarina
    • Älyvapaapäivä oli yksi DNA:n vuoden onnistuneimpia kampanjoita myös kaupallisesti

      Julkaistu
      7.2.2025
      Kampanja erottui edukseen, herätti positiivisia ajatuksia ja tunteen, että DNA pitää huolta ja välittää asiakkaistaan.
      Lue asiakastarina
    • Rovio houkutteli kansainvälisiä osaajia videosarjalla

      Julkaistu
      19.6.2024
      Rovio on yksi Suomen kansainvälisesti tunnetuimmista yrityksistä, joka rekrytoi osaajia koko maailmasta. Rovio tarvitsi työnantajabrändäykseen sisältöä, joka herättäisi kiinnostuksen paitsi Rovioon, myös pohjoisessa asumiseen.
      Lue asiakastarina
      Case Rovio
    • UPM kaappasi kansainvälisten B2B-päättäjien huomion

      Julkaistu
      17.6.2024
      UPM nappasi yrityspäättäjien huomion strategisen oivalluksen ja vaikuttavan monikanavasisällön avulla.
      Lue asiakastarina
      UPM nappasi yrityspäättäjien huomion strategisen oivalluksen ja vaikuttavan monikanavasisällön avulla.
    • Ulkoministeriö teki rohkean uudistuksen vaativalle kansainväliselle kohderyhmälle

      Julkaistu
      17.6.2024
      This is Finland -maakuvalehti ja siihen liittyvät verkkosisällöt raikastuivat monimuotoisemmaksi, kulttuurivetoisemmaksi ja visuaalisemmaksi.
      Lue asiakastarina
      Case Ulkoministeriö - This Is Finland
    • Noblessa vaihtoi taktisen viestin tunteeseen

      Julkaistu
      17.6.2024
      Saksalainen keittiöbrändi Noblessa halusi erottua kilpailijoistaan ja kasvattaa preferenssiä.
      Lue asiakastarina
      Case Noblessa
    • Fortum loi pohjoismaisen sisältömarkkinointimallin

      Julkaistu
      17.6.2024
      Uudenlaiset sisältömuodot herättivät Fortumin B2C- ja B2B-yleisöjen huomion.
      Lue asiakastarina
      Case Fortum
    • Asiakasmedia elää todeksi Avainapteekkien brändilupausta

      Julkaistu
      17.6.2024
      Asiakasmedia vahvistaa Avainapteekkien brändiä, auttaa erottumaan ja edistää myyntiä.
      Lue asiakastarina
      Case Avainapteekit - asiakasmedia elää todeksi brändilupausta
      Sanoma

      Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

      Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

      Closure

      • Etusivu
      • Ajankohtaista
      • Alueellinen mainonta
      • Asiakastarinat
      • Mediat ja palvelut
      • Tietopankki
      • Suunnittelijan työkalut
      • Osta mainontaa
      • Yhteystiedot
      • Ota yhteyttä

      Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
      Arkisin klo 8-16

      yrityspalvelu@sanoma.fi

      010 80 80 85

      Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

      • Facebook
      • Linkedin

      Footer menu

      • Tietosuoja
      • Responsible Disclosure Statement

      ©2025 Sanoma Media Finland