Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Noblessa vaihtoi taktisen viestin tunteeseen

Saksalainen keittiöbrändi Noblessa halusi erottua kilpailijoistaan ja kasvattaa preferenssiä.
Case Noblessa
17.6.2024
Jaa:FacebookXLinkedin

Haaste

Noblessan tavoitteena oli lisätä preferenssiä kilpaillulla markkinalla. Brändi ei ollut onnistunut erottumaan vahvuuksillaan ja halusi vahvistaa paikkaansa suomalaisten harkintalistalla. Noblessa oli keittiöbrändien harkintaryhmässä sijalla neljä vuonna 2023.

Kiristynyt kilpailu hiljaisella markkinalla oli ajanut Noblessan markkinoimaan hintavetoisesti, mikä ei edistänyt mielikuvaa laadukkaasta keittiöbrändistä.

Noblessan saksalaisen kuvamaailman ei koettu resonoivan suomalaisyleisöön, ja saksalaiskeittiölle kaivattiin lisää uskottavuutta keittiöremontoijien keskuudessa.

Ratkaisu

Unohdetuista vahvuuksista valjastettiin Noblessan ylpeydenaihe.

Yhteistyö käynnistyi Noblessan mainostoimiston sekä avainhenkilöiden haastatteluilla ja niitä seuranneella brändityöpajalla. Näiden vaiheiden pohjalta syntynyt näkemys kiteytti Noblessan brändistä oleellisimman ja sisäisestikin unohdetut vahvuudet: laadun, kestävyyden ja innovatiiviset ratkaisut. Mielikuvamuutoksella haettiin pesäeroa halpakeittiöihin.

Osana brändikiteytystä syntyneen sisältöstrategian pohjalta valmistui slogan, bränditarina, brändivideot ja -kuvat sekä artikkelisisältöjä. Sisältöjä julkaistiin Noblessan ja Sanoman verkkosivuilla sekä Noblessan somekanavissa.

Sisällöissä astuttiin tukevasti kuluttajan saappaisiin. Sen sijaan, että puhuttaisiin siitä, mitä Noblessa tekee, päätavoitteena oli kertoa, mitä loppuasiakas saa. Noblessan asiantuntijamielikuvaa nostettiin haastattelemalla artikkeleihin Noblessan omia suunnittelijoita ja keittiöammattilaisia.

Kuvamaailmaan haettiin rohkeasti uudenlaista tyyliä. Poseeraava ja etäinen tyyli vaihdettiin arkiseen lämpöön, joka toteutui aidon näköisten, eri ikäisten ihmisten, ei-sliipatun stailauksen ja elämänmakuisten tilanteiden kautta. Parhaat klikit somessa saavuttaneella videolla isoisä paahtaa lapsenlapselle leipää silitysraudalla – keskellä upeaa keittiötä.

Brändivideoita hyödynnetään monipuolisesti TV-mainonnassa, messuilla, verkkosivustolla ja somessa.
 

Brändimme markkinoinnin vieminen pois alennusprosenteista on ollut hieno asia. Tuotteen uskottavuus on parantunut

Ari Soiniitty
Noblessa-kauppias, Turku

Tulokset

Sisällöt jaettiin natiiviartikkeleina Iltasanomien verkkosivulla keväällä 2024. Uudet sisällöt ovat keränneet hyvää palautetta niin sisäisesti asentajien ja kauppiaiden keskuudessa kuin Noblessan asiakkailtakin.

Natiivikampanjan suoriutumisesta ja vaikutuksesta brändimielikuvaan saatiin positiivisia tuloksia kaikilla brand lift -mittareilla. Sisällöt koettiin kiinnostavaksi, ja mainonta onnistui kasvattamaan brändin tunnettuutta 100 prosenttia.

Artikkelin parissa viihdyttiin hyvin, ja mainonnalle altistuneen yleisön harkinta lisääntyi 430 prosenttia. Mainonnan kohderyhmään itsensä kokevista lukijoista 97 prosenttia vastasi sisältöjen vaikuttavan positiivisesti mielikuvaan brändistä.

Myös kevään 2024 brand tracking -tutkimuksessa saatiin hyviä tuloksia. Noblessan tunnettuus oli kasvanut mittaushistorian korkeimmalle tasolle ja harkinta nousi keittiöremonttia suunnittelevien keskuudessa 24 prosentista 37 prosenttiin.

+100 %

brändin tunnettuuden kasvu

+430 %

harkinnan lisäys mainonnalle altistuneissa

97 %

vastasi kyselyssä sisältöjen vaikuttavan positiivisesti mielikuvaan

  • Noblessa brändikuvia
  • Noblessa brändikuva
  • Noblessa brändikuva
  • Noblessa sometarinoita
0/0

    Sanoma Content Studio

    Sanoma Content Studio auttaa brändiäsi menestymään tiedolla johdetun sisältömarkkinoinnin avulla.

    Lue lisää

    Tagit

    Natiivimainonta Sisältömarkkinointi

    Sinua voisi kiinnostaa myös

    • UPM Communication Papers kokosi ympärilleen paperinrakastajien kansainvälisen yhteisön

      Julkaistu
      3.11.2025
      Paper to Me antaa äänen printtimediaan uskoville kansainvälisille mielipidejohtajille. Sarja on onnistunut yhteisön rakentamisessa ja paperia koskevan puhetavan muuttamisessa.
      Lue asiakastarina
    • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

      Julkaistu
      3.11.2025
      Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
      Lue asiakastarina
    • Terveystalo nousi vaihdevuosien ajatusjohtajaksi

      Julkaistu
      30.10.2025
      Terveystalo halusi vaikuttaa yhteiskunnalliseen epäkohtaan ja tavoitella näkyvyyden ja liiketoimintavaikutusten lisäksi ajatusjohtajuutta.
      Lue asiakastarina
    • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

      Julkaistu
      27.10.2025
      Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
      Lue asiakastarina
    • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

      Julkaistu
      17.10.2025
      Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
      Lue asiakastarina
    • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

      Julkaistu
      2.10.2025
      Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
      Lue asiakastarina
    • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

      Julkaistu
      25.8.2025
      Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
      Lue asiakastarina
    • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

      Julkaistu
      27.6.2025
      Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
      Lue asiakastarina
    • LähiTapiola sai huipputuloksia natiivimainonnalla

      Julkaistu
      25.6.2025
      Natiivikampanja nousi LähiTapiolan vuoden toistaiseksi parhaaksi mediatoimenpiteeksi ja osoitti, että vaikuttava tarina voi tehdä vaikeasta aiheesta lähestyttävän.
      Lue asiakastarina
    • Metsätilat.fi lanseerasi Hintakompassi-palvelun Sanoman monikanavaisen ratkaisun avulla − kiinnostus heräsi kautta maan

      Julkaistu
      13.5.2025
      Radiokampanjalla kasvatettiin tunnettuutta, digikampanjalla ohjattiin tutustumaan digitaaliseen arviointipalveluun.
      Lue asiakastarina
    • Natiiviartikkeli sai aikaan kävijäryntäyksen Tapanilan Urheilukeskukseen

      Julkaistu
      11.4.2025
      Tapanilan Urheilukeskuksen uutta viihdekeskusta päätettiin mainostaa Sanoman natiivikampanjan avulla. Tulokset näkyivät varauspiikkinä heti artikkelin julkaisun jälkeen.
      Lue asiakastarina
    • Rohkea markkinointimix kiritti Kiinteistönvälitys Otson kärkeen

      Julkaistu
      14.3.2025
      Tuttuun markkinointikumppaniin uskaltaa kirjaimellisestikin nojata. Markkinointipäällikkö Eula Wessberg ja asiakkuuspäällikkö Teemu Janhunen ovat tehneet yhteistyötä jo vuosia.
      Lue asiakastarina
      Sanoma

      Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

      Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

      Closure

      • Etusivu
      • Ajankohtaista
      • Alueellinen mainonta
      • Asiakastarinat
      • Mediat ja palvelut
      • Tietopankki
      • Suunnittelijan työkalut
      • Osta mainontaa
      • Yhteystiedot
      • Ota yhteyttä

      Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
      Arkisin klo 8-16

      yrityspalvelu@sanoma.fi

      010 80 80 85

      Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

      • Facebook
      • Linkedin

      Footer menu

      • Tietosuoja
      • Responsible Disclosure Statement

      ©2025 Sanoma Media Finland