Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Puuilon kampanjaan saatiin vaikuttavuutta monipuolisilla luovilla sisällöillä

Monipuoliset luovat sisällöt toivat vaikuttavuutta Puuilon kampanjaan. Aamulypsy-yhteistyö, datakohdennettu digimainonta ja ilmoitukset Hesarissa takasivat uudelle myymälälle onnistuneet avajaiset.
Puuilo Lauri Tuomaala Katja Himanen
18.3.2019
Jaa:FacebookXLinkedin

Puuilon toiminta alkoi 1980-luvulla puulelujen torimyynnillä. Nyt myymäläketju on vahvassa kasvuvaiheessa. Puuilolla on jo 24 myymälää ympäri Suomea ja kolme uutta avautumassa tänä vuonna. Sanoman kanssa toteutettu kampanja keskittyi uuden Itäkeskuksen myymälän avajaisiin, ja sillä lähdettiin hakemaan tunnettuutta pääkaupunkiseudulla.

”Avajaismarkkinointi onnistui kokonaisuudessaan erinomaisesti. Olen Sanoman porukkaan todella tyytyväinen, ja mielellään teen jatkossakin yhteistyötä näin innokkaan tiimin kanssa. Teemme yhdessä tunteella hommia”, Puuilon markkinointijohtaja Lauri Tuomaala sanoo.   

Erityisesti radiomainonta Suomipopin Aamulypsyssä ilahdutti Tuomaalaa. 

”Radiokampanjaan oli otettu juontajat hyvin mukaan, siinä oli luovuutta ja tuotenäkyvyys onnistui luontevasti osana lähetystä”, hän toteaa. 

Puuilo oli mukana Aamulypsyn ohjelmayhteistyötunnisteissa, promospoteissa, onlineohjauksessa ja somessa. Kampanja sisälsi lisäksi datakohdennettua digimainontaa Sanoman verkostossa kahden viikon ajan. Uuden myymälän avautumisesta viestittiin myös ilmoituksilla Helsingin Sanomien paikallislehdissä. Avajaispäivänä Helsingissä Sanomissa oli kokosivun ilmoitus. 

”Puuilo on vielä suhteellisen tuntematon pääkaupunkiseudulla. Kampanjan tavoitteena oli avajaismainonnan lisäksi tuoda esiin Puuilon laajaa tuotevalikoimaa. Kampanjaan sisältyvässä arvonnassa sai esimerkiksi valita, mihin tuotekategoriaan lahjakortin käyttäisi ”, kertoo Client Manager Katja Himanen Sanoma Media Finlandista.

Monipuolisten sisältöjen myötä kampanjaan saatiin vaikuttavuutta. Arvonta keräsi lähes 6500 osallistujaa ja arvontasivulla vieraili noin 8000 kävijää.     

Kuva: Markkinointijohtaja Lauri Tuomaala ja Client Manager Katja Himanen

Tavoite

Kampanjan tavoitteena oli kasvattaa Puuilon tunnettuutta ja myyntiä pääkaupunkiseudulla.

Ratkaisu

Uuden Itäkeskuksen myymälän lanseeraukseen keskittyvässä monikanavaisessa kampanjassa viestittiin Puuilon tuotevalikoiman laajuudesta.  

Toteutus

Puuilon valtavaa valikoimaa ja uuden Itäkeskuksen myymälän avautumista korostettiin iloisella yhteistyöllä Radio Suomipopin Aamulypsyn kanssa.  Puuilo oli mukana Aamulypsyn ohjelmayhteistyötunnisteissa, promospoteissa, onlineohjauksessa ja somessa.

Kampanja sisälsi datakohdennettua digimainontaa Sanoman verkostossa kahden viikon ajan. Uuden myymälän avautumisesta viestittiin lisäksi ilmoituksilla Helsingin Sanomien paikallislehdissä (HS Helsinki, HS Espoo ja HS Vantaa). Myymälän avajaispäivänä Helsingissä Sanomissa oli kokosivun ilmoitus.

Tulokset

 

Monipuolisten sisältöjen kautta kampanjaan saatiin vaikuttavuutta. Puuilon myymälässä tehtiin kampanjan aikana uusi kävijäennätys. Monikanavainen Hesarin kokosivu tavoitti 800 000 kontaktia. Kampanjan klikkiprosentti oli huomattavasti keskimääräistä isompi.

Sanoman monikanavaisella kampanjalla onnistuimme uuden Helsingin tavaratalomme lanseerauksessa erinomaisesti. Rikoimme kaikki aiemmat kävijäennätyksemme ja uuden myymälän avajaiset onnistuivat kaiken kaikkiaan erittäin hyvin. Yhteistyö sujui hienosti Sanoman ammattilaisten kanssa ja muun muassa luovat ratkaisut radiossa yllättivät meidät positiivisesti.

Lauri Tuomaala
markkinointijohtaja
Puuilo

Puuilosta saat kaiken rakentamiseen, kotiin, autoon, lemmikillesi, pihaan ja vapaa-aikaan. Kätevää, Puuilon lisäksi ei tarvitse käydä kuin ruokakaupassa! Verkkokaupan lisäksi reilut 20 myymälää palvelee ympäri Suomen.

Tagit

Audio & radio Digiratkaisut Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kissoissa on asennetta – PrimaCatin monimediallinen kampanjakokonaisuus aktivoi kissaihmisiä

    Julkaistu
    14.11.2025
    Festarikumppanuus, radiopromootio sekä digi- ja ulkomainonta yhdistyivät normit haastavaksi konseptiksi.
    Lue asiakastarina
  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Pirkan monikanavainen kesäkampanjointi kasvatti myyntiä ja brändimittareita

    Julkaistu
    6.11.2025
    Radiopromootiot, festivaaliyhteistyö ja vaikuttajat toivat hienoa näkyvyyttä Pirkka-brändille.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland