Radio Suomipopin sisäpihakeikat tarjosivat ikimuistoisia elämyksiä Lumo-kotien asukkaille
Tavoitteena Lumo-kotien brändimielikuvan vahvistaminen
Lumo ja Radio Suomipop järjestivät yhteistyössä kolme uniikkia yksityiskeikkaa ainutlaatuisessa ympäristössä, Lumo-talojen tunnelmallisilla sisäpihoilla Helsingissä, Tampereella ja Vantaalla.
Sisäpihakeikkojen kautta Lumo pystyi paitsi ilahduttamaan Lumo-talojen asukkaita myös tavoittamaan mieleenpainuvalla tavalla laajemmin kohderyhmänsä, vahvistamaan haluttuja brändimielikuvia sekä tuomaan todeksi asiakaslupauksensa: Helposti paras koti. Suorana lähetyksenä kuullut keikat tukivat myös Radio Suomipopin valtakunnallisuutta sekä halua olla läsnä ja lähellä kuulijoita ympäri Suomea.
Eksklusiivisille sisäpihakeikoille oli kutsuttu vain harvat ja valitut. Lumo-kotien asukkaiden lisäksi Reino Nordinin, Pete Parkkosen ja Jannan keikkojen intiimistä tunnelmasta pääsivät nauttimaan ne onnekkaat, jotka olivat voittaneet pääsyn keikalle Radio Suomipopin arvonnassa. Keikat kuultiin lisäksi suorina lähetyksinä Suomipopilta, joten yleisömäärä korvapareina oli satoja tuhansia. Artistien lisäksi viihtyvyydestä vastasi juontaja Juha Perälä, joka luotsasi keikkoja hyväntuulisella otteellaan.
Lopputulos ylitti odotukset
Kisapromon kampanjasivulla kerrottiin Radio Suomipopin yhteistyössä Lumo-kotien kanssa järjestämistä sisäpihakeikoista ja sivulla pystyi osallistumaan kesäarvontaan, jonka palkintona oli VIP-sisäänpääsy keikoille. Kampanjasivulle ohjattiin promospotein ja mainosbannerein Sanoman verkostossa.
Juontajat Janne Saarinen, Juha Perälä, Susanna Laine sekä vieraileva Suomipopin Kesätähti hehkuttivat tulevia keikkoja aktivoiden samalla kuuntelijoita osallistumaan arvontaan. Myös sosiaalisen median postaukset Radio Suomipopin ja Lumo-kotien omilla Facebook-sivuilla ja Instagram-storyissa aktivoivat yleisöä osallistumaan arvontaan. Postaukset tavoittivat ja sitouttivat hyvin seuraajia ja Facebook-postaukset ylittivät kanavan kaupalliset keskiarvot. Sivut keräsivät hyvin katseluita ja eri kävijöitä, luvut olivat hyvät viikon mittaisiksi kampanjoiksi.
”Halusimme ennen kaikkea ilahduttaa asukkaitamme luomalla heille uniikin ja unohtamattoman kesäisen elämyksen sisäpihakeikkojen muodossa. Samalla tavoitteenamme oli kasvattaa Lumo-brändin tunnettuutta ja houkuttelevuutta valtakunnallisesti vuoden kuumimman myyntisesongin aikaan sekä viestiä perinteisten kampanjatoimenpiteiden lisäksi ilmiöittämisen keinoin siitä kaupunkiasumisen rikkaudesta ja omannäköisestä elämäntyylistä, jonka Lumo-kodit mahdollistavat”, kertoo markkinointipäällikkö Kirsi Luomaranta Lumo-kodeilta.
Sanoman ja Lumo-kotien yhteistyönä syntynyt ainutlaatuinen sisäpihakeikkojen kokonaisuus mahdollisti tavoitteidemme toteutumisen. Lopputulos jopa ylitti odotuksemme.
Lisänäkyyttä monimediallisella kokonaisuudella
”Onnistuimme yllättämään asukkaamme positiivisesti ja saimme tilaisuudesta erinomaista palautetta. Palautekyselyyn vastanneet Lumo-asukkaat pitivät sisäpihakeikkoja kiinnostavina ja kertoivat osallistuvansa erittäin mielellään vastaaviin tapahtumiin myös jatkossa. Asukkaita ihastutti erityisesti tilaisuuden ainutlaatuisuus ja sen luoma yhteisöllisyyden tunne sekä rento ja lämminhenkinen tunnelma. Koska sisäpihakeikat kuultiin suorana lähetyksenä Radio Suomipopin taajuuksilta, pystyimme ilahduttamaan Lumo-asukkaiden lisäksi myös laajemmin kohderyhmäämme – keikkatunnelmasta kun pääsi nauttimaan vaikkapa mökin laiturinnokalta käsin kautta Suomen”, Luomaranta kertoo.
”Yhteistyön kautta saimme lisänäkyvyyttä myös ennen ja jälkeen varsinaisen tapahtuman niin promospottien, juontonostojen, mainosbannereiden, arvontojen kuin somesisältöjen muodossa. Sanoman meille tarjoama erikoisratkaisu oli siis varsin monimediallinen kokonaisuus.”
Luomaranta pitää yhteistyötä Sanoman kanssa joustavana ja helppona.
”Pitkäaikaisena yhteistyökumppanina Sanoma ymmärsi ja tunnisti nopeasti tarpeemme ja toiveemme. Yhteisen vuoropuhelun kautta löysimme ketterästi yhdessä oikeat ratkaisut tavoitteeseemme pääsemiseksi. Sanoman suurimpia vahvuuksia on kyky aitoon kumppanuuteen, johon sisältyy paitsi syvällinen ymmärrys asiakkaan liiketoiminnasta ja tarpeista, vahva strateginen näkemys sekä monipuoliset mediaratkaisut ja palvelut myös kyky tuottaa innovatiivisia ja asiakkaan tarpeisiin räätälöityjä ratkaisuja laadukkaan lopputuloksen ja vaikuttavan markkinoinnin aikaansaamiseksi”, Luomaranta kiittää.
Kampanjan materiaalit
On air -nosto
Kampanjan spottimainos
Katkelma lähetyksestä
Esimerkkejä some-sisällöistä