Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Radio Suomipopin sisäpihakeikat tarjosivat ikimuistoisia elämyksiä Lumo-kotien asukkaille

Suosikkiartistien keikat kuultiin suorina lähetyksinä Radio Suomipopin taajuudelta.
30.1.2024
Jaa:FacebookXLinkedin

Tavoitteena Lumo-kotien brändimielikuvan vahvistaminen

Lumo ja Radio Suomipop järjestivät yhteistyössä kolme uniikkia yksityiskeikkaa ainutlaatuisessa ympäristössä, Lumo-talojen tunnelmallisilla sisäpihoilla Helsingissä, Tampereella ja Vantaalla.

Sisäpihakeikkojen kautta Lumo pystyi paitsi ilahduttamaan Lumo-talojen asukkaita myös tavoittamaan mieleenpainuvalla tavalla laajemmin kohderyhmänsä, vahvistamaan haluttuja brändimielikuvia sekä tuomaan todeksi asiakaslupauksensa: Helposti paras koti. Suorana lähetyksenä kuullut keikat tukivat myös Radio Suomipopin valtakunnallisuutta sekä halua olla läsnä ja lähellä kuulijoita ympäri Suomea.

Eksklusiivisille sisäpihakeikoille oli kutsuttu vain harvat ja valitut. Lumo-kotien asukkaiden lisäksi Reino Nordinin, Pete Parkkosen ja Jannan keikkojen intiimistä tunnelmasta pääsivät nauttimaan ne onnekkaat, jotka olivat voittaneet pääsyn keikalle Radio Suomipopin arvonnassa. Keikat kuultiin lisäksi suorina lähetyksinä Suomipopilta, joten yleisömäärä korvapareina oli satoja tuhansia. Artistien lisäksi viihtyvyydestä vastasi juontaja Juha Perälä, joka luotsasi keikkoja hyväntuulisella otteellaan.

Lopputulos ylitti odotukset

Kisapromon kampanjasivulla kerrottiin Radio Suomipopin yhteistyössä Lumo-kotien kanssa järjestämistä sisäpihakeikoista ja sivulla pystyi osallistumaan kesäarvontaan, jonka palkintona oli VIP-sisäänpääsy keikoille. Kampanjasivulle ohjattiin promospotein ja mainosbannerein Sanoman verkostossa. 

Juontajat Janne Saarinen, Juha Perälä, Susanna Laine sekä vieraileva Suomipopin Kesätähti hehkuttivat tulevia keikkoja aktivoiden samalla kuuntelijoita osallistumaan arvontaan. Myös sosiaalisen median postaukset Radio Suomipopin ja Lumo-kotien omilla Facebook-sivuilla ja Instagram-storyissa aktivoivat yleisöä osallistumaan arvontaan. Postaukset tavoittivat ja sitouttivat hyvin seuraajia ja Facebook-postaukset ylittivät kanavan kaupalliset keskiarvot. Sivut keräsivät hyvin katseluita ja eri kävijöitä, luvut olivat hyvät viikon mittaisiksi kampanjoiksi.

”Halusimme ennen kaikkea ilahduttaa asukkaitamme luomalla heille uniikin ja unohtamattoman kesäisen elämyksen sisäpihakeikkojen muodossa. Samalla tavoitteenamme oli kasvattaa Lumo-brändin tunnettuutta ja houkuttelevuutta valtakunnallisesti vuoden kuumimman myyntisesongin aikaan sekä viestiä perinteisten kampanjatoimenpiteiden lisäksi ilmiöittämisen keinoin siitä kaupunkiasumisen rikkaudesta ja omannäköisestä elämäntyylistä, jonka Lumo-kodit mahdollistavat”, kertoo markkinointipäällikkö Kirsi Luomaranta Lumo-kodeilta.

Sanoman ja Lumo-kotien yhteistyönä syntynyt ainutlaatuinen sisäpihakeikkojen kokonaisuus mahdollisti tavoitteidemme toteutumisen. Lopputulos jopa ylitti odotuksemme. 

Kirsi Luomaranta
Markkinointipäällikkö
Kojamo Oy

Lisänäkyyttä monimediallisella kokonaisuudella

”Onnistuimme yllättämään asukkaamme positiivisesti ja saimme tilaisuudesta erinomaista palautetta. Palautekyselyyn vastanneet Lumo-asukkaat pitivät sisäpihakeikkoja kiinnostavina ja kertoivat osallistuvansa erittäin mielellään vastaaviin tapahtumiin myös jatkossa. Asukkaita ihastutti erityisesti tilaisuuden ainutlaatuisuus ja sen luoma yhteisöllisyyden tunne sekä rento ja lämminhenkinen tunnelma. Koska sisäpihakeikat kuultiin suorana lähetyksenä Radio Suomipopin taajuuksilta, pystyimme ilahduttamaan Lumo-asukkaiden lisäksi myös laajemmin kohderyhmäämme – keikkatunnelmasta kun pääsi nauttimaan vaikkapa mökin laiturinnokalta käsin kautta Suomen”, Luomaranta kertoo. 

”Yhteistyön kautta saimme lisänäkyvyyttä myös ennen ja jälkeen varsinaisen tapahtuman niin promospottien, juontonostojen, mainosbannereiden, arvontojen kuin somesisältöjen muodossa. Sanoman meille tarjoama erikoisratkaisu oli siis varsin monimediallinen kokonaisuus.”

Luomaranta pitää yhteistyötä Sanoman kanssa joustavana ja helppona. 

”Pitkäaikaisena yhteistyökumppanina Sanoma ymmärsi ja tunnisti nopeasti tarpeemme ja toiveemme. Yhteisen vuoropuhelun kautta löysimme ketterästi yhdessä oikeat ratkaisut tavoitteeseemme pääsemiseksi. Sanoman suurimpia vahvuuksia on kyky aitoon kumppanuuteen, johon sisältyy paitsi syvällinen ymmärrys asiakkaan liiketoiminnasta ja tarpeista, vahva strateginen näkemys sekä monipuoliset mediaratkaisut ja palvelut myös kyky tuottaa innovatiivisia ja asiakkaan tarpeisiin räätälöityjä ratkaisuja laadukkaan lopputuloksen ja vaikuttavan markkinoinnin aikaansaamiseksi”, Luomaranta kiittää. 

Kampanjan materiaalit

On air -nosto
 

Kampanjan spottimainos
 

Katkelma lähetyksestä
 

Esimerkkejä some-sisällöistä

Kiinnostuitko?

Hurmaa asiakkaasi äänen voimalla

Tutustu radio- ja audiomainonnan ratkaisuihin. 

Lue lisää

 

Tagit

Audio & radio Tapahtumat

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kissoissa on asennetta – PrimaCatin monimediallinen kampanjakokonaisuus aktivoi kissaihmisiä

    Julkaistu
    14.11.2025
    Festarikumppanuus, radiopromootio sekä digi- ja ulkomainonta yhdistyivät normit haastavaksi konseptiksi.
    Lue asiakastarina
  • Pirkan monikanavainen kesäkampanjointi kasvatti myyntiä ja brändimittareita

    Julkaistu
    6.11.2025
    Radiopromootiot, festivaaliyhteistyö ja vaikuttajat toivat hienoa näkyvyyttä Pirkka-brändille.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Monikanavainen kampanja ylitti odotukset – Haaga-Helia tavoitti nuoret luovalla tavalla Sanoman avulla

    Julkaistu
    29.9.2025
    Kun nuorten tavoittaminen vaatii yhä luovempia ratkaisuja, Haaga-Helia tarttui rohkeasti radio- ja festivaaliyhteistyöhön Sanoman kanssa. Tuloksena oli kampanja, joka vahvisti brändiä ja ylitti kaikki asetetut tavoitteet.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
  • Abiristeilyt on SAMKille hieno mahdollisuus tavata kasvotusten yhtä tärkeimmistä kohderyhmistään

    Julkaistu
    20.5.2025
    ”Sanoman vahvuutena on, että ison talon palvelut yhdistyvät henkilökohtaiseen asiakaspalveluun”, kertoo SAMkin viestintä- ja markkinointisuunnittelija Anssi Aarni.
    Lue asiakastarina
  • Metsätilat.fi lanseerasi Hintakompassi-palvelun Sanoman monikanavaisen ratkaisun avulla − kiinnostus heräsi kautta maan

    Julkaistu
    13.5.2025
    Radiokampanjalla kasvatettiin tunnettuutta, digikampanjalla ohjattiin tutustumaan digitaaliseen arviointipalveluun.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland