Serlachius tavoittaa koko Suomen Ad Managerin avulla
Mäntän kulttuurimaisemassa sijaitsevassa taidekohteessa nautitaan taiteesta, historiasta, arkkitehtuurista sekä maku- ja saunaelämyksistä upean järviluonnon keskellä.
“Meillä on yleensä avoinna 7-9 näyttelyä samaan aikaan. Näyttelyitä myös avautuu useampi vuodessa. Markkinoinnin tavoitteena on tavoittaa ihmisiä ja saada heidät innostumaan Serlachiuksesta ja matkasta taidekaupunki Mänttä-Vilppulaan”, kuvailee Serlachiuksen markkinointipäällikkö Nea Kontoniemi.
Serlachius on tehnyt vuosien varrella Sanoman kanssa yhteistyötä niin printin, digin kuin videomainonnankin tiimoilta. Mainonnan itseostopalvelu Ad Managerin käyttö solahtikin luontevasti osaksi Sanoman kanavissa mainostamista.
“Kiitos kuuluu Sanoman yhteyshenkilöillemme, jotka kertoivat Ad Managerista. Varasimme heti sparrivartin, jonka avulla järjestelmän käyttöönotto sujui helpommin kuin luulin. Mainonnan aloittamista helpotti myös se, että pyörää ei ole keksitty uudestaan vaan käyttöliittymä muistuttaa muita mainosalustoja.”
Loistavia tuloksia klikkipohjaisella CPC-mainonnalla
Serlachius on laajentanut vuoden aikana somekampanjansa Ad Manageriin erinomaisin tuloksin.
“Teemme yleensä CPC-bannerikampanjoita somekampanjoiden rinnalla. Yhdistelmä toimii todella hyvin.”
Toinen Serlachiuksella tiiviissä käytössä oleva mainosmuoto on somenostokaruselli, joka on hyvä valinta etenkin silloin, kun samassa mainoksessa halutaan mainostaa useaa näyttelyä samaan aikaan.
Mittaamme etenkin kampanjoiden klikkiprosentteja ja tavoittavuuslukuja. Ad Managerin kautta mainostaminen on ollut erittäin kustannustehokas tapa päästä tavoitteisiimme. Saamme Sanoman verkostosta keskimäärin parempia tuloksia kuin somekanavista.”
Hyvät kohdennusmahdollisuudet ovat puolestaan mahdollistaneet tarkan alueellisen kohdennuksen.
“Esimerkiksi Turun kirjamessuilla tuimme fyysistä läsnäoloamme CPC-bannereiden avulla ja pystyimme parantamaan klikkiprosenttia entisestään.”
Lisäbuustia brändille
Sanoman verkostossa mainostaminen on myös vahvistanut positiivista brändimielikuvaa Serlachiuksesta laadukkaana toimijana.
“Olemme saaneet joistain mainoksista suoraa asiakaspalautetta. Asiakkaat arvostavat sitä, että näymme laadukkaissa uutismedioissa. Arvostan itsekin todella paljon Ad Managerin kotimaisuutta. Meille on tärkeää, että mainoksiin käytettävät eurot ja verot jäävät Suomeen.”
Kontoniemi hyödyntää ahkerasti Ad Managerin sesonkitarjouksia, joiden ansiosta nopean taktisen mainonnan tekeminen on helpottunut. Kiiretilanteissa myös apua on löytynyt aina nopeasti.
“Ad Managerin asiakaspalvelussa on aivan ihania ihmisiä, jotka vastaavat ystävällisesti ja nopeasti. Heistä huokuu se, että he haluavat auttaa asiakasta.”
Kontoniemi kiittää myös asiakaspalvelun tapaa viedä kehitysideoita eteenpäin.
Tuntuu, että järjestelmää kehitetään asiakaspalautteiden perusteella ja aktiivisena käyttäjänä voin aidosti vaikuttaa siihen, mihin suuntaan Ad Manager on menossa. Koen, että Ad Managerista saa rahalle enemmän vastinetta kuin monesta muusta kanavasta.”
Kuvat: Serlachius