Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Serlachius tavoittaa koko Suomen Ad Managerin avulla

Taidekohde on laajentanut somekampanjoidensa tavoittavuutta tavalla, joka pitää myös klikkiprosentit korkeana.
26.11.2024
Jaa:FacebookXLinkedin

Mäntän kulttuurimaisemassa sijaitsevassa taidekohteessa nautitaan taiteesta, historiasta, arkkitehtuurista sekä maku- ja saunaelämyksistä upean järviluonnon keskellä.

“Meillä on yleensä avoinna 7-9 näyttelyä samaan aikaan. Näyttelyitä myös avautuu useampi vuodessa. Markkinoinnin tavoitteena on tavoittaa ihmisiä ja saada heidät innostumaan Serlachiuksesta ja matkasta taidekaupunki Mänttä-Vilppulaan”, kuvailee Serlachiuksen markkinointipäällikkö Nea Kontoniemi.

Serlachius on tehnyt vuosien varrella Sanoman kanssa yhteistyötä niin printin, digin kuin videomainonnankin tiimoilta. Mainonnan itseostopalvelu Ad Managerin käyttö solahtikin luontevasti osaksi Sanoman kanavissa mainostamista.  

“Kiitos kuuluu Sanoman yhteyshenkilöillemme, jotka kertoivat Ad Managerista. Varasimme heti sparrivartin, jonka avulla järjestelmän käyttöönotto sujui helpommin kuin luulin. Mainonnan aloittamista helpotti myös se, että pyörää ei ole keksitty uudestaan vaan käyttöliittymä muistuttaa muita mainosalustoja.”

Loistavia tuloksia klikkipohjaisella CPC-mainonnalla

Serlachius on laajentanut vuoden aikana somekampanjansa Ad Manageriin erinomaisin tuloksin.

“Teemme yleensä CPC-bannerikampanjoita somekampanjoiden rinnalla. Yhdistelmä toimii todella hyvin.”

Toinen Serlachiuksella tiiviissä käytössä oleva mainosmuoto on somenostokaruselli, joka on hyvä valinta etenkin silloin, kun samassa mainoksessa halutaan mainostaa useaa näyttelyä samaan aikaan.

Mittaamme etenkin kampanjoiden klikkiprosentteja ja tavoittavuuslukuja. Ad Managerin kautta mainostaminen on ollut erittäin kustannustehokas tapa päästä tavoitteisiimme. Saamme Sanoman verkostosta keskimäärin parempia tuloksia kuin somekanavista.”

Nea Kontoniemi
markkinointipäällikkö
Serlachius

Hyvät kohdennusmahdollisuudet ovat puolestaan mahdollistaneet tarkan alueellisen kohdennuksen.

“Esimerkiksi Turun kirjamessuilla tuimme fyysistä läsnäoloamme CPC-bannereiden avulla ja pystyimme parantamaan klikkiprosenttia entisestään.”

Lisäbuustia brändille

Sanoman verkostossa mainostaminen on myös vahvistanut positiivista brändimielikuvaa Serlachiuksesta laadukkaana toimijana.

“Olemme saaneet joistain mainoksista suoraa asiakaspalautetta. Asiakkaat arvostavat sitä, että näymme laadukkaissa uutismedioissa. Arvostan itsekin todella paljon Ad Managerin kotimaisuutta. Meille on tärkeää, että mainoksiin käytettävät eurot ja verot jäävät Suomeen.”

Kontoniemi hyödyntää ahkerasti Ad Managerin sesonkitarjouksia, joiden ansiosta nopean taktisen mainonnan tekeminen on helpottunut. Kiiretilanteissa myös apua on löytynyt aina nopeasti.

“Ad Managerin asiakaspalvelussa on aivan ihania ihmisiä, jotka vastaavat ystävällisesti ja nopeasti. Heistä huokuu se, että he haluavat auttaa asiakasta.”

Kontoniemi kiittää myös asiakaspalvelun tapaa viedä kehitysideoita eteenpäin.

Tuntuu, että järjestelmää kehitetään asiakaspalautteiden perusteella ja aktiivisena käyttäjänä voin aidosti vaikuttaa siihen, mihin suuntaan Ad Manager on menossa. Koen, että Ad Managerista saa rahalle enemmän vastinetta kuin monesta muusta kanavasta.”

Nea Kontoniemi
markkinointipäällikkö
Serlachius

Kuvat: Serlachius

Aloita mainonta Sanoma Ad Managerissa

Tagit

Ad Manager Digiratkaisut

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Ekologisten pesuaineiden verkkokauppa tavoitti uusia asiakkaita Kasvupalvelun avulla: ”Sanoman asiantuntijat ovat velhoja”

    Julkaistu
    26.9.2025
    Sanoman Kasvupalvelu on tukenut ekologisia pesuaineita valmistavan perheyrityksen kasvua. Ole Hyvä Luonnontuote Oy on saavuttanut brändinäkyvyyttä ja kasvattanut verkkokaupan myyntiä.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland