Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Silmäaseman natiiviartikkeli saavutti lukijatavoitteet moninkertaisesti

Kiinnostava aihe, lasten likinäköisyys, tavoitti tehokkaasti lapsiperheet HS.fi:n ja IS.fi:n kautta.
Case Silmäasema hero
9.12.2022
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Tagit

Natiivimainonta Uutismedia

Tavoite

Sanoma on tehnyt Silmäaseman kanssa natiivimainontaa erilaisista näkemiseen ja silmäterveyteen liittyvistä aiheista jo muutamia vuosia.

Natiivikampanjan tavoitteena oli nostaa esiin Silmäaseman asiantuntijuutta ja silmäterveyteen liittyviä asioita. Kohderyhmänä olivat erityisesti lapsiperheet ja ekaluokkalaisten vanhemmat.

Ratkaisu

”Loppusyksystä 2021 teimme sarjan artikkeleita HS.fi:hin. Niistä lukijoita kiinnosti eniten lasten likinäköisyyttä käsitellyt aihe. Ensi kertaa HS.fi Hyvinvointi-osiossa julkaistu artikkeli nostettiin uudelleen esille elokuussa 2022 HS.fi:ssä, tällä kertaa Perhe-osiossa. Tämän lisäksi artikkelin sisältö räätälöitiin Ilta-Sanomien mediaympäristöön sopivaksi ja julkaistiin myös IS.fi:n Perhe-osiossa. Tavoitteena oli saada vielä enemmän silmäpareja tälle tärkeälle aiheelle ja tavoittaa tehokkaasti lapsiperheet, erityisesti ekaluokkalaisten vanhemmat, joille Silmäasema tarjoaa ensimmäiset lasit veloituksetta”, kertoo Silmäaseman asiakkuudesta vastaava Client Manager Elisa Sihvola.

HS.fi: Lasten likinäköisyys lisääntyy huimaa tahtia – silmälääkärin mukaan syypäästä ei ole epäilystä

IS.fi: Lasten likinäköisyys lisääntyy epidemian lailla – silmälääkärin mukaan syy on selvä

HS.fi:ssä artikkeli oli esillä 8.‒14.8. ja IS.fi:ssä 10.‒16.8.

Case Silmäasema kollaasi

Tulokset

Silmäaseman natiiviartikkeleiden tavoitteena on ollut nostaa esiin Silmäaseman asiantuntijuutta ja silmäterveyteen liittyviä asioita.

”Lasten likinäköisyyttä käsittelevät natiiviartikkelit toimivat osana laajempaa monimediallista kampanjaamme, jonka tarkoituksena on muistuttaa lasten näkemisen tärkeydestä aina koulujen alkamisen aikaan ja kertoa ekaluokkalaisille tarjoamastamme edusta, maksuttomista silmälaseista. Tulosten valossa olemme erittäin tyytyväisiä siihen, että onnistuimme puhuttelemaan kohderyhmää heille relevantilla aiheella ja tarjoamaan tietoa siitä omien asiantuntijoidemme kertomana”, Mari Rusko sanoo.  

Natiivikampanjat onnistuivat erinomaisesti. Lasten likinäköisyyttä koskeva artikkelin tavoittavuusluvut HS.fi:ssä olivat moninkertaisia vertailukuihin nähden. IS.fi:ssä artikkeli keräsi lähes 65 000 sivulatausta ja yli 60 000 kävijää, joten artikkeli tavoitti selvästi yli kaksinkertaisen määrän lukijoita sivuston vertailulukuihin nähden.

Lähdimme koulun alkuun ajoittuvalla kampanjalla hakemaan laajempaa näkyvyyttä aiemmin HS.fi:ssä hyvin toimineella natiiviartikkelilla. Valtakunnallisen ja laajasti tavoittavan IS.fi:n avulla tämä onnistui hienosti.

Mari Rusko
Optisen kaupan markkinointipäällikkö
Silmäasema

Kampanja lukuina

29 000

sivulatausta HS.fi:ssä

19 000

kävijää HS.fi:ssä

65 000

sivulatausta IS.fi:ssä

60 000

kävijää IS.fi:ssä

Yhteistyö Sanoman mediamyynnin ja tuottajan kanssa sujui mutkitta ja nopeasti. Kun kokonaisuudesta oli sovittu, artikkelit syntyivät avaimet käteen -periaatteella aina asiantuntijoiden haastatteluista ja kuvauksista lähtien.

Mari Rusko
Optisen kaupan markkinointipäällikkö
Silmäasema

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • BookBeat kasvatti tunnettuuttaan äänikirjamarkkinoilla monikanavaisella mainonnalla

    Julkaistu
    20.3.2023

    BookBeat panosti monikanavaiseen mainontaan ja brändin tunnettuuden kasvattamiseen uusilla markkinoilla yhteistyössä Sanoman kanssa.

    Lue asiakastarina
  • DNA:n erikoisartikkeli HS Visiossa keräsi yhdeksänkertaisen kävijämäärän tavoitelukuihin verrattuna

    Julkaistu
    15.3.2023

    DNA julkaisi Teknologiatrendit-raporttinsa joulukuussa kuudennen kerran. Raportin ympärille tuotetaan vuosittain erilaisia aktivoivia sisältöjä, artikkeleita, videomateriaalia ja somemarkkinointia. Tänä vuonna kokeiltiin ensimmäistä kertaa erikoisartikkelia HS Visiossa.

    Lue asiakastarina
  • Aluekohdennettu display-mainonta tuplasi kävijämäärän Kymppikylppäreiden verkkosivuilla

    Julkaistu
    8.3.2023

    "Iso oppi itselleni on ollut, että markkinointiin kannattaa satsata jo yrityksen ensitaipaleella", kertoo Kymppikylppäreiden Jussi Siikakoski.

    Lue asiakastarina
  • Sponsorointiyhteistyö ylitti kaikki Taksi Helsingin ja Urheilun ja liikunnan kulttuurikeskus Tahdon tavoitteet

    Julkaistu
    7.3.2023

    Natiiviartikkelit ohjasivat urheilijatarinoiden pariin ja toivat Taksi Helsingin ja Tahdon brändiviestit selkeinä esiin.

    Lue asiakastarina
  • Mainos Porilaisessa sai Pyöräpajan puhelimet soimaan

    Julkaistu
    7.3.2023

    Pormestarinluodon asukasyhdistyksen Pyöräpaja sai vauhtia toimintaansa lehtimainoksilla Porilaisessa. Mainoksiin käytetty investointi kuittautui nopeasti takaisin ja pajalle tärkeitä pyörälahjoituksia tehtiin ennätysmääriä.

    Lue asiakastarina
    pormestarinluodon_artikkelikuva.jpg
  • Kiinnostava tarina, teemaan sopivat tähdet ja aitous – eli brändiviihdettä parhaimmillaan

    Julkaistu
    20.2.2023

    Mutin Henri & Sirly Italiassa -brändiviihdeohjelma nousi marraskuun toiseksi katsotuimmaksi ruokaohjelmaksi Ruudussa. Erottuvat videoratkaisut ja vahva ohjaus sisällön pariin saivat katsojatavoitteet ylittymään reippaasti.

    Lue asiakastarina
  • Xploran natiivikampanja tavoitti kohderyhmän tehokkaasti

    Julkaistu
    13.2.2023

    Näyttävä erikoisartikkeli lasten kellopuhelimista tavoitti monikymmenkertaisesti lukijoita keskimääräisiin lukuihin verrattuna.

    Lue asiakastarina
  • Hesarin monikanavaisen etusivun avulla huimiin tuloksiin – Lumoral 14-kertaisti myyntinsä

    Julkaistu
    7.2.2023

    Etusivun natiivimainoksella saatiin herätettyä juuri oikeanlaista kiinnostusta oikeassa kohderyhmässä. 

    Lue asiakastarina
  • Svenska Kulturfonden i Björneborg – Myyttien murtaminen tarinoilla herätti kiinnostuksen yli odotusten

    Julkaistu
    26.1.2023

    Yli satavuotias säätiö käänsi sitkeät ennakkoluulot kasvun suuntaan tarinankerronnalla.

    Lue asiakastarina
  • Danske Bank otti kaiken irti talk show’staan – sisältömarkkinoinnin kokonaisuus tavoitti kohderyhmän ja herätti keskustelua

    Julkaistu
    25.1.2023

    Keskusteluohjelma ja sen ympärille rakennettu sisältömarkkinointikokonaisuus rakensi Danske Bankista mielikuvaa taloudellisen mielenrauhan kumppanina.

    Lue asiakastarina
  • Natiivikampanjalla vaikuttavuutta Biolanin vastuullisuusviestintään

    Julkaistu
    23.1.2023

    Biolanin natiiviartikkelit HS.fi:ssä ja IS.fi:ssä tarjosivat kiinnostavaa sisältöä mullan ekologisuudesta. HS.fi:n artikkelia luettiin kaksinkertaisesti sivuston vertailulukuihin nähden.

    Lue asiakastarina
  • Sanoman ja Ifolorin yhteistyönä syntyy inspiroivia sisältöjä liikkuvan kuvan ja natiiviartikkelien keinoin

    Julkaistu
    20.1.2023

    Sanoman ja Ifolorin sisältömarkkinointiyhteistyö tarjoaa ideoita Ifolorin kuvatuotteiden monipuoliseen hyödyntämiseen ja varmistaa kävijävirran verkkokauppaan.

    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 8,40 snt/min, (sis. alv 24%)
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland