Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Silmäaseman natiiviartikkeli saavutti lukijatavoitteet moninkertaisesti

Kiinnostava aihe, lasten likinäköisyys, tavoitti tehokkaasti lapsiperheet HS.fi:n ja IS.fi:n kautta.
Case Silmäasema hero
9.12.2022
Jaa:FacebookXLinkedin

Tavoite

Sanoma on tehnyt Silmäaseman kanssa natiivimainontaa erilaisista näkemiseen ja silmäterveyteen liittyvistä aiheista jo muutamia vuosia.

Natiivikampanjan tavoitteena oli nostaa esiin Silmäaseman asiantuntijuutta ja silmäterveyteen liittyviä asioita. Kohderyhmänä olivat erityisesti lapsiperheet ja ekaluokkalaisten vanhemmat.

Ratkaisu

”Loppusyksystä 2021 teimme sarjan artikkeleita HS.fi:hin. Niistä lukijoita kiinnosti eniten lasten likinäköisyyttä käsitellyt aihe. Ensi kertaa HS.fi Hyvinvointi-osiossa julkaistu artikkeli nostettiin uudelleen esille elokuussa 2022 HS.fi:ssä, tällä kertaa Perhe-osiossa. Tämän lisäksi artikkelin sisältö räätälöitiin Ilta-Sanomien mediaympäristöön sopivaksi ja julkaistiin myös IS.fi:n Perhe-osiossa. Tavoitteena oli saada vielä enemmän silmäpareja tälle tärkeälle aiheelle ja tavoittaa tehokkaasti lapsiperheet, erityisesti ekaluokkalaisten vanhemmat, joille Silmäasema tarjoaa ensimmäiset lasit veloituksetta”, kertoo Silmäaseman asiakkuudesta vastaava Client Manager Elisa Sihvola.

HS.fi: Lasten likinäköisyys lisääntyy huimaa tahtia – silmälääkärin mukaan syypäästä ei ole epäilystä

IS.fi: Lasten likinäköisyys lisääntyy epidemian lailla – silmälääkärin mukaan syy on selvä

HS.fi:ssä artikkeli oli esillä 8.‒14.8. ja IS.fi:ssä 10.‒16.8.

Case Silmäasema kollaasi

Tulokset

Silmäaseman natiiviartikkeleiden tavoitteena on ollut nostaa esiin Silmäaseman asiantuntijuutta ja silmäterveyteen liittyviä asioita.

”Lasten likinäköisyyttä käsittelevät natiiviartikkelit toimivat osana laajempaa monimediallista kampanjaamme, jonka tarkoituksena on muistuttaa lasten näkemisen tärkeydestä aina koulujen alkamisen aikaan ja kertoa ekaluokkalaisille tarjoamastamme edusta, maksuttomista silmälaseista. Tulosten valossa olemme erittäin tyytyväisiä siihen, että onnistuimme puhuttelemaan kohderyhmää heille relevantilla aiheella ja tarjoamaan tietoa siitä omien asiantuntijoidemme kertomana”, Mari Rusko sanoo.  

Natiivikampanjat onnistuivat erinomaisesti. Lasten likinäköisyyttä koskeva artikkelin tavoittavuusluvut HS.fi:ssä olivat moninkertaisia vertailukuihin nähden. IS.fi:ssä artikkeli keräsi lähes 65 000 sivulatausta ja yli 60 000 kävijää, joten artikkeli tavoitti selvästi yli kaksinkertaisen määrän lukijoita sivuston vertailulukuihin nähden.

Lähdimme koulun alkuun ajoittuvalla kampanjalla hakemaan laajempaa näkyvyyttä aiemmin HS.fi:ssä hyvin toimineella natiiviartikkelilla. Valtakunnallisen ja laajasti tavoittavan IS.fi:n avulla tämä onnistui hienosti.

Mari Rusko
Optisen kaupan markkinointipäällikkö
Silmäasema

Kampanja lukuina

29 000

sivulatausta HS.fi:ssä

19 000

kävijää HS.fi:ssä

65 000

sivulatausta IS.fi:ssä

60 000

kävijää IS.fi:ssä

Yhteistyö Sanoman mediamyynnin ja tuottajan kanssa sujui mutkitta ja nopeasti. Kun kokonaisuudesta oli sovittu, artikkelit syntyivät avaimet käteen -periaatteella aina asiantuntijoiden haastatteluista ja kuvauksista lähtien.

Mari Rusko
Optisen kaupan markkinointipäällikkö
Silmäasema

Tagit

Natiivimainonta Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
  • ”Jääkaapin ovessa se taas oli” – Kalusteverstas luottaa näkyvyyteen HS Aluemarkkinoissa ja saa siitä hyviä tuloksia

    Julkaistu
    21.8.2025
    Yrittäjä Pekka Lahtinen uskoo, että brändäys ei ole vain suurten yritysten etuoikeus. Säännöllinen mainonta HS Aluemarkkinoissa on ollut ratkaiseva tekijä Kalusteverstaan asiakaskunnan kasvattamisessa. Kun näkyvyys on kohdallaan, tuloksellisuus seuraa perässä.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • LähiTapiola sai huipputuloksia natiivimainonnalla

    Julkaistu
    25.6.2025
    Natiivikampanja nousi LähiTapiolan vuoden toistaiseksi parhaaksi mediatoimenpiteeksi ja osoitti, että vaikuttava tarina voi tehdä vaikeasta aiheesta lähestyttävän.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland