Silmäaseman natiiviartikkeli saavutti lukijatavoitteet moninkertaisesti

Tavoite
Sanoma on tehnyt Silmäaseman kanssa natiivimainontaa erilaisista näkemiseen ja silmäterveyteen liittyvistä aiheista jo muutamia vuosia.
Natiivikampanjan tavoitteena oli nostaa esiin Silmäaseman asiantuntijuutta ja silmäterveyteen liittyviä asioita. Kohderyhmänä olivat erityisesti lapsiperheet ja ekaluokkalaisten vanhemmat.
Ratkaisu
”Loppusyksystä 2021 teimme sarjan artikkeleita HS.fi:hin. Niistä lukijoita kiinnosti eniten lasten likinäköisyyttä käsitellyt aihe. Ensi kertaa HS.fi Hyvinvointi-osiossa julkaistu artikkeli nostettiin uudelleen esille elokuussa 2022 HS.fi:ssä, tällä kertaa Perhe-osiossa. Tämän lisäksi artikkelin sisältö räätälöitiin Ilta-Sanomien mediaympäristöön sopivaksi ja julkaistiin myös IS.fi:n Perhe-osiossa. Tavoitteena oli saada vielä enemmän silmäpareja tälle tärkeälle aiheelle ja tavoittaa tehokkaasti lapsiperheet, erityisesti ekaluokkalaisten vanhemmat, joille Silmäasema tarjoaa ensimmäiset lasit veloituksetta”, kertoo Silmäaseman asiakkuudesta vastaava Client Manager Elisa Sihvola.
HS.fi: Lasten likinäköisyys lisääntyy huimaa tahtia – silmälääkärin mukaan syypäästä ei ole epäilystä
IS.fi: Lasten likinäköisyys lisääntyy epidemian lailla – silmälääkärin mukaan syy on selvä
HS.fi:ssä artikkeli oli esillä 8.‒14.8. ja IS.fi:ssä 10.‒16.8.

Tulokset
Silmäaseman natiiviartikkeleiden tavoitteena on ollut nostaa esiin Silmäaseman asiantuntijuutta ja silmäterveyteen liittyviä asioita.
”Lasten likinäköisyyttä käsittelevät natiiviartikkelit toimivat osana laajempaa monimediallista kampanjaamme, jonka tarkoituksena on muistuttaa lasten näkemisen tärkeydestä aina koulujen alkamisen aikaan ja kertoa ekaluokkalaisille tarjoamastamme edusta, maksuttomista silmälaseista. Tulosten valossa olemme erittäin tyytyväisiä siihen, että onnistuimme puhuttelemaan kohderyhmää heille relevantilla aiheella ja tarjoamaan tietoa siitä omien asiantuntijoidemme kertomana”, Mari Rusko sanoo.
Natiivikampanjat onnistuivat erinomaisesti. Lasten likinäköisyyttä koskeva artikkelin tavoittavuusluvut HS.fi:ssä olivat moninkertaisia vertailukuihin nähden. IS.fi:ssä artikkeli keräsi lähes 65 000 sivulatausta ja yli 60 000 kävijää, joten artikkeli tavoitti selvästi yli kaksinkertaisen määrän lukijoita sivuston vertailulukuihin nähden.
Lähdimme koulun alkuun ajoittuvalla kampanjalla hakemaan laajempaa näkyvyyttä aiemmin HS.fi:ssä hyvin toimineella natiiviartikkelilla. Valtakunnallisen ja laajasti tavoittavan IS.fi:n avulla tämä onnistui hienosti.
Kampanja lukuina
29 000
sivulatausta HS.fi:ssä
19 000
kävijää HS.fi:ssä
65 000
sivulatausta IS.fi:ssä
60 000
kävijää IS.fi:ssä
Yhteistyö Sanoman mediamyynnin ja tuottajan kanssa sujui mutkitta ja nopeasti. Kun kokonaisuudesta oli sovittu, artikkelit syntyivät avaimet käteen -periaatteella aina asiantuntijoiden haastatteluista ja kuvauksista lähtien.