Tokmanni panostaa kohtaamisten laatuun ja hakee uusia yleisöjä
Tokmannin viikoittainen Tarjoussanomat on jo vuosikymmenten perinne. Tarjouslehteä on jaettu Postin kautta maanantaisin suorajakeluna pariin miljoonaan suomalaiseen talouteen.
Jatkossa Tarjoussanomat kolahtaa postilaatikkoihin sunnuntain Helsingin Sanomien liitteenä Uudellamaalla.
”Halusimme kokeilla, saisimmeko Hesarin kautta Tarjoussanomille lisää printille tyypillisiä hitaan median kohtaamisia. Panostamme kohtaamisten laatuun, ja teemme sen yhdessä Hesarin kanssa”, sanoo Tokmannin markkinointi- ja viestintäjohtaja Veli-Pekka Ääri.
Mainoskieltoluukkujen yleistymisen vuoksi Helsingin Sanomien jakelun peitto Helsingin seudulla on parempi kuin osoitteettoman suorajakelun.
”Tavoitteenamme on, että Tarjoussanomat tavoittaisi liiteyhteistyön kautta uusia yleisöjä. Uskomme, että saamme niitä painetun Hesarin lukijoista. Kohtaaminen on erilainen kuin osoitteettomassa suorajakelussa. Haemme näin kokemuksia eri tavalla tekemisestä.”
Tarjouslehdet toimivat Tokmannille erinomaisena myynnin edistämisen keinona, eikä niistä olla ihan heti luopumassa.
”Muutamat sekunnit digissä peukalon alla eivät korvaa 15 minuuttia printin äärellä. Viikonlopun aamukahvipöydässä on todennäköisesti vähän rauhallisempi syventyä sisältöön. Emme jarruttele yhtään myöskään digissä, vaan olemme vahvasti läsnä Sanoman digikanavissa.”
Tarjoussanomat julkaistaan myös digiliitteenä Helsingin Sanomien näköislehdessä.
”Vaikka Gutenberg keksi painetun median jo 1400-luvulla, Tarjoussanomien liitejakelussa on kyse uudentyyppisestä alustakokeilusta ja ekosysteemi-innovaatiosta”, Ääri summaa.