Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Yhteishyvä – Intohimoista sisällöntuotantoa arvopohjaiselle medialle

Suomen tavoittavimman aikakausmedian Yhteishyvän tekemiseen tarvitaan kunnianhimoa, kaupan toimintaympäristön tuntemusta ja saumatonta yhteispeliä. Tämä kaikki toteutuu SOK Median ja sisältökumppani Sanoman yhteistyössä.
8.1.2021
Jaa:FacebookXLinkedin

”S-ryhmälle ei riitä, että tehdään menestyvää bisnestä, vaan samalla haluamme yhdessä asiakasomistajien kanssa rakentaa parempaa Suomea. On tärkeää, että Yhteishyvän tekijöillä on yhteinen arvomaailma ja päämäärä, joihin uskomme”, Yhteishyvää johtava Head of Owned Media Sanna Suokko sanoo.

”Ihan koko Yhteishyvä, joka ikinen sisältö, syntyy intohimolla.”

Yhteishyvä on tehnyt sisältömarkkinointia jo 116 vuotta eli paljon kauemmin kuin koko sisältömarkkinointi-sana on ollut olemassa. Yhteishyvä syntyi köyhään Suomeen kertomaan osuuskunta-aatteesta, mutta nykyään sen tehtävänä on viestiä esimerkiksi S-ryhmän vastuullisuusteoista asiakasomistajille. Sisältöjä tehdään yhtä kunnianhimoisesti kuin journalistisissakin medioissa.

”Yhteistyö sisältökumppanimme Sanoman kanssa on ollut tosi hedelmällistä. Parhaaseen pyritään koko ajan eikä haluta mennä sieltä, mistä rima on matalin. Sanomalla on huikeaa media- ja sisältöosaamista. On tosi tärkeää, että meillä on kumppani, johon voimme luottaa”, Suokko sanoo.

Mediankäytön muutoksen myötä Suokon tehtävänä on huolehtia erityisesti siitä, että brändi on relevantti digitaalisessa maailmassa. Paperinen Yhteishyvä on kuusi kertaa vuodessa ilmestyvä massamedia, kun taas brändin digitaaliset sisällöt palvelevat kohdennetummin. Verkossa erityisesti ruokasisällöt ovat tärkeitä.

”Digitaalisen yleisön kasvattaminen onnistuu, kun olemme uskollisia Yhteishyvän arvopohjalle, luotamme brändin voimaan ja kehitämme tarinankerronnan muotoja myös digissä.”

Erityisen tyytyväinen Suokko onkin Sanoman kanssa tehtyyn ruokakohderyhmätyöhön, joka on auttanut palvelemaan paremmin yleisöjä digikanavissa. Sisältömuotoilun keinoin tehdyn kohderyhmätyön taustalla oli paljon kylmää dataa.

”Sanoman avustuksella pystyimme lämmittämään datan ja saamaan selville ihmisten syvimmät ruokaan liittyvät tarpeet. Se on hienoa mediaosaamista, joka on auttanut meitä tosi paljon.”

Sanoma-yhteistyössä Suokko on tyytyväinen myös joustavuuteen. Kun SOK Median tarpeet ovat muuttuneet, on löydetty uudenlaista osaamista tai saatu Sanomalta lisäresursseja.

Pelkkä sisältöjen hiominen ei kunnianhimoisen retail-median tekemisessä riitä, vaan sisältöihin pitää saada kiinni myös palvelua.

”Mediatalot rakentavat kauppoja median ympärille, me rakennamme mediaa kaupan ympärille”, Suokko kertoo.

 

Tutustu Sanoman markkinointipalveluihin

Tagit

Aikakausmedia Sisältömarkkinointi

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • UPM Communication Papers kokosi ympärilleen paperinrakastajien kansainvälisen yhteisön

    Julkaistu
    3.11.2025
    Paper to Me antaa äänen printtimediaan uskoville kansainvälisille mielipidejohtajille. Sarja on onnistunut yhteisön rakentamisessa ja paperia koskevan puhetavan muuttamisessa.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Terveystalo nousi vaihdevuosien ajatusjohtajaksi

    Julkaistu
    30.10.2025
    Terveystalo halusi vaikuttaa yhteiskunnalliseen epäkohtaan ja tavoitella näkyvyyden ja liiketoimintavaikutusten lisäksi ajatusjohtajuutta.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
  • Eckerö Line ja Me Naiset tarjoavat inspiraatiota ja hyvää mieltä kevääseen

    Julkaistu
    24.3.2025
    Ainutlaatuinen yhteistyö koostuu risteilyn sisältöyhteistyöstä, printti- ja digimainonnasta sekä radiopromootiosta.
    Lue asiakastarina
  • Dr. Oetkerin monikanavainen natiivi- ja videokampanja tavoitti runsaasti silmäpareja

    Julkaistu
    13.3.2025
    Sanoman tuottamat sisällöt ja eri jakelukanavat tarjosivat monipuolista näkyvyyttä kotileipureita tavoitelleelle joulukampanjalle.
    Lue asiakastarina
  • LUT-yliopiston ja LAB-ammattikorkeakoulun Haku-Ankka-liite herätti positiivista huomiota

    Julkaistu
    26.2.2025
    ”Idea tehdä jotain tavanomaisesta koulutusmarkkinoinnista poikkeavaa on ollut kannattava panostus, joka on huomattu laajalti”, markkinointipäällikkö Aino Pokela kertoo.
    Lue asiakastarina
  • Älyvapaapäivä oli yksi DNA:n vuoden onnistuneimpia kampanjoita myös kaupallisesti

    Julkaistu
    7.2.2025
    Kampanja erottui edukseen, herätti positiivisia ajatuksia ja tunteen, että DNA pitää huolta ja välittää asiakkaistaan.
    Lue asiakastarina
  • Rovio houkutteli kansainvälisiä osaajia videosarjalla

    Julkaistu
    19.6.2024
    Rovio on yksi Suomen kansainvälisesti tunnetuimmista yrityksistä, joka rekrytoi osaajia koko maailmasta. Rovio tarvitsi työnantajabrändäykseen sisältöä, joka herättäisi kiinnostuksen paitsi Rovioon, myös pohjoisessa asumiseen.
    Lue asiakastarina
    Case Rovio
  • UPM kaappasi kansainvälisten B2B-päättäjien huomion

    Julkaistu
    17.6.2024
    UPM nappasi yrityspäättäjien huomion strategisen oivalluksen ja vaikuttavan monikanavasisällön avulla.
    Lue asiakastarina
    UPM nappasi yrityspäättäjien huomion strategisen oivalluksen ja vaikuttavan monikanavasisällön avulla.
  • Ulkoministeriö teki rohkean uudistuksen vaativalle kansainväliselle kohderyhmälle

    Julkaistu
    17.6.2024
    This is Finland -maakuvalehti ja siihen liittyvät verkkosisällöt raikastuivat monimuotoisemmaksi, kulttuurivetoisemmaksi ja visuaalisemmaksi.
    Lue asiakastarina
    Case Ulkoministeriö - This Is Finland
  • Noblessa vaihtoi taktisen viestin tunteeseen

    Julkaistu
    17.6.2024
    Saksalainen keittiöbrändi Noblessa halusi erottua kilpailijoistaan ja kasvattaa preferenssiä.
    Lue asiakastarina
    Case Noblessa
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland