Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Mediat & palvelut
  3. Mainonnan ratkaisut
  4. Digimainonta

Feed-pohjainen display-mainonta

Oikea sisältö, oikealle yleisölle ja oikeaan aikaan

Feed-pohjaisen mainonnan avulla toteutat kustannustehokkaasti personoitua ja vaikuttavaa digimainontaa.

 

Paraati

Lue lisää

Pystyparaati

Lue lisää

Digikokosivu karusellilla

Lue lisää

Instream-video

Lue lisää

Retargeting

Lue lisää

Mitä tarkoittaa feed-pohjainen mainonta?

Feed-pohjaisella mainonnalla tarkoitetaan teknologiaa, jonka avulla mainontaa on helppo personoida eri kohderyhmille.

Mainonnassa hyödynnettävä feedi voi olla aina laajasta verkkokaupan tuotefeedistä muutaman rivin taulukkoon. Dynaamiset mainokset koostuvat feedin lisäksi mainosmuodon mukaisista visuaalisista elementeistä, jotka on mahdollista määrittää brändin ilmeen mukaisiksi.

Mitä hyötyä feed-pohjaisesta mainonnasta on mainostajalle?

Feed-pohjainen mainonta helpottaa sisällön personointia oikeille kohderyhmille, ja sitä kautta parantaa mainonnan vaikuttavuutta.

Feed-pohjaista mainontaa on myös helppo hallita ja päivittää: jos tiedot tai saatavuus muuttuu, ei koko mainosta tarvitse muokata, pelkkä muutos feediin riittää. Tämä mahdollistaa jatkuvan, aina ajan tasalla olevan mainonnan toteuttamisen. Jatkuvan feedipohjaisen mainonnan avulla voidaan näin saavuttaa myös merkittäviä kustannussäästöjä aineistontuotannossa.

Sanoman feed-pohjaisen display-mainonnan ratkaisut

 

Feed-pohjainen paraati

Feed-pohjainen paraati on taktinen mainosmuoto, joka sopii tuotemainonnan lisäksi myös kampanja- ja brändimainontaan.

Lisätietoja

Mainos näkyy paraatipaikalla mobiilissa ja desktopissa. Tuotteet nousevat selattavaan karuselliin feedistä. Mikäli valmista feediä ei ole, voidaan se rakentaa helposti Google Sheets -taulukkopohjan avulla

DCO-mainosta varten tarvitsemme aina seuraavat materiaalit:

feedi,
DCO-käsikirjoitus,
mainospohjaan tarvittava aineisto (esim. mahdolliset taustakuvat, logot, fonttitiedostot)

Koko

  • 980 x 400 ja 600 x 600 px

Tausta

  • Taustaväri tai kuvat 980x400px ja/tai 600x600px, max 100kb, JPG tai PNG

  • Taustan väri on oletuksena valkoinen.

Logo

  • Logo kuvatiedostona (PNG, SVG) läpinäkyvällä taustalla.  

  • Jos logo on taustakuvassa, logotiedostoa ei tarvita.

Otsikkoteksti

  • Bannerissa on oikeassa ylälaidassa alue lyhyelle tekstille (25 merkkiä), ei pakollinen. 

  • Määrittele käsikirjoitukseen haluttu teksti, fontti ja väri 

Tuoteslider

  • Tuoteslider tiedot tulevat feedistä 

  • Sliderissa näytetään vähintään tuotekuva 

  • Silderissa voidaan näyttää/piilottaa seuraavat kentät:  

  • tuotenimi (title), hinta (sale_price), alkuperäinen hinta (price) 

  • Jos feedissä ei ole alennettua hintaa, käytetään Hinta-sarakkeessa automaattisesti alkuperäistä hintaa. 

  • Määritä aineiston käsikirjoituksessa tuotenimen, hinnan ja alkuperäisen hinnan fontit ja värit 

Tarrat sliderissa

  • Sliderin tuotekorteissa on mahdollista käyttää huomiotarraa (ei ole pakollinen), jossa voidaan näyttää lyhyt teksti, esimerkiksi:  UUTUUS, TARJOUS, ALE, -50%

  • Tuotekortissa on tarralle kolme mahdollista paikkaa ja muotoa: Vasen yläreuna, oikea yläreuna, vasen alalaita (ks. esimerkki).  

  • Valittu tarra näkyy kaikissa tuotekorteissa samanlaisena.  

  • Määritä aineiston käsikirjoituksessa mitä tarraa haluat käyttää, haluttu teksti, fontti ja fontin väri ja tarran väri.

CTA-painike

  • lyhyt CTA-kehoitus (maks 25 merkkiä), tekstin fontti ja väri

  • painikkeen väri ja reunojen pyöristys

Yleistä 

  • Bannerissa on käytössä oletusfontit: Arial, Helvetica, Verdana, Georgia ja Times. 

  • Omia fontteja voi käyttää, aineiston mukana tulee tällöin toimittaa fontit .woff tai .ttf -muodossa. 

Product listing 980x400
Product listing 300x300

Feed-pohjainen pystyparaati

CPC-hinnoiteltu feed-pohjainen pystyparaati on taktinen mainosmuoto, jossa on mahdollista esitellä kuusi eri tuotetta kerralla. Mainos näkyy desktopilla suurtaulupaikalla ja mobiilissa artikkelien sisässä.

Lisätietoja

Tuotteet nousevat selattavaan karuselliin tuotefeedistä. Mikäli valmista feediä ei ole, voidaan se rakentaa helposti Google Sheets -taulukkopohjan avulla. Mainosmuodossa voi myös valita, ohjataanko kävijä tuotenäkymästä suoraan laskeutumissivustolle vai näytetäänkö tuote ensin suurempana.

DCO-mainosta varten tarvitsemme seuraavat materiaalit:

feedi,
DCO-käsikirjoitus,
mainospohjaan tarvittava aineisto (esim. mahdolliset taustakuvat, logot, fonttitiedostot)
Dynaaminen pystyparaati feedilla

Koko

300 x 600 px -kokoinen banneri, jossa 6 tuoteruutua

Tausta

  • Taustaväri tai kuva 300x600 tai 600x1200 (JPG tai PNG), max 100kb 
  • Taustan väri on oletuksena valkoinen. 
  • Tuotteiden tausta ruudukossa ja tuotenäkymässä on aina valkoinen. Taustakuva/väri näkyy ruudukon/tuotenäkymän takana. 

Logo

  • Logo kuvatiedostona (PNG, SVG) läpinäkyvällä taustalla.
  • Jos logo on taustakuvassa, logotiedostoa ei tarvita.

Tuotteet

  • Tuotekuvat ja tiedot tulevat feedistä 
  • Tuotteista näytetään ruudukossa tuotekuva, tuotenimi, hinta, alkuperäinen hinta sekä tuotenäkymässä myös tuotekuvaus 
  • Määritä aineiston käsikirjoituksessa tekstielementtien fontti ja väri  

CTA-painike

  • Tuoteruudukon sekä tuotenäkymässä tuotekortin alapuolella on alue CTA-painikkeelle. CTA voidaan lisätä myös taustakuvaan, jolloin erillistä CTA-painiketta ei tarvitse käyttää.
  • Määritä aineiston käsikirjoituksessa CTA-painikkeelle: lyhyt CTA-kehoitus (maks 25 merkkiä), tekstin fontti ja väri painikkeen väri ja reunojen pyöristys

Yleistä 

  • Bannerissa on käytössä oletusfontit: Arial, Helvetica, Verdana, Georgia ja Times. 
  • Omia fontteja voi käyttää, aineiston mukana tulee tällöin toimittaa fontit .woff tai .ttf -muodossa.

 

 

Tuotepalkki 1
Tuotepalkki 2
Dynaaminen pystyparaati ilman valmista feediä

Dynaamisen paraatin ja pystyparaatin mainosohje

Dynaaminen pystyparaati on kooltaan 300 x 600 px ja siinä näytetään kerralla kuusi eri tuotetta. Mainosmuoto tarvitsee toimiakseen tuoteluettelon. Tässä ohjeessa käydään läpi, miten Dynaamista pystyparaatia voidaan käyttää ilman valmista feediä yksinkertaisen Google Sheets -laskentataulukon avulla, johon tuotetiedot lisätään.  

Dynaamista pystyparaatia varten meille tulee toimittaa seuraavat materiaalit: 

  • tuoteluettelo CSV-urlina tai excelinä (sekä tuotekuvien tiedostot jos ei mahdollista hostata itse)

  • taustakuva (tai värikoodi)

  • logotiedosto

  • käsikirjoitus, jossa tiedot halutuista tekstien fonteista, väreistä ja CTA-painikkeesta.

Katso ohje tuoteluettelon luontiin: Tuotefeedin luonti Google Sheetsissa

Tarvittava aineisto

Tausta
Taustana voidaan käyttää taustaväriä tai kuvaa.  
Kuvatiedosto tulee olla 300x600px tai 600x1200px,  JPG tai PNG, max 100kb  
Jos taustakuvaa tai väriä ei toimiteta, taustan värinä on oletuksena valkoinen.  
Huomioitavaa: Tuotteiden tausta ruudukossa ja tuotenäkymässä on aina valkoinen vaaleanharmaalla rajauksella. Taustakuva/väri näkyy ruudukon/tuotenäkymän takana.  

Logo
Logo kuvatiedostona (PNG, SVG) läpinäkyvällä taustalla.  Maksimimitat 600x600 px. 
Logo skaalataan sille varatulle alueelle. Jos logo on taustakuvassa, logotiedostoa ei tarvitse lähettää.  

Tuotteet
Tuotekuvat ja tiedot toimitetaan tuoteluettelona (ohje alempana).  
Tuotteista näytetään ruudukossa tuotekuva, tuotenimi, hinta sekä tuotenäkymässä myös tuotekuvaus.  
Valitse tekstielementtien fontti ja väri. 

CTA-painike
Tuoteruudukon sekä tuotenäkymässä tuotekortin alapuolella on alue CTA-painikkeelle. CTA voidaan lisätä myös taustakuvaan, jolloin erillistä CTA-painiketta ei tarvitse käyttää.  
Toimita meille aineiston mukana seuraavat tiedot:  
Lyhyt teksti CTA-painikkeeseen (maks 25 merkkiä), mitä tekstin fonttia ja väriä haluat käyttää ja haluatko CTA-napin reunoille pyöristyksen. 

HUOM! Banneriin on mahdollista valita joku seuraavista fonteista: Arial, Helvetica, Verdana, Georgia tai Times.  
Halutut värit voi toimittaa hexavärikoodina, RGB- tai HSL-koodeilla. 

Käsikirjoituspohjan löydät täältä

Esimerkkikäsikirjoitus meille toimitettavasta aineistosta

Banneriin on mahdollista valita joku seuraavista fonteista: Arial, Helvetica, Verdana, Georgia tai Times. Halutut värit voi toimittaa hexavärikoodina, RGB- tai HSL-koodeilla.

 

Tausta

Taustaväri 
tai taustakuva: 300x600px tai 600x1200px,  JPG tai PNG, max 100kb   

taustavärin esimerkki:  #e4e4e4 
Taustakuva.jpg 

Logo

Logo kuvatiedostona (PNG, SVG) läpinäkyvällä taustalla.  Maksimimitat 600x600 px. 

Logo.png 

Tuotteet

Toimita meille tuoteluettelon lisäksi:  
tekstielementtien fontti ja väri 

Fontti: Arial 
Väri: #323232 

CTA-painike 

Toimita meille seuraavat tiedot:  
Lyhyt teksti CTA-painikkeeseen (maks 25 merkkiä), fontti ja väri, CTA-painikkeen väri  
Painikkeen reunojen pyöristys: Ei lainkaan, pieni,keskimääräinen, voimakas pyöristys 

Teksti: OSTA TÄSTÄ 
Fontti: Arial 
Fontin väri: #e1e1e4 
Painikkeen väri: #354486 
Painikkeen pyöristys: VOIMAKAS 

Feed-pohjainen digikokosivu karusellilla

Feed-pohjainen digikokosivu karusellilla on monipuolinen, visuaalisesti näyttävä mainosmuoto, jossa yhdistyy brändimainonta ja taktinen mainonta.

Lisätietoja

Mainoksen yläosassa voi olla video tai kuva, joilla voidaan viestiä joko yrityksen brändistä tai käynnissä olevasta kampanjasta. Alaosan karuselliin nostetaan tuotefeedistä selattavaksi halutut tuotteet. Mikäli valmista feediä ei ole, voidaan se rakentaa helposti Google Sheets -taulukkopohjan avulla.  

DCO-mainosta varten tarvitsemme seuraavat materiaalit:

feedi,
DCO-käsikirjoitus,
mainospohjaan tarvittava aineisto (esim. mahdolliset taustakuvat, logot, fonttitiedostot)
Kokosivu videolla, tuoteslider alalaidassa 

Koko

620 x 891 px

Bannerin elementit:

  • Tausta: taustaväri tai kuva 
    Taustana voidaan käyttää taustaväriä (oletus: valkoinen) tai kuvatiedostoa 620x891px, max 100kb (JPG, PNG). Huom: Taustakuvan värin tulisi olla tuotesliderin kohdalla valkoinen, jos tuotekuvissa ei ole läpinäkyvää taustaa.

  • Logo
    Kuvatiedosto (mieluiten png tai svg) jossa läpinäkyvä tausta.  
    Logotiedosto ei ole pakollinen jos logo on näkyvissä taustakuvassa.

  • Otsikkoteksti
    Bannerissa on oikeassa ylälaidassa alue lyhyelle tekstille (25 merkkiä), ei pakollinen.  
    Määrittele käsikirjoitukseen haluttu teksti, fontti ja väri

  • Videotiedosto
    Tuotesliderin yläpuolella olevan videoalueen koko on 560x316px 
    Video formaatti: MP4 tai MOV (H.264) 

    • Max 1920 x 1080 pixeliä, 25 fps

    • Stereo ääni 44.1 kHz tai 48kHz, Äänen tasot: EBU R128 Standardin -23 LUFS mukaisesti 

    • Videon bitrate: 8,000 – 16,000 kbps, Äänen bitrate: 384 kbps 

    • Videon koko max 3,5Mt

Videolle voidaan asettaa oma linkki, johon se ohjaa riippumatta tuotesliderissa näkyvästä tuotteesta. Mikäli videolle ei aseteta erillistä ohjausta, se ohjaa tuotesliderissa näkyvän tuotteen osoitteeseen, joka haetaan feedistä.

  • Tuoteslider
    Tuotesliderin tiedoista tuotekuva, tuotenimi, hinta ja alkuperäinen hinta tulevat feedistä. Sliderissa näytetään vähintään tuotekuva. Silderissa voidaan näyttää/piilottaa seuraavat kentät:  
    tuotenimi (title), hinta (sale_price), alkuperäinen hinta (price). 
    Jos feedissä ei ole alennettua hintaa, käytetään Hinta-sarakkeessa automaattisesti alkuperäistä hintaa. Määritä aineistokäsikirjoituksessa tuotenimen, hinnan ja alkuperäisen hinnan fontit ja värit.

Slideriin voidaan määrittää erillinen, vapaavalintainen teksti, joka haetaan feedin brand-kentästä. Teksti näkyy tuotekuvan ja tuotenimen välissä. Lisäksi tuotekuvan vasempaan yläreunaan on mahdollista asettaa vinottain oleva tekstinauha, Nauhan tekstin voi määrittää pysyväksi, tai sen voi hakea feedistä siihen varatusta erillisestä tietokentästä.

  • CTA-painike
    Tuotesliderin alapuolella on alue CTA-painikkeelle. CTA voidaan lisätä myös taustakuvaan, jolloin erillistä CTA-painiketta ei tarvitse käyttää. 
    Määritä aineiston käsikirjoituksessa CTA-painikkeelle: 

    • lyhyt CTA-kehoitus (maks 25 merkkiä), tekstin fontti ja väri 

    • painikkeen väri ja reunojen pyöristys

  • Yleistä
    Bannerissa on käytössä oletusfontit: Arial, Helvetica, Verdana, Georgia ja Times. 
    Omia fontteja voi käyttää, aineiston mukana tulee tällöin toimittaa fontit .woff tai .ttf -muodossa.  

Dynaaminen digikokosivu karusellilla (kuva + tuoteslider)

Kokosivu kuvalla, tuoteslider alalaidassa 
Koko: 620x891

Bannerin elementit: 

  • Tausta: taustaväri tai kuva 
    Taustana voidaan käyttää taustaväriä (oletus: valkoinen) tai kuvatiedostoa 620x891px, max 100kb (JPG, PNG). Huom: Taustakuvan värin tulisi olla tuotesliderin kohdalla valkoinen, jos tuotekuvissa ei ole läpinäkyvää taustaa.
     
  • Logo
    Kuvatiedosto (mieluiten png tai svg) jossa läpinäkyvä tausta.  
    Logotiedosto ei ole pakollinen jos logo on näkyvissä taustakuvassa. 
  • Otsikkoteksti
    Bannerissa on oikeassa ylälaidassa alue lyhyelle tekstille (25 merkkiä), ei pakollinen. 
    Määrittele käsikirjoitukseen haluttu teksti, fontti ja väri
     
  • Kuva  
    Tuotesliderin yläpuolella olevan kuva-alueen koko on 560x316px 
    Kuvan formaatti: JPG tai PNG, 560x316px, max 100kb

Kuvalle voidaan asettaa oma linkki, johon se ohjaa riippumatta tuotesliderissa näkyvästä tuotteesta. Mikäli kuvalle ei aseteta erillistä ohjausta, se ohjaa tuotesliderissa näkyvän tuotteen osoitteeseen, joka haetaan feedistä.

  • Tuoteslider
    Tuotesliderin tiedoista tuotekuva, tuotenimi, hinta ja alkuperäinen hinta tulevat feedistä. Sliderissa näytetään vähintään tuotekuva. Silderissa voidaan näyttää/piilottaa seuraavat kentät:  
    tuotenimi (title), hinta (sale_price), alkuperäinen hinta (price). 
    Jos feedissä ei ole alennettua hintaa, käytetään Hinta-sarakkeessa automaattisesti alkuperäistä hintaa. Määritä aineistokäsikirjoituksessa tuotenimen, hinnan ja alkuperäisen hinnan fontit ja värit.

Slideriin voidaan määrittää erillinen, vapaavalintainen teksti, joka haetaan feedin brand-kentästä. Teksti näkyy tuotekuvan ja tuotenimen välissä. Lisäksi tuotekuvan vasempaan yläreunaan on mahdollista asettaa vinottain oleva tekstinauha, Nauhan tekstin voi määrittää pysyväksi, tai sen voi hakea feedistä siihen varatusta erillisestä tietokentästä.

  • CTA-painike
    Tuotesliderin alapuolella on alue CTA-painikkeelle. CTA voidaan lisätä myös taustakuvaan, jolloin erillistä CTA-painiketta ei tarvitse käyttää. 
    Määritä aineiston käsikirjoituksessa CTA-painikkeelle:  
    • lyhyt CTA-kehoitus (maks 25 merkkiä), tekstin fontti ja väri 
    • painikkeen väri ja reunojen pyöristys

Yleistä 
Bannerissa on käytössä oletusfontit: Arial, Helvetica, Verdana, Georgia ja Times. 
Omia fontteja voi käyttää, aineiston mukana tulee tällöin toimittaa fontit .woff tai .ttf -muodossa.  

Feed-pohjainen instream-video

Feed-pohjainen instream-video on aineistontuotantoa helpottava videoratkaisu, jossa yhdistyy sekä taktinen tuotemainonta että brändin tunnettuuden kasvattaminen. Tuotetiedot haetaan asiakkaan tuotefeedistä tai Google Sheets -taulukkopohjasta.

Versio 1

Versio 2

DCO-mainosta varten tarvitsemme seuraavat materiaalit:

feedi,
DCO-käsikirjoitus,
mainospohjaan tarvittava aineisto (esim. mahdolliset taustakuvat, logot, fonttitiedostot)
Dynaaminen instream-video
Versio 1

Videotiedosto:

  • Tiedostomuodot: MP4
  • videon koko: 1920 x 1080 pikseliä, max 50 MB
  • 25 kuvaa sekunnissa
  • Stereo audio 44.1 kHz tai 48kHz
  • Äänentasot: EBU R128 -standardin mukaisesti -23 LUFS
  • Video bitrate: 8,000 – 16,000 kbps, audio bitrate: 384 kbps

Taustakuva: 1920 x 1080px tai taustaväri.
HUOM! Videon alue vie taustakuvasta 1233 x 690px kokoisen alueen oikeasta yläkulmasta

Logo: png, sijoitetaan vasempaan yläkulmaan
*ei pakollinen jos logo näkyy taustakuvassa tai selkeästi videossa

Fallback URL (pakollinen)

Tuoteasetukset:

  • minimiaika mainoksessa / tuote (sekunteina): esim. 4
  • tuotteiden vaihtumisen välinen aika (sekunteina): esim. 1
  • milloin ensimmäinen tuote tulee näkyviin videossa (sekunteina): esim. 0

Tuotteet: Tuotekuvat ja tiedot tulevat feedistä
Määritä aineiston käsikirjoituksessa hinta- ja tekstielementtien fontti, fontin leikkaus ja väri.

  • Tuotenimi: pidä lyhyenä, jotta nimi näkyy kokonaan. Jos tuotenimi ei mahdu yhdelle riville se katkaistaan.
    Maksimimerkkimäärä on 24-32 merkin väliltä, riippuen tekstistä ja valitun fontin leikkauksesta. *Kenttä voidaan myös piilottaa.
  • Tuotekuvaus: pidä lyhyenä, jotta kuvaus näkyy kokonaan. Merkkimäärä maks 70.
    *Kenttä voidaan myös piilottaa.
  • Hinta ja normaalihinta *Kentät voidaan piilottaa.
  • Kaikkiin tekstikenttiin voi määritellä värin ja valita fontin leikkauksen.
    Oletusfontti: Montserrat. Jos asiakas haluaa oman fontin VAST.templateen, fonttitiedostot tulee toimittaa muun materiaalin mukana .tff muodossa

Huom. instream-mainoksessa ei ole mahdollista käyttää tuotefeedin kohdennuksia

Tuotekulma
Versio 2

Videotiedosto:

  • Videotiedoston tulee olla koko spotin mittainen ja siihen tulee suunnitella kohta, jossa feedin tuotteita voidaan näyttää. Tuotteiden näyttäminen (alku ja loppu) määritellään templatessa sekunteina. Videossa voi olla myös kohta johon voidaan templatessa määrittää teksti
  • Tiedostomuodot: MP4
  • videon koko: 1920 x 1080 pikseliä, max 50 MB
  • 25 kuvaa sekunnissa
  • Stereo audio 44.1 kHz tai 48kHz
  • Äänentasot: EBU R128 -standardin mukaisesti -23 LUFS
  • Video bitrate: 8,000 – 16,000 kbps, audio bitrate: 384 kbps

Fallback URL (pakollinen)

Tekstikenttä:

Missä kohtaa teksti tulee  videolla näkyviin (sekunteina): esim. 0
Missä kohtaa teksti piilotetaan videolla (sekunteina): esim. 3

Määritä aineiston käsikirjoituksessa haluttu teksti, fontti ja väri. (Kentän maksimimerkkimäärä on 24)

Tuoteasetukset:

  • Minimiaika mainoksessa / tuote (sekunteina): esim. 4
  • Missä kohtaa videota ensimmäinen tuote tulee näkyviin (sekunteina): esim. 3
  • Missä kohtaa videota tuotteiden näyttäminen lopetetaan (sekunteina): esim. 12

Tuotteet: Tuotekuvat ja tiedot tulevat feedistä.
Määritä aineiston käsikirjoituksessa hinta- ja tekstielementtien fontti, fontin leikkaus ja väri.

  • Tuotenimi: pidä lyhyenä, jotta nimi näkyy kokonaan. Jos tuotenimi ei mahdu yhdelle riville se katkaistaan.
Maksimimerkkimäärä on 24-32 merkin väliltä, riippuen tekstistä ja valitun fontin leikkauksesta *Voidaan piilottaa

  • Tuotekuvaus: pidä lyhyenä, jotta kuvaus näkyy kokonaan. Merkkimäärä maks 70.  *Voidaan piilottaa
  • Hinta ja normaalihinta *Kentät voidaan piilottaa.
  • Oletusfontti: Montserrat. Jos asiakas haluaa oman fontin VAST.templateen, fonttitiedostot tulee toimittaa muun materiaalin mukana .tff muodossa

Huom. instream-mainoksessa ei ole mahdollista käyttää tuotefeedin kohdennuksia

 

Tuotevideo

Feed-pohjainen retargeting

Feed-pohjainen retargeting eli uudelleenmarkkinointi on oiva keino varmistaa kaupan loppuun asti vieminen, kun kävijä on poistunut verkkokaupastasi ostamatta tuotetta. Voit myös laajentaa verkkokauppakävijän tietämystä tuotteistasi käyttämällä mainosformaattia, jossa näytetään muita tuotteita samasta tuotekategoriasta.

Dynaaminen-retargetointi.png

Lisätietoja

Feed-pohjainen retargetointi sopii jatkuvaan tekemiseen: kampanja-aika on minimissään yksi kuukausi. Mainonnan sisältönä näytetään niitä tuotteita, joita kuluttaja on käynyt katsomassa verkkosivullasi. Kohderyhmästä voidaan tiputtaa pois tuotteen jo ostaneet. Pystymme optimoimaan uudelleenmarkkinointia niin, ettei mainontaa näytetä kävijälle liian usein.

Feed-pohjaista retargeting-kampanjaa varten sinun tulee asentaa sivustollesi seurantagit, jotka ”leimaavat" sivustolla vierailevat kävijät mahdollistaen retargetoidun mainonnan näyttämisen Sanomien sivuilla leimatuille kävijöille. Ennen retargeting-tagien asennusta sinun tulee toimittaa muun kampanjamateriaalin mukana retargeting-skenaario, eli mitä sisältöä ja millä logiikalla sitä näytetään sivustolla vierailun perusteella. Esimerkiksi jos kävijä on käynyt katsomassa verkkokaupassa tiettyjä lenkkikenkiä, näytetään kävijälle Sanoman verkostossa nämä kengät ja sen lisäksi saman kategorian tai saman brändin tuotteita.

Toimitamme sinulle retargeting-tagit ja tarkemman ohjeistuksen. Kun tagit on asennettu paikoilleen tarkistamme, että kävijätilastot alkavat kertymään ja kampanja voidaan aloittaa.

DCO-mainosta varten tarvitsemme seuraavat materiaalit:

feedi,
DCO-käsikirjoitus,
mainospohjaan tarvittava aineisto (esim. mahdolliset taustakuvat, logot, fonttitiedostot)

DCO retargeting -kampanjaa varten asiakkaan tulee asentaa sivustolleen seurantagit, jotka ”leimaavat" sivustolla vierailevat kävijät mahdollistaen retargetoidun mainonnan näyttämisen Sanomien sivuilla leimatuille kävijöille.  

Ennen retargeting tagien asennusta asiakkaan tulee toimittaa muun kampanjamateriaalin mukana retargeting-skenaario, eli mitä sisältöä ja millä tavalla kävijälle näytetään sisältöä DCO-mainoksessa sivustolla vierailun perusteella. Esimerkiksi jos kävijä on käynyt katsomassa verkkokaupassa tiettyjä lenkkikenkiä, näytetään kävijälle Sanoman verkostossa nämä kengät ja sen lisäksi saman kategorian tai saman brändin tuotteita. 

Sanoma toimittaa retargeting tagit ja tarkemman ohjeistuksen asiakkaalle. Kun tagit on asennettu paikoilleen, tarkistamme, että kävijätilastot alkavat kertymään ja kampanja voidaan startata. 

Feed-pohjaisen mainonnan kohdentaminen

Yleisöt

Voit kohdentaa ja varioida feed-pohjaisen mainonnan sisältöä valitulle yleisölle esimerkiksi demografiatietojen, elämänvaiheen ja kotitalouden, kiinnostuksen kohteiden ja ostoaikeen mukaan. Myös yrityskohdennus ja mukautettujen yleisöjen hyödyntäminen on mahdollista dynaamisessa mainonnassa.

Tutustu kohderyhmiin

Konteksti

Voit päättää, missä kontekstissa feed-pohjaisen mainonnan eri sisällöt näkyvät. Feed-pohjaiseen mainontaan tarjoamme kontekstin hyödyntämistä eri tasoilla.

Tutustu kontekstikohdentamiseen

Sijainti

Mainonnan sisältöä voidaan varioida kuluttajan sijainnin mukaan. Feed-pohjaisessa mainonnassa sisältöä voidaan varioida esimerkiksi maakunnan tai kunnan mukaan.

Tutustu aluekohdentamiseen

 

Suunnittelijan työkalut

Hinnat

Katso feed-pohjaisen mainonnan hinnat.

Hinnat ja myyntiehdot.jpg

Aineisto-ohjeet

Katso feed-pohjaisen mainonnan aineisto-ohjeet.

Aineistotiedot

Yhteystiedot

Katso Sanoman myynnin ja asiantuntijoiden yhteystiedot.

Yhteystiedot.jpg

Tutustu muihin display-mainonnan ratkaisuihin

  • Näyttöpohjainen display-mainonta

    Näyttöpohjaisessa display-mainonnassa maksat siitä, että mainos näytetään median käyttäjälle, eli se latautuu sovittuun kohderyhmään kuuluvan käyttäjän selainnäkymään.

    Lue lisää

    Lue lisää
  • Tulospohjainen display-mainonta

    Tulospohjaisessa display-mainonnassa maksat vain toteutuneista klikeistä, mitä tekee siitä kustannustehokkaan tavan ohjata liikennettä tuotteesi tai palveluidesi pariin.

    Lue lisää 

    Lue lisää
  • Aikapohjainen display-mainonta

    Aikapohjaista display-mainontaa myydään kiinteinä mainospaikkoina, jolloin mainoksesi näkyy koko päivän samassa paikassa.

    Lue lisää

    Lue lisää
  • Rich Media -mainonta

    Rich Media -mainontaan pohjautuvia display-ratkaisuja voit käyttää huomion kiinnittämiseen, useampien tuotteiden tai viestien esittelemiseen tai yhdessä sopivan luovan idean kanssa viihteellisen tai yllättävän ratkaisun luomiseen.

    Lue lisää

    Lue lisää
  • Outstream-videomainonta

    Outstream-videomainokset näkyvät display-mainospaikoilla Sanoman digimedioiden artiikkelisisältöjen yhteydessä. Käyttämällä liikkuvaa kuvaa banneriin upotettuna voit hakea staattista banneria enemmän huomioarvoa.

    Lue lisää

    Lue lisää
0/0
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland