Dynaaminen mainonta

Dynaaminen mainonta
Dynaaminen mainonta on teknologia, joka auttaa mainonnan personoinnissa ja sitä kautta mainonnan vaikuttavuuden parantamisessa. Se mahdollistaa myös feedien käytön mainonnassa, mikä mahdollistaa dynaamisen retargetoinnin ja helpottaa pitkäaikaisen prospektoivan mainonnan toteuttamista ja hallintaa. Lisäksi feedipohjaisella dynaamisella mainonnalla voidaan saavuttaa merkittäviä kustannussäästöjä aineistontuotannossa.
Dynaamisen mainonnan kohdentamislogiikat
Kun tavoitteena on liikenteen ohjaaminen mainostajan verkkosivulle tai kivijalkaan voidaan mainonnan sisältöä varioida joko yleisöjen, kontekstin tai sijainnin mukaan. Kun tavoitteena on konvertoida verkkosivuilla kävijöitä ostaneiksi asiakkaiksi, paras keino on dynaaminen retargetointi. Dynaamisen mainonnan keinoja voidaan myös käyttää ristiin (pl. yleisöt ja konteksti).
Yleisöt
Mainonnan sisältöä voidaan varioida sen mukaan mihin kohderyhmään kuluttaja kuuluu. Kohderyhmiä ovat demografia, elämänvaihe ja kotitaloudet, kiinnostuksen kohde, ostoaie ja B2B-ryhmät.
Konteksti
Mainonnan sisältöä voidaan varioida sen mukaan, missä kontekstissa mainonta näkyy Sanoman sisällöissä. Analysoimme artikkelien tekstisisällön ja käytämme sitä kohdentamiseen. Dynaamiseen mainontaan tarjoamme kontekstin hyödyntämistä eri tasoilla.
Sijainti
Mainonnan sisältöä voidaan varioida kuluttajan sijainnin mukaan. Dynaamisessa mainonnassa sisältöä voidaan varioida joko kunnan tai maakunnan mukaan.
Dynaaminen retargetointi
Mainonnan sisältönä näytetään niitä tuotteita, joita kuluttaja on käynyt katsomassa mainostajan verkkosivulla. Tämä auttaa varmistamaan sen, että ostopäätös tapahtuu. Kohderyhmästä voidaan tiputtaa pois tuotteen jo ostaneet. Pystymme optimoimaan mainontaa siten, että se ei liian aggressiivisena aiheuta negatiivista tunnereaktiota.

Tuotekokoelma

Visuaalisesti näyttävä mainospohja, jossa yhdistyy brändimainonta ja taktinen mainonta. Mainoksen yläosassa voi olla video tai kuva, joilla voidaan viestiä joko yrityksen brändiä tai tarkemmin halutusta tuotekategoriasta. Alaosassa nostetaan tuotefeedistä selattavaksi halutut tuotteet. Lopulta ostoon ohjaa selkeä call to action.
Tuotekokosivu

Tuotekokosivu on erittäin monipuolinen aineistovaihtoehto. Se on hyvä valinta, kun iso kuva ja visuaalisuus ovat tärkeitä mainostettaessa esimerkiksi muotia ja sisustusta. Lisäksi se mahdollistaa joustavasti palveluiden mainostamisen esimerkiksi erilaisiin konteksteihin. Mainosmuoto on CPM-hinnoiteltu brändimainontaan ja ohjaavaan mainontaan sekä CPC-hinnoiteltu dynaamiseen retagetointiin.
Tuotepalkki

Taktinen mainosmuoto desktopin suurtaulupaikalle ja mobiiliin artikkelien sisään. Koko 300x600 px. Mainos sopii hyvin kuuden eri tuotteen esittelemiseen kerrallaan. Mainoksen toteuttamiseen ei välttämättä tarvita feediä vaan se voidaan toteuttaa myös lisäämällä tuotteiden tiedot Google Sheettiin, jonka kautta myös päivitys onnistuu. Formaatissa voi valita ohjataanko kävijä pienestä ikonista suoraan laskeutumissivustolle vai näytetäänkö ensin tuote isompana.
Tuoteluettelo

Paraatipaikalle taktinen mainosmuoto joko mobiiliin tai deskariin. Koko 600x600 & 980x400 px. Tuoteet ovat selattavissa mainoksessa ja tulevat joko feedistä tai Google Sheets -dokumentista. Mainospohja kuitenkin mahdollistaa pelkistä tuotteista viestimisen lisäksi myös kampanjaviestin ja brändin vahvempaa esilletuomista.
Dynaaminen tuotenosto

Taktinen CPC-hinnoiteltu tuote verkkokaupoille silloin kun halutaan nostaa yksittäinen tuote esille. Tuotenosto on erottuu ulkonäöltään muusta mainonnasta ja mahdollistaa helpon aineistontuotannon. Mainos rakentuu mainostajan nimestä, tuotenimestä, tuotekuvasta, kuvaustekstistä sekä CTA-painikkeesta.
Tuotekulma
Instream-videomainontaan sopiva, feedipohjainen mainosratkaisu. Mainoksessa yhdistyy taktinen sekä brändillinen mainosviesti. Tuotteet sekä tuotetiedot haetaan asiakkaan tuotefeedistä tai Google sheets -dokumentista.
Tuotevideo
Instream-videomainontaan sopiva, feedipohjainen mainosratkaisu.
Sopii hyvin mainostajalle, joka haluaa viestiä tuotekärki edellä, ja hyödyntää brändin audiovisuaalista tunnettuutta.
Tuotteet sekä tuotetiedot haetaan asiakkaan tuotefeedistä tai Google sheets -dokumentista.
Ohjeita ja materiaaleja
Feedi
Useisiin dynaamisiin ratkaisuihin tarvitaan feedi. Tuemme suoraan ainoastaan tuotefeediä, mutta muutkin feedin muodot ovat mahdollisia.
Mainoksen käsikirjoitus
Dynaamisen mainoksen toteuttamiseksi tarvitsemme valitsemasi mainosformaatin aineistojen lisäksi käsikirjoituksen siitä miten rakennamme mainoksen.
Dynaaminen retargetointi
Toimitamme kampanjasta sovittaessa retargetointia varten tarvittavat tagit.