Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu

Sanomalla on ollut iso rooli Tokmannin kasvutarinassa

Tokmannin ja Sanoman strateginen kumppanuus on kehittänyt molempien toimintaa.
Case Tokmanni artikkelikuva
29.8.2022
Jaa:FacebookXLinkedin

”Huomenta Suomi, hyvin pyyhkii.” Kun suomalaiset kuulevat tämän Mister Tokmanni -mainoksista tutun kappaleen, he tietävät kuka puhuu.

Tarinankerronnalla on Tokmannille keskeinen merkitys.

”Brändi ilman merkityksellistä tarinaa on vain logo. Kyse on tarinoilla johtamisesta ja vaikuttamisesta, hienommin sanottuna strategisesta narratiivista”, sanoo Tokmannin markkinointi- ja viestintäjohtaja Veli-Pekka Ääri.

”Vaikuttavuus on perustunut tarinoihin aina ja tulee perustumaan myös tulevaisuudessa. Kaupallinen vaikuttaminen on vasta noin 100 vuotta vanhaa. Vaikuttamisella osana johtamista on yhtä pitkä historia kuin ihmisillä ja yhteiskunnilla”, Ääri toteaa.

Tokmannilla ei ole erikseen brändi-, markkinointi- tai viestintästrategiaa.

”Meillä on kilpailustrategia, joka määrittää kaikkien toimintojemme ulostulot. Brändin keskeinen tehtävä kommunikoida asiakashyöty erottuvalla tavalla.”

Oman median, Tarjoussanomien ja omien myymälöiden, rooli on Tokmannille hyvin keskeinen. Liiketoiminnan tavoitteiden saavuttamisessa myös ostetulla medialla on tärkeä tehtävä.

”Tarvitsemme Sanoman tuottamia yleisöjä, jotta pystymme jatkamaan ja kehittämään brändiimme liittyvää tarinaa.”

Sanoman eri kanavilla on oma roolinsa ostopolun kaikissa vaiheissa. IS.fi:n kuutio ohjaa asiakasvirtaa Tokmannille, ja tv:n ja videon avulla kerrotaan tarinaa maailman parhaasta ostajasta, Mister Tokmannista.

TV:n ja videon avulla kerrotaan tarinaa maailman parhaasta ostajasta, Mister Tokmannista.

Markkinoinnin onnistumisen päämittari Tokmannilla on myynti, vaikka toki myös brändiin liittyviä attribuutteja mitataan.

”Halpakauppa on luonteeltaan populaarikulttuuria. Markkinointia mitataan sillä, kuinka paljon suomalaisia olemme saaneet Tokmannin fyysisiin myymälöihin tai verkkokauppaan, eli markkinoinnin mittaaminen tapahtuu suorassa lähetyksessä päämittarinaan yleisömäärä. Joka viikko katsomme, miten hyvin onnistuimme. Päivästä riippuen se on joko hienoa tai armotonta”, Ääri kertoo.

Yhteistyötä Sanoman kanssa Ääri kuvaa aidoksi strategiseksi kumppanuudeksi. Sanomalla on ollut iso rooli Tokmannin kasvutarinassa.

”Meidän molempien toiminta on kehittynyt yhteistyön kautta. Opimme, pilotoimme ja viemme asioita yhdessä eteenpäin, mikä on erittäin tärkeää suomalaiselle yritykselle ja kaupalle. Kuluttajalla on jatkuvasti puhelimen kautta kämmenellään globaali valikoima. Kotimaisen kaupan toimijan strateginen kumppanuus kotimaisen mediayrityksen kanssa on keskeinen edellytys sille, että pärjäämme globaaleja jättejä vastaan.”

”Meidän molempien toiminta on kehittynyt yhteistyön kautta. Opimme, pilotoimme ja viemme asioita yhdessä eteenpäin, mikä on erittäin tärkeää suomalaiselle yritykselle ja kaupalle."

Kun tunnetaan, asioiden hoitaminen on myös yksinkertaisempaa.

”Meidän pitää olla niin kunnianhimoisia, että kansainvälisiä jättejä ei päästetä kansallisille tonteillemme ainakaan liian helposti. Ei ole suomalaisten etu, jos kaupan tai median alasta tulee kansainvälisten yhtiöiden filiaalien hoitama reuna-alue. Kansallisesta kaupasta ja mediasta huolehtiminen on yhteinen tehtävämme”, Ääri painottaa.

"Kansallisesta kaupasta ja mediasta huolehtiminen on yhteinen tehtävämme”

Kuvassa Tokmannin asiakkuudesta Sanomalla vastaava Client Manager Tuuli Raussi ja Veli-Pekka Ääri. Kuvan on ottanut Mikko Hannula.

Tutustu Sanoman digiratkaisuihin

 

 

Tagit

Näkemyksiä Digiratkaisut TV & video Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kilpailu on käynnissä − Grand One etsii digitaalisen markkinoinnin helmiä

    Grand One on Suomen suurin ja merkittävin digitaalisen median töille tarkoitettu kilpailu. Sanoma jatkaa kilpailun pääyhteistyökumppanina ja sponsoroi osana kumppanuutta Tuloksellisin kampanja -sarjaa.

    Tagit

    Digiratkaisut Näkemyksiä
    Julkaistu
    10.12.2025
    Lue lisää
  • Markkinoinnin trendit 2026: Tunteet, algoritmit, brändi, ihmisten ymmärtäminen, mitattavuus – ja tietenkin AI

    Kysyimme joukolta markkinoinnin ammattilaisia, mitkä trendit korostuvat markkinoinnissa vuonna 2026.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä Trendit 2026 Vieraskynä
    Julkaistu
    5.12.2025
    Lue lisää
  • Mitä on mainonta – muodot, mediat ja hinnoittelu vuonna 2026

    Tässä artikkelissa käymme läpi mainonnan perusasioita: mainonnan tehtäviä, mainonnan muotoja, mainonnassa käytettäviä medioita ja mainonnan hinnan muodostumista. Teksti on pitkä, mutta toivottavasti sitäkin avaavampi. Tervetuloa mukaan!

    Tagit

    Aikakausmedia Alueellinen mainonta Digiratkaisut TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    1.12.2025
    Lue lisää
    Ryhmä oransseja megafoneja joista yksi sininen on korkein
  • Kevään 2026 tv-ohjelmisto tarjoaa monipuolisen kattauksen kiinnostavia uutuuksia ja tuttuja suosikkeja

    Koukuttava tv-kevät on täynnä viihdettä, musiikkia, huippurealitya ja lifestylea Sanoman kanavilla. Tutustu upeaan ohjelmistokattaukseen, joka tarjoaa mainostajalle monia mahdollisuuksia.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    25.11.2025
    Lue lisää
  • Sanoma Media Finlandille ja Lataamo Creativelle kultaa kansainvälisessä Best Event Awards -kilpailussa

    Sanoma Media Finland ja Lataamo Creative ovat voittaneet kultaa BEA World -festivaaleilla käydyssä Best Event Awards -kilpailussa. Ykkössija saavutettiin arvostetussa Use of AI -kategoriassa. Palkinto myönnettiin Sanoman Get Tomorrow Executive Forum -tapahtumalle ja sen innovatiiviselle Loop of Insight -konseptille.

    Tagit

    Näkemyksiä
    Julkaistu
    24.11.2025
    Lue lisää
  • Ei mulle kannata mainostaa, eihän?

    Jos et mainosta meille yli 55-vuotiaille, et ehkä ymmärrä kuka Suomessa oikeasti ostaa, Päivi Puotiniemi kirjoittaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    13.11.2025
    Lue lisää
  • Yhdessä kohti vaikuttavampaa markkinointia – Sanoma Agency Partner tiivistää Sanoman ja markkinointitoimistojen yhteistyötä

    Sanoma lanseeraa Sanoma Agency Partner -kumppanuuden, joka tarjoaa kaikenkokoisille toimistoille työkaluja, tietoa ja asiantuntijaosaamista – maksutta ja helposti.

    Tagit

    Näkemyksiä
    Julkaistu
    11.11.2025
    Lue lisää
  • Sanoman kesälehdissä tavoitat yhteensä lähes miljoona kesää suunnittelevaa kuluttajaa

    Kesälehdet ovat lukijoiden suosikkisisältöjä ja toimivat tärkeimpinä inspiraation ja tiedon lähteinä kesän suunnitelmiin. Mainokset kuuluvat oleellisena osana sisältöön ja tarjoavat vinkkejä loman suunnitteluun.

    Tagit

    Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    11.11.2025
    Lue lisää
  • Viaplay TV -kanavan mainosmyynti Sanoman kautta – mainostajille pääsy osaksi huippuluokan urheilusisältöjä

    Viaplay Group avaa 6. marraskuuta Suomeen uuden ilmaisen lineaarikanavan, Viaplay TV:n. Kyseessä on urheilukanava, joka tarjoaa katsojille valikoituja urheilun huippuhetkiä jalkapallosta moottoriurheiluun sekä talviurheilusta dartsiin.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    3.11.2025
    Lue lisää
  • Sanoma Total TV:n viikkotavoittavuus on kasvanut nuorten aikuisten parissa

    Ruudun katselu 25–44-vuotiaiden kohderyhmässä on lisääntynyt 25 % viime syksyyn verrattuna.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    3.11.2025
    Lue lisää
  • Tauno Tasalakkien aika on ohi – nyt markkinat kaipaavat rohkeutta

    Talousennusteet ovat jatkuvasti olleet ylimyönteisiä. Nyt paranemiseen on vihdoin syytä uskoa, kirjoittaa Omnicom Media Groupin Kari Tervonen.

    Tagit

    Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    22.10.2025
    Lue lisää
  • Tuloksellista luovuutta ja kestävää brändin rakennusta

    Brändi on yrityksen tie asiakkaan sydämeen ja kannatteleva voima läpi muutosten. Siksi odotankin Effie-töiltä paitsi tuloksellisuutta ja luovuutta, myös aitoutta ja osoitusta kestävästä brändin rakentamisesta, kirjoittaa Effie Awards Finland 2025 -päätuomari Annika Payn.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    8.10.2025
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland