Tankkaustarinat hero case

Case Tankkaustarinat

Brändin kirkastaminen

Tankkaustarinat-sarjan ympärille suunniteltiin monikanavainen mediakampanja. Natiiviartikkelit keräsivät runsaasti kiinnostuneita kävijöitä, ja sarja saavutti katsojatavoitteensa. 24−44 -vuotiaiden ja 25−54-vuotiaiden kohderyhmissä TRP-suorite oli ennustettua parempi.

Kampanjan tavoite

Case_6

Suomi on täynnä upeita ihmisiä ja kiinnostavia tarinoita. Tankkaustarinat on teko, jolla on tarkoitus: ihmisten tarinat haluttiin tuoda hyväntahtoisella sävyllä kuulluiksi. Tavoitteena oli vahvistaa mielikuvaa elinvoimaisesta Suomesta murtamalla turhaa vastakkainasettelua kaupunkilaisten ja maaseudulla asuvien välillä. ABC-brändiä haluttiin vahvistaa lämminhenkisenä ja kaikille suomalaisille tärkeänä palveluinfrana.

Toteutus

ABC:n Tankkaustarinat-sarja nähtiin Nelosella ja Ruudulla kesällä. Ohjelman uusinnat pyörähtivät käyntiin Jimillä syksyllä. Ennen ohjelman alkua ilmiötä rakennettiin natiivin ja printin voimalla Ilta-Sanomissa. Suomipopilla tarinaa jatkettiin radiopromootiolla.  

 

Natiiviosuus

  • Tankkaustarinat -kumppaniosio IS.fi:ssä 
  • Kuusi natiiviartikkelia kumppaniosiossa
  • Yhden päivän nosto IS.fi:n etusivulla ja neljän päivän nosto IS Viihde -osiossa / artikkeli
  • CPM-natiiviohjaus jokaiseen artikkeliin
  • Cross-screen paraati, re-targeting

TV ja Radio

  • tunnisteet Nelosella, Jimillä ja Ruudussa
  • promootiospotit ja ohjelmayhteistyötunnisteet Radio Suomipopilla
  • Bannerit onlinessa
  • Somepostaukset Suomipopin Facebookissa
  • Kampanjasivu 

Promootiospotit Suomipopilla, viikot 33−35

Ohjelmayhteistyö-tunnisteet Juuso ja Tinni Showssa, viikot 34−35.

Radio Suomipopin Tinni Wikström ohjasi kuuntelijoita kampanjasivulle ja nosti lähetyksessä arvontaan osallistujien vastauksia sekä ABC-lahjakorttien voittajia.

Promootionostobanneri Radio Suomipopin sivuilla kiinteänä koko kampanjan ajan.

Cross screen -paraatibanneri Sanoma RONissa lapsiperheet-datakohdennuksella.

20 sekunnin Supla-spotti.

Kampanjasivulla kuluttajat saivat kertoa mitkä asiat tekevät heidät onnelliseksi ja osallistuivat samalla ABC:n lahjakortin arvontaan.

Tulokset

ABC tankkaustarinat

Tankkaustarinat-ohjelman ensiesitykset keräsivät Nelosella keskimäärin 654 000 katsojaa (4+) viikoittain (Lähde: Finnpanel / 10+) Ruudussa Tankkaustarinoiden jaksoilla on 219 000 käynnistystä. Sarjan uusinnat nähtiin Jimillä syksyllä. 

Kampanjasivu sai yli 3 090 yksilöityä kävijää.

Artikkelit saivat yhteensä lähes 246 000 sivulatausta, joten kampanjaan voidaan olla erittäin tyytyväisiä.

Artikkelit tavoittivat koko ajan enemmän kampanjan edetessä, mutta kaikkien artikkelien sivulataus- ja kävijämäärät olivat keskimääräistä korkeammat heti alusta saakka. Ensimmäinen artikkeli kertoi Suomitutkan kautta tehdystä tutkimuksesta siitä, mitkä asiat tekevät suomalaiset onnelliseksi. Muissa artikkeleissa kerrottiin ABC:n merkityksestä henkilöiden kautta.

Myös artikkeleiden lukuajat olivat hyvät ja keskiarvoja pidemmät sekä verkko- että sovelluspuolella, eli sisältöjen parissa viihdyttiin hyvin.

Artikkeleihin ohjanneet CPM-natiivit toimivat hyvin ja keräsivät yhteensä reilusti yli 6 000 klikkiä.

 

Case asiakkaan kommentti

"Olimme erittäin tyytyväisiä Sanoman tiimin toteutuksiin niin laadun kuin tehokkaan ja ripeän toteutusprosessinkin osalta."

Head of Marketing Operations Timo Jalo, ABC

Katso myös: 

Tankkaustarinat − maailman onnellisimman maan ihmisiä ABC:lla