Tankkaustarinat hero case

Case Tankkaustarinat

Brändin kirkastaminen

Tankkaustarinat-sarjan ympärille suunniteltiin monikanavainen mediakampanja. Natiiviartikkelit keräsivät runsaasti kiinnostuneita kävijöitä, ja sarja saavutti katsojatavoitteensa. 24−44 -vuotiaiden ja 25−54-vuotiaiden kohderyhmissä TRP-suorite oli ennustettua parempi.

Kampanjan tavoite

Case_6

Suomi on täynnä upeita ihmisiä ja kiinnostavia tarinoita. Tankkaustarinat on teko, jolla on tarkoitus: ihmisten tarinat haluttiin tuoda hyväntahtoisella sävyllä kuulluiksi. Tavoitteena oli vahvistaa mielikuvaa elinvoimaisesta Suomesta murtamalla turhaa vastakkainasettelua kaupunkilaisten ja maaseudulla asuvien välillä. ABC-brändiä haluttiin vahvistaa lämminhenkisenä ja kaikille suomalaisille tärkeänä palveluinfrana.

Toteutus

ABC:n Tankkaustarinat-sarja nähtiin Nelosella ja Ruudulla kesällä. Ohjelman uusinnat pyörähtivät käyntiin Jimillä syksyllä. Ennen ohjelman alkua ilmiötä rakennettiin natiivin ja printin voimalla Ilta-Sanomissa. Suomipopilla tarinaa jatkettiin radiopromootiolla.  

 

Natiiviosuus

  • Tankkaustarinat -kumppaniosio IS.fi:ssä 
  • Kuusi natiiviartikkelia kumppaniosiossa
  • Yhden päivän nosto IS.fi:n etusivulla ja neljän päivän nosto IS Viihde -osiossa / artikkeli
  • CPM-natiiviohjaus jokaiseen artikkeliin
  • Cross-screen paraati, re-targeting

TV ja Radio

  • tunnisteet Nelosella, Jimillä ja Ruudussa
  • promootiospotit ja ohjelmayhteistyötunnisteet Radio Suomipopilla
  • Bannerit onlinessa
  • Somepostaukset Suomipopin Facebookissa
  • Kampanjasivu 

Promootiospotit Suomipopilla 70 kpl, 165 TRP (25−54 v.), viikot 33−35

Ohjelmayhteistyö-tunnisteet Juuso ja Tinni Showssa, viikot 34−35.

Radio Suomipopin Tinni Wikström ohjasi kuuntelijoita kampanjasivulle ja nosti lähetyksessä arvontaan osallistujien vastauksia sekä ABC-lahjakorttien voittajia.

Promootionostobanneri Radio Suomipopin sivuilla kiinteänä koko kampanjan ajan.

Cross screen -paraatibanneri Sanoma RONissa lapsiperheet-datakohdennuksella.

20 sekunnin Supla-spotti.

Kampanjasivulla kuluttajat saivat kertoa mitkä asiat tekevät heidät onnelliseksi ja osallistuivat samalla ABC:n lahjakortin arvontaan.

Tulokset

ABC tankkaustarinat

Tankkaustarinat-ohjelman ensiesitykset keräsivät Nelosella keskimäärin 654 000 katsojaa (4+) viikoittain (Lähde: Finnpanel / 10+) Ruudussa Tankkaustarinoiden jaksoilla on 219 000 käynnistystä. Sarjan uusinnat nähtiin Jimillä syksyllä. 

Kampanjasivu sai yli 3 090 yksilöityä kävijää ja arvontaan osallistui yli 950 kuluttajaa.

Artikkelit saivat yhteensä lähes 246 000 sivulatausta, joten kampanjaan voidaan olla erittäin tyytyväisiä.

Artikkelit tavoittivat koko ajan enemmän kampanjan edetessä, mutta kaikkien artikkelien sivulataus- ja kävijämäärät olivat keskimääräistä korkeammat heti alusta saakka. Ensimmäinen artikkeli kertoi Suomitutkan kautta tehdystä tutkimuksesta siitä, mitkä asiat tekevät suomalaiset onnelliseksi. Muissa artikkeleissa kerrottiin ABC:n merkityksestä henkilöiden kautta.

Myös artikkeleiden lukuajat olivat hyvät ja keskiarvoja pidemmät sekä verkko- että sovelluspuolella, eli sisältöjen parissa viihdyttiin hyvin.

Artikkeleihin ohjanneet CPM-natiivit toimivat hyvin ja keräsivät yhteensä reilusti yli 6 000 klikkiä.

Artikkelisivuilla vierailleille kohdennetut cross-screen paraatit saavuttivat tavoitellut näytöt.

Suomipopin Facebookissa tehtiin sponsoroitu postaus ja orgaaninen postaus, jotka ohjasivat kampanjasivulle.

Orgaaninen postaus aktivoi hyvin kuluttajia, ja oli linjassa Suomipopin kaupallisten postausten keskiarvon kanssa. Sponsoroitu postaus kohdennettiin lapsiperheille ja se tavoitti yli 29 780 kuluttajaa, joka on hieman yli Suomipopin sponsoroitujen postausten keskiarvon.

Case asiakkaan kommentti

"Olimme erittäin tyytyväisiä Sanoman tiimin toteutuksiin niin laadun kuin tehokkaan ja ripeän toteutusprosessinkin osalta."

Head of Marketing Operations Timo Jalo, ABC

Katso myös: 

Tankkaustarinat − maailman onnellisimman maan ihmisiä ABC:lla