Löydä Sanoman uusi festari-Tinder – näin tavoitat oman kohderyhmäsi

Festarit RMJ
Nelonen Media Liven lähes 30 tapahtumaa tarjoavat elämyksellisiä kohtaamisia.

Nelonen Media Livellä on takana onnistunut festarikesä ja tulossa tiivis tapahtumavuosi.  

”Festarimme keräsivät viime kesänä yhteensä 400 000 kävijää ja useissa tapahtumissa rikottiin kävijäennätyksiä”, Nelonen Media Liven toimitusjohtaja Anssi Nevalainen kertoo.

Anssi Nevalainen

Kuva: Petri Aho

Keväällä 2018 tehdyn yrityskaupan myötä Sanomalle siirtyi noin 30 N.C.D. Productionin festaria ja tapahtumaa. Lisäksi Sanoma osti alkukesästä Tikkurila Festivaalin liiketoiminnan. Festariliiketoimintaa pyörittämään perustettiin Nelonen Media Live.

Suomen suurin festivaalijärjestäjä tuottaa vuosittain noin 30 festaria ja tapahtumaa. Ensi kesänä on laajan festarikattauksen lisäksi luvassa Tiktakin 20-vuotisjuhlakonsertti Hartwall Arenalla, Stingin konsertti Helsingin Kaisaniemessä, Alice in Chains  Oulussa ja Helsingissä, The Offspring Helsingin Suvilahdessa sekä Rammstein Tampereen Ratinassa. 

Tapahtumapalettiin kuuluvat lisäksi opiskelijaristeilytapahtumat Goom ja Abiristeilyt, jotka toteutetaan vuosittain helmikuussa.

Miksi markkinoijan kannattaisi kiinnostua tapahtumista?    

”Tapahtumamarkkinoinnin vahvuus on kohtaamisissa. Yhteistyökumppanilla on mahdollisuus olla suorassa vuorovaikutuksessa oman kohderyhmänsä kanssa ja tarjota vaikuttavia kokemuksia”, Anssi Nevalainen sanoo.

Nelonen Media Livellä on tapahtumia ympäri Suomea. Niistä voi valita tapahtumamarkkinoinnin tarpeisiin yksittäisiä tapahtumia tai useamman tapahtuman kerralla.

”Mainostaja tavoittaa tapahtumissamme kaupallisesti kiinnostavaa kohderyhmää. Suurin osa tapahtumistamme on suunnattu 25−54-vuotiaille, ja tapahtumien maantieteellinen peitto on hyvä.”

Parhaimmillaan tapahtumayhteistyössä olevalla kumppanilla on jokin rooli itse tapahtumassa, iso tai pieni.

”Yleisö tulee festareille viihtymään, kokemaan elämyksiä ja nauttimaan vapaa-ajasta. Tapahtumia suunnitellaan kiinnittämällä huomiota yleisön viihtyvyyteen ja asiakaskokemukseen. Myös kumppanuudet kannattaa suunnitella niin, että yhteistyökumppanilla on oma roolinsa osana tapahtumaa yleisöä kiinnostavia elämyksien, palvelujen tai toiminnallisuuksien toteuttajana”, Nevalainen kuvaa.

Esimerkiksi viime kesän Tikkurila-festivaalissa Veho oli ottanut backstage-elämyksen omaan haltuunsa Mercedes Benz -brändillään. Festivaaliyleisölle tarjottiin mahdollisuutta päästä kurkistamaan backstage-alueelle ja artistien kyyditykset hoidettiin Mersuilla.

”Vip-alue oli Vehon brändäämä ja viimeisen päälle hienosti rakennettu. Yhteistyökumppani otti hoitaakseen selkeän toiminnallisuuden, joka festivaalialueella joka tapauksessa on. Oikein suunniteltuna ja toteutettuna tapahtumamarkkinointi on luonteva osa markkinointiviestinnän kokonaisuutta. Tapahtumissa päästään tarinoiden kertomisesta itse tekoihin, ja markkinoinnin viesti pystytään konkretisoimaan suorassa vuorovaikutuksessa yleisön kanssa”, Nevalainen summaa.

Kiinnostaako kumppanuus tai näkyvyys kesän kiinnostavimmissa tapahtumissa? Ota yhteyttä yhteyshenkilöösi Sanoman mediamyynnissä.

Festivaalikuva:  Niki Suokkio