Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Löydä Sanoman uusi festari-Tinder – näin tavoitat oman kohderyhmäsi

Nelonen Media Liven lähes 30 tapahtumaa tarjoavat elämyksellisiä kohtaamisia.
Festarit RMJ
19.2.2019
Jaa:FacebookXLinkedin

Nelonen Media Livellä on takana onnistunut festarikesä ja tulossa tiivis tapahtumavuosi.  

”Festarimme keräsivät viime kesänä yhteensä 400 000 kävijää ja useissa tapahtumissa rikottiin kävijäennätyksiä”, Nelonen Media Liven toimitusjohtaja Anssi Nevalainen kertoo.

Kuva: Petri Aho

 

Keväällä 2018 tehdyn yrityskaupan myötä Sanomalle siirtyi noin 30 N.C.D. Productionin festaria ja tapahtumaa. Lisäksi Sanoma osti alkukesästä Tikkurila Festivaalin liiketoiminnan. Festariliiketoimintaa pyörittämään perustettiin Nelonen Media Live.

 

Suomen suurin festivaalijärjestäjä tuottaa vuosittain noin 30 festaria ja tapahtumaa. Ensi kesänä on laajan festarikattauksen lisäksi luvassa Tiktakin 20-vuotisjuhlakonsertti Hartwall Arenalla, Stingin konsertti Helsingin Kaisaniemessä, Alice in Chains  Oulussa ja Helsingissä, The Offspring Helsingin Suvilahdessa sekä Rammstein Tampereen Ratinassa. 

 

Tapahtumapalettiin kuuluvat lisäksi opiskelijaristeilytapahtumat Goom ja Abiristeilyt, jotka toteutetaan vuosittain helmikuussa.

 

Miksi markkinoijan kannattaisi kiinnostua tapahtumista?    

 

”Tapahtumamarkkinoinnin vahvuus on kohtaamisissa. Yhteistyökumppanilla on mahdollisuus olla suorassa vuorovaikutuksessa oman kohderyhmänsä kanssa ja tarjota vaikuttavia kokemuksia”, Anssi Nevalainen sanoo.

 

Nelonen Media Livellä on tapahtumia ympäri Suomea. Niistä voi valita tapahtumamarkkinoinnin tarpeisiin yksittäisiä tapahtumia tai useamman tapahtuman kerralla.

 

”Mainostaja tavoittaa tapahtumissamme kaupallisesti kiinnostavaa kohderyhmää. Suurin osa tapahtumistamme on suunnattu 25−54-vuotiaille, ja tapahtumien maantieteellinen peitto on hyvä.”

 

Parhaimmillaan tapahtumayhteistyössä olevalla kumppanilla on jokin rooli itse tapahtumassa, iso tai pieni.

 

”Yleisö tulee festareille viihtymään, kokemaan elämyksiä ja nauttimaan vapaa-ajasta. Tapahtumia suunnitellaan kiinnittämällä huomiota yleisön viihtyvyyteen ja asiakaskokemukseen. Myös kumppanuudet kannattaa suunnitella niin, että yhteistyökumppanilla on oma roolinsa osana tapahtumaa yleisöä kiinnostavia elämyksien, palvelujen tai toiminnallisuuksien toteuttajana”, Nevalainen kuvaa.

 

Esimerkiksi viime kesän Tikkurila-festivaalissa Veho oli ottanut backstage-elämyksen omaan haltuunsa Mercedes Benz -brändillään. Festivaaliyleisölle tarjottiin mahdollisuutta päästä kurkistamaan backstage-alueelle ja artistien kyyditykset hoidettiin Mersuilla.

 

”Vip-alue oli Vehon brändäämä ja viimeisen päälle hienosti rakennettu. Yhteistyökumppani otti hoitaakseen selkeän toiminnallisuuden, joka festivaalialueella joka tapauksessa on. Oikein suunniteltuna ja toteutettuna tapahtumamarkkinointi on luonteva osa markkinointiviestinnän kokonaisuutta. Tapahtumissa päästään tarinoiden kertomisesta itse tekoihin, ja markkinoinnin viesti pystytään konkretisoimaan suorassa vuorovaikutuksessa yleisön kanssa”, Nevalainen summaa.

 

Kiinnostaako kumppanuus tai näkyvyys kesän kiinnostavimmissa tapahtumissa? Ota yhteyttä yhteyshenkilöösi Sanoman mediamyynnissä.

 

Festivaalikuva:  Niki Suokkio

 

Tagit

Sponsorointi Tapahtumat

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Brändin kehitys vaatii pitkäjänteisyyttä, mainontaa ja budjettia

    Brändimainontaa vai taktista – tuo mainostajan ikuinen kysymys. Moni mainostaja valitsee taktisen kampanjan konkreettisten tulosten toivossa. Brändin tunnettuus on kuitenkin kaiken perusta ja kasvun edellytys.

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut Natiivimainonta Sponsorointi Tapahtumat TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    2.4.2025
    Lue lisää
  • Tähtikumppanuus vahvistaa brändisi ääntä, arvoja ja merkitystä

    Tähtikumppanuuksissa on tärkeää yhteinen arvopohja sekä pitkäjänteinen tekeminen, kirjoittaa Sanoman tähti- ja artistikumppanuuksista vastaava Simge Arikan.

    Tagit

    Omakynä Sponsorointi
    Julkaistu
    9.2.2024
    Lue lisää
  • Kesän 2024 tapahtumien kumppanuudet myydään nyt

    Tapahtumakumppanuus on vaikuttavimmillaan monimediallisena elämyksenä, kertoo tapahtumien kaupallisista kumppanuuksista vastaava Annika Green.

    Tagit

    Sponsorointi Tapahtumat
    Julkaistu
    22.8.2023
    Lue lisää
  • Vaikeiden vuosien jälkeen kasvun tiellä

    Sponsorointi on Suomessa yhä tavoitteellisempaa ja mittavampaa, kertovat SPOTin Laura Sandström ja Sanoman Jari Rask.

    Tagit

    Näkemyksiä Sponsorointi
    Julkaistu
    10.3.2023
    Lue lisää
  • Tunteet tekevät sponsoroinnista vaikuttavaa

    Mitä aivoissamme tapahtuu, kun koemme erilaisia tunteita? Aivotutkija Katri Saarikivi kertoo Business Manager Jari Raskin haastattelussa tunteiden vaikutuksesta muistiin ja päätöksentekoon.

    Tagit

    Näkemyksiä Sponsorointi Tapahtumat
    Julkaistu
    23.2.2023
    Lue lisää
  • Laitamainos vai tarina – hyödynnetäänkö urheiluyhteistyötä aidosti?

    Urheilusponsoroinnin suurin haaste on edelleen, että investointi tehdään usein tunteella. Tämän jälkeen jäädään toivomaan, että se tuottaa haluttuja tuloksia, kirjoittaa Sanoman urheilusponsoroinnista vastaava Anu Helin.

    Tagit

    Omakynä Sponsorointi
    Julkaistu
    24.10.2022
    Lue lisää
    Anu Helin artikkelikuva
  • 15-vuotiaalla Radio Rockilla on vahva side kuulijoihinsa

    Tänä vuonna tulee kuluneeksi 15 vuotta, kun Sanoma käynnisti radiotoimintansa. Kanavakokonaisuus on kasvanut ja elänyt vuosien varrella, mutta yksi tukijalka on ja pysyy vakaasti paikallaan.

    Tagit

    Audio & radio Tapahtumat
    Julkaistu
    12.8.2022
    Lue lisää
    Rockfest2022 artikkelikuva
  • “Tapahtumat tavoittavat kuluttajat positiivisella tavalla”

    Digipostipalvelu Kivra hakee festivaaliyhteistyöllä tunnettuutta palvelulle.

    Tagit

    Sponsorointi Tapahtumat
    Julkaistu
    9.6.2022
    Lue lisää
    Tikkurila festivaali artikkelikuva
  • Viihteestä voimaa markkinointiin

    Kuluttajat janoavat viihdettä. Etsimme näkökenttiimme huippusisältöjä ja huipputyyppejä sekä arjen ja etenkin viikonloput kruunaavaa tähtipölyä. Viihteen parissa nimensä mukaisesti viihdytään. Mainostajalla on valtavasti erilaisia vaihtoehtoja olla mukana, siellä missä ihmiset mielellään kuluttavat kallisarvoista vapaa-aikaansa.

    Tagit

    Audio & radio Tapahtumat TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    20.4.2022
    Lue lisää
    viihteesta_voimaa_markkinointiin
  • Sanoma vie urheilusponsoroinnin sekä artisti- ja vaikuttajakumppanuudet uudelle tasolle

    Urheilusponsorointia Sanomalle on tullut käynnistämään Anu Helin, ja kumppanuuksista artistien ja tähtivaikuttajien kanssa vastaa Simge Arikan.

    Tagit

    Sponsorointi Tapahtumat
    Julkaistu
    16.3.2022
    Lue lisää
    Anu Helin ja Simge Arikan artikkelikuva
  • Aina tulee sanomista LIVE – Suomen suurin viihdetalo esittää: Tunteista brändisi

    ”Artisti- ja tapahtumakumppanuudella on mahdollisuus tuoda brändiin tunnetta.”

    Tagit

    Audio & radio Sponsorointi Tapahtumat TV & video
    Julkaistu
    23.8.2021
    Lue lisää
    Suomen suurin viihdetalo Sipe ja Jari
  • Sanojensa mittainen brändi – eli viihdetekoja artistikentällä

    Sana “viihdeteko” on ollut osa Nelonen Median bränditekemistä muutaman vuoden ajan. Se tekee Nelosesta aktiivisen toimijan, joka ei vain aseta viihdettä tarjolle ja jää passiivisesti seuraamaan mitä tapahtuu, vaan on itse mukana tekemässä sitä, kirjoittaa musiikkipäällikkö Jussi Mäntysaari.

    Tagit

    Audio & radio Omakynä Tapahtumat
    Julkaistu
    12.5.2021
    Lue lisää
    Jussi Mäntysaari artikkelikuva
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland