Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista

Sanoma panostaa branded content -ohjelmiin – asiakkaiden viestin rakentajina ovat Suomen parhaat sisällön tekijät ja jakajat

Ole rohkea, kuuluu Lasse Nikkarin neuvo omaa TV-ohjelmaa suunnitteleville markkinoijille.
Lasse Nikkari
9.3.2020
Jaa:FacebookXLinkedin

Lasse Nikkari on aloittanut Nelonen Medialla vastaavana tuottajana vastuualueenaan branded content -ohjelmat* sekä ohjelmaformaatit. 

”Kiinnostukseni branded content -ohjelmiin syntyi kansainvälisten, toimiviksi osoittautuneiden esimerkkien kautta ja voimistui, kun olin tuotantoyhtiössä kehittämässä ja myymässä onnistuneita ohjelmia. Hyvä branded content -ohjelma on idealtaan ja toteutukseltaan niin laadukas, että se toimisi hyvin myös ilman brändiä. Sisällössä ei kannata tehdä kompromisseja vaan olla rohkea”, Nikkari sanoo.

Branded content -ohjelmat tuovat parhaimmillaan liiketoimintahyötyjä kaikille osapuolille: tuotantoyhtiö saa mielekkään tuotannon, kanava saa katsojia ja mainostajia generoivan hyvän tuotteen ja markkinoija erinomaisia tuloksia.

”Branded content -ohjelma pitää olla osa kokonaismarkkinointia. Parhaimmat tulokset saa, kun hyvään ohjelmasisältöön yhdistää taktista mainontaa esimerkiksi katkoilla”, Nikkari neuvoo. 

Miksi markkinoijan sitten pitäisi kiinnostua branded content -ohjelmista? 

”Taktisella mainonnalla saavutetaan hetkellisiä myyntipiikkejä, mutta tehokkaampi tapa kasvattaa brändiä on pidempiaikainen brändimarkkinointi. Branded content -ohjelmat yhdistävät brändin ja kuluttajia kiinnostavan tarinan televisiossa, joka tavoittaa edelleen massoja”, Nikkari sanoo.

Sanoma tulee panostamaan branded content -ohjelmiin, sillä kysyntää niitä kohtaan on paljon.

”Useiden tutkimusten mukaan natiivimainonta ja sisältömarkkinointi kasvavat tulevaisuudessa, ja yritykset panostavat sisältöön niin omissa kuin ulkoisissa kanavissa. Liikkuvan kuvan näkökulmasta branded content -ohjelmat ovat mitä parhain tapa tehdä ja esittää sisältöä. Olemme jo toteuttaneet asiakkaidemme kanssa useita merkittäviä monimediaisia ohjelmahankkeita, ja nyt kasvatamme tekemistä entisestään”, Sanoman Head of Creative Piia Lähteenmäki toteaa.

Sanoman vahvuudet branded content -yhteistyössä ovat sisältöjen ilmiöittämisen lisäksi datan ja kuluttajaymmärryksen hyödyntäminen sekä sisällön suunnittelussa että sisältöjen jakamisessa kanavariippumattomasti. Onnistuneen branded content -yhteistyön tekeminen edellyttää syväymmärrystä siitä, kenelle sisältöä suunnitellaan ja mikä katsojaa puhuttelee.

”Paraskaan ohjelmasisältö ei ole minkään arvoinen, jos kukaan ei näe sitä. Tässä medialla on tärkeä rooli. Tuloksellisuus perustuu luotettaviin lukuihin, vahvoihin yleisösiteisiin, tarvelähtöisin sisältöihin ja alan huippuosaajiin. Voimme luvata asiakkaillemme, että heidän viestinsä rakentajina ovat Suomen parhaat sisällön tekijät ja jakajat”, Lähteenmäki summaa.

 

* Termillä branded content tarkoitetaan sisältöyhteistyön muotoa, jossa ohjelma tai ohjelmasarja suunnitellaan yhdessä asiakkaan kanssa.

Esimerkkejä Sanoma toteuttamista branded content -ohjelmista: 

Tankkaustarinat − maailman onnellisimman maan ihmisiä ABC:lla

  Valio kutsui nuoret aikuiset yhteiseen pöytään

Lasse Nikkari on nimitetty 9. maaliskuuta alkaen Nelonen Medialle branded content -ohjelmien vastaavaksi tuottajaksi. Hän toimii samalla Head of Formats -tehtävässä eli vastaa siitä, että Nelonen Median tv-kanavilta ja Ruudusta löytyvät myös jatkossa maailman parhaat tv-formaatit. Nikkari on työskennellyt aiemmin muun muassa tuotekehityspäällikkönä Moskito Televisionissa, Valvella Head of Branded Content -tehtävässä sekä viimeksi Head of Formats -roolissa Warner Brosilla.   

”Olemme innoissamme, että saamme Lassen vahvistamaan tiimiämme. Lassella on vahva kokemus branded contentin sekä kansainvälisten menestysformaattien parissa toimimisesta. Lasse on Suomen paras TV-sisältöjen ja brändien yhdistämisessä. Uskon vahvasti, että hän vie kykymme palvella asiakkaita seuraavalle tasolle”, Nelonen Median televisiojohtaja Ville Toivonen toteaa.   

 

Tagit

TV & video Mainostuotanto ja luovat ratkaisut

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Viaplay TV -kanavan mainosmyynti Sanoman kautta – mainostajille pääsy osaksi huippuluokan urheilusisältöjä

    Viaplay Group avaa 6. marraskuuta Suomeen uuden ilmaisen lineaarikanavan, Viaplay TV:n. Kyseessä on urheilukanava, joka tarjoaa katsojille valikoituja urheilun huippuhetkiä jalkapallosta moottoriurheiluun sekä talviurheilusta dartsiin.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    3.11.2025
    Lue lisää
  • Sanoma Total TV:n viikkotavoittavuus on kasvanut nuorten aikuisten parissa

    Ruudun katselu 25–44-vuotiaiden kohderyhmässä on lisääntynyt 25 % viime syksyyn verrattuna.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    3.11.2025
    Lue lisää
  • Vain elämää ja Erikoisjoukot saavuttivat uusia katseluennätyksiä

    Sanoma TV:n syksy on käynnistynyt vauhdikkaasti. Koripallon EM-kisat tavoittivat Nelosella lähes 2,8 miljoonaa katsojaa, ja Vain elämää ja Erikoisjoukot kiinnostavat erityisesti nuoria katsojia.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    24.9.2025
    Lue lisää
  • Susijengin EM-ottelut naulitsevat katsojat ruutujen ääreen

    EM-turnaus on tavoittanut 2,3 miljoonaa katsojaa Nelosella.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    11.9.2025
    Lue lisää
  • Kiinnity iloon – tv-ohjelmayhteistyö tekee brändistäsi osan elämystä

    TV-viihde tavoittaa laajasti eri kohderyhmiä vastaanottavaisessa mielentilassa. Kun kiinnityt tv-viihteeseen, kiinnityt iloon ja stressittömyyteen, Tuomo Sinkkonen kirjoittaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
  • Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

    Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Mainonnan kohdentaminen järkevästi varmistaa niin kampanjoiden onnistumisen kuin kustannustehokkuuden. Tässä artikkelissa kerromme, miten kohdennettu mainonta toimii, miten määritelet kohderyhmäsi ja mitä mainonnan kohdennusvaihtoehtoja on tarjolla.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
    Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
  • Sanoma TV:n monipuolinen syksy käynnistyy

    Luvassa on kiinnostavia uutuuksia ja rakastettuja suosikkeja. Hyödyntämällä tv:n ja videon koko tarjoamaa varmistat laajan tavoittavuuden kaikissa liikkuvan kuvan eri kulutushetkissä.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    25.8.2025
    Lue lisää
  • Black Friday ja joulu – loppuvuosi on parasta myyntiaikaa: erottaudu ja onnistu sesonkimainonnassa

    Mustasta viikosta lähtien koko loppuvuosi on monille yrityksille sitä tärkeintä myyntisesonkia – ja markkinoijan näkökulmasta tietysti kampanjoinnin aikaa.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Natiivimainonta TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    14.7.2025
    Lue lisää
  • SkyShowtimelta uusi mainosrahoitteinen palvelu Ruutuun – lisää silmäpareja mainostajille

    SkyShowtime aloittaa Ruudussa uudella mainosrahoitteisella tuotteella, jonka mainosmyynnistä vastaa yksinoikeudella Sanoma. Yhteistyö tarjoaa mainostajille uuden, laadukkaan väylän tavoittaa yleisöjä huippusisältöjen äärellä.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    12.6.2025
    Lue lisää
  • Sanoman instream-videotuotteistus uudistui!

    Tavoita asiakkaasi laadukkaiden tv-ohjelmien, leffojen ja uutismedioiden videosisältöjen parista.

    Tagit

    Digiratkaisut Tuotetietoa TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    6.6.2025
    Lue lisää
  • Mainonnan mediamix: kolme syytä monimedialliseen mainontaan

    Mediamainonnan perussääntö on, että monikanavaisuus ratkaisee tuloksellisuuden: mainostajan mediamix, eli kampanjassa käytettävät mainonnan kanavat, on olennainen osa kampanjan onnistumista.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    2.6.2025
    Lue lisää
  • Sanoma TV:n syksyn 2025 vahva ohjelmisto koostuu tutuista suosikeista ja kiinnostavista uutuuksista

    Ensi syksynä Ruutuun ja Neloselle rantautuu täysin uusi kansainvälinen hittiformaatti. Lisäksi paluun tekee liuta rakastettuja kestosuosikkeja.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    28.5.2025
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland