Sanoma siirtyy ohjelmallisessa mainonnassa First Price -hinnoittelumalliin
”Muutos on vääjäämätön. Ohjelmallisen globaali markkina on jo vahvasti siirtynyt uuteen hinnoittelumalliin ja Suomen markkina on yksi harvoista markkinoista, jotka vielä ovat laajemmin Second Price -mallissa”, Sanoman Head of Programmatic Juuli Pelkonen kertoo.
"Muutoksen taustalla on ensisijaisesti tarve yhtenäistää käytössä olevia hintamalleja. Emme halua ylläpitää markkinaa, jossa eri julkaisijoilla on eri hintamallit, sillä se saattaa monimutkaistaa ostajien kampanja-asetuksia turhaan. Asiakaskohtaiset pohjahinnat säilyvät edelleen. Seuraamme tarkasti miten hintatasot kehittyvät muutoksen myötä ja teemme muutoksia mikäli tarve vaatii.”
Muutos ei tule toistaiseksi instream-mainontaan, vaan ainoastaan Xandr-järjestelmässä (entinen AppNexus) olevalle display-inventaarille (ml. sovellukset, outstream ja natiivinosto).