Toimivia digiratkaisuja ostopolun kaikkiin vaiheisiin

Tervanen Järnefelt Mäkinen.jpg
Aina tulee sanomista LIVE keräsi viime torstaina ruutujen ääreen huimat 900 osallistujaa. Lähetyksessä Sanoman myyntijohtaja Stinde Mäkinen keskusteli digimarkkinoinnin roolista vieraidensa, Kotipizzan toimitusjohtaja Tommi Tervasen ja Gigantin digitaalisen markkinoinnin vetäjän Patrik Järnefeltin kanssa.

Koronaepidemia on tuonut voimakasta kasvua Kotipizzan onlinemyyntiin. Kolmen koronaviikon aikana onlinemyynnin osuus Kotipizzan liikevaihdosta nousi 50 prosenttiin.

”Kun puolet asiakkaista ei tule enää ravintolan ovesta sisään, se tarkoittaa sitä, että kuluttajien kanssa täytyy toimia luontevasti digitaalisessa maailmassa. Meille on tärkeintä, että tavoitamme kuluttajat elämän eri vaiheissa ja kohtaamisissa relevanteilla tavoilla”, Tommi Tervanen kertoo.

Tervasen pitää tärkeänä, että kotimainen toimija tuo uusia digitaalisen markkinoinnin ratkaisuja kansainvälisten digipelureiden rinnalle. Mediaympäristön luotettavuuden lisäksi markkinointirahat jäävät kotimaahan ja paikallistuntemus on parempaa.

”Kotimaisella toimijalla on selkeät yhteyshenkilöt ja palveluhalukkuus. Läpinäkyvyys ja toiminnan luotettavuus on erittäin tärkeää”, Tervanen sanoo.

Kun ihmiset viettävät koronan vuoksi enemmän aikaa kotona, etätöissä ja etäopinnoissa, kodin elektroniikasta haetaan tilanteeseen helpotusta. Tämä näkyy tällä hetkellä Gigantin myynnissä. Kivijalan kävijämäärän vähentymistä on kompensoinut verkkokaupan kasvu.

”Kivijalan ja verkon saumaton ostoprosessi on jatkossa keskiössä. Olemme pystyneet tuomaan nopeasti uusia tapoja asiointiin. Ostoksen voi tehdä verkossa ja kurvata sen jälkeen drive-in-palveluumme, jossa ostokset toimitetaan suoraan asiakkaan autoon”, Patrik Järnefelt kertoo.

Gigantti on ollut pilottiasiakkaana testaamassa Sanoman uusia digituotteistuksia. Paletista löytyy toimivia ratkaisuja erilaisiin tavoitteisiin.

Mukautetut yleisöt -palvelun testauksessa tulokset ovat olleet erinomaisia.

”Se että omaan asiakasdataan pystyy yhdistämään tiedon siitä, miten ihmiset käyttävät Suomessa mediaa, on kyllä hieno etu”, Järnefelt toteaa.  

”Mukautetut yleisöt -palvelun avulla pystymme kehittämään asiakasymmärrystämme niin, että markkinointi on täysin tarpeeseen tulevaa ja oikea-aikaista. Palvelu on supermielenkiintoinen, ja tulemme ehdottomasti kokeilemaan sitä”, Tervanen komppaa.

Katso koko keskustelu

Tutustu uusiin digituotteisiin

Lue lisää Sanoman digimarkkinoinnin ratkaisuista