5 syytä tehdä display-mainontaa
1. Display-mainonta kasvattaa brändin ja tuotteiden tunnettuutta
Mainontaa kannattaa tehdä paikoissa, joissa kuluttajat viettävät paljon aikaa. Display-mainonnan avulla saat brändisi näkymään siellä, missä potentiaaliset asiakkaasi jo kuluttavat muitakin sisältöjä. Mitä useammin viestisi näkyy erilaisissa mediaympäristöissä, sitä paremmin yrityksesi jää ihmisten mieliin. Display-mainonnan avulla voit mainostaa brändiäsi tai tiettyä tuotetta, sillä se sopii erinomaisesti niin brändimielikuvan luomiseen kuin tuotteiden ja palveluiden tunnettuuden parantamiseen.
2. Verkkosivuliikenne lisääntyy
Display-mainonta tuo lisää liikennettä verkkosivuillesi. Laaja näkyvyys eri medioiden sivustoilla takaa myös sen, että potentiaaliset asiakkaasi törmäävät mainoksiisi usein.
Display-mainoksien suunnitteluun kannattaakin varata aikaa, sillä hyvillä teksteillä ja kuvilla erotut massasta ja saat ihmiset klikkaamaan mainostasi. Mitä mielenkiintoisempi ja houkuttelevampi mainoksesi on, sitä enemmän ihmisiä päätyy verkkosivustollesi. Kun seuraat mainonnan tuloksia, opit helposti, mitkä mainokset toimivat ja lisäävät liikennettä eniten.
3. Display-mainonnan avulla kohdennat viestisi juuri oikeille ihmisille
Yksi display-mainonnan parhaista puolista on mahdollisuus tarkkaan kohdentamiseen. Erilaisten kohdennuksien avulla takaat, että mainontasi näkyy juuri oikealle kohderyhmälle. Voit kohdentaa display-mainontaa esimerkiksi sukupuolen, iän, elämänvaiheen ja ammattiaseman tai kiinnostuksen kohteiden mukaan.
Jos yrityksesi toiminta on paikallista tai esimerkiksi jotkin tarjoukset koskevat vain tietyn alueen ihmisiä, myös mainonta kannattaa rajata kyseiselle alueelle. Kun teet display-mainontaa Sanoman verkostossa, saat kohdennettua mainonnan tarkasti myös alueellisesti.
4. Display-mainonnan tekeminen on helppoa ja kustannustehokasta myös ensikertalaiselle
Sinun ei tarvitse olla digimarkkinoinnin asiantuntija, jotta voit suunnitella ja toteuttaa display-kampanjoita. Kun olet päättänyt, mitä ja miten haluat mainostaa, tarvitset display-mainokseen vain kuvan, tekstin ja linkin, jonne mainontasi ohjaa. Sanoma Ad Managerissa voit käyttää samoja mainosmateriaaleja kuin yrityksesi somemainoksissakin, ja järjestelmä ohjeistaa sinua kaikessa muussa.
Jos vasta aloittelet dislay-mainontaa ja olet huolissasi budjetin riittävyydestä, voit aloittaa mainonnan yllättävän pienellä summalla.
5. Yrityksesi näkyy vain hyvässä seurassa
Kun teet display-mainontaa Sanoma Ad Managerin avulla, saat brändisi näkymään rakastettujen ja arvostettujen uutis- ja aikakausmedioiden verkkosivuilla. Sanoman display-verkostoon kuuluu laajasti kaikille suomalaisille tuttuja brändejä, kuten is.fi, hs.fi sekä laaja kattaus paikallislehtiä. Mainontasi näkyy siis vain tutuissa ja turvallisissa mediaympäristöissä. Hyvässä seurassa liikkuminen on aina hyödyllistä, myös silloin kun kyse on mainonnasta: laadukkaissa medioissa näkyminen lisää brändisi luotettavuutta ja uskottavuutta.
Haluatko oppia lisää display-mainonnasta?
Lataa oppaamme, josta saat asiantuntijoiden vinkkejä display-mainontaan sekä mainosten suunnitteluun ja rakentamiseen.