Kasvupalvelu vapauttaa yrityksen markkinointistressistä: ”Kasvupaineen kanssa ei kannata jäädä yksin”
Tiedätkö, mitä markkinointi tuottaa yrityksellesi? Jos et, kannattaa ottaa selvää, sillä se on kaikkein tärkein asia markkinoinnin tekemisessä, sanoo Sanoman Kasvupalvelun markkinointistrategi Marjaana Himma.
”Silti on yleistä, että erityisesti pienissä ja keskisuurissa yrityksissä ollaan markkinoinnin kanssa hukassa”, Himma toteaa.
Jos yritys haluaa kasvaa, on markkinointiin kuitenkin panostettava. Tavoitteellisen ja tehokkaan markkinoinnin tekeminen vaatii aikaa, Himma tietää – ja hän tietää myös, miten tavoitteellista ja tehokasta markkinointia tehdään.
”Kasvupalvelun tehtävä on vapauttaa yrityksen toimitusjohtaja tai markkinointivastaava markkinointistressistä niin, että hän voi keskittyä ydintekemiseensä. Kasvupalvelu varmistaa, ettei markkinoinnista vastaava henkilö ole yksin markkinointitoimenpiteiden ja kasvupaineen kanssa”, Himma sanoo.
Hän kuvailee Kasvupalvelua ulkoistetuksi digimarkkinointitoimistoksi. Kasvupalvelussa mitataan liiketoiminnalle merkityksellisimpiä mittareita, kuten myyntiä tai yhteydenottoja, eikä esimerkiksi klikkejä ja klikkiprosentteja.
”Yksikään yritys ei elä klikeillä vaan myynnillä”, Himma muistuttaa.
Tutustu Kasvupalveluun ja varaa aika henkilökohtaiseen maksuttomaan etätapaamiseen, niin keskustellaan lisää!
Kasvupalvelu pelasti Pellavaputiikin verkkokaupan
Kasvupalvelun tiimi tuottaa yhdessä kasvuhakkerin kanssa myyntiin ohjaavaa mainontaa maltillisella budjetilla. Mainosalustoina käytetään Sanoman digikanavia sekä Metaa ja Googlea. Tavoitteena voi olla esimerkiksi ajanvarauksien tai muiden yhteydenottojen lisääntyminen tai keskimääräisen ostoksen kasvattaminen.
Yksi Kasvupalvelusta merkittävää apua saanut yrittäjä on Marianne Heiskala. Hänen Pellavaputiikki-verkkokauppansa kaipasi kipeästi asiakkaita, eivätkä Heiskalan tekemät somepostaukset tuottaneet tulosta.
Heiskala päätti kokeilla Kasvupalvelua. Tavoitteeksi otettiin, että Pellavaputiikin verkkomyynti nousisi yli tuhannen euron kuukaudessa. Lisäksi kaupan tulosta haluttiin kasvattaa systemaattisesti niin, että Pellavaputiikista tulisi kannattava verkkokauppa.
Tuhannen euron kuukausimyynti ylitettiin heti ensimmäisenä kuukautena. Tavoitteeseen päästiin tekemällä Pellavaputiikille some- ja Google-mainontaa sekä bannerimainontaa Sanoman kanavissa. Heiskalan kuukausibudjetti oli 1 400 euroa, josta mediatilan osuus oli 800 ja kampanjamateriaalien tuotannon osuus 600 euroa.
Lue Pellavaputiikin kasvutarina
Kasvuhakkeri löytää tehokkaimman markkinointitavan
Kasvupalvelu perustuu kasvuhakkeroinnille, jossa hakkeri testaa erilaisia digimarkkinointimenetelmiä, mittaa niistä saatavia tuloksia ja selvittää, millä menetelmillä saadaan asiakkaalle parhaita mahdollisia tuloksia.
Hakkeri myös allokoi budjettia. Yritys määrittää kuukausittaisen mediabudjettinsa, joka ei kuitenkaan ole kiveen hakattu vaan voi elää hakkerin antamien suositusten mukaan. Hakkeri käy keskustelua budjetista aina asiakkaan kanssa ja tekee muutoksia vain asiakkaan suostumuksella.
Jos asiakas on tehnyt markkinoinnilleen vuosikalenterin, myös siitä on hyvä kertoa, Himma sanoo.
”Kun hakkeri tietää esimerkiksi asiakkaalle tärkeimmät sesongit, hän voi suunnitella toimenpiteitä niiden mukaisesti.”
Himman mukaan Kasvupalvelu sopii erinomaisesti juuri Pellavaputiikin kaltaisille pienille verkkokaupoille.
”Olemme onnistuneet saamaan monille verkkokaupoille tosi hyviä tuloksia. Tavallisesti verkkokauppias haluaa kasvattaa asiakkaan keskiostosta ja nähdä, missä vaiheessa osto tapahtuu.”
Kasvupalvelussa mainontaa voidaan kohdistaa juuri oikeanlaiselle kohderyhmälle juuri oikeaan aikaan, Himma sanoo.
”Palvelu on tosi hyvä, nopea ja kustannustehokas tapa tavoittaa asiakas ja tukea verkkokaupan kasvua.”
Konversiohinta puolet pienemmäksi Kasvupalvelulla
Kasvupalvelusta oli suuri apu myös lämpöpumppuja asentavalle ja huoltavalle RH Kylmätekniikalle, joka tarvitsi lisää ja edullisempia konversioita.
Lämpöpumppubisnes on vahvasti kausiriippuvaista. Loppukeväällä ja kesällä kysyntä on kovaa, mutta vuodenvaihteessa se tavallisesti hiljenee – eikä vuosien 2023–2024 vaihde ollut poikkeus.
RH Kylmätekniikan tapauksessa Kasvupalvelun tavoitteeksi asetettiin bränditunnettuuden kasvu Uudenmaan alueella. Lisäksi haluttiin kasvattaa kotisivujen kautta tulevien yhteydenottopyyntöjen määrää ja laskea konversiokohtaista hintaa.
RH Kylmätekniikka on saanut Kasvupalvelulla aikaan hyviä tuloksia. Brändin tunnettuus on kasvanut, ja sitä myötä on kasvanut myös verkkosivujen kävijämäärä. Kun vuosi sitten RH Kylmätekniikan verkkosivuilla oli 300 orgaanista kävijää kuukaudessa, on määrä nyt noin 2 000.
Ja kun kävijöiden määrä on lisääntynyt, ovat myös konversiot lisääntyneet. Lisäksi Kasvupalvelulla on saavutettu tavoitteista tärkein: konversiokohtainen hinta on pudonnut puolella.
Lue RH Kylmätekniikan kasvutarina
Kasvupalvelun voi aloittaa pienelläkin budjetilla
Kasvupalvelun saa käyttöönsä jo 1 600 euron kuukausibudjetilla. Summa pitää sisällään kaiken kampanjan suunnittelusta ja optimoinnista mainosmateriaalien tuotantoon ja reaaliajassa päivittyvään kasvuraporttiin.
”Aloitusmaksua tai piilokuluja ei tule. Ensimmäinen lasku lähtee vasta, kun kampanjat pyörivät alustoilla”, Himma sanoo.
Hän korostaa, että Kasvupalvelu on yritykselle äärimmäisen helppo valinta. Asiakkaan ei tarvitse ymmärtää markkinoinnista mitään eikä analysoida tuloksia, sillä asiantuntijat tekevät kaiken hänen puolestaan.
”Me autamme myös järjestelmätekniset asiat, kuten vaikkapa Google Analyticsin, kuntoon.”
Lopuksi Himma muistuttaa, ettei yksikään markkinoija voi luvata asiakkaalleen myyntiä tai merkittävää kasvua – mutta Kasvupalvelusta voidaan luvata rehellinen raportti, josta asiakas näkee markkinointitoimenpiteiden tulokset liiketoimintaansa avoimesti.
”Se laittaa meidät ponnistelemaan joka kerta parhaan mahdollisen tuloksen eteen.”
Kiinnostuitko?
Jutellaan yhdessä lisää siitä miten Kasvupalvelu voi auttaa juuri sinun yritystäsi. Varaa maksuton etätapaaminen.