Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Kasvupalvelu vapauttaa yrityksen markkinointistressistä: ”Kasvupaineen kanssa ei kannata jäädä yksin”

Kasvupalvelu on kuin ulkoistettu digimarkkinointitoimisto, jossa kasvuhakkerit tuottavat myyntiin ohjaavaa mainontaa maltillisella budjetilla. Palvelu pelasti Pellavaputiikin verkkokaupan ja puolitti RH Kylmätekniikan konversiohinnan.
16.12.2024
Jaa:FacebookXLinkedin

Tiedätkö, mitä markkinointi tuottaa yrityksellesi? Jos et, kannattaa ottaa selvää, sillä se on kaikkein tärkein asia markkinoinnin tekemisessä, sanoo Sanoman Kasvupalvelun markkinointistrategi Marjaana Himma.

”Silti on yleistä, että erityisesti pienissä ja keskisuurissa yrityksissä ollaan markkinoinnin kanssa hukassa”, Himma toteaa.

Jos yritys haluaa kasvaa, on markkinointiin kuitenkin panostettava. Tavoitteellisen ja tehokkaan markkinoinnin tekeminen vaatii aikaa, Himma tietää – ja hän tietää myös, miten tavoitteellista ja tehokasta markkinointia tehdään.

”Kasvupalvelun tehtävä on vapauttaa yrityksen toimitusjohtaja tai markkinointivastaava markkinointistressistä niin, että hän voi keskittyä ydintekemiseensä. Kasvupalvelu varmistaa, ettei markkinoinnista vastaava henkilö ole yksin markkinointitoimenpiteiden ja kasvupaineen kanssa”, Himma sanoo.

Hän kuvailee Kasvupalvelua ulkoistetuksi digimarkkinointitoimistoksi. Kasvupalvelussa mitataan liiketoiminnalle merkityksellisimpiä mittareita, kuten myyntiä tai yhteydenottoja, eikä esimerkiksi klikkejä ja klikkiprosentteja.  

”Yksikään yritys ei elä klikeillä vaan myynnillä”, Himma muistuttaa.

Tutustu Kasvupalveluun ja varaa aika henkilökohtaiseen maksuttomaan etätapaamiseen, niin keskustellaan lisää!

Tutustu Kasvupalveluun

Kasvupalvelu pelasti Pellavaputiikin verkkokaupan

Kasvupalvelun tiimi tuottaa yhdessä kasvuhakkerin kanssa myyntiin ohjaavaa mainontaa maltillisella budjetilla. Mainosalustoina käytetään Sanoman digikanavia sekä Metaa ja Googlea. Tavoitteena voi olla esimerkiksi ajanvarauksien tai muiden yhteydenottojen lisääntyminen tai keskimääräisen ostoksen kasvattaminen.

Yksi Kasvupalvelusta merkittävää apua saanut yrittäjä on Marianne Heiskala. Hänen Pellavaputiikki-verkkokauppansa kaipasi kipeästi asiakkaita, eivätkä Heiskalan tekemät somepostaukset tuottaneet tulosta.  

Heiskala päätti kokeilla Kasvupalvelua. Tavoitteeksi otettiin, että Pellavaputiikin verkkomyynti nousisi yli tuhannen euron kuukaudessa. Lisäksi kaupan tulosta haluttiin kasvattaa systemaattisesti niin, että Pellavaputiikista tulisi kannattava verkkokauppa.  

Tuhannen euron kuukausimyynti ylitettiin heti ensimmäisenä kuukautena. Tavoitteeseen päästiin tekemällä Pellavaputiikille some- ja Google-mainontaa sekä bannerimainontaa Sanoman kanavissa. Heiskalan kuukausibudjetti oli 1 400 euroa, josta mediatilan osuus oli 800 ja kampanjamateriaalien tuotannon osuus 600 euroa.  

Lue Pellavaputiikin kasvutarina

Kasvuhakkeri löytää tehokkaimman markkinointitavan

Kasvupalvelu perustuu kasvuhakkeroinnille, jossa hakkeri testaa erilaisia digimarkkinointimenetelmiä, mittaa niistä saatavia tuloksia ja selvittää, millä menetelmillä saadaan asiakkaalle parhaita mahdollisia tuloksia.

Hakkeri myös allokoi budjettia. Yritys määrittää kuukausittaisen mediabudjettinsa, joka ei kuitenkaan ole kiveen hakattu vaan voi elää hakkerin antamien suositusten mukaan. Hakkeri käy keskustelua budjetista aina asiakkaan kanssa ja tekee muutoksia vain asiakkaan suostumuksella.

Jos asiakas on tehnyt markkinoinnilleen vuosikalenterin, myös siitä on hyvä kertoa, Himma sanoo.

”Kun hakkeri tietää esimerkiksi asiakkaalle tärkeimmät sesongit, hän voi suunnitella toimenpiteitä niiden mukaisesti.”

Himman mukaan Kasvupalvelu sopii erinomaisesti juuri Pellavaputiikin kaltaisille pienille verkkokaupoille.

”Olemme onnistuneet saamaan monille verkkokaupoille tosi hyviä tuloksia. Tavallisesti verkkokauppias haluaa kasvattaa asiakkaan keskiostosta ja nähdä, missä vaiheessa osto tapahtuu.”

Kasvupalvelussa mainontaa voidaan kohdistaa juuri oikeanlaiselle kohderyhmälle juuri oikeaan aikaan, Himma sanoo.

”Palvelu on tosi hyvä, nopea ja kustannustehokas tapa tavoittaa asiakas ja tukea verkkokaupan kasvua.”

Konversiohinta puolet pienemmäksi Kasvupalvelulla

Kasvupalvelusta oli suuri apu myös lämpöpumppuja asentavalle ja huoltavalle RH Kylmätekniikalle, joka tarvitsi lisää ja edullisempia konversioita.

Lämpöpumppubisnes on vahvasti kausiriippuvaista. Loppukeväällä ja kesällä kysyntä on kovaa, mutta vuodenvaihteessa se tavallisesti hiljenee – eikä vuosien 2023–2024 vaihde ollut poikkeus.  

RH Kylmätekniikan tapauksessa Kasvupalvelun tavoitteeksi asetettiin bränditunnettuuden kasvu Uudenmaan alueella. Lisäksi haluttiin kasvattaa kotisivujen kautta tulevien yhteydenottopyyntöjen määrää ja laskea konversiokohtaista hintaa.

RH Kylmätekniikka on saanut Kasvupalvelulla aikaan hyviä tuloksia. Brändin tunnettuus on kasvanut, ja sitä myötä on kasvanut myös verkkosivujen kävijämäärä. Kun vuosi sitten RH Kylmätekniikan verkkosivuilla oli 300 orgaanista kävijää kuukaudessa, on määrä nyt noin 2 000.

Ja kun kävijöiden määrä on lisääntynyt, ovat myös konversiot lisääntyneet. Lisäksi Kasvupalvelulla on saavutettu tavoitteista tärkein: konversiokohtainen hinta on pudonnut puolella.

Lue RH Kylmätekniikan kasvutarina

Kasvupalvelun voi aloittaa pienelläkin budjetilla

Kasvupalvelun saa käyttöönsä jo 1 600 euron kuukausibudjetilla. Summa pitää sisällään kaiken kampanjan suunnittelusta ja optimoinnista mainosmateriaalien tuotantoon ja reaaliajassa päivittyvään kasvuraporttiin.  

”Aloitusmaksua tai piilokuluja ei tule. Ensimmäinen lasku lähtee vasta, kun kampanjat pyörivät alustoilla”, Himma sanoo.

Hän korostaa, että Kasvupalvelu on yritykselle äärimmäisen helppo valinta. Asiakkaan ei tarvitse ymmärtää markkinoinnista mitään eikä analysoida tuloksia, sillä asiantuntijat tekevät kaiken hänen puolestaan.  

”Me autamme myös järjestelmätekniset asiat, kuten vaikkapa Google Analyticsin, kuntoon.”

Lopuksi Himma muistuttaa, ettei yksikään markkinoija voi luvata asiakkaalleen myyntiä tai merkittävää kasvua – mutta Kasvupalvelusta voidaan luvata rehellinen raportti, josta asiakas näkee markkinointitoimenpiteiden tulokset liiketoimintaansa avoimesti.  

”Se laittaa meidät ponnistelemaan joka kerta parhaan mahdollisen tuloksen eteen.”

 

Kiinnostuitko? 

Jutellaan yhdessä lisää siitä miten Kasvupalvelu voi auttaa juuri sinun yritystäsi. Varaa maksuton etätapaaminen.

Varaa aika

Tagit

Digiratkaisut Google Ads Markkinoinnin suunnittelu Mittaaminen Somemainonta

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Markkinoinnin vuosikello ja markkinointisuunnitelma on tuloksellisen markkinoinnin ensimmäinen askel

    Tehokas markkinointi edellyttää suunnitelmallisuutta ja johdonmukaisuutta. Tässä jutussa käymme läpi markkinointisuunnitelman tekemisen tärkeimmät askeleet, voit ladata vuosikellopohjan ja pääset työstämään omaa markkinoinnin vuosikelloasi.

    Tagit

    Asiakasymmärrys ja insight Markkinoinnin suunnittelu Mittaaminen
    Julkaistu
    7.10.2025
    Lue lisää
  • Kohti tavoitteita ja niiden yli: Mainonnan mittaamisen ja analytiikan perusteet

    Opi mittaamaan mainonnan ja markkinoinnin tuloksia tehokkaasti. Käytännön vinkkejä KPI-mittareista, analytiikasta ja kampanjan onnistumisen arvioinnista datan avulla.

    Tagit

    Markkinoinnin suunnittelu Mittaaminen
    Julkaistu
    6.10.2025
    Lue lisää
  • Tehokkaan mainonnan muistilista

    Markkinoinnin ja mainonnan tehtävä on tukea yrityksen liiketoiminnan tavoitteita. Koostimme 8 kohdan listan, jonka avulla varmistat että teet vaikuttavaa, tehokasta ja tuloksellista mainontaa.

    Tagit

    Markkinoinnin suunnittelu
    Julkaistu
    30.9.2025
    Lue lisää
  • Markkinointistrategia: esimerkki markkinoinnin strategiseen suunnitteluun

    Liiketoimintastrategian kanssa linjassa oleva markkinointistrategia auttaa määrittelemään oikeat toimenpiteet ja viemään ne osaksi markkinoinnin suunnitelmia. Strateginen markkinointi on pitkäjänteistä ja tuloksellista, sillä viestit ja toimenpiteet satavat samaan laariin ja tuovat markkinointiin tehoa.

    Tagit

    Markkinoinnin suunnittelu Mittaaminen
    Julkaistu
    29.9.2025
    Lue lisää
  • EU-komissio ja yhdysvaltalaiset teknologiayhtiöt aiheuttavat ongelmia yhteiskunnalliselle mainonnalle 

    EU:n uusi poliittisen mainonnan lainsäädäntö astuu voimaan 10.10. Komissio tuskin ymmärsi lakia tehdessään, että esimerkiksi hyväntekeväisyysjärjestöjen varainkeruu vaikeutuu lain myötä, Jaakko Kuivalainen kirjoittaa. 

    Tagit

    Digiratkaisut Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    19.9.2025
    Lue lisää
  • Poliittisen ja yhteiskunnallisen mainonnan sääntely tiukentuu

    Seuraamme sääntelyn kehitystä ja välitämme ajantasaista tietoa mainostaja-asiakkaille. Kehitämme tuotteitamme jatkuvasti niin, että meillä on laaja mainonnan tarjooma kaikille yhteiskunnallisille ja poliittisille mainostajille myös jatkossa.

    Tagit

    Digiratkaisut Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    19.9.2025
    Lue lisää
  • Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

    Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Mainonnan kohdentaminen järkevästi varmistaa niin kampanjoiden onnistumisen kuin kustannustehokkuuden. Tässä artikkelissa kerromme, miten kohdennettu mainonta toimii, miten määritelet kohderyhmäsi ja mitä mainonnan kohdennusvaihtoehtoja on tarjolla.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
    Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
  • Tekoälypäänsärkyä näköpiirissä?

    Markkinointi, asiakaspalvelu, datan käsittely ja analysointi, ostokäyttäytyminen analysointi...tekoäly muuttaa näitä kaikkia huimaa tahtia. Tässä nopeassa teknologiamyllerryksessä on erittäin helppo kokea riittämättömyyttä, kirjoittavat Sanoman Kasvupalvelun Marjaana Himma ja Jenni Tamminen.

    Tagit

    Digiratkaisut Google Ads Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä Omakynä Somemainonta
    Julkaistu
    19.8.2025
    Lue lisää
  • Markkinoinnin tavoitteet ja niiden asettaminen: kolme pelisääntöä tehokkaaseen mainontaan

    Markkinoinnin tavoitteet johdetaan liiketoiminnan tavoitteista, ja niistä ponnistavat mm. mainonnan tavoitteet. Näiden vaiheita seuraamalla asetat tavoitteet sekä mittarit fiksusti ja saat mainontasi tuottamaan tuloksia.

    Tagit

    Markkinoinnin suunnittelu Mittaaminen
    Julkaistu
    14.8.2025
    Lue lisää
  • Kohdenna viestisi Sanoma Ad Managerissa puhuttelemalla sinulle tärkeätä kohderyhmää

    Sanoma on jakanut suomalaiset kuluttajat heidän mediankäyttönsä mukaan kahdeksaan eri segmenttiin. Voit käyttää näitä segmenttejä mainontasi kohdentamiseen mainonnan itseostokanava Ad Managerissa.

    Tagit

    Ad Manager Digiratkaisut Näkemyksiä
    Julkaistu
    8.8.2025
    Lue lisää
  • Mitä loppuvuoden markkinointitoimenpiteiden suunnittelussa kannattaa huomioida?

    Millaista apua Sanoma Ad Managerin kampanjakalenteri tarjoaa? Miksi mainontaa kannattaa ylläpitää jatkuvasti? Senior Customer Success Specialist Heidi Rantala tarjoaa parhaat vinkkinsä syksyn suunnitteluun.

    Tagit

    Ad Manager Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä
    Julkaistu
    7.8.2025
    Lue lisää
  • Black Friday ja joulu – loppuvuosi on parasta myyntiaikaa: erottaudu ja onnistu sesonkimainonnassa

    Mustasta viikosta lähtien koko loppuvuosi on monille yrityksille sitä tärkeintä myyntisesonkia – ja markkinoijan näkökulmasta tietysti kampanjoinnin aikaa.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Natiivimainonta TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    14.7.2025
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland