Luovuutta ja digitaalisuutta − Grand Onessa pääset kisaamaan Suomen parhaiden parissa
”Suomen suurimpana mediatalona olemme luotsaamassa median digitalisoitumista. Haluamme kumppanuuden myötä kasvattaa digitaalisen mainonnan vaikuttavuutta, tuloksellisuutta ja vastuullisuutta”, kertoo Sanoma B2B:n Head of Marketing Leena Koskinen.
Median kuluttaminen jatkaa muutostaan teknologian kehityksen ja väestödemografian muutosten myötä.
”Yhteistyö Suomen suurimman ja merkittävimmän digitaalisen median töille tarkoitetun kilpailun kanssa tuntuu luontevalta ja tärkeältä. Toivomme näkevämme paljon kilpailutöitä niin pieniltä kuin isoilta toimijoilta ympäri Suomen.”
Vuodesta 2002 järjestetty Grand One on paras mittari sille, kuinka osaavasti yritys tai brändi hyödyntää luovassa viestinnässään digitalisaation mukanaan tuomia mahdollisuuksia.
”Painopiste on molemmissa: luovuudessa ja digitaalisuudessa. Käytännössä se tarkoittaa esimerkiksi sitä, että AI ei ole idea – ei ennen kuin sen hyödyntämistä tukee uniikki, brändiä tukeva luova toteutus”, kertoo Grand One -kilpailun tuottaja Rami Ahonen.
Grand One kattaa digitaalisuuden laajemmin kuin mikään muu kilpailu Suomessa. Muun muassa tuloksellisuutta, sisältömarkkinointia, verkkomainontaa, some- ja vaikuttajamarkkinointia, visuaalisuutta ja datan hyödyntämistä arvioidaan erikseen omissa kategorioissaan. Tuomaroinnista vastaavat kilpailumenestystä jo keränneet alan huippunimet.
”Grand One etsii töitä, jotka heijastavat parhaiten luovuuden ja digitaalisuuden äärimmäistä laitaa. Toisaalta painotetaan paljon myös tuloksia – myös työn asiakkaan pitää olla sitä mieltä, että palkittu työ oli menestys", Ahonen sanoo.
Grand One on toimistolle ja asiakkaalle hyvä vuosittainen mittari omalle tekemiselle: kuinka pärjäämme muiden Suomessa toimivien toimistojen ja mainostajien joukossa.
”Osallistuminen Grand One -kilpailuun innostaa toivottavasti myös sisäisesti. Se viestii tekijöille uskoa ja ylpeyttä siitä, mitä toimisto on saanut edellisen 12 kuukauden aikana aikaan”, Ahonen summaa.