Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Marraskuun Kuukauden kamppis on Vuoden harmain päivä

Kuukauden kamppis on Sanoman kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Marraskuun valinta on kaupunkikohtaisesti räätälöidyt Vuoden harmain päivä -etusivut.
Kk-kamppis_marraskuu_Hartwall_kollaasi.png
14.12.2021
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Vuoden harmainta päivää juhlistettiin tänä vuonna jo neljättä kertaa, ja voidaan sanoa, että Hartwall Original Long Drink on tuonut Suomeen uuden juhlapäivän.

”Original on sen kokoinen brändi, että kaikilla suomalaisilla on jonkinlainen suhde siihen. Meille on tärkeää, että olemme koko Suomen brändi ja halusimme varmistaa, että kampanja näkyy ympäri maata eikä vain isoimissa kaupungeissa”, kertoo Brand Manager Ella Lindberg Hartwallilta. 

Hesarin etusivua on käytetty Vuoden harmaimman päivän kampanjoinnissa alusta asti.

”Viime vuonna tehtiin vähän isompi printtikampanja, joka toimi todella hyvin. Päätettiin tehdä niin myös tänä vuonna.”

Tämän vuoden kampanjassa tuotiin esiin paikallista kulmaa. Helsingin Sanomien etusivulla kerrottiin, että Helsinki on marraskuussa Euroopan harmain pääkaupunki. Kouvolan Sanomien etusivulla leikiteltiin sillä, että kouvolalaisten mielestä Kouvola on Suomen harmain kaupunki. Turun Sanomien ja Aamulehden etusivujen ilmoituksissa käytettiin Turun ja Tampereen murretta. Muualla Suomessa käytetyn ilmoituksen ”Harmaa on niin kaunis” -toteamuksella viitattiin ”Maa on niin kaunis” -kappaleeseen.

”Erityisesti Kouvolan Sanomien mainos sai tosi paljon näkyvyyttä ja resonoi hyvin kouvolalaisten keskuudessa. Tavoitteemme oli, että saamme näiden printtimainosten kautta keskustelua aikaiseksi.”

Etusivujen lisäksi Vuoden harmain päivä -kampanja sisälsi myymälänäkyvyyttä, tv-mainontaa, sääyhteistyötä sekä digi- ja ulkomainontaa.

Hartwallin verkkokaupassa oli myynnissä bokseja, joissa oli täydellinen setti Vuoden harmaimman päivän viettoon, eli sadeviitta, sadehattu, alkoholittomia Original Long Drink -juomia ja tölkkicooleri.

”Ensimmäisinä vuosina järjestimme isot bileet Allas Sea Poolilla. Korona-aikana tämä ei ole ollut mahdollista, ja muutenkin haluamme viestittää, että voit viettää Vuoden harmainta päivää riippumatta siitä missä olet. Siksi toinen tärkeä osa tämän vuoden kampanjaa oli, että halusimme näyttää kuluttajille miten Vuoden harmainta päivää vietetään.”

Kampanja onnistui Lindbergin mukaan erinomaisesti myös tänä vuonna.

”Printtimainokset toimivat todella hyvin. Tavoitteena oli saada jengi puhumaan ja tuoda pienet hymyt ihmisten huulille. Siinä kyllä onnistuimme. Suomalaiset arvostavat tässä kampanjassa sitä, miten siinä käännetään marraskuun harmaus iloiseksi asiaksi. Sää nyt vain on tällainen marraskuussa, joten nautitaan siitä. Kampanjan viesti resonoi edelleen, ja siitä on tullut paljon positiivista palautetta.”

Vuoden harmaimman päivän vietto jatkuu jälleen ensi vuonna.

”Kalenteriin kannattaa laittaa jo 12. marraskuuta 2022”, Ella Lindberg vinkkaa.

Onnea Hartwall, Bob the Robot ja Dagmar!

Katso tuomariston perustelut: 

Kuukauden kamppis

Vuoden Harmain päivä pokkasi Effien 2020: 

Effie-voittaja toi Suomeen uuden juhlapäivän

 

Tagit

Alueellinen mainonta Kuukauden kamppis Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Syyskauden HS Teemat syventyvät Eliel Saariseen, metsään ja kuninkaallisiin

    HS Teema on kuusi kertaa vuodessa ilmestyvä aikakauslehti tietoa ja sivistystä rakastaville. Teema syventyy yksi aihe kerrallaan yhteiskuntaan, kulttuuriin, tieteeseen ja historiaan.

    Tagit

    Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    26.5.2023
    Lue lisää
  • Välitämme on Postille paljon enemmän kuin kampanja – se on sitoumus toiminnan jatkuvasta kehittämisestä

    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Huhtikuun Kuukauden kamppis on Postin Välitämme.

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut Kuukauden kamppis TV & video Vastuullisuus
    Julkaistu
    16.5.2023
    Lue lisää
  • Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

    Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Tämä lienee markkinointi-ihmisten mieliä kautta aikain eniten kutkuttanut kysymys, eikä ihme. Tässä artikkelissa kerromme miten perehdyt tarkemmin kohderyhmääsi ja varmistat, että viestisi saavuttaa juuri heidät.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut TV & video
    Julkaistu
    14.4.2023
    Lue lisää
    Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
  • Tavoita urheilufanit Urheilulehden teemanumeroilla ja kausioppailla

    Urheilulehti tavoittaa 66 000 lukijaa, joista valtaosa on miehiä. Kausioppaissa ja erikoisnumeroissa voit kohdentaa mainontaa eri lajien seuraajille ja kannattajille. 

    Tagit

    Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    13.4.2023
    Lue lisää
    urheilulehti-hero.png
  • Etäistä ja valtakunnallista – vai läheistä ja paikallista?

    Tarjoamme paikallisia ja alueellisia ratkaisuja ja palvelemme kaiken kokoisia asiakkaita, vakuuttaa Sanoman Pohjois-Suomen aluemyyntijohtaja Janne Puolakka.

    Tagit

    Näkemyksiä Alueellinen mainonta Omakynä
    Julkaistu
    12.4.2023
    Lue lisää
  • Mehiläinen nostaa kampanjassaan arvostavasti esiin suurimman ammattiryhmänsä

    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Maaliskuun Kuukauden kamppis on Mehiläisen Lähihoitajalla on elämä tehtävänä.

    Tagit

    Kuukauden kamppis Uutismedia
    Julkaistu
    11.4.2023
    Lue lisää
  • Fanita yrittäjää laittaa hyvän kiertämään

    Suomen Yrittäjien ja Sanoman yhteiskampanja puhutteli ja aktivoi.

    Tagit

    Audio & radio Case Digiratkaisut Luovat ratkaisut Uutismedia
    Julkaistu
    4.4.2023
    Lue lisää
  • Mitkä ovat ruokatrendit juuri nyt?

    Glorian ruoka & viinin päätoimittaja ja HS ruokatoimituksen vetäjä Sanna Maskulin kertoo, mitkä ruokatrendit toimituksessa juuri nyt puhuttavat.

    Tagit

    Näkemyksiä Aikakausmedia Omakynä Uutismedia
    Julkaistu
    3.4.2023
    Lue lisää
  • Neljä hyvää syytä valita Sanoman uutismedia

    Sanoman yhä digitaalisemmassa uutismediassa tavoitat sitoutuneet kohderyhmät kotimaisessa ja luotettavassa ympäristössä, kirjoittaa uutismedian kaupallisista ratkaisuista vastaava Pietari Korhonen.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä Uutismedia
    Julkaistu
    21.3.2023
    Lue lisää
  • IS on myös syventävien sisältöjen koti

    Ilta-Sanomat tarjoaa tiedonjanon sammutuksen lisäksi nautinnollisia ja rentouttavia hetkiä syventävien uutissisältöjen parissa, kirjoittaa Ilta-Sanomien Head of Marketing Karla Louhelainen.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä Uutismedia
    Julkaistu
    20.3.2023
    Lue lisää
  • Helmikuun kuukauden kamppis on DNA:n hyvän mielen tv-mainos

    Kuukauden kamppis on Sanoman kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. DNA:n Netti Apuri -kampanja viihdyttää ja oivalluttaa.

    Tagit

    Kuukauden kamppis TV & video
    Julkaistu
    16.3.2023
    Lue lisää
  • Ole mukana kiekkohuumassa

    Sanoman uutismedian yhteistoimitus tarjoaa runsaan MM-jääkiekon sisältökattauksen.

    Tagit

    Uutismedia
    Julkaistu
    14.3.2023
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 8,40 snt/min, (sis. alv 24%)
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland