Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Radion tekijät: Tytti Kiviharju

Tällä kerralla Sanoman radioiden uumenista esitellään shuffle-tanssista innostunut nainen, joka SUP-lautailee vesipelostaan huolimatta.
Tytti Kiviharju artikkelikuva
3.6.2022
Jaa:FacebookXLinkedin

Pelkääpä hän Pontus-kissaansakin, Katti kun ilmeisesti suunnittelee asunnon lukkojen vaihtamista. Tytti Kiviharjun ääni kantautuu kuitenkin pelottomasti HitMixin perjantai-iltapäivissä ja Suomipopin lauantaiaamuissa.

Kuka?

Tytti Kiviharju, 40 vuotta.

Miksi radio?

Olen pikkutytöstä asti höpötellyt ja laulanut mikkiin (lue: sähkövatkaimeen) ja soitellut Rauman paikallisradioon biisitoiveita. Kai radio on aina ollut eräänlainen unelmatyö, vaikka ystäväkirjoihin kirjoitinkin haluavani isona olla opettaja.

Muistan kuulleeni joskus nuorena radiomainoksen, jossa kysyttiin: haluatko radiojuontajaksi? Kävin heti tarkistamassa koulun nettisivut, mutta totesin sen olevan liian kallis. Helsinkiin muutettuani ajauduin ravintola-alalle, jossa vierähtikin noin 15 vuotta. Takaraivossa jyskytti koko ajan tuo radiomainos. Päätin hakea kouluun, jonne ovet myös aukesivat vuonna 2010.

Työura tähän mennessä?

Työharjoittelun ajaksi lähdin kotipaikkakunta Raumalle, jossa sain jatkaa juontajana. Laiton Helsingistä kämpän myyntiin ja suuntasin kohti uutta duunia. Raumalle paluu ei kuitenkaan houkutellut, joten päätin muuttaa Turkuun, josta kuljin päivittäin paikallisradio Ramonaan. Siellä vierähti kolme vuotta, jonka jälkeen sydän halusi takaisin Helsinkiin.

Samana kesänä hyppäsin kesäiltapäivän juontajaksi NRJ:lle. Parin vuoden hakemusten lähettämisen jälkeen työskentelin Radio Novassa ja Iskelmällä.

Viime vuoden lokakuussa hyppäsin HitMixille, ja siitä myös naapuristudioon Suomipopille.

Esikuvasi?

On pakko nostaa tähän ”oppi-isäni” Risto Leino Rauman paikallisradio Ramonasta. Ripan kanssa tehtiin muutama vuosi kimpassa Rauman Lukon lätkälähetyksiä urani alkuaikoina, minä studiosta käsin ja hän selostamosta. Vaikka mestaruutta niinä vuosina ei tullutkaan, nämä lähetykset ovat jääneet erityisesti mieleen. Kiitos sinikultaiselle äänelle!

Ohjelmasi?

Hyvää fiilistä HitMixiltä! Tuttuja ysäri- ja tuutausaritykityksiä sekä paljon naurua ja viikonloppuun valmistautumista. Rakastan ysärimusiikkia, koska ysärillä vietetyt nuoruusvuodet napapaitoineen ja viisnollaykkösineen olivat ihmisen parasta aikaa. Toivon välittäväni musiikin ilosanomaa, positiivista energiaa ja hyvää mieltä jokaiselle kuuntelijalle.

Suomipopilla herättelen ihmisiä positiivisella energialla lauantaiaamuun ja leppoisaan viikonloppuun.

Työpäiväsi?

Valmistaudun pitkin viikkoa keräämällä erilaisia juttuaiheita ja hyväntuulisia uutisia. Laitan aina ennen lähetyksen alkua vaaleanpunaiset villatöppöset, eli ”lähetyssukat” jalkaan.

Itse lähetyksen aikana soitan biisejä täysillä sekä tanssin ja laulan studiossa sekä vastailen kuuntelijoiden lähettämiin WhatsApp-viesteihin.

Lähetyksien jälkeen olen aivan loppu! Olen niin syventynyt lähetyksessä tapahtuviin juttuihin, että hetki menee vaan istuessa. Sitten lähetyssukat pois jalasta ja joko kotiin tai kavereita tapaamaan.

Mukavinta työssäsi?

Tämä työ kokonaisuudessaan on parasta, mutta kyllä hauskassa ja kannustavassa supertiimissä työskentely ja kuuntelijoiden kanssa käydyt keskustelut ovat se juttu!

Muistoja matkan varrelta?

Niitähän on valtavasti! Yksi ehkä mieleenpainuvimmista seikoista tapahtui pari vuotta sitten keskellä yötä Pori-Helsinki välillä, kun olin kuskina kollegani, ystäväni, ysäriapostoli Oku Luukkaisen keikalla. Oku laittoi illan aikana viestin, että samalla keikalla esiintyvällä legendaarisella ysäripoppoo E-roticilla on vaikeuksia päästä lentokentälle. Mahtuisiko mun kyydissä? Totta kai!

Olin juuri muuttanut, joten auton takakoppa oli täynnä tavaraa. Osa tavaroista piti jättää Poriin, jotta kaikki matkalaukut saatiin mahtumaan. Matkalaiset kyytiin ja kohti Helsinkiä. Kukaan ei ollut kuitenkaan tullut ajatelleeksi, että siihen aikaan yöstä mikään paikka ei ollut auki, joten vessahädän yllättäessä olin suuresti fanittamani E-roticin laulajan kanssa puskapissalla kakkostien varrella olevalla parkkipaikalla. Eipä olisi teini-Tytti tätäkään päivää uskonut näkevänsä!

Top 3 -parhaat asiat juuri nyt?

Edessä oleva kesä, tulevat festarit ja iloiset ihmiset.

Kenelle työkavereistasi haluat kirjeen seuraavaksi kiertävän ja miksi?

Me Naiset -radion Ida-Liina Huurtelalle <3

Mitä haluat häneltä kysyä?

Milloin lähdet mun mukaan shufflaamaan?


HitMix

HitMix on kaupunkilaisille aikuisille suunnattu kanava, jonka musiikki vie kuuntelijansa onnellisiin muistoihin 90- ja 2000-luvuille. Mukana on myös parhaimpia uutuusbiisejä.
HitMix on iloinen ja positiivinen kanava, mutta emme pelkää vaikeitakaan aiheita. Mukana on koko tunteiden kirjo, kuten elämässä yleensäkin.


HitMixin mediatiedot

Suomipop

Radio Suomipop hauskuuttaa, koskettaa ja viihdyttää jutuillaan sekä musiikillaan kaikkia suomalaisia joogasaleilta tukkimetsiin.
Suomipop haluaa tuoda kuuntelijoiden jokaiseen päivään lisää merkityksellisiä hetkiä. Siinä onnistumisen takaavat Suomen paras musiikki ja taitavimmat tähdet, jotka tietävät, mistä tänään puhutaan.

Radio Suomipop on vuoden jokaisena päivänä parasta viihdettä, jota Suomessa voi kuulla, nähdä ja kokea. Täydellinen radiomainonnan kumppani siis.

Radio Suomipopin mediatiedot

Katso myös: 

Sanoman radiot ja kesä 2022: HitMix

Sanoma radiot ja kesä 2022: Radio Suomipop

Radion tekijät: Oku Luukkainen

Radion tekijät: Milla Mattila

Radion tekijät: Klaus Flaming

Tagit

Audio & radio

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

    Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Mainonnan kohdentaminen järkevästi varmistaa niin kampanjoiden onnistumisen kuin kustannustehokkuuden. Tässä artikkelissa kerromme, miten kohdennettu mainonta toimii, miten määritelet kohderyhmäsi ja mitä mainonnan kohdennusvaihtoehtoja on tarjolla.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
    Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
  • Sanoma tutki: Kolmannes suomalaisista aloittaa jouluvalmistelut jo marraskuussa

    Radio on vahva joulumedia, ja mainonnasta saadaan hyviä vinkkejä jouluhankintoihin.

    Tagit

    Audio & radio Tutkittua
    Julkaistu
    28.8.2025
    Lue lisää
  • Black Friday ja joulu – loppuvuosi on parasta myyntiaikaa: erottaudu ja onnistu sesonkimainonnassa

    Mustasta viikosta lähtien koko loppuvuosi on monille yrityksille sitä tärkeintä myyntisesonkia – ja markkinoijan näkökulmasta tietysti kampanjoinnin aikaa.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Natiivimainonta TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    14.7.2025
    Lue lisää
  • Mainonnan mediamix: kolme syytä monimedialliseen mainontaan

    Mediamainonnan perussääntö on, että monikanavaisuus ratkaisee tuloksellisuuden: mainostajan mediamix, eli kampanjassa käytettävät mainonnan kanavat, on olennainen osa kampanjan onnistumista.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    2.6.2025
    Lue lisää
  • Brändin kehitys vaatii pitkäjänteisyyttä, mainontaa ja budjettia

    Brändimainontaa vai taktista – tuo mainostajan ikuinen kysymys. Moni mainostaja valitsee taktisen kampanjan konkreettisten tulosten toivossa. Brändin tunnettuus on kuitenkin kaiken perusta ja kasvun edellytys.

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut Natiivimainonta Sponsorointi Tapahtumat TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    2.4.2025
    Lue lisää
  • Sanoma tutki: Yli puolet suomalaisista käyttää kesäaikaan rahaa spontaanimmin kuin muina vuodenaikoina

    Radio on ylivoimainen kesämedia! Neljännes suomalaisista lisää radion kuuntelua kesällä, Audion kesä 2025 -tutkimus kertoo.

    Tagit

    Asiakasymmärrys ja insight Audio & radio Tutkittua
    Julkaistu
    2.4.2025
    Lue lisää
  • Alueellinen radiomainonta – löytämätön helmi?

    Alueellisilla radioilla on uskollinen kuulijakunta. Huomio on taattu kun napakka viesti ponnahtaa korviin oman suosikkiohjelman keskeltä.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio
    Julkaistu
    2.4.2025
    Lue lisää
  • Näin rakennat railakkaan radiospotin – mainonnan tuottajan kootut vinkit

    Tässä artikkelissa kokenut mainostuottaja jakaa vinkkejään railakkaan ja toimivan radiospotin luontiin.

    Tagit

    Audio & radio Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
    Julkaistu
    1.4.2025
    Lue lisää
  • Radiokanavien alabrändit tekevät kokonaisuudesta enemmän kuin osiensa summan

    Suplaan on rakennettu kymmenen uutta nettiradiota tuttujen kanavabrändien alle, mikä tuo Sanoman audioverkostolle lisää tavoittavuutta.

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut
    Julkaistu
    23.1.2025
    Lue lisää
  • Lisää tehoa kampanjointiin Jouluradiosta

    Aidon ja alkuperäisen Jouluradion 21. kausi käynnistyi 1. marraskuuta. Jouluradio on nyt ostavissa mainostajille ensimmäistä kertaa.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    5.11.2024
    Lue lisää
  • Ainutlaatuinen aamuohjelma aloitti Loopilla, yhdistää radion ja live-podcastin

    Ohjelman juontajina toimii superkaksikko Mia ”Millu” Haataja ja Karoliina Tuominen. Suoran arkiaamun radiolähetyksen jälkeen ohjelma jatkuu Suplassa live-podcastissa.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    5.9.2024
    Lue lisää
  • Liiga käynnistyy – Classic Hits on mukana!

    Liigakausi starttaa 10.9. ja viime kauden tapaan Classic Hits selostaa kaikki Helsingin IFK:n ja Turun Palloseuran ottelut paikallisilla taajuuksillaan ja tietysti myös Suplassa.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    5.9.2024
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland