Sanoma jatkaa mainonnan sulkemista pois uutissivustoiltaan Ukrainan sodan vuoksi
Tällä hetkellä mainontaa ei näy artikkeleissa, jotka käsittelevät sodan aiheuttamia inhimillisiä kärsimyksiä.
Mainontaa voi olla sodan seurauksia käsittelevissä talousuutisissa, kuten talouspakotteita, Suomen turvallisuuspolitiikkaa ja Euroopan tekemiä avustustoimenpiteitä koskevissa artikkeleissa.
Sanoma reagoi heti sodan alettua tekemällä bränditurvallisuutta parantavia toimenpiteitä.
”Rajanveto on hankalaa, mutta on oleellisen tärkeää, että suojelemme mainostajia ja brändejä parhaamme mukaan. Vallitsevassa tilanteessa on mainostajan kannalta tärkeää, että markkinoinnin kumppaniin voi luottaa. Seuraamme aktiivisesti tilannetta ja teemme päätöksiä jatkosta viikko kerrallaan”, kertoo Head of Digital & Data Sales Janne Nurmisto.
Mainospaikkoja on muokattu seuraavasti HS.fi:ssä, IS:.fi:ssä, Aamulehdessä ja Satakunnan Kansassa:
- Etusivujen ylämainospaikka sekä sivumainospaikka desktop-ympäristössä on poistettu
- Etusivujen muita mainospaikkoja on laskettu alaspäin
- Mainokset on poistettu ulkomaat-osioiden etusivuilta
- Toimitus poistaa mainonnan valikoiduista videosisällöistä
- Ruudussa ei ole lainkaan sotaan liittyviä sisältöjä, joten se on liikkuvan kuvan kannalta täysin turvallinen ympäristö
Katso myös: