Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Sanoma Media Finlandille ja Lataamo Creativelle kultaa kansainvälisessä Best Event Awards -kilpailussa

Sanoma Media Finland ja Lataamo Creative ovat voittaneet kultaa BEA World -festivaaleilla käydyssä Best Event Awards -kilpailussa. Ykkössija saavutettiin arvostetussa Use of AI -kategoriassa. Palkinto myönnettiin Sanoman Get Tomorrow Executive Forum -tapahtumalle ja sen innovatiiviselle Loop of Insight -konseptille.
24.11.2025
Jaa:FacebookXLinkedin

Get Tomorrow Executive Forum on kutsuvierastilaisuus Sanoman tärkeimpien kumppaneiden markkinointi- ja liikkeenjohdolle. 

”Jo neljä kertaa järjestetty Get Tomorrow Executive Forum on meille erittäin tärkeä foorumi, jossa pääsemme keskustelemaan tärkeiden kumppaneittemme kanssa markkinoinnin merkityksestä yritysten liiketoiminnan kasvuun ja siten koko suomalaisen yhteiskunnan hyvinvointiin. Tilaisuus on uniikki myös siksi, että se tarjoaa osallistujille mahdollisuuden verkostoitua sekä jakaa ajatuksiaan ja näkemyksiään samassa asemassa olevien kollegoiden kanssa rennossa ja inspiroivassa ilmapiirissä”, kertoo Sanoman B2B-markkinoinnista vastaava Leena Koskinen.

”Tällä digitaalisella aikakaudella live-tapahtumat ovat erityisen merkityksellisiä brändin rakennuksen ja asiakaskokemuksen kannalta. Lataamo Creative nosti merkittävästi asiakaskokemuksen laatua valjastamalla AI:n tuomaan lisäarvoa aina kutsuprosessista jälkimarkkinointiin unohtamatta viihteellisyyttä ja personoitua sisältöä”, Koskinen jatkaa. 

Loop of Insight – tekoäly, data ja reaaliaikainen vuorovaikutus yhdessä ekosysteemissä

Palkitussa Loop of Insight -konseptissa yhdistyvät tekoäly, data ja reaaliaikainen dialogi yhdeksi saumattomaksi kokonaisuudeksi. Osallistujille lähetettiin ennakkokysely, jonka pohjalta tekoäly jakoi samantyyppisistä asioista kiinnostuneet vieraat pöytäryhmiin, jotta keskustelu olisi mahdollisimman sujuvaa ja antoisaa. Konseptin yhteydessä luotiin myös maailman ensimmäinen reaaliaikainen AI-avatar, AIDA, joka seurasi keskusteluja, oppi niistä ja kävi dialogia osallistujien kanssa tapahtuman aikana. 

”Tekoälyn avulla toimitimme personoidun yhteenvedon kaikista keskusteluista osallistujille heti tilaisuuden jälkeen ja pystyimme jatkamaan niiden pohjalta keskusteluja asiakkaittemme kanssa”, Koskinen kertoo. 

Jotta kokonaisuus oli mahdollista toteuttaa, Lataamo Creative rakensi tapahtumaa varten täysin uuden sovelluksen alusta alkaen. Ratkaisu yhdisti useita teknologioita yhdeksi ekosysteemiksi, joka älykkäästi ja turvallisesti analysoi ja rikasti informaatiota eri muodoiksi ennen tapahtumaa, sen aikana ja sen jälkeen.

”Yhdistimme tekoälyn viihteellisyyden ja hyödyllisyyden tapahtuman tavoitteisiin. Sanoman rohkeus ja ennakkoluulottomuus antoi meille mahdollisuuden rakentaa jotain, mitä kukaan ei ole aiemmin tehnyt. Menestys juuri tekoälykategoriassa kertoo siitä, että rohkeus johtaa tuloksiin, ja pohjoisessa osataan kyllä näyttää tietä nopeasti muuttuvassa maailmassa”, sanoo Lataamo Creativen AI Design Director Jarno Wuorisalo. 

BEA World – tapahtuma-alan kansainvälinen huipputapahtuma

BEA World – The International Festival of Events and Live Communication on kansainvälinen tapahtuma-alan festivaali, joka keskittyy live-kommunikaatioon ja tapahtumatuotantoon. Tänä vuonna tapahtuma järjestettiin 20. kertaa Roomassa. Tapahtuman yhteydessä järjestettiin The Best Event Awards -kilpailu, johon tänä vuonna ilmoitettiin 470 työtä 29 eri kategoriaan yhteensä 40 maasta. Suomi on voittanut kultaa kilpailussa edellisen kerran vuonna 2018 EuroBasket Finland -tapahtumalla. 

Sanoman Get Tomorrow Executive Forum -tapahtuma voitti myös pronssia Cost-effective event -sarjassa.

”Pääsimme festivaalin aikana tutustumaan aivan huikeisiin tapahtumatoteutuksiin ympäri maailman. Mukana eri sarjoissa kisasivat niin maailman suurimpiin tapahtumiin kuuluva Copa del Rey -jalkapallotapahtuma kuin Vatikaanissa järjestetty tapahtuma ihmisten veljeydestä, jossa oli esiintyjiä Andrea Boccellista John Legendiin, puhumattakaan uskomattomista lanseerauksista Ferralilta, Bvulgarilta ja muilta luxusbrändeiltä. Näiden rinnalla meidän pienen tapahtumamme nousu voittoon tuntuu vielä isommalta saavutukselta”, iloitsee tapahtuman toteutuksesta Sanomalla vastaava markkinointipäällikkö Päivi Puotiniemi. 

”BEA Awards -palkinnot ovat hieno tunnustus suomalaiselle osaamiselle ja olemme niistä erittäin ylpeitä. Suuri kiitos tästä pitkäaikaiselle kumppanillemme Lataamo Creativelle, joka jatkuvasti haastaa meitä olemaan rohkeampia ja kokeilemaan uutta”, Puotiniemi kiittää.

Tutustu casevideoon: 

Tagit

Näkemyksiä

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Ei mulle kannata mainostaa, eihän?

    Jos et mainosta meille yli 55-vuotiaille, et ehkä ymmärrä kuka Suomessa oikeasti ostaa, Päivi Puotiniemi kirjoittaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    13.11.2025
    Lue lisää
  • Yhdessä kohti vaikuttavampaa markkinointia – Sanoma Agency Partner tiivistää Sanoman ja markkinointitoimistojen yhteistyötä

    Sanoma lanseeraa Sanoma Agency Partner -kumppanuuden, joka tarjoaa kaikenkokoisille toimistoille työkaluja, tietoa ja asiantuntijaosaamista – maksutta ja helposti.

    Tagit

    Näkemyksiä
    Julkaistu
    11.11.2025
    Lue lisää
  • Tauno Tasalakkien aika on ohi – nyt markkinat kaipaavat rohkeutta

    Talousennusteet ovat jatkuvasti olleet ylimyönteisiä. Nyt paranemiseen on vihdoin syytä uskoa, kirjoittaa Omnicom Media Groupin Kari Tervonen.

    Tagit

    Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    22.10.2025
    Lue lisää
  • Tuloksellista luovuutta ja kestävää brändin rakennusta

    Brändi on yrityksen tie asiakkaan sydämeen ja kannatteleva voima läpi muutosten. Siksi odotankin Effie-töiltä paitsi tuloksellisuutta ja luovuutta, myös aitoutta ja osoitusta kestävästä brändin rakentamisesta, kirjoittaa Effie Awards Finland 2025 -päätuomari Annika Payn.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    8.10.2025
    Lue lisää
  • EU-komissio ja yhdysvaltalaiset teknologiayhtiöt aiheuttavat ongelmia yhteiskunnalliselle mainonnalle 

    EU:n uusi poliittisen mainonnan lainsäädäntö astuu voimaan 10.10. Komissio tuskin ymmärsi lakia tehdessään, että esimerkiksi hyväntekeväisyysjärjestöjen varainkeruu vaikeutuu lain myötä, Jaakko Kuivalainen kirjoittaa. 

    Tagit

    Digiratkaisut Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    19.9.2025
    Lue lisää
  • Suomalainen markkinointi on kriisissä

    Työt tyhmentyvät, halventuvat ja ala houkuttelee yhä vähemmän, kirjoittaa työelämäprofessori Antti Vassinen Aalto-yliopistosta. Vassinen puhui aiheesta Sanoman Get Tomorrow Executive Forum -asiakastilaisuudessa.

    Tagit

    Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    5.9.2025
    Lue lisää
  • Markkinoinnin muutosvoimat Suomessa – mitä kuluttajat odottavat yrityksiltä?

    Markkinointi ei voi vain reagoida, sen täytyy johtaa muutosta. Markkinointistrategi Reetta Thurman nosti esiin Sanoman Get Tomorrow Executive Forum -asiakastapahtuman puheenvuorossaan kolme keskeistä kuluttajakäyttäytymistä muokkaavaa teemaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    4.9.2025
    Lue lisää
  • Effie-kilpailussa on kyse koko markkinointialan yhteisestä oppimishetkestä

    Kilpailut luovat yhteistä kulttuuria ja muistuttavat siitä, että markkinointi ja viestintä eivät ole irrallinen osa liiketoimintaa, vaan sen kasvun moottoreita, kirjoittavat Marketing Finlandin Riikka-Maria Lemminki ja Sanoman Leena Koskinen.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä Omakynä Vieraskynä
    Julkaistu
    3.9.2025
    Lue lisää
  • Kiinnity iloon – tv-ohjelmayhteistyö tekee brändistäsi osan elämystä

    TV-viihde tavoittaa laajasti eri kohderyhmiä vastaanottavaisessa mielentilassa. Kun kiinnityt tv-viihteeseen, kiinnityt iloon ja stressittömyyteen, Tuomo Sinkkonen kirjoittaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
  • Markkinointijohtaja on kasvun ja muutoksen strateginen osaaja

    Markkinointi on liiketoiminnan strateginen työkalu, ei operatiivinen tukirooli, Teea Björklund kirjoittaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    20.8.2025
    Lue lisää
  • Tekoälypäänsärkyä näköpiirissä?

    Markkinointi, asiakaspalvelu, datan käsittely ja analysointi, ostokäyttäytyminen analysointi...tekoäly muuttaa näitä kaikkia huimaa tahtia. Tässä nopeassa teknologiamyllerryksessä on erittäin helppo kokea riittämättömyyttä, kirjoittavat Sanoman Kasvupalvelun Marjaana Himma ja Jenni Tamminen.

    Tagit

    Digiratkaisut Google Ads Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä Omakynä Somemainonta
    Julkaistu
    19.8.2025
    Lue lisää
  • Mikä ihmisiä oikeasti kiinnostaa? Näin teet kunnastasi puheenaiheen

    Kuntamarkkinoija, mitä jos sloganien sijaan nostaisit esiin kuntasi persoonan? Natiivimainonnalla kerrot oikeista asioista syvällisesti, yllättävästi ja viihdyttävästi, kirjoittaa Sanoma Content Studion luova tuottaja Tiina Saari.

    Tagit

    Aikakausmedia Näkemyksiä Natiivimainonta Omakynä Uutismedia
    Julkaistu
    11.8.2025
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland