Sanoma Media Finlandille ja Lataamo Creativelle kultaa kansainvälisessä Best Event Awards -kilpailussa
Get Tomorrow Executive Forum on kutsuvierastilaisuus Sanoman tärkeimpien kumppaneiden markkinointi- ja liikkeenjohdolle.
”Jo neljä kertaa järjestetty Get Tomorrow Executive Forum on meille erittäin tärkeä foorumi, jossa pääsemme keskustelemaan tärkeiden kumppaneittemme kanssa markkinoinnin merkityksestä yritysten liiketoiminnan kasvuun ja siten koko suomalaisen yhteiskunnan hyvinvointiin. Tilaisuus on uniikki myös siksi, että se tarjoaa osallistujille mahdollisuuden verkostoitua sekä jakaa ajatuksiaan ja näkemyksiään samassa asemassa olevien kollegoiden kanssa rennossa ja inspiroivassa ilmapiirissä”, kertoo Sanoman B2B-markkinoinnista vastaava Leena Koskinen.
”Tällä digitaalisella aikakaudella live-tapahtumat ovat erityisen merkityksellisiä brändin rakennuksen ja asiakaskokemuksen kannalta. Lataamo Creative nosti merkittävästi asiakaskokemuksen laatua valjastamalla AI:n tuomaan lisäarvoa aina kutsuprosessista jälkimarkkinointiin unohtamatta viihteellisyyttä ja personoitua sisältöä”, Koskinen jatkaa.
Loop of Insight – tekoäly, data ja reaaliaikainen vuorovaikutus yhdessä ekosysteemissä
Palkitussa Loop of Insight -konseptissa yhdistyvät tekoäly, data ja reaaliaikainen dialogi yhdeksi saumattomaksi kokonaisuudeksi. Osallistujille lähetettiin ennakkokysely, jonka pohjalta tekoäly jakoi samantyyppisistä asioista kiinnostuneet vieraat pöytäryhmiin, jotta keskustelu olisi mahdollisimman sujuvaa ja antoisaa. Konseptin yhteydessä luotiin myös maailman ensimmäinen reaaliaikainen AI-avatar, AIDA, joka seurasi keskusteluja, oppi niistä ja kävi dialogia osallistujien kanssa tapahtuman aikana.
”Tekoälyn avulla toimitimme personoidun yhteenvedon kaikista keskusteluista osallistujille heti tilaisuuden jälkeen ja pystyimme jatkamaan niiden pohjalta keskusteluja asiakkaittemme kanssa”, Koskinen kertoo.
Jotta kokonaisuus oli mahdollista toteuttaa, Lataamo Creative rakensi tapahtumaa varten täysin uuden sovelluksen alusta alkaen. Ratkaisu yhdisti useita teknologioita yhdeksi ekosysteemiksi, joka älykkäästi ja turvallisesti analysoi ja rikasti informaatiota eri muodoiksi ennen tapahtumaa, sen aikana ja sen jälkeen.
”Yhdistimme tekoälyn viihteellisyyden ja hyödyllisyyden tapahtuman tavoitteisiin. Sanoman rohkeus ja ennakkoluulottomuus antoi meille mahdollisuuden rakentaa jotain, mitä kukaan ei ole aiemmin tehnyt. Menestys juuri tekoälykategoriassa kertoo siitä, että rohkeus johtaa tuloksiin, ja pohjoisessa osataan kyllä näyttää tietä nopeasti muuttuvassa maailmassa”, sanoo Lataamo Creativen AI Design Director Jarno Wuorisalo.
BEA World – tapahtuma-alan kansainvälinen huipputapahtuma
BEA World – The International Festival of Events and Live Communication on kansainvälinen tapahtuma-alan festivaali, joka keskittyy live-kommunikaatioon ja tapahtumatuotantoon. Tänä vuonna tapahtuma järjestettiin 20. kertaa Roomassa. Tapahtuman yhteydessä järjestettiin The Best Event Awards -kilpailu, johon tänä vuonna ilmoitettiin 470 työtä 29 eri kategoriaan yhteensä 40 maasta. Suomi on voittanut kultaa kilpailussa edellisen kerran vuonna 2018 EuroBasket Finland -tapahtumalla.
Sanoman Get Tomorrow Executive Forum -tapahtuma voitti myös pronssia Cost-effective event -sarjassa.
”Pääsimme festivaalin aikana tutustumaan aivan huikeisiin tapahtumatoteutuksiin ympäri maailman. Mukana eri sarjoissa kisasivat niin maailman suurimpiin tapahtumiin kuuluva Copa del Rey -jalkapallotapahtuma kuin Vatikaanissa järjestetty tapahtuma ihmisten veljeydestä, jossa oli esiintyjiä Andrea Boccellista John Legendiin, puhumattakaan uskomattomista lanseerauksista Ferralilta, Bvulgarilta ja muilta luxusbrändeiltä. Näiden rinnalla meidän pienen tapahtumamme nousu voittoon tuntuu vielä isommalta saavutukselta”, iloitsee tapahtuman toteutuksesta Sanomalla vastaava markkinointipäällikkö Päivi Puotiniemi.
”BEA Awards -palkinnot ovat hieno tunnustus suomalaiselle osaamiselle ja olemme niistä erittäin ylpeitä. Suuri kiitos tästä pitkäaikaiselle kumppanillemme Lataamo Creativelle, joka jatkuvasti haastaa meitä olemaan rohkeampia ja kokeilemaan uutta”, Puotiniemi kiittää.
Tutustu casevideoon: