Sanoman radiolla loistava startti vuoteen 2022

Kansallisen radiotutkimuksen ensimmäisen vuosineljänneksen tulokset osoittavat, että Sanoman radio on markkinajohtaja kaupallisesti kysytyimmässä 25–54-vuotiaiden kohderyhmässä. Sanoma on ykkönen lähes kaikissa 25–54-vuotiaiden taustaryhmissä, kuten esimerkiksi lapsiperheiden ja päättäjien parissa. Erityisen suuren siivun Sanoman kanavat saavat autossa tapahtuvasta, keskittyneestä kuuntelusta.
Sanoma on kuunnelluin koko arkipäivien prime timen (klo 6–18) ajan ja markkinajohtaja kaikissa arkipäivien prime timen ohjelmablokeissa. Sanomalla on myös uskollisimmat kuuntelijat. Sanoman 25–54-vuotiaista kuuntelijoista peräti 57 % on ns. core-kuuntelijoita, jotka viihtyvät yli puolet kaikesta radiokuunteluun käyttämästään ajasta Sanoman kanavien parissa.
Radio Suomipopilla on enemmän 25–54-vuotiaita kuuntelijoita kuin millään muulla radiokanavalla Suomessa. Radio Rock on puolestaan Suomen kuunnelluin kaupallinen radiokanava alle 55-vuotiaiden miesten keskuudessa.
Kansallisen radiotutkimuksen alkuvuoden tulokset ennakoivat Sanomaa radiolle kaikkien aikojen kesää 2022.
Lähde: Finnpanel Oy, KRT 1‒3/2022
Katso myös:
Sanoman radiot ja kesä 2022: Aito Iskelmä
Sanoman radiot ja kesä 2022: HitMix
Sanoman radiot ja kesä 2022: Radio Suomipop
Sanoman radiot ja kesä 2022: Radio Rock