Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Viihteestä voimaa markkinointiin

Kuluttajat janoavat viihdettä. Etsimme näkökenttiimme huippusisältöjä ja huipputyyppejä sekä arjen ja etenkin viikonloput kruunaavaa tähtipölyä. Viihteen parissa nimensä mukaisesti viihdytään. Mainostajalla on valtavasti erilaisia vaihtoehtoja olla mukana, siellä missä ihmiset mielellään kuluttavat kallisarvoista vapaa-aikaansa.
viihteesta_voimaa_markkinointiin
20.4.2022
Jaa:FacebookXLinkedin

Näyttämö, joka on tehty juuri sinun brändillesi

Suositut ohjelmat, tunnetut viihdekonseptit ja julkisuuden persoonat nivoutuvat yhteen ja luovat ilmiöitä, joita odotetaan ja seurataan. Ja juuri siksi niiden lomassa mainostaminen on niin voimakasta ja tunteita herättävää. Ihmiset juttelevat, syntyy mielleyhtymiä, koetaan hetkiä yhdessä.

Viihdearvo sitoo katsojan kyseiseen ohjelmaan tai konseptiin, esimerkiksi Big Brotheriin tai Voice of Finlandiin (jonka kumppanina esimerkiksi Genelec on toiminut jo vuosia). Osa kuuntelee Radio Suomipopin Aamylypsyä juontajien takia, osa seuraa Temptation Islandia Sami Kurosen vuoksi.

Avaa ovi ja kurkista Suomen suurimpaan viihdetaloon. Oven takaa löydät huippusisältöjä, audion vetovoimaa, artisteja ja rutkasti tähtipölyä. Viihteen avulla annamme brändillesi näyttämön kertoa tarinaa, joka näkyy, kuuluu, tuntuu ja saa aikaan tuloksia.

Viihdemedioita voi hyödyntää monin tavoin

Jokaiselle mainostajalle löytyy ratkaisu kuinka valjastaa viihteen voima osaksi markkinointia. Haluttu yhteistyön laajuus, kampanjakokonaisuus ja ohjelmien tai henkilöiden suosittuus määrittää tietenkin hintalappua. Pienelläkin budjetilla on mahdollista olla mukana viihteen imussa. 

Keinoja, kanavia ja kombinaatioita - vain mielikuvitus on rajana

Tarinoita, tapahtumia, ohjelmia, spotteja, audiota ja videoita. Printtiä ja digiä. Alueellisesti, kontekstikohdennetusti, tietyssä mediassa tai monikanavaisesti.

Mahdollisuuksia on vaikka kuinka paljon! Toivoit sitten näkyvyyttä festareilla tai televisiossa, autamme sinua valitsemaan ja suunnittelemaan tuotteitasi ja palveluitasi, sekä tilannettasi ja tavoitteitasi parhaiten tukevan kokonaisuuden käytössäsi olevan budjetin mukaan..

Tässä pintaraapaisuna muutamia tapoja ja esimerkkejä:

Televisiomainontaa tietyn ohjelman mainoskatkolla, jonka voi kohdentaa myös alueellisesti. Valitse ohjelma sen mukaan mitä potentiaalisimmat asiakkaasi katsovat. Olemme tutkineet miten tavoitetaan suomalaiset eri TV-ohjelmien parista. Televisiossa on paljon erilaisia mahdollisuuksia: 

  • Näkyvyyttä TV-ohjelmien parissa, esimerkiksi tuotesijoittelun muodossa tai ohjelman yhteistyökumppanina. Mieti millainen ohjelma luo parhaan ympäristön brändillesi. Onko se Diili tai vaikkapa Huvila ja Huussi, joka sopii erinomaisesti remontoinnin, sisustamisen ja pihan rakentamisen toimijoille, Tutustu Tiivistalolle räätälöityyn yhteistyöhön Huvila&Huussi-ohjelman kesäuusinnoissa. Tiivistalon tunnettuus kasvoi kampanjan myötä vauhdikkaasti.
  • Liitä kampanjaasi video ja kasvata tehokkuutta entisestään. Vie se Ruutuun tai upota display-mainokseen näkymään suosituilla sivustoilla. Kohdenna esimerkiksi kontekstin mukaan, jolloin teemanasi voi olla ruoka, terveys ja hyvinvointi, muoti ja kauneus sekä koti ja sisustaminen.
  • Tai miten olisi aivan oma TV-ohjelma? Katso millainen kokonaisuus oli K-Supermarket -kauppiaiden elämästä kertova Superkauppiaat.
  • Radiossa, spottimainonannan lisäksi, voidaan tehdä ohjelmassa itsessään tapahtuvia on-air-nostoja, järjestää arvontoja ja osallistaa kuulijoita esimerkiksi soittamaan radioon, lähettämään tai jakamaan kuvia sosiaalisessa mediassa, tai mitä luovat suunnittelijat sillä kertaa kampanjan tiimoilta keksivätkään! Tutustu esimerkiksi Raskoneen radiokampanjaan,jossa Radio Rockin perjantai-illassa yhdessä Jussi69:n kanssa tehtiin laajaa yhteistyötä. Myös radiossa mainostamiseen on kosolti luovia vaihtoehtoja sekä kohdennustapoja. Radiomainonnan rinnalla puhutaan myös audiomainonnasta.
  • Ota päiväksi radiokanavat haltuun Audion etusivulla.
  • Vie brändisi kuuluville suosittujen podcastien joukkoon.
  • Näkyvyydellä Sanoman tapahtumissa ja festareilla voit tehostaa brändin tunnettuuden kasvattamista, tukea työnantajamielikuvan kehittämistä ja toteuttaa vaikkapa tuotelanseerauksen. Ole paikalla, kun vuoden parhaat muistot syntyvät! Festarikesä on täynnä nimekkäitä tapahtumia Oulusta etelään.
  • Natiivimainonnalla saat sisällöillesi kaupallista näkyvyyttä lukijoilleen ja kuluttajilleen tuttujen medioiden parissa. Natiivimainonta voi koostua artikkelimuotoisesta tekstistä, kuvista, videosta tai vaikka äänisisällöistä – juuri siitä, mikä tukee sinun tuotettasi ja palveluasi parhaiten. Natiivimainonta onnistuu lähes kaikissa Sanoman kanavissa ja medioissa ja on myös kohdennettavissa usealla eri tavalla.
  • Printtinä ja diginä aikakausmedioissa. Aikakausmedialla tavoitat tehokkaasti kohderyhmäsi heille merkityksellisen sisällön parissa. Painetussa lehdessä näyttävä mainokset pääsevät oikeuksiinsa ja ne huomataan. Vaihtoehtoja on jälleen runsaasti, muutamia esimerkkejä ovat:
    • Ilmoitusliite, tuotenäyte, kansiratkaisut
    • Sisältöyhteistyö

​​​​​Kuten todettu mahdollisuuksia on paljon ja vaihtoehtojen runsaus yllättää kokeneenkin mainostajan. Luovat toteutustavat kaipaavat vain inspiraation yllykkeen josta lähteä suunnittelemaan kokonaisuutta juuri sinun tarpeisiisi. Anna brändisi tuntua, näkyä ja kuulua. Ole rohkea ja uskalla kokeilla!

Me tunnemme paitsi suomalaiset kuluttajat myös mediat ja mainonnan mahdollisuudet. Helpotamme työtäsi vaihtoehtojen viidakossa. Sanoman medioiden parissa viettävät aikaansa lähes kaikki suomalaiset (97 %) joka viikko.

Suunnitellaan yhdessä kokonaisuus joka toimii

Televisio
Nelonen, Ruutu, Liv, Jim, Hero, Star Channel, National Geographic

Radio ja audio
Suomipop, HitMix, Groove FM, Radio Rock, Aito Iskelmä, Loop, Radio Aalto, Easy Hits, Kantri radio, Classic Hits ja Supla

Aikakausmediat
Aku Ankka, Aku Ankka Junior, ET Terveys, ET, Gloria, Glorian koti, ruoka&viini, Hyvä terveys, Tiede Luonto, Meidän Perhe, Prinsessa, Rakennuslehti, Sport, Suuri käsityö ja Tiede.

aikakausmedia_logot

Uutismediat 
Helsingin Sanomat, Ilta-Sanomat, Aamulehti, Satakunnan Kansa, HS Teema, HS Kuukausiliite ja HS Lasten Uutiset.

Paikallismediat
Rannikkoseutu, Janakkalan Sanomat, Tyrvään Sanomat, Valkeakosken Sanomat, Nokian Uutiset, KMV-lehti, Jämsän Seutu, Suur-Keuruu, Kankaanpään Seutu, Sydän-Satakunta ja Merikarvia-lehti

Tagit

Audio & radio Tapahtumat TV & video Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Sanoman kesälehdissä tavoitat yhteensä lähes miljoona kesää suunnittelevaa kuluttajaa

    Kesälehdet ovat lukijoiden suosikkisisältöjä ja toimivat tärkeimpinä inspiraation ja tiedon lähteinä kesän suunnitelmiin. Mainokset kuuluvat oleellisena osana sisältöön ja tarjoavat vinkkejä loman suunnitteluun.

    Tagit

    Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    11.11.2025
    Lue lisää
  • Viaplay TV -kanavan mainosmyynti Sanoman kautta – mainostajille pääsy osaksi huippuluokan urheilusisältöjä

    Viaplay Group avaa 6. marraskuuta Suomeen uuden ilmaisen lineaarikanavan, Viaplay TV:n. Kyseessä on urheilukanava, joka tarjoaa katsojille valikoituja urheilun huippuhetkiä jalkapallosta moottoriurheiluun sekä talviurheilusta dartsiin.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    3.11.2025
    Lue lisää
  • Sanoma Total TV:n viikkotavoittavuus on kasvanut nuorten aikuisten parissa

    Ruudun katselu 25–44-vuotiaiden kohderyhmässä on lisääntynyt 25 % viime syksyyn verrattuna.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    3.11.2025
    Lue lisää
  • Vain elämää ja Erikoisjoukot saavuttivat uusia katseluennätyksiä

    Sanoma TV:n syksy on käynnistynyt vauhdikkaasti. Koripallon EM-kisat tavoittivat Nelosella lähes 2,8 miljoonaa katsojaa, ja Vain elämää ja Erikoisjoukot kiinnostavat erityisesti nuoria katsojia.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    24.9.2025
    Lue lisää
  • Uutismedian etusivu on voittajan valinta – Helsingin Sanomien, Aamulehden ja Satakunnan Kansan etusivut 2026 ovat nyt varattavissa

    Monikanavainen etusivu on ohittamaton mainospaikka. Etusivulla synnytät puheenaiheita ja saat aikaan toimintaa.

    Tagit

    Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    22.9.2025
    Lue lisää
  • HS Koulutusliite ja Aamulehden Opinnot ja Ura -teema tavoittavat opiskelijat ja heidän vanhempansa

    HS Koulutusliite ilmestyy 23.1.2026 ja Aamulehden Opinnot & Ura -teema 27.1.2026. Koulutukseen ja uravalintoihin liittyviä asioita käsitellään näissä liitteissä monipuolisesti ja kiinnostavista näkökulmista.

    Tagit

    Printtiratkaisut Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    22.9.2025
    Lue lisää
  • Uutis- ja aikakausmediamme tavoittaa nyt 90 % suomalaisista – ”Näiden lukujen perusteella olemme onnistuneet tarjoamaan merkityksellistä sisältöä lukijoidemme moninaisiin tarpeisiin”

    Ilta-Sanomat jatkaa Suomen suurimpana uutismediana. Aikakausmedioiden lukijamäärät kasvavat myös printissä ja näköislehtiä luetaan yhä enemmän. Alueidensa tavoittavimmissa medioissa panostetaan paikallisuuteen ja Lasten uutisissa ilahdutaan suosiosta nuoremmassa kohderyhmässä.

    Tagit

    Aikakausmedia Uutismedia
    Julkaistu
    22.9.2025
    Lue lisää
  • Poliittisen ja yhteiskunnallisen mainonnan sääntely tiukentuu

    Seuraamme sääntelyn kehitystä ja välitämme ajantasaista tietoa mainostaja-asiakkaille. Kehitämme tuotteitamme jatkuvasti niin, että meillä on laaja mainonnan tarjooma kaikille yhteiskunnallisille ja poliittisille mainostajille myös jatkossa.

    Tagit

    Digiratkaisut Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    19.9.2025
    Lue lisää
  • Susijengin EM-ottelut naulitsevat katsojat ruutujen ääreen

    EM-turnaus on tavoittanut 2,3 miljoonaa katsojaa Nelosella.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    11.9.2025
    Lue lisää
  • Kiinnity iloon – tv-ohjelmayhteistyö tekee brändistäsi osan elämystä

    TV-viihde tavoittaa laajasti eri kohderyhmiä vastaanottavaisessa mielentilassa. Kun kiinnityt tv-viihteeseen, kiinnityt iloon ja stressittömyyteen, Tuomo Sinkkonen kirjoittaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
  • Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

    Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Mainonnan kohdentaminen järkevästi varmistaa niin kampanjoiden onnistumisen kuin kustannustehokkuuden. Tässä artikkelissa kerromme, miten kohdennettu mainonta toimii, miten määritelet kohderyhmäsi ja mitä mainonnan kohdennusvaihtoehtoja on tarjolla.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
    Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
  • Sanoma tutki: Kolmannes suomalaisista aloittaa jouluvalmistelut jo marraskuussa

    Radio on vahva joulumedia, ja mainonnasta saadaan hyviä vinkkejä jouluhankintoihin.

    Tagit

    Audio & radio Tutkittua
    Julkaistu
    28.8.2025
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland