Viihteestä voimaa markkinointiin

Näyttämö, joka on tehty juuri sinun brändillesi
Suositut ohjelmat, tunnetut viihdekonseptit ja julkisuuden persoonat nivoutuvat yhteen ja luovat ilmiöitä, joita odotetaan ja seurataan. Ja juuri siksi niiden lomassa mainostaminen on niin voimakasta ja tunteita herättävää. Ihmiset juttelevat, syntyy mielleyhtymiä, koetaan hetkiä yhdessä.
Viihdearvo sitoo katsojan kyseiseen ohjelmaan tai konseptiin, esimerkiksi Big Brotheriin tai Voice of Finlandiin (jonka kumppanina esimerkiksi Genelec on toiminut jo vuosia). Osa kuuntelee Radio Suomipopin Aamylypsyä juontajien takia, osa seuraa Temptation Islandia Sami Kurosen vuoksi.
Avaa ovi ja kurkista Suomen suurimpaan viihdetaloon. Oven takaa löydät huippusisältöjä, audion vetovoimaa, artisteja ja rutkasti tähtipölyä. Viihteen avulla annamme brändillesi näyttämön kertoa tarinaa, joka näkyy, kuuluu, tuntuu ja saa aikaan tuloksia.
Viihdemedioita voi hyödyntää monin tavoin
Jokaiselle mainostajalle löytyy ratkaisu kuinka valjastaa viihteen voima osaksi markkinointia. Haluttu yhteistyön laajuus, kampanjakokonaisuus ja ohjelmien tai henkilöiden suosittuus määrittää tietenkin hintalappua. Pienelläkin budjetilla on mahdollista olla mukana viihteen imussa.
Keinoja, kanavia ja kombinaatioita - vain mielikuvitus on rajana
Tarinoita, tapahtumia, ohjelmia, spotteja, audiota ja videoita. Printtiä ja digiä. Alueellisesti, kontekstikohdennetusti, tietyssä mediassa tai monikanavaisesti.
Mahdollisuuksia on vaikka kuinka paljon! Toivoit sitten näkyvyyttä festareilla tai televisiossa, autamme sinua valitsemaan ja suunnittelemaan tuotteitasi ja palveluitasi, sekä tilannettasi ja tavoitteitasi parhaiten tukevan kokonaisuuden käytössäsi olevan budjetin mukaan..
Tässä pintaraapaisuna muutamia tapoja ja esimerkkejä:
Televisiomainontaa tietyn ohjelman mainoskatkolla, jonka voi kohdentaa myös alueellisesti. Valitse ohjelma sen mukaan mitä potentiaalisimmat asiakkaasi katsovat. Olemme tutkineet miten tavoitetaan suomalaiset eri TV-ohjelmien parista. Televisiossa on paljon erilaisia mahdollisuuksia:
- Näkyvyyttä TV-ohjelmien parissa, esimerkiksi tuotesijoittelun muodossa tai ohjelman yhteistyökumppanina. Mieti millainen ohjelma luo parhaan ympäristön brändillesi. Onko se Diili tai vaikkapa Huvila ja Huussi, joka sopii erinomaisesti remontoinnin, sisustamisen ja pihan rakentamisen toimijoille, Tutustu Tiivistalolle räätälöityyn yhteistyöhön Huvila&Huussi-ohjelman kesäuusinnoissa. Tiivistalon tunnettuus kasvoi kampanjan myötä vauhdikkaasti.
- Liitä kampanjaasi video ja kasvata tehokkuutta entisestään. Vie se Ruutuun tai upota display-mainokseen näkymään suosituilla sivustoilla. Kohdenna esimerkiksi kontekstin mukaan, jolloin teemanasi voi olla ruoka, terveys ja hyvinvointi, muoti ja kauneus sekä koti ja sisustaminen.
- Tai miten olisi aivan oma TV-ohjelma? Katso millainen kokonaisuus oli K-Supermarket -kauppiaiden elämästä kertova Superkauppiaat.
- Radiossa, spottimainonannan lisäksi, voidaan tehdä ohjelmassa itsessään tapahtuvia on-air-nostoja, järjestää arvontoja ja osallistaa kuulijoita esimerkiksi soittamaan radioon, lähettämään tai jakamaan kuvia sosiaalisessa mediassa, tai mitä luovat suunnittelijat sillä kertaa kampanjan tiimoilta keksivätkään! Tutustu esimerkiksi Raskoneen radiokampanjaan,jossa Radio Rockin perjantai-illassa yhdessä Jussi69:n kanssa tehtiin laajaa yhteistyötä. Myös radiossa mainostamiseen on kosolti luovia vaihtoehtoja sekä kohdennustapoja. Radiomainonnan rinnalla puhutaan myös audiomainonnasta.
- Ota päiväksi radiokanavat haltuun Audion etusivulla.
- Vie brändisi kuuluville suosittujen podcastien joukkoon.
- Näkyvyydellä Sanoman tapahtumissa ja festareilla voit tehostaa brändin tunnettuuden kasvattamista, tukea työnantajamielikuvan kehittämistä ja toteuttaa vaikkapa tuotelanseerauksen. Ole paikalla, kun vuoden parhaat muistot syntyvät! Festarikesä on täynnä nimekkäitä tapahtumia Oulusta etelään.
- Natiivimainonnalla saat sisällöillesi kaupallista näkyvyyttä lukijoilleen ja kuluttajilleen tuttujen medioiden parissa. Natiivimainonta voi koostua artikkelimuotoisesta tekstistä, kuvista, videosta tai vaikka äänisisällöistä – juuri siitä, mikä tukee sinun tuotettasi ja palveluasi parhaiten. Natiivimainonta onnistuu lähes kaikissa Sanoman kanavissa ja medioissa ja on myös kohdennettavissa usealla eri tavalla.
- Printtinä ja diginä aikakausmedioissa. Aikakausmedialla tavoitat tehokkaasti kohderyhmäsi heille merkityksellisen sisällön parissa. Painetussa lehdessä näyttävä mainokset pääsevät oikeuksiinsa ja ne huomataan. Vaihtoehtoja on jälleen runsaasti, muutamia esimerkkejä ovat:
- Ilmoitusliite, tuotenäyte, kansiratkaisut
- Sisältöyhteistyö
Kuten todettu mahdollisuuksia on paljon ja vaihtoehtojen runsaus yllättää kokeneenkin mainostajan. Luovat toteutustavat kaipaavat vain inspiraation yllykkeen josta lähteä suunnittelemaan kokonaisuutta juuri sinun tarpeisiisi. Anna brändisi tuntua, näkyä ja kuulua. Ole rohkea ja uskalla kokeilla!
Me tunnemme paitsi suomalaiset kuluttajat myös mediat ja mainonnan mahdollisuudet. Helpotamme työtäsi vaihtoehtojen viidakossa. Sanoman medioiden parissa viettävät aikaansa lähes kaikki suomalaiset (97 %) joka viikko.
Televisio
Nelonen, Ruutu, Liv, Jim, Hero, Star Channel, National Geographic

Radio ja audio
Suomipop, HitMix, Groove FM, Radio Rock, Aito Iskelmä, Loop, Radio Aalto, Easy Hits, Kantri radio, Classic Hits ja Supla

Aikakausmediat
Aku Ankka, Aku Ankka Junior, ET Terveys, ET, Gloria, Glorian koti, ruoka&viini, Hyvä terveys, Tiede Luonto, Meidän Perhe, Prinsessa, Rakennuslehti, Sport, Suuri käsityö ja Tiede.

Uutismediat
Helsingin Sanomat, Ilta-Sanomat, Aamulehti, Satakunnan Kansa, HS Teema, HS Kuukausiliite ja HS Lasten Uutiset.

Paikallismediat
Rannikkoseutu, Janakkalan Sanomat, Tyrvään Sanomat, Valkeakosken Sanomat, Nokian Uutiset, KMV-lehti, Jämsän Seutu, Suur-Keuruu, Kankaanpään Seutu, Sydän-Satakunta ja Merikarvia-lehti
