Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Tiivistalo tavoitti räätälöidyn ohjelmayhteistyön avulla rakennustarvikkeista kiinnostuneet ostajat

Ohjelmayhteistyön avulla Tiivistalon tunnettuus kasvoi vauhdikkaasti ja pitkäkestoisella kampanjalla saatiin verkkokauppaan uusia ostajia.
Tiivistalo kansikuva
1.9.2021
Jaa:FacebookXLinkedin

Haaste

Rakennusalan B2B-sektorilla toimiva Tiivistalo halusi pehmentää yrityksen imagoa sekä tehdä brändistä ja tuotteista helposti lähestyttäviä ja ostettavia myös yksityisasiakkaille.

Ratkaisu

Ratkaisuksi valittiin kymmenen viikon pituinen ohjelmayhteistyö suositun Huvila&Huussi-ohjelman kesäuusinnoissa. Ohjelmayhteistyö hyödyntää katsojan tunnesidettä ohjelmaan ja tavoittaa valitun kohderyhmän pitkäkestoisesti, mikä näkyy myös positiivisena tuloksena viivan alla.

Tiivistalo on ilmatiiviyden ja kosteudenhallinnan ammattilainen, maahantuoja ja perheyritys, joka toimii alalla yli 20 vuoden kokemuksella. 

Vahvasti B2B-asiakkaiden kanssa yhteistyötä tehnyt Tiivistalo lähti kesällä 2021 yhteistyöhön kahden suuren rakennusalan verkkokaupan kanssa, minkä ansiosta kuluttaja-asiakkaat pystyvät tilaamaan koko Tiivistalon valikoiman verkkokaupan kautta suoraan rakennuskohteeseen.

Tuotteille tarvittiin kuitenkin näkyvyyttä, mitä lähdettiin tavoittelemaan yhdessä Sanoman kanavilla toteutetun ohjelmayhteistyön avulla.

Ohjelmayhteistyön avulla Tiivistalon tunnettuus kasvoi vauhdikkaasti

Tiivistalo päätti panostaa isosti yrityksen tunnettuuden kasvattamiseen, jotta mahdollisimman monet uudet asiakkaat löytäisivät verkkokaupoissa myytävien tuotteiden pariin. 

Keinoksi valikoitui potentiaaliset asiakkaat tehokkaasti tavoittava ohjelmayhteistyö. Mainonnan moottoriksi valittiin laajan katsojakunnan tavoittavan Huvila&Huussi-ohjelman alkuintrot, joita näytettiin ennen mainoskatkoja.

Tiivistalo Oy:n markkinointipäällikkö Mikko Pellikka kertoo kampanjasta seuraavaa:

"Olemme kyllä aiemmin tehneet digitaalista mainontaa, mutta tämä oli ensimmäinen kerta, kun kokeilimme tv-kampanjaa. Koimme, että nyt on aika laittaa markkinointiin enemmän paukkuja ja testata, miten tv-mainonnalla voidaan tavoittaa laajemmin ihmisiä ja uusia asiakkaita."

Kysyttäessä, kuinka ohjelmayhteistyön kampanja onnistui, Pellikka naurahtaa iloisesti ja toteaa: 

"Huvila&Huussi-ohjelmalla on niin jäätävät katsojamäärät, että pakkohan tätä oli kokeilla! Ja kokeilu myös kannatti, sillä kampanjan lopputulos oli todella hyvä."

Mainoskokeilu vauhditti myös verkkokauppamyyntiä

Tiivistalo nousi vauhdilla kuluttaja-asiakkaiden tietoisuuteen. 

Kävijämäärät ja tavoitetut uudet silmäparit ovat kasvaneet monessa mittarissa: omilla kotisivuilla ja yhteistyökumppaneiden verkkokaupoissa vierailleiden määrä on lisääntynyt kertaheitolla, minkä lisäksi sosiaalisen median kanavissa on tullut paljon uusia seuraajia. 

Pellikka kertoo, että tuotteiden saattaminen kahden tunnetun ja Google-hakujen kärjestä löytyvän rautakauppa-sivuston valikoimiin ja tuotteiden mainostaminen ohjelmayhteistyön kautta oli kombona lottovoitto. Hanat ovat siis auki moneen suuntaan, kuten mies itse toteaa.

"Myös sillä, että tuotteita pystyy nykyisin tilaamaan myös suoraan kotiovelle, eikä pelkästään rautakauppaan noudettavaksi, on ollut suuri merkitys myynnin onnistumisessa", Pellikka kertoo.

Pellikan mukaan on ollut hauska huomata, miten perinteisten rautakauppojen asiantuntijat ovat huomanneet myynnin nopean kasvun. “Teillä on selkeästi ollut jonkinlainen mainoskampanja kesällä, kun ihmiset ova tulleet varta vasten ostamaan juuri teidän tuotteita”, myyjien puolelta on kerrottu. 

Ja sen kertovat myös positiiviset luvut viivan alla.

Lisäbonuksena mainosmateriaaleja pystyttiin hyödyntämään myös muissa kanavissa.

"Yksi kampanjan isoista eduista oli myös siinä, että pystyimme hyödyntämään samoja materiaaleja integroimalla niitä Facebook-mainonnan ympärille. Lisäksi nostimme samoja aiheita myös Instagramin puolella. Oikeastaan koko kuvamateriaali meni uusiksi, kiitos ohjelmayhteistyön", Pellikka kertoo tyytyväisenä. 

Hänkin tietää, että visuaalisuus on tärkeää ja että helposti lähestyttävä sisältö myös houkuttelee ostamaan.

"Digimainonta on kokonaisuudessaan todella monipuolista, sillä materiaaleja pystytään hyödyntämään useilla eri alustoilla, myös uudelleenmarkkinoinnissa. Tämä on myös ehdottomasti se suuntaus, jota kohti haluamme kulkea."

Kampanja suunniteltiin yhdessä

“Tiivistalon tuotteilla takaat turvallisen kodin” toimi mainonnan sloganina ja tiivisti nimensä mukaisesti sen, mihin yritys panostaa, eli tietenkin turvalliseen asumiseen.

"Näyttävä mainosmateriaali ja  yhdessä hiotut viestikulmat rakennettiin tukemaan tärkeää sanomaa. Tuotteillamme asiakas varmistaa kodin ja asumisen turvallisuuden. Koko kampanja nojaa vahvasti ihmisten terveyteen, johon puolestaan tiiviys vaikuttaa, eli kun talo on tiivistetty kunnolla, ei kosteusvaurioitakaan synny", Pellikka summaa.

Kampanjasuunnittelussa myös Tiivistalon markkinointitiimi pääsi vaikuttamaan lopputulokseen. Timanttisiksi hiotut markkinointiviestit muotoiltiin sopimaan omaa taloa rakentavan tai remontoijan tarpeisiin. 

Toisin sanoen, hyvin mietityn mainonnan avulla samat tuotteet tuotiin teknisemmältä ammattilaissektorilta lähelle yksityisasiakasta.

"Sanoman asiantuntijoiden ja asiakaspäällikkö Maria Waltarin kanssa kampanjan suunnittelu tähän malliin on ollut todella hedelmällistä! Samalla kynnys laadukkaiden ja järkevien tuotteiden hankintaan on madaltunut ostajien keskuudessa", Pellikka iloitsee.

Uskalla kokeilla uutta!

Vaikka tv-mainonta on lehtimainontaa ja digimainontaa arvokkaampaa, panostus maksaa itsensä takaisin.

"Aiempi yhteistyö sosiaalisen median kampanjoinnin puolella yhdessä Sanoman kanssa oli jo tuonut sen verran hyviä tuloksia, että tv-mainontaa oli helppo uskaltaa lähteä kokeilemaan. Ammattilaisen vinkkeihin ja suosituksiin kannattaa uskaltaa luottaa."

Entä jatkuvatko tv-kamppikset myös tulevaisuudessa?

"Kyllä! Uskon tähän vahvasti", Pellikka naurahtaa iloisesti.

Räätälöidyllä ohjelmayhteistyöllä tavoitat tehokkaasti tietystä aihepiiristä kiinnostuneet katsojat

Ohjelmayhteistyö sopii etenkin niille, joilla on tarve vahvistaa tai muuttaa mielikuvia, ja jotka haluavat tavoittaa katsojan kotisohvalta oman lempiohjelman ääreltä. Tutkimuksemme perusteella voimme sanoa, että kun katsoja kuluttaa aikaa oman mieliaiheensa parissa, hän on myös vastaanottavaisempi mainosviesteille. Lisäksi ohjelmayhteistyökumppani on myös helpompi muistaa. 

Ohjelmayhteistyön mahdollisuudet ovat monipuolisempia kuin koskaan ohjelman kumppanuudesta aina omiin TV-ohjelmiin.

Tutustu ohjelmayhteistyön vaihtoehtoihin

Tagit

Kohderyhmänä B2B Digiratkaisut TV & video

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • UPM Communication Papers kokosi ympärilleen paperinrakastajien kansainvälisen yhteisön

    Julkaistu
    3.11.2025
    Paper to Me antaa äänen printtimediaan uskoville kansainvälisille mielipidejohtajille. Sarja on onnistunut yhteisön rakentamisessa ja paperia koskevan puhetavan muuttamisessa.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland