Digital Commerce Finlandin tavoitteena on auttaa digitaalista kauppaa kasvamaan – Sanoma mukana tukemassa yhteiskunnallisen yrityksen toimintaa

Digital Commerce Finland on uusi yhteiskunnallinen ja yhteisöllinen yritys, joka auttaa digitaalista kauppaa kasvamaan nopeammin. Yritys on syntynyt Business Finlandin pitkän ohjelmatoiminnan tuloksena, ja se esiteltiin ensimmäistä kertaa tänään Business Finlandin Experience Commerce -ohjelman järjestämässä tapahtumassa.
”Tavoitteenamme on rakentaa maailman kilpailukykyisin digitaalisen kaupan yhteisö Suomeen. Haluamme koko verkoston voimin kirittää markkinan kasvua ja suomalaista kilpailukykyä sekä vahvistaa toimialan houkuttelevuutta ja vetovoimaa”, Digital Commerce Finlandin toimitusjohtajana marraskuun alussa aloittava Ville Simola kertoo.
Ville Simolalla on monipuolinen tausta liittyen digitaaliseen liiketoimintaan, innovaatioihin sekä startupeihin. Hänellä on myös vahva kokemus yhteisöllisten organisaatioiden johtamisesta. Ville siirtyy tehtävään Maria 01:n toimitusjohtajan tehtävästä.
Digital Commerce Director -tehtävään on nimitetty Mirva Sandström. Sandströmillä on pitkä kokemus digitaalisten palveluiden kehittämisestä sekä verkkokaupasta, ja viimeisimpänä hän on vastannut IKEA Suomen verkkokauppaliiketoiminnasta.
”Kyseessä on enemmän yhteisö kuin yritys, joten toivotamme kaikki digitaalisen kaupan kehittämisestä kiinnostuneet lämpimästi tervetulleiksi mukaan”, Simola ja Sandström viestivät.
Yhteisön käynnistymistä tukee kuusi perustajaorganisaatiota: Kaupan liitto, Keskisuomalainen, Paytrail, Posti, Sanoma sekä Suomalaisen Työn Liitto. Nämä ja tulevat kumppanit mahdollistavat yhteisölle muun muassa pääosin maksuttomien palveluiden, tapahtumien ja koulutusten tarjoamisen.
”Haluamme tukea suomalaisen digitaalisen kaupan kasvua. Pyrimme oppimaan itse lisää ja siten varmistamaan, että omat tuotteemme ovat tarpeellisia ja kilpailukykyisiä markkinassa”, kertoo Sanoma B2B:n kaupallinen johtaja Tuomas Airisto.