Yllätä, hämmästytä ja puhututa – Tuo paikallinen yrityksesi Neloselle
Televisio on mainosmediana ainutlaatuinen. Se on voimakkaiden tunteiden ja keskusteluiden herättäjä, mutta myös vahvojen muistijälkien luoja. Yhtenä suurten yritysten tärkeimpänä mainoskeinona se onkin säilynyt jo pitkään, mutta pienten ja keskisuurten yritysten, esiintyminen siinä on ollut vähäisempää siihen yhdistetyn hintapelon ja yrityksen toiminta-alueen asettamien rajoitteiden vuoksi.
Tämä äänen ja liikkuvan kuvan yhdistäjä tarjoaa valtakunnallisen mainostamisen rinnalla myös paikallisille yrityksille sopivan, kustannustehokkaamman ratkaisun, nimittäin alueellisen TV-mainonnan. Kun televisiossa esiintyvä mainonta kohdennetaan alueen mukaan, yrityksellä on mahdollisuus tavoittaa juuri ne suomalaiset televisionkuluttajat, jotka halutaankin tavoittaa, aina valtakunnallista televisiota edullisemmin.
Alueellinen TV-mainonta on priimaa
Alueellista TV-mainontaa on mahdollista ostaa 11 eri näkyvyysalueelle, joko yhdelle tai useammalle. Tämä tarjoaa paikalliselle yritykselle mahdollisuuden mainostaa vain toiminta-alueellaan tai puolestaan laajemmalla sektorilla.
Lisäksi alueelliseen TV-mainontaan sijoitetulla rahalla saadaan näkyvyyttä jo muutamassa päivässä rutkasti, sillä kohdennetusta mainonnasta suurin osa (92 %) näytetään prime timena eli parhaaseen katseluaikaan tunnetulla Nelosen TV-kanavalla.
TV-mainontaan ei tarvita järjettömiä budjetteja
Monista luuloista huolimatta ei television hyödyntämiseen tarvita miljoonien mainosbudjetteja. Itseasiassa TV-mainonnan lopulliseen hintalappuun voi tietyissä raameissa myös mainostaja itse vaikuttaa.
TV-mainonnan hinta muodostetaan kahden elementin perusteella, mediakustannuksilla ja mainonnan tuotannolla. Mediakustannukset muodostuvat spotin pituudesta, kampanjan kestosta ja näkyvyysalueen yksilöllisestä hinnasta. Alueellisen TV-mainonnan kohtuuhintaisuus perustuu juuri näihin mediakustannuksiin, jotka ovat aina valtakunnallista mainontaa alhaisemmat.
Mainonnan tuotannossa onkin sitten vain taivas rajana. Kustannusten hinnat vaihtelevat laajalla skaalalla täysin mainostajan omien toiveiden ja mainonnan tekijän mukaan. Mainosmateriaalin tuotannon saa halutessaan suoraan Sanomalta, mutta sen voi teettää myös yhteistyökumppanilla.
Olemme tehneet aloittamisesta helppoa
Miksi tehdä asiat monimutkaisesti, kun ne voidaan tehdä myös yksinkertaisesti? Tämä kiteyttää kaiken toimintamme televisiomainonnan, mutta myös kaiken muun tarjontamme parissa. Meillä Sanomalla kaiken kanssasi hoitaa juuri yrityksellesi nimitetty vastuuhenkilö. Hän auttaa kirkastamaan niin mainonnan tavoitteet ja kohderyhmät kuin myös mainonnan toteutukseen liittyvät seikat. Huolehdimme asiantuntijoidemme avulla laskelmista, jotka takaavat tarpeisiisi mahdollisimman tehokkaat ja toimivat mainonnan ratkaisut. Sinun ei siis itse tarvitse tietää mainonnan suunnittelusta tai ostamisesta yhtään mitään.
Tutustu TV-mainonnan mahdollisuuksiin