Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Ennätysmyynti ja näkyvyyttä Järvikylälle tuloksellisella kampanjalla

Etusivut toivat huomioarvoa ja feed-pohjainen digikokosivu syvyyttä monimediakampanjalle.
9.1.2023
Jaa:FacebookXLinkedin

Kampanjan tavoite

Kaada kaamos -kampanjan tavoitteena oli kasvattaa tietoisuutta Järvikylän yrteistä ja salaateista ja tuoda vihreyttä marraskuun pimeyden keskelle.

 

"Järvikylä on toiminut vihreämmän lautasen puolesta jo 35 vuotta. Halusimme kampanjan myötä tarjota uusia ideoita."

Marraskuussa ei ole mitään suurempaa ruokajuhlaa. Kaada kaamos -kampanjassa muistutimme terveellisestä ruokavaliosta, ja tavoitteenamme oli myös kasvattaa hiljaisemman kuukauden myyntiä”, kertoo Famifarmin markkinointipäällikkö Sini Memonen.

Ratkaisu

Kampanjakokonaisuuteen kuului Helsingin Sanomien, Aamulehden ja Satakunnan Kansan monikanavaisten etusivujen lisäksi Me Naisen monikanavainen kokosivu ja kokosivu Glorian Ruoka & Viini -lehdessä. Feed-pohjainen digikokosivu karusellilla ja somenosto ohjasivat tutustumaan Järvikylän smoothie-resepteihin ja Kaada kaamos -kampanjaviestiin. Samaan aikaan pyöri radiokampanja Sanoman kanavilla.

Tulokset

Kampanja tuotti yhteensä yli 7 miljoonaa kontaktia. Feed-pohjaisen digikokosivun karusellitoteutuksen sitoutumisprosentti oli todella hyvä: 4,8 prosenttia näytöistä klikattiin tai pyyhkäistiin. Radio toi lisää huomiota kampanjalle. Järvikylä teki syksyn aikana kaikkien aikojen myyntiennätyksen.

”Tarkoituksenamme oli saada näkyvyyttä laaja-alaisesti ja siinä onnistuttiin oikein hyvin. Radiomainonta oli hyvä tuki printti- ja digimainonnalle. Viesti vahvistuu, kun se tavoittaa useammassa mediassa. Saimme Sanoman digikanavien kautta hurjasti näyttöjä aineistoillemme: yhteensä yli kolme miljoonaa. Se on meidän näkökulmastamme aivan huikea tulos”, Memonen iloitsee.

Feed-pohjaisessa digikokosivun karusellissa tuotiin esiin Järvikylän smoothie-reseptejä yhdistettynä Kaada Kaamos -kampanjaviestiin.

”Tulokset antoivat uskoa siihen, että viestimme kiinnostaa. Kampanja piristi myyntiämme selvästi. Marraskuu oli ennätysluvuissa aiempiin vuosiin verrattuna.”

Famifarm päätyi etusivumainontaan aiempien kokemusten pohjalta.

”Etusivuilla saa näyttävyyttä ja hyvää huomioarvoa.  Feed-pohjainen kokosivumainonta toi kampanjaan lisää syvyyttä, kun siihen sai lisättyjä lukijoita kiinnostavia reseptejä. Feed-pohjainen ratkaisu toi myös liikennettä nettisivuillemme ja näkyi hyvin kävijämäärissä. Tulemme varmasti tekemään tämänkaltaisia toteutuksia jatkossakin”, Memonen kertoo.

”Mainoksen sitoutumisprosentti 4,8  oli todella korkealla, ihan parhaimmistoamme. Myös muilta osin kampanjan mittarit olivat keskiarvojen yläpuolella”, kertoo tuottaja Annina Pienimäki Sanoman Data Sales -tiimistä.

Yhteistyö Sanoman kanssa on Memosen mukaan sujuvaa ja helppoa.

”Sanoma tarjoaa tarpeisiimme sopivia ratkaisuja. Kampanjalla on hyvät lähtökohdat, kun Sanomalla tiedetään mikä voisi toimia ja annetaan myös tukea tekemiseen. Feed-pohjainen kokosivu oli meille uusi juttu. Saimme hyvät ja tarkat neuvot, miten se kannattaisi toteuttaa”, Memonen kiittää.

”Järvikylä teki syksyn aikana kaikkien aikojen myynnin. Kaada kaamos -konsepti toimi hienosti, ja monikanavainen kampanja oli tuloksellinen ja tyylikäs kokonaisuus”, kertoo Famifarmin asiakasvastaava, Client Manager Mika Halme Sanomalta.

Kun haluamme hyvää näkyvyyttä, Sanoma on helppo ja luonnollinen ratkaisu. Monikanavaisuus on meille tärkeää, kun kampanjaa pystyy pilkkomaan eri kanaviin. 

Tavoittavuusluvut olivat hurjat, Sanoman tarjoama sisältö tukee brändimielikuvaamme ja Sanoman kautta tavoitamme kiinnostunutta yleisöä. Olemme erittäin tyytyväisiä. Tulemme jatkamaan Kaada kaamos -kampanjaa ja mahdollisesti laajentamaan muihinkin kampanjoihin Sanoman ratkaisuja.

Sini Memonen
Markkinointipäällikkö
Famifarm

Kiinnostuitko?

Lue lisää digiratkaisuista.

Rakenna brändiä. Sitouta asiakkaasi. Tee myyntiä.

Digimarkkinointi vaikuttaa läpi asiakkaasi ostoprosessin tunnettuuteen, preferenssiin, harkintaan ja ostoaikeeseen. Sanoman monipuolisilla digitaalisen markkinoinnin ratkaisuilla luot ja kotiutat kysyntää, oli kyse sitten brändin rakentamisesta, liikenteenohjauksesta, kaupan kotiuttamisesta tai lisämyynnistä.

Lue lisää digimainonnan ratkaisuista 

Tutustu printtimainonnan ratkaisuihin

Tagit

Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kissoissa on asennetta – PrimaCatin monimediallinen kampanjakokonaisuus aktivoi kissaihmisiä

    Julkaistu
    14.11.2025
    Festarikumppanuus, radiopromootio sekä digi- ja ulkomainonta yhdistyivät normit haastavaksi konseptiksi.
    Lue asiakastarina
  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Pirkan monikanavainen kesäkampanjointi kasvatti myyntiä ja brändimittareita

    Julkaistu
    6.11.2025
    Radiopromootiot, festivaaliyhteistyö ja vaikuttajat toivat hienoa näkyvyyttä Pirkka-brändille.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland