Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa

      Osta mainontaa

    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Tarjouspyyntö
    • Foppa - joustavat maksuratkaisut
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Ennätysmyynti ja näkyvyyttä Järvikylälle tuloksellisella kampanjalla

Etusivut toivat huomioarvoa ja dynaaminen digikokosivu syvyyttä monimediakampanjalle.
Case Järvikylä artikkelisivut
9.1.2023
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Tagit

Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Uutismedia

Kampanjan tavoite

Kaada kaamos -kampanjan tavoitteena oli kasvattaa tietoisuutta Järvikylän yrteistä ja salaateista ja tuoda vihreyttä marraskuun pimeyden keskelle.

 

”Järvikylä on toiminut vihreämmän lautasen puolesta jo 35 vuotta. Halusimme kampanjan myötä tarjota uusia ideoita.

Marraskuussa ei ole mitään suurempaa ruokajuhlaa. Kaada kaamos -kampanjassa muistutimme terveellisestä ruokavaliosta, ja tavoitteenamme oli myös kasvattaa hiljaisemman kuukauden myyntiä”, kertoo Famifarmin markkinointipäällikkö Sini Memonen.

Ratkaisu

Kampanjakokonaisuuteen kuului Helsingin Sanomien, Aamulehden ja Satakunnan Kansan monikanavaisten etusivujen lisäksi Me Naisen monikanavainen kokosivu ja kokosivu Glorian Ruoka & Viini -lehdessä. Dynaaminen digikokosivun karuselli ja somenosto ohjasivat tutustumaan Järvikylän smoothie-resepteihin ja Kaada kaamos -kampanjaviestiin. Samaan aikaan pyöri radiokampanja Sanoman kanavilla.

Tulokset

Kampanja tuotti yhteensä yli 7 miljoonaa kontaktia. Dynaamisen mainonnan digikokosivun karusellitoteutuksen sitoutumisprosentti oli todella hyvä: 4,8 prosenttia näytöistä klikattiin tai pyyhkäistiin. Radio toi lisää huomiota kampanjalle. Järvikylä teki syksyn aikana kaikkien aikojen myyntiennätyksen.

”Tarkoituksenamme oli saada näkyvyyttä laaja-alaisesti ja siinä onnistuttiin oikein hyvin. Radiomainonta oli hyvä tuki printti- ja digimainonnalle. Viesti vahvistuu, kun se tavoittaa useammassa mediassa. Saimme Sanoman digikanavien kautta hurjasti näyttöjä aineistoillemme: yhteensä yli kolme miljoonaa. Se on meidän näkökulmastamme aivan huikea tulos”, Memonen iloitsee.

Dynaamisessa digikokosivun karusellissa tuotiin esiin Järvikylän smoothie-reseptejä yhdistettynä Kaada Kaamos -kampanjaviestiin.

”Tulokset antoivat uskoa siihen, että viestimme kiinnostaa. Kampanja piristi myyntiämme selvästi. Marraskuu oli ennätysluvuissa aiempiin vuosiin verrattuna.”

Famifarm päätyi etusivumainontaan aiempien kokemusten pohjalta.

”Etusivuilla saa näyttävyyttä ja hyvää huomioarvoa.  Dynaaminen kokosivumainonta toi kampanjaan lisää syvyyttä, kun siihen sai lisättyjä lukijoita kiinnostavia reseptejä. Dynaaminen ratkaisu toi myös liikennettä nettisivuillemme ja näkyi hyvin kävijämäärissä. Tulemme varmasti tekemään tämänkaltaisia toteutuksia jatkossakin”, Memonen kertoo.

”Mainoksen sitoutumisprosentti 4,8  oli todella korkealla, ihan parhaimmistoamme. Myös muilta osin kampanjan mittarit olivat keskiarvojen yläpuolella”, kertoo tuottaja Annina Pienimäki Sanoman Data Sales -tiimistä.

Yhteistyö Sanoman kanssa on Memosen mukaan sujuvaa ja helppoa.

”Sanoma tarjoaa tarpeisiimme sopivia ratkaisuja. Kampanjalla on hyvät lähtökohdat, kun Sanomalla tiedetään mikä voisi toimia ja annetaan myös tukea tekemiseen. Dynaaminen kokosivu oli meille uusi juttu. Saimme hyvät ja tarkat neuvot, miten se kannattaisi toteuttaa”, Memonen kiittää.

”Järvikylä teki syksyn aikana kaikkien aikojen myynnin. Kaada kaamos -konsepti toimi hienosti, ja monikanavainen kampanja oli tuloksellinen ja tyylikäs kokonaisuus”, kertoo Famifarmin asiakasvastaava, Client Manager Mika Halme Sanomalta.

Tutustu Järvikylän asiakastarinaan markkinointipäällikkö Sini Memosen kertomana

Kun haluamme hyvää näkyvyyttä, Sanoma on helppo ja luonnollinen ratkaisu. Monikanavaisuus on meille tärkeää, kun kampanjaa pystyy pilkkomaan eri kanaviin. Tavoittavuusluvut olivat hurjat, Sanoman tarjoama sisältö tukee brändimielikuvaamme ja Sanoman kautta tavoitamme kiinnostunutta yleisöä. Olemme erittäin tyytyväisiä. Tulemme jatkamaan Kaada kaamos -kampanjaa ja mahdollisesti laajentamaan muihinkin kampanjoihin Sanoman ratkaisuja.

Sini Memonen
Markkinointipäällikkö
Famifarm

Markkinoija - meillä on sinulle ratkaisu

Kiinnostuitko?

Lue lisää digiratkaisuista.

Rakenna brändiä. Sitouta asiakkaasi. Tee myyntiä.

Digimarkkinointi vaikuttaa läpi asiakkaasi ostoprosessin tunnettuuteen, preferenssiin, harkintaan ja ostoaikeeseen. Sanoman monipuolisilla digitaalisen markkinoinnin ratkaisuilla luot ja kotiutat kysyntää, oli kyse sitten brändin rakentamisesta, liikenteenohjauksesta, kaupan kotiuttamisesta tai lisämyynnistä.

Lue lisää digimainonnan ratkaisuista 

Tutustu printtimainonnan ratkaisuihin

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Lakumix® goes HitMix – radiopromootio ja festarikumppanuus muistuttivat 20 vuotta täyttävästä Panda®-makeisten brändistä

    Julkaistu
    27.9.2023

    Myynti veti kesän aikana hyvin, ja kampanjasivu houkutteli ennätysmäärän kävijöitä.

    Lue asiakastarina
  • Hammaslääkäriasema Helmiäinen otti Aamulehden natiiviartikkelit avuksi tunnettuuden kasvattamisessa

    Julkaistu
    18.9.2023

    ”Mainontaan laitettu raha on tullut asiakasvirtana moninkertaisesti takaisin”, kertoo Helmiäisen toimitusjohtaja Ville Männistö.

    Lue asiakastarina
  • Utö Akva -puuöljyn myynti tuplaantui monikanavaisella kampanjalla

    Julkaistu
    18.9.2023

    GVK Coating Technologyn kampanja koostui radion ohjelmayhteistyöstä, tv:stä ja digistä.

    Lue asiakastarina
  • L-Energyn verkkokaupan kävijämäärä ja myynti ampaisivat huikeaan kasvuun klikkipohjaisella bannerimainonnalla  

    Julkaistu
    14.9.2023

    Digimarkkinointi voi toimia äärimmäisen hyvin pienemmilläkin panostuksilla, huomasi L-Energyn toimitusjohtaja Juha Liimatta.

    Lue asiakastarina
  • Erikoisartikkeli ja Aku Ankka -liite – DNA tavoitti lapsiperheet laadukkailla sisällöillä

    Julkaistu
    13.9.2023

    ”Sanoman mediavalikko juuri tälle kohderyhmälle on vaikuttava”, sanoo markkinointipäällikkö Lotta Rechardt DNA:lta.

    Lue asiakastarina
  • Hailian manifesti HS:n etusivulla puhutti ja tavoitti

    Julkaistu
    11.9.2023

    Kannanotto kotimaisen kalaruoan puolesta toi yhteydenottoja, liikennettä verkkosivuille ja runsaasti positiivista palautetta.

    Lue asiakastarina
  • Lempi Kodinhoito nousi monimediallisella kampanjalla alansa tunnetuimpien brändien joukkoon

    Julkaistu
    8.9.2023

    Erottuva tv-, radio-, digi- ja printtikampanja Sanoman medioissa kasvatti reippaasti verkkosivujen kävijämääriä.

    Lue asiakastarina
  • Maj tavoitti kauneus- ja hyvinvointialan ammattilaiset tehokkaasti radio- ja digikampanjalla

    Julkaistu
    6.9.2023

    Tunnettuuden kasvu on näkynyt myös asiakasmäärissä.

    Lue asiakastarina
  • Hesarin etusivu räjäytti potin – ”Markkinointi on elinehto kunnille”

    Julkaistu
    31.8.2023

    Siikaisten kunnan ilmoitus sai ennennäkemätöntä julkisuutta medioissa ympäri maan.

    Lue asiakastarina
  • Monimediallinen kuntamarkkinoinnin kampanja houkutteli uusia yrittäjiä Savonlinnaan

    Julkaistu
    20.6.2023

    Radiota, tv:tä ja digiä yhdistänyt kampanja toi merkittävän kävijäpiikin Itä-Savon uusyrityskeskuksen sivuille.

    Lue asiakastarina
  • Markkinointitoimisto Parceron ja Sanoman välinen yhteistyö luo lisäarvoa asiakastyöhön

    Julkaistu
    17.5.2023

    Mainos- ja markkinointitoimistojen sekä Sanoman välinen yhteistyö pitää sisällään paljon muutakin kuin mediaostoja. Parceron kanssa se on ollut muun muassa yhdessä kehittymistä ja luovaa sparrausta.

    Lue asiakastarina
  • Radion ohjelmayhteistyö ja digikampanja toivat Epassille hurjan määrän liikennettä ja liidejä

    Julkaistu
    9.5.2023

    ”Kun katsoo näitä lukuja, on vaikea olla hymyilemättä”, sanoo Epassi Groupin markkinointijohtaja Aleksi Miikkulainen.

    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400
    Arkisin klo 9-15

    0,0835 €/puhelu + 0,1669 €/min, sis. alv 24 %

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland