Helkama Veloxin digikampanja Sanoman verkostossa ylitti odotukset

Helkama Velox on siirtänyt markkinointinsa painopistettä brändin rakentamisesta ja tunnettuudesta tuotemarkkinointiin ja taktiseen tekemiseen, lähemmäs oston hetkeä.
Helkama halusi tuoda kevätkampanjassaan esiin uudet sähköpyörämallinsa ja ohjata liikennettä uudistetulle verkkosivustolleen. Kampanjan taustalla on viime syksynä toteutettu perusteellinen segmentointitutkimus, jonka pohjalta kohdeyleisöt määriteltiin aiempaa tarkemmin. Jokaiselle kohderyhmälle luotiin heitä puhuttelevat mainosmateriaalit.
”Satsasimme erityisesti siihen, että sisällöt herättävät huomiota ja puhuttelevat oikeita yleisöjä. Tiesimme minkälaisia arvoja ja kiinnostuksen kohteita segmentteihin kuuluvilla on, ja mietimme kanavittain, mistä saamme yleisöt kiinni,” kertoo myynti- ja markkinointijohtaja Juha Lauhamaa Helkama Veloxilta.
Klikkitavoite ylittyi reilusti
Sanoman digiverkostossa toteutettiin uusien sähköpyörien klikkipohjainen CPC-hinnoittelu kampanja.
”Tulokset olivat meidän näkökulmastamme todella hyvät. Klikkiprosentti oli puolen prosentin luokkaa, joka on Sanoman verkoston keskiarvon yläpuolella. Klikkauksia kertyi lähes 30 000, mikä ylitti reilusti 22 500 klikin tavoitteen. Mainosnäyttöjä kertyi kaikkiaan 6,3 miljoonaa. Kampanja performoi todella kustannustehokkaasti sekä klikkien että impressioiden näkökulmasta. CPM on hyvinkin maltillinen muihin verkostoihin verrattuna”, Lauhamaa kertoo.
Kampanja toimi myös testialustana: eri sisältöjä ja pyörämalleja testattiin rinnakkain, mikä toi arvokasta tietoa siitä, mikä resonoi kohderyhmään parhaiten. Tämä tuki Helkaman tavoitetta kehittää markkinointiaan jatkuvasti datan pohjalta.
Kampanjan tulokset osoittivat, että Sanoman digiverkosto tavoittaa tehokkaasti Helkama Veloxin kohderyhmän.
”Sanoman digiverkosto toimii meille kanavana todella hyvin. Meille löytyy kiinnostavia yleisöjä, ja saamme todella kustannustehokkaasti sekä näkyvyyttä että trafiikkia. On hyvin todennäköistä, että tulemme satsaamaan tähän kanavaan jatkossakin”, Lauhamaa summaa.
Saamme todella kustannustehokkaasti sekä näkyvyyttä että trafiikkia.”
Tulospohjaista mainontaa kätevästi Sanoma Ad Managerista
Näy Suomen suosituimmissa digimedioissa ketterästi, kustannustehokkaasti ja helposti.