Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio
      • Printtimainonta
      • Total TV
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
      • Verkkokauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B markkinointi
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Kaikki toimialat
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2025
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
  • Osta mainontaa

      Osta mainontaa

    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Helkama Veloxin digikampanja Sanoman verkostossa ylitti odotukset

Uutuussähköpyörien kampanja tuotti lähes 30 000 klikkiä, 6,3 miljoonaa mainosnäyttöä ja kustannustehokasta näkyvyyttä.
6.6.2025
Jaa:FacebookXLinkedin

Helkama Velox on siirtänyt markkinointinsa painopistettä brändin rakentamisesta ja tunnettuudesta tuotemarkkinointiin ja taktiseen tekemiseen, lähemmäs oston hetkeä.
Helkama halusi tuoda kevätkampanjassaan esiin uudet sähköpyörämallinsa ja ohjata liikennettä uudistetulle verkkosivustolleen. Kampanjan taustalla on viime syksynä toteutettu perusteellinen segmentointitutkimus, jonka pohjalta kohdeyleisöt määriteltiin aiempaa tarkemmin. Jokaiselle kohderyhmälle luotiin heitä puhuttelevat mainosmateriaalit.

”Satsasimme erityisesti siihen, että sisällöt herättävät huomiota ja puhuttelevat oikeita yleisöjä. Tiesimme minkälaisia arvoja ja kiinnostuksen kohteita segmentteihin kuuluvilla on, ja mietimme kanavittain, mistä saamme yleisöt kiinni,” kertoo myynti- ja markkinointijohtaja Juha Lauhamaa Helkama Veloxilta.

Klikkitavoite ylittyi reilusti

Sanoman digiverkostossa toteutettiin uusien sähköpyörien klikkipohjainen CPC-hinnoittelu kampanja.

”Tulokset olivat meidän näkökulmastamme todella hyvät. Klikkiprosentti oli puolen prosentin luokkaa, joka on Sanoman verkoston keskiarvon yläpuolella. Klikkauksia kertyi lähes 30 000, mikä ylitti reilusti 22 500 klikin tavoitteen. Mainosnäyttöjä kertyi kaikkiaan 6,3 miljoonaa. Kampanja performoi todella kustannustehokkaasti sekä klikkien että impressioiden näkökulmasta. CPM on hyvinkin maltillinen muihin verkostoihin verrattuna”, Lauhamaa kertoo. 

Kampanja toimi myös testialustana: eri sisältöjä ja pyörämalleja testattiin rinnakkain, mikä toi arvokasta tietoa siitä, mikä resonoi kohderyhmään parhaiten. Tämä tuki Helkaman tavoitetta kehittää markkinointiaan jatkuvasti datan pohjalta.

Kampanjan tulokset osoittivat, että Sanoman digiverkosto tavoittaa tehokkaasti Helkama Veloxin kohderyhmän. 

”Sanoman digiverkosto toimii meille kanavana todella hyvin. Meille löytyy kiinnostavia yleisöjä, ja saamme todella kustannustehokkaasti sekä näkyvyyttä että trafiikkia. On hyvin todennäköistä, että tulemme satsaamaan tähän kanavaan jatkossakin”, Lauhamaa summaa. 
 

Saamme todella kustannustehokkaasti sekä näkyvyyttä että trafiikkia.”

Juha Lauhamaa
myynti- ja markkinointijohtaja
Helkama Velox

0/0

    Tulospohjaista mainontaa kätevästi Sanoma Ad Managerista

    Näy Suomen suosituimmissa digimedioissa ketterästi, kustannustehokkaasti ja helposti.

    Tutustu ja aloita mainonta

    Kiinnostuitko?

    Tuloksellisia ratkaisuja kaikkiin digimainonnan tarpeisiin.

    Digimainonnan ratkaisut

    Sanoman kohdennusmahdollisuudet

    Tagit

    Digiratkaisut Uutismedia

    Sinua voisi kiinnostaa myös

    • Abiristeilyt on SAMKille hieno mahdollisuus tavata kasvotusten yhtä tärkeimmistä kohderyhmistään

      Julkaistu
      20.5.2025
      ”Sanoman vahvuutena on, että ison talon palvelut yhdistyvät henkilökohtaiseen asiakaspalveluun”, kertoo SAMkin viestintä- ja markkinointisuunnittelija Anssi Aarni.
      Lue asiakastarina
    • Sanoma Ad Manager toi World Visionille laadukkaampaa liikennettä ja parempaa vastinetta rahalle

      Julkaistu
      19.5.2025
      Suomen World Vision on käyttänyt Sanoma Ad Manageria vuoden ajan osana digitaalista mainontaansa erinomaisin tuloksin.
      Lue asiakastarina
    • Metsätilat.fi lanseerasi Hintakompassi-palvelun Sanoman monikanavaisen ratkaisun avulla − kiinnostus heräsi kautta maan

      Julkaistu
      13.5.2025
      Radiokampanjalla kasvatettiin tunnettuutta, digikampanjalla ohjattiin tutustumaan digitaaliseen arviointipalveluun.
      Lue asiakastarina
    • Voi näitä Elon päiviä − Kian satiirinen kampanja tarttui ajankohtaiseen ilmiöön

      Julkaistu
      17.4.2025
      Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka herättää huomiota, erottuu muusta mainonnasta, jättää muistijäljen ja joka on saanut aikaan sanomista. Kian HS etusivu herätti keskustelua.
      Lue asiakastarina
    • Natiiviartikkeli sai aikaan kävijäryntäyksen Tapanilan Urheilukeskukseen

      Julkaistu
      11.4.2025
      Tapanilan Urheilukeskuksen uutta viihdekeskusta päätettiin mainostaa Sanoman natiivikampanjan avulla. Tulokset näkyivät varauspiikkinä heti artikkelin julkaisun jälkeen.
      Lue asiakastarina
    • Kokoaan merkityksellisempiä kampanjoita

      Julkaistu
      7.4.2025
      Kurikan kaupungin digikampanjat Sanoman verkostossa tavoittavat kohderyhmänsä tehokkailla kohdennuksilla.
      Lue asiakastarina
    • Ilmoitus Helsingin Sanomissa toi vilskettä Alppilan Kengän myymälään

      Julkaistu
      1.4.2025
      ”Yli 50 vuoden kokemuksella voin sanoa, että Helsingin Sanomat on meille tärkein mediaväline edelleen”, yrittäjä Harri Hasa sanoo.
      Lue asiakastarina
    • Kirkon Ulkomaanavun joulukeräys innosti lahjoittamaan Ukrainan lapsille

      Julkaistu
      27.3.2025
      Sanoman alueelliset ja paikalliset lehdet tavoittivat laajasti kiinnostunutta kohderyhmää.
      Lue asiakastarina
    • Aluekohdennettu mainonta tuo tuloksia

      Julkaistu
      25.3.2025
      K-Market Kivistö pitää oman kylän kauppaa alueen asukkaiden mielessä Sanoma Ad Managerin avulla.
      Lue asiakastarina
    • Eckerö Line ja Me Naiset tarjoavat inspiraatiota ja hyvää mieltä kevääseen

      Julkaistu
      24.3.2025
      Ainutlaatuinen yhteistyö koostuu risteilyn sisältöyhteistyöstä, printti- ja digimainonnasta sekä radiopromootiosta.
      Lue asiakastarina
    • Bonava Suomi tavoittaa potentiaaliset kohderyhmät Sanoman avulla: "Meistä oikeasti välitetään"

      Julkaistu
      19.3.2025
      Bonava Suomi hyödyntää Sanoman printti- ja digimainontaa saadakseen näkyvyyttä ja tavoittaakseen asunnon hankinnasta kiinnostuneita ihmisiä.
      Lue asiakastarina
    • Rohkea markkinointimix kiritti Kiinteistönvälitys Otson kärkeen

      Julkaistu
      14.3.2025
      Tuttuun markkinointikumppaniin uskaltaa kirjaimellisestikin nojata. Markkinointipäällikkö Eula Wessberg ja asiakkuuspäällikkö Teemu Janhunen ovat tehneet yhteistyötä jo vuosia.
      Lue asiakastarina
      Sanoma

      Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

      Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

      Closure

      • Etusivu
      • Ajankohtaista
      • Alueellinen mainonta
      • Asiakastarinat
      • Mediat ja palvelut
      • Tietopankki
      • Suunnittelijan työkalut
      • Osta mainontaa
      • Yhteystiedot
      • Ota yhteyttä

      Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
      Arkisin klo 8-16

      yrityspalvelu@sanoma.fi

      010 80 80 85

      Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

      • Facebook
      • Linkedin

      Footer menu

      • Tietosuoja
      • Responsible Disclosure Statement

      ©2025 Sanoma Media Finland