Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Helkama Veloxin digikampanja Sanoman verkostossa ylitti odotukset

Uutuussähköpyörien kampanja tuotti lähes 30 000 klikkiä, 6,3 miljoonaa mainosnäyttöä ja kustannustehokasta näkyvyyttä.
6.6.2025
Jaa:FacebookXLinkedin

Helkama Velox on siirtänyt markkinointinsa painopistettä brändin rakentamisesta ja tunnettuudesta tuotemarkkinointiin ja taktiseen tekemiseen, lähemmäs oston hetkeä.
Helkama halusi tuoda kevätkampanjassaan esiin uudet sähköpyörämallinsa ja ohjata liikennettä uudistetulle verkkosivustolleen. Kampanjan taustalla on viime syksynä toteutettu perusteellinen segmentointitutkimus, jonka pohjalta kohdeyleisöt määriteltiin aiempaa tarkemmin. Jokaiselle kohderyhmälle luotiin heitä puhuttelevat mainosmateriaalit.

”Satsasimme erityisesti siihen, että sisällöt herättävät huomiota ja puhuttelevat oikeita yleisöjä. Tiesimme minkälaisia arvoja ja kiinnostuksen kohteita segmentteihin kuuluvilla on, ja mietimme kanavittain, mistä saamme yleisöt kiinni,” kertoo myynti- ja markkinointijohtaja Juha Lauhamaa Helkama Veloxilta.

Klikkitavoite ylittyi reilusti

Sanoman digiverkostossa toteutettiin uusien sähköpyörien klikkipohjainen CPC-hinnoittelu kampanja.

”Tulokset olivat meidän näkökulmastamme todella hyvät. Klikkiprosentti oli puolen prosentin luokkaa, joka on Sanoman verkoston keskiarvon yläpuolella. Klikkauksia kertyi lähes 30 000, mikä ylitti reilusti 22 500 klikin tavoitteen. Mainosnäyttöjä kertyi kaikkiaan 6,3 miljoonaa. Kampanja performoi todella kustannustehokkaasti sekä klikkien että impressioiden näkökulmasta. CPM on hyvinkin maltillinen muihin verkostoihin verrattuna”, Lauhamaa kertoo. 

Kampanja toimi myös testialustana: eri sisältöjä ja pyörämalleja testattiin rinnakkain, mikä toi arvokasta tietoa siitä, mikä resonoi kohderyhmään parhaiten. Tämä tuki Helkaman tavoitetta kehittää markkinointiaan jatkuvasti datan pohjalta.

Kampanjan tulokset osoittivat, että Sanoman digiverkosto tavoittaa tehokkaasti Helkama Veloxin kohderyhmän. 

”Sanoman digiverkosto toimii meille kanavana todella hyvin. Meille löytyy kiinnostavia yleisöjä, ja saamme todella kustannustehokkaasti sekä näkyvyyttä että trafiikkia. On hyvin todennäköistä, että tulemme satsaamaan tähän kanavaan jatkossakin”, Lauhamaa summaa. 
 

Saamme todella kustannustehokkaasti sekä näkyvyyttä että trafiikkia.”

Juha Lauhamaa
myynti- ja markkinointijohtaja
Helkama Velox

0/0

    Tulospohjaista mainontaa kätevästi Sanoma Ad Managerista

    Näy Suomen suosituimmissa digimedioissa ketterästi, kustannustehokkaasti ja helposti.

    Tutustu ja aloita mainonta

    Kiinnostuitko?

    Tuloksellisia ratkaisuja kaikkiin digimainonnan tarpeisiin.

    Digimainonnan ratkaisut

    Sanoman kohdennusmahdollisuudet

    Tagit

    Digiratkaisut Uutismedia

    Sinua voisi kiinnostaa myös

    • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

      Julkaistu
      10.11.2025
      Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
      Lue asiakastarina
    • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

      Julkaistu
      5.11.2025
      Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
      Lue asiakastarina
    • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

      Julkaistu
      4.11.2025
      Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
      Lue asiakastarina
    • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

      Julkaistu
      30.10.2025
      Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
      Lue asiakastarina
    • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

      Julkaistu
      27.10.2025
      Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
      Lue asiakastarina
    • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

      Julkaistu
      24.10.2025
      Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
      Lue asiakastarina
    • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

      Julkaistu
      17.10.2025
      Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
      Lue asiakastarina
    • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

      Julkaistu
      16.10.2025
      Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
      Lue asiakastarina
    • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

      Julkaistu
      14.10.2025
      Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
      Lue asiakastarina
    • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

      Julkaistu
      2.10.2025
      Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
      Lue asiakastarina
    • Ekologisten pesuaineiden verkkokauppa tavoitti uusia asiakkaita Kasvupalvelun avulla: ”Sanoman asiantuntijat ovat velhoja”

      Julkaistu
      26.9.2025
      Sanoman Kasvupalvelu on tukenut ekologisia pesuaineita valmistavan perheyrityksen kasvua. Ole Hyvä Luonnontuote Oy on saavuttanut brändinäkyvyyttä ja kasvattanut verkkokaupan myyntiä.
      Lue asiakastarina
    • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

      Julkaistu
      24.9.2025
      Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
      Lue asiakastarina
      Sanoma

      Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

      Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

      Closure

      • Etusivu
      • Ajankohtaista
      • Alueellinen mainonta
      • Asiakastarinat
      • Mediat ja palvelut
      • Tietopankki
      • Suunnittelijan työkalut
      • Osta mainontaa
      • Yhteystiedot
      • Ota yhteyttä

      Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
      Arkisin klo 8-16

      yrityspalvelu@sanoma.fi

      010 80 80 85

      Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

      • Facebook
      • Linkedin

      Footer menu

      • Tietosuoja
      • Responsible Disclosure Statement

      ©2025 Sanoma Media Finland