Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Honorin visuaalisesti upea natiivikampanja nosti myynnin ennätystasolle

Natiiviartikkelit IS.fi:ssä ja HS.fi:ssä kasvattivat harkintaa ja ostoaietta sekä saivat lukijoilta kiitosta tyylikkäästä visuaalisuudesta ja selkeästä viestistä.
27.9.2024
Jaa:FacebookXLinkedin

Honor 200 -sarjan puhelinten lanseerauskampanjassa haluttiin tuoda esiin niiden uniikkia muotokuvaominaisuutta. Kampanjaan kuului kaksi natiiviartikkelia IS.fi:n Me Naiset -osiossa ja HS.fi:n HS Visiossa sekä tulospohjaista natiivimainontaa Sanoman verkostossa kohdennettuna eri ryhmille, muun muassa designista, valokuvauksesta ja teknologiasta kiinnostuneille.  

Natiivi on erinomainen markkinointiviestinnän keino

Honorin brändi on globaali, mutta kampanjan lähestymistapa oli vahvasti paikallinen. 

”Natiivi on mielestäni markkinointiviestinnän keinona erinomainen, koska siinä pystyy kertomaan laajemmin tarinaa tuotteesta sekä tuomaan esille käytännön esimerkkejä, miten teknologian avulla jokainen voi onnistua esimerkiksi ottamaan laadukkaan ja luovan muotokuvan puhelimella”, sanoo Honorin Pohjoismaiden ja Baltian markkinointi- ja viestintäjohtaja Elina Takala. 

”Nykypäivänä mobiilialalla on valtavasti vaihtoehtoja, joten voi olla vaikea miettiä, mikä olisi minulle juuri se oikea tuote. Kamera on yksi käytetyimmistä ominaisuuksista puhelimissa. Kun esittelimme näissä natiiveissa millaisia kuvia puhelimella saa, se toimi valtavan hienosti.”

Kohdennuksien avulla haettiin tuotteesta potentiaalisesti kiinnostunutta uutta asiakaskuntaa. 

”Teimme hienon tuotannon näyttelijä Linnea Leinon ja valokuvaaja Jan Lönnbergin kanssa. Kampanjan kuvien tehokeinona on mustavalkoisuus, jolla halusimme erottua kilpailijoista”, Takala kertoo. 

”Halusimme brändille uudenlaista yleisöä isoissa medioissa. Oli mahtavaa huomata, että lukijat antoivat artikkeleille mainonnan vaikuttavuustutkimuksessa todella hyvät arviot. Itseäni ilahdutti erityisesti se, että kysymykseen halukkuudesta jakaa mainosta somessa oli vastattu myöntävästi ennätyksellisen paljon.”

Harkinnassa ja ostoaikeessa vahvaa kasvua

Mainonnan vaikuttavuustutkimuksen mukaan mainosartikkeleita pidettiin mielenkiintoisena, tietoa antavana ja muusta mainonnasta poikkeavana. Upea visuaalinen toteutus ja viestin selkeys keräsivät lukijoilta kiitosta.  

Kaikissa brändimittareissa oli tutkimuksen mukaan vahvaa kasvua. Eniten kasvoivat harkinta ja ostoaie. 

”Tulos yllätti iloisesti, koska kyseessä ei ollut taktinen natiivi. Kun lähtee tekemään rohkeasti brändi edellä, sillä on yllättävän positiivinen vaikutus. Tämä oli hyvä todiste siitä, että mainonnan ei aina tarvitse olla hinta- tai tarjousvetoista.”

Kampanjaan sisältyi myös ulkomainontaa, somemainontaa ja vaikuttajamarkkinointia. Natiivit olivat yksi kampanjan päämarkkinointikeinoista. 

Valokuvauksesta, designista ja teknologiasta kiinnostuneiden lisäksi mainontaa kohdennettiin ihmisille, jotka eivät ole hiljattain hankkineet uutta puhelinta. 

”Kuluttajat tarvitsevat monta ärsykettä ja viestiä tuotteesta tehdäkseen ostopäätöksen. Ihmisten merkkiuskollisuus on vahvaa, ja monet arkailevat vaihtaa käyttöjärjestelmää. Kun natiivin kautta saa kerrottua tuotteesta enemmän, se on erittäin tehokas tapa vaikuttaa kuluttajien ostopäätökseen.” 

0/0

    Markkinaosuus nousi ennätystasolle

    Pääkampanja ajoittui heinäkuulle. 

    ”Markkinaosuutemme matkapuhelinmyynneissä Suomessa nousi heinäkuussa ennätystasolle. Kampanjan tulokset olivat myös kaupallisessa mielessä erittäin onnistuneet. Sanoman vahvuus on erittäin ammattitaitoinen, kokenut ja ketterä tiimi. Minulla on ollut ilo työskennellä samojen henkilöiden kanssa Sanomalla jo useiden vuosien ajan. Yhteistyö on todella saumatonta”, Takala kiittää. 

    ”Sanoman kanssa työskentelystä ainutlaatuisen tekee optimointi. Kokonainen asiantuntijatiimi on miettimässä, miten kampanjaa voidaan optimoida paremmaksi. Arvostan sitä ihan valtavasti. Tulee sellainen olo, että halutaan asiakkaan onnistuvan. Kaikesta tekemisestä heijastuu aito välittäminen asiakkaan kampanjan tuloksista.”

    Takala arvostaa myös sitä, että tulokset kampanjasta tulevat nopeasti. 

    ”Näin meilläkin voidaan tarvittaessa vielä tehdä optimointeja jälkimarkkinointiin. Tulokset antavat meille osviittaa siitä, mihin meidän kannattaa fokusoida ja mitä ehkä hieman muuttaa jatkossa. Olen todella tyytyväinen tähän yhteistyöhön.”

    Tavoittavuus ja mediaympäristökin ovat kohdillaan. 

    ”Sanoman mediat ovat todella tavoittavia ja mediaympäristö on laadukas. Koen sen tärkeäksi ja mediaympäristön turvalliseksi brändillemme mainosalustana.” 

    Markkinaosuutemme matkapuhelinmyynneissä Suomessa nousi heinäkuussa ennätystasolle. Kampanjan tulokset olivat myös kaupallisessa mielessä erittäin onnistuneet. Sanoman vahvuus on erittäin ammattitaitoinen, kokenut ja ketterä tiimi.

    Elina Takala
    Pohjoismaiden ja Baltian markkinointi- ja viestintäjohtaja
    Honor

    Kampanja lukuina

    123 971 

    sivulatausta artikkeleilla yhteensä

    104 934 

    kävijää artikkeleilla yhteensä

    390 % 

    harkinnan kasvu, kun vertaa IS.fi:n artikkelin lukeneita niihin vastaajiin, jotka eivät lukeneet artikkelia

    1400 % 

    ostoaikeen kasvu, kun vertaa IS.fi:n artikkelin lukeneita niihin vastaajiin, jotka eivät lukeneet artikkelia

    81 % 

    vastaajista koki, että mainonnalla oli positiivinen vaikutus brändimielikuvaan 

    78 % 

    vastaajista koki, että kiinnostus tuotetta kohtaan oli kasvanut

    Kohderyhmän arvion mukaan natiiviartikkelien luova toteutus sai ennätystulokset toimialan keskiarvoon verrattuna. 

    Kiinnostuitko? 

    Ole osa sisältöjä, joiden parissa vietetään aikaa

    Natiivimainonnalla sisältösi löytää sille sopivan yleisön.

    Lue lisää

    Tagit

    Digiratkaisut Natiivimainonta Uutismedia

    Sinua voisi kiinnostaa myös

    • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

      Julkaistu
      10.11.2025
      Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
      Lue asiakastarina
    • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

      Julkaistu
      5.11.2025
      Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
      Lue asiakastarina
    • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

      Julkaistu
      4.11.2025
      Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
      Lue asiakastarina
    • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

      Julkaistu
      3.11.2025
      Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
      Lue asiakastarina
    • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

      Julkaistu
      30.10.2025
      Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
      Lue asiakastarina
    • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

      Julkaistu
      27.10.2025
      Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
      Lue asiakastarina
    • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

      Julkaistu
      24.10.2025
      Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
      Lue asiakastarina
    • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

      Julkaistu
      17.10.2025
      Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
      Lue asiakastarina
    • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

      Julkaistu
      16.10.2025
      Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
      Lue asiakastarina
    • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

      Julkaistu
      14.10.2025
      Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
      Lue asiakastarina
    • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

      Julkaistu
      2.10.2025
      Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
      Lue asiakastarina
    • Ekologisten pesuaineiden verkkokauppa tavoitti uusia asiakkaita Kasvupalvelun avulla: ”Sanoman asiantuntijat ovat velhoja”

      Julkaistu
      26.9.2025
      Sanoman Kasvupalvelu on tukenut ekologisia pesuaineita valmistavan perheyrityksen kasvua. Ole Hyvä Luonnontuote Oy on saavuttanut brändinäkyvyyttä ja kasvattanut verkkokaupan myyntiä.
      Lue asiakastarina
      Sanoma

      Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

      Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

      Closure

      • Etusivu
      • Ajankohtaista
      • Alueellinen mainonta
      • Asiakastarinat
      • Mediat ja palvelut
      • Tietopankki
      • Suunnittelijan työkalut
      • Osta mainontaa
      • Yhteystiedot
      • Ota yhteyttä

      Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
      Arkisin klo 8-16

      yrityspalvelu@sanoma.fi

      010 80 80 85

      Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

      • Facebook
      • Linkedin

      Footer menu

      • Tietosuoja
      • Responsible Disclosure Statement

      ©2025 Sanoma Media Finland