Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

K-Supermarket - Superkauppiaat TV-sarja kehitti positiivisesti brändimielikuvaa

Superkauppiaat-sarjassa sukellettiin K-Supermarket -kauppiaiden elämään myyntitiskien, tarjousten ja asiakastoiveiden takana. Sarja sai hyvät katsojaluvut ja välitti tehokkaasti toivottuja brändiviestejä.
Case Superkauppiaat hero
28.10.2021
Jaa:FacebookXLinkedin

”Meillä on todella paljon kiinnostavaa kerrottavaa. Mainosfilmissä sanomiset pitää puristaa 30 sekuntiin, joten oma tv-sarja kuulosti kiinnostavalta vaihtoehdolta”, kertoo K-Supermarketin markkinointijohtaja Jenni Kujala. 

Superkauppiaat-sarjan tavoitteena oli kertoa kuluttajille vähittäiskaupan ja kauppiaiden arjesta, avata ”Tavallista parempi ruokakauppa” -asiakaslupausta ja kehittää K-Supermarket-ketjun ja -kauppojen brändimielikuvaa.    

”Sloganimme lupaa paljon, joten siitä pitää pystyä kertomaan niin, että se aukeaa ymmärrettävästi ja aidosti. Meille se tarkoittaa asiakkaan odotusten ylittämistä ja asioiden tekemistä parhaalla mahdollisella tavalla. Brändikonseptissamme on tarkkaan mietityt kilpailutekijät. Haluamme erottua muista olemalla inspiroivia, vastuullisia ja asiakkaamme huomioivia. Konkreettisia esimerkkejä vastuullisuudesta ovat kotimaisuus ja lähiruoka, joista sarjassa kerrottiin esimerkiksi vierailemalla tuottajien luona”, Jenni Kujala kertoo.    

Oma ohjelma toimii brändiviestien välittäjänä

Superkauppiaat-ohjelmasarja Nelosella ja Ruudussa. Ohjelman pariin ohjattiin TV:n katkotunnisteiden, digimainonnan, Radio Suomipopin ohjelmayhteistyön, natiiviartikkeleiden ja HS:n monikanavaisen etusivun välityksellä.

Sarjasta saatu palaute on ollut päänsääntöisesti pelkästään positiivista.

”Kauppiaita ja meitä Keskolla kiitettiin rohkeudesta, että uskalsimme lähteä mukaan omaan tv-ohjelmaan. Tutkimustulosten perusteella saimme brändiviestimme hyvin läpi. Kun vielä pääsimme hyviin katsojalukuihin, olemme erittäin tyytyväisiä”, kommentoi K-Supermarketin markkinointipäällikkö Taru Tuusa.    

”Brändiviestien läpimenoprosentit olivat huikeat, etenkin kun katsoo Ruudussa tehdyn kyselyn tuloksia.  Ratkaisevaa oli kerronnan tapa ja minuuttien määrä. Ohjelman kautta viestit menevät paremmin läpi”, Jenni Kujala komppaa.

Case Superkauppiaat kollaasi

Ohjelma erottui edukseen

Superkauppiaat-sarja oli menestys. Koko ohjelmakausi tavoitti lähes 2 miljoonaa katsojaa (maalis-toukokuu 4+, AdEdge).

Mielikuvatutkimuksen tulosten perusteella ohjelma oli toimiva tapa kertoa ruokakauppiaiden elämästä. Ohjelman koettiin olevan sopiva K-Supermarketille, ja se kertoi edukseen erottuvalla tavalla K-Supermarkettien kauppiaiden arjesta. 36 prosentin mielestä ohjelma paransi K-Supermarketin brändimielikuvaa. Ohjelmaa pidettiin rentona, viihdyttävänä ja kiinnostavana.

Perinteiseen mainontaan verrattuna oma ohjelma koettiin erottuvammaksi ja kunnianhimoisemmaksi. Mielikuva monipuolisesta valikoimasta ja paikallisen ruokatuotannon roolista korostui ohjelmaa seuranneiden parissa. K-Supermarkettien koettiin myös panostavan asiakaspalveluun.

”Mielestäni antaa mielenkiintoista perspektiiviä kauppiaan ja hänen johtamansa kaupan arkeen.”

”Hauska ja elämänmakuinen sarja.”

”Näkee, miten paljon asiakkaan hyväksi tehdään.”

”Tekee K-Supermarketeista lähestyttävämpiä ja läheisempiä. Ihan kuin kauppiaat olisivat tuttuja.”

Ruutu-palvelussa toteutetussa, Superkauppiaita seuranneille kohdennetussa pop-up-kyselyssä 75 prosenttia vastanneista totesi ohjelman parantaneen heidän mielikuvaansa K-Supermarketista. Kyselyn kärkeen nousivat positiiviset mielikuvat paikalliseen ruokatuotantoon, lähiruokaan sekä ruuan laatuun panostamisesta.  

Sarja oli varsin pidetty sitä säännöllisesti seuraavien vastaajien parissa. Sarjan toista kautta seuraisi hyvin todennäköisesti tai melko todennäköisesti 93 prosenttia vastaajista.    

Sanoma tarjosi osaamista brändätyistä ohjelmista 

Superkauppiaat tuotti Yellow Film, ja Sanoma liittyi mukaan ohjelman tekoon varhaisessa vaiheessa.

”Sanomalla on paljon osaamista brändätyistä ohjelmista. Meille itsellemme tilanne oli uusi, sillä emme olleet tehneet tämäntyyppistä aiemmin. Oli iso apu, että saimme olla sellaisessa seurassa, jossa kaikki muut tiesivät mitä ollaan tekemässä”, Jenni Kujala naurahtaa.

Yhteistyö Sanoman kanssa oli sujuvaa. Viikoittaisten palaverien ansiosta pystyttiin reagoimaan nopeasti. 

Yhteistyö oli rakentavaa ja avointa, ja luottamus oli sataprosenttista molemmin puolin. Kaikki toivoivat samaa, eli tämän sarjan onnistumista

Jenni Kujala
Markkinointijohtaja
K-Supermarket

Tutustu Superkauppiaat-sarjaan Ruudussa

 

Kiinnostuitko? 

Lue lisää tv:n ja videon erikoisratkaisuista

Tagit

TV & video

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Santa Maria Tex Mex hurmasi miljoonayleisön The Voice of Finlandin kautta

    Julkaistu
    2.9.2025
    Kun tavoitteena oli vahvistaa Santa Maria Tex Mexin top-of-mind-asemaa ja lisätä tacoperjantain houkuttelevuutta, syntyi monikanavainen yhteistyö, joka yhdisti viihteen, vaikuttajayhteistyön ja herkuttelun.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
  • Hau-Haun ja Sanoman yhteistyö toi koirat sydämiin ja ruutuihin

    Julkaistu
    18.6.2025
    Koti koiralle -ohjelma on tuonut Hau-Haun jokakoiranoikeus-viestin yli 2,5 miljoonan suomalaisen tietoisuuteen. Tuloksena on paitsi Venla-ehdokkuuksia myös syventynyt brändirakkaus ja koiramaista iloa koko kansalle.
    Lue asiakastarina
  • Lavatanssit Karhun tapaan varastaa huomion

    Julkaistu
    16.6.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka herättää huomiota, erottuu muusta mainonnasta, jättää muistijäljen ja joka on saanut aikaan sanomista. Karhun Lavatanssit riemastuttaa sanaleikillään.
    Lue asiakastarina
  • Black Horse julistaa kalsareiden mukavuutta humoristisessa spotissa

    Julkaistu
    21.5.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka herättää huomiota, erottuu muusta mainonnasta, jättää muistijäljen ja joka on saanut aikaan sanomista. Black Horsen humoristinen Tankilla-spotti tarjoaa selkeän viestin ja samaistuttavuutta.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland