Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Lomarengas laittoi tulospohjaiseen mainontaan ”all-in” – Tuloksena kolmanneksi paras heinäkuu kautta aikojen

Omaan asiakasdataan perustuvalla kohderyhmällä oli hurja vaikutus markkinoinnin tehokkuuteen.
1.11.2024
Jaa:FacebookXLinkedin

Lomarenkaalla oli takana kaksi ennätyksellistä kotimaanmatkailun vuotta. Kesäkuussa 2023 alkoi näyttää siltä, että heinäkuu tulisi jäämään pahasti jälkeen edellisestä vuodesta. Jotain pitäisi tehdä – ja nopeasti.

”Toimimme kuin pokerinpelaajat, laitoimme all-in”, kertoo Lomarenkaan markkinointipäällikkö Pekka Huttunen.  

All-in-ratkaisu oli tulospohjainen mainonta Sanoman digiverkostossa Lomarenkaan asiakasrekisterin perusteella koostetulle look-a-like-yleisölle.

Ero ennätysvuoteen jäi pieneksi

Kampanja kesti kesäkuun puolivälistä heinäkuun loppuun, ja sillä tavoiteltiin sekä mökin omistajia että vuokraavia asiakkaita.

”Pelastakaa heinäkuu -kampanja toimi hyvin. Emme päässeet ihan viime vuoden tasolle, mutta ero jäi hyvin pieneksi. Viime vuonna koronan jälkivaiheet vaikuttivat kotimaan lomakohteiden kysyntään. Viime vuosi ja sitä edellinen olivat Lomarenkaalle kaikkien aikojen parhaat. Tämä kuluva tilikausi nousee kolmanneksi parhaaksi 56:n tilikauden joukossa”, Huttunen kertoo.

Kampanjan alussa puolet klikeistä olivat kiinteähintaisia ja puolet dynaamisesti hinnoiteltuja. Kampanjan kohderyhmän kokoa kasvattamalla päästiin dynaamisessa hinnoittelussa kiinteän hinnan alle, joten kampanjassa siirryttiin dynaamiseen hinnoitteluun. Mainontaa klikanneille näytettiin uudelleenmarkkinoinnin keinoin kahta eri mainosta, ja kampanjaa jatkettiin sillä aineistolla, joka toimi klikkien valossa paremmin.

”Vaikka tiesimme, että tilikausi tulee jäämään koronan huippuvuosista, saimme tällä kampanjalla kirittyä miinuksen minimaalisen pieneksi, kiittää Lomarenkaan digitaalisen markkinoinnin asiantuntija Saara Rostedt.

Pilotista myytävä tuote

Koska Lomarenkaan kesän kampanjoinnin muut elementit olivat samoja kuin edellisenä vuonna, Sanoman digiverkoston tulospohjaisen mainonnan tuoman lisävaikutuksen pystyi laskemaan.

”Kampanja oli meidän näkökulmastamme erittäin onnistunut. Meille varsinainen tulos on konversio, eli mökkivarausten määrä. Kun CPA-hinnan laskee, kampanja oli myös kustannustehokas”, Huttunen toteaa.  

Lomarengas toimi ratkaisun pilottina, ja tulospohjainen dynaamisesti hinnoiteltu mainonta look-a-like-yleisölle on nyt myytävä tuote.

”Yhteistyö Sanoman kanssa on toiminut erittäin hyvin. Kumppanien proaktiivisuus on todella tärkeää, kun oma markkinoinnin tiimi on pieni”, Saara Rostedt sanoo.

Myös Pekka Huttunen on tyytyväinen kesän all-in-tulokseen.

”Jäin lomalle juhannuksen jälkeen, ja toimitusjohtajakin jäi samaan aikaan. Kun tulimme takaisin töihin ja rupesimme katsomaan tilastoja, totesimme että meidän kannattaisi jäädä useammin lomalle, jos kauppa tällä tavalla kehittyy”, Huttunen naurahtaa.

Tulemme jatkamaan kampanjaa, ja myös budjettia on nostettu aika tavalla. Omaan asiakasdataamme perustuvalla kohderyhmällä oli hurja vaikutus markkinoinnin tehokkuuteen.

Pekka Huttunen
Markkinointipäällikkö
Lomarengas

Haluatko tavoittaa kohderyhmäsi tismalleen oikealla hetkellä, kasvattaa kanta-asiakkaiden määrää ja houkutella ostamaan lisää? Mukautetut yleisöt -palvelun avulla voit yhdistää asiakasrekisterisi tiedot Sanoman dataan, mikä tekee mainostamisesta entistäkin tehokkaampaa.

Voit hyödyntää mukautettuja yleisöjä sekä look-a-like-mallinnusta myös Sanoma Ad Managerissa tehtävissä mainoskampanjoissa.
 

Osta tulospohjaista mainontaa Ad Managerista  
 

Kiinnostuitko?

Tutustu digimainonnan ratkaisuihin

Tutustu kohdennusmahdollisuuksiin

Pyydä tarjous

Tagit

Digiratkaisut Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Ekologisten pesuaineiden verkkokauppa tavoitti uusia asiakkaita Kasvupalvelun avulla: ”Sanoman asiantuntijat ovat velhoja”

    Julkaistu
    26.9.2025
    Sanoman Kasvupalvelu on tukenut ekologisia pesuaineita valmistavan perheyrityksen kasvua. Ole Hyvä Luonnontuote Oy on saavuttanut brändinäkyvyyttä ja kasvattanut verkkokaupan myyntiä.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland