Louhos Digital on vienyt asiakkaidensa monimediakampanjat uudelle tasolle Ad Managerin avulla
Digital Marketing Manager Matti Koivisto Louhos Digitalilta on käyttänyt Sanoma Ad Manageria asiakasyritystensä mainoskampanjoihin jo muutaman vuoden ajan.
”Teemme markkinointia sekä B2B- että B2C-asiakkaille. Asiakkaidemme toimialat vaihtelevat laidasta laitaan, ja olemme kokeilleet Ad Manageria ihan kaikenlaisten yritysten digikampanjoihin.”
Koivisto kertoo, että Louhoksella on käytetty Ad Manageria muun muassa henkilöstöpalveluyrityksen ja huoneistohotellin mainoskampanjoihin, ison myyntiorganisaation liidihankintaan sekä brändimainontaan yhdelle Suomen suurimmista asfalttiyrityksistä.
Vauhtia sesonkimyynteihin
Erityisesti sesonkikampanjat ovat toimineet hyvin. Kuluttajapuolelta Koivisto nostaa esimerkiksi kotimaisen maalitehtaan kevätsesongin terassiöljykampanjan, joka toi laadukasta liikennettä vain 24 sentin klikkihinnalla. Klikkausprosentti nousi kampanjassa yli yhden, ja myös liikenteen konversioprosentti asiakkaan verkkosivustolla pärjäsi hienosti vertailussa somemainontaan.
B2B-puolella työsuhdesähköpyöriä mainostanut kampanja puri puolestaan kohderyhmään erinomaisesti. Klikkausprosentti oli mainiot 1,1% ja klikkihinta 34 senttiä.
”Dynaaminen hinnoittelu on ollut hyvä uudistus, sillä käytämme yleensä klikkihinnoiteltuja CPC-mainosmuotoja. Niistä löytyykin aina sopiva tilanteeseen kuin tilanteeseen. Jos haluamme esimerkiksi erottua visuaalisuudella, valitsemme bannereita sisältävän CPC-paketin. Myös somenosto videolla on tuonut hyviä tuloksia.”
Lisäpeittoa monikanavakampanjoihin
Koivisto kertoo, että Sanoman verkostossa mainostaminen on tuonut asiakkaiden mainontaan toivottua lisäpeittoa muiden mainoskanavien rinnalle.
Olemme pystyneet viemään monikanavaisuuden Ad Managerin avulla ihan uudelle tasolle. Asiakkaamme ovat valtaosin kotimaisia yrityksiä, jotka mainostavat Suomessa. On todella arvokasta, että he saavat brändinsä näkyville kotimaisessa mediassa.”
Koiviston mukaan Louhoksella on oltu positiivisesti yllättyneitä myös siitä, miten hyvin mainosmuodot erottuvat uutismedian keskeltä.
”Kampanjan tuloksia tulkitessa voi luottaa siihen, että näyttökerrat todella meinaavat sitä, että joku on nähnyt mainoksen. Voimme hyvillä mielin suositella Sanoman verkostoa asiakkaillemme, kun tulokset ovat vertailukelpoisia muihin kanaviin nähden ja liikenne on laadukasta.”
Apuna raportointiportaali ja asiakaspalvelu-chat
Kohdennusmahdollisuuksien laaja valikoima on innostanut louhoslaiset A/B-testaamaan erilaisia kohdennuksia kampanjoiden sisällä.
”Saamme Ad Managerista mielenkiintoista dataa irti. Olemme verranneet esimerkiksi kontekstikohdennusta ja kohdentamista kiinnostuksen kohteiden perusteella. Tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että kontekstikohdentaminen on tehokkaampaa.”
Ad Managerin käyttöliittymä on Koiviston mukaan kehittynyt parin vuoden aikana jatkuvasti parempaan suuntaan, ja esimerkiksi raportointiportaali on nykyään ahkerassa käytössä.
”Minulla on ollut alusta asti sellainen olo, että kaikki palaute otetaan huomioon ja järjestelmää kehitetään nimenomaan käyttäjiä kuunnellen.”
Lue lisää Ad Managerin hyödyistä toimistoille