Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Louhos Digital on vienyt asiakkaidensa monimediakampanjat uudelle tasolle Ad Managerin avulla

Digimarkkinointitoimisto Louhos Digital on saanut asiakkaidensa kampanjoihin lisäpeittoa ja laadukasta liikennettä Sanoman verkostosta, toimialasta riippumatta.
23.5.2024
Jaa:FacebookXLinkedin

Digital Marketing Manager Matti Koivisto Louhos Digitalilta on käyttänyt Sanoma Ad Manageria asiakasyritystensä mainoskampanjoihin jo muutaman vuoden ajan.  

”Teemme markkinointia sekä B2B- että B2C-asiakkaille. Asiakkaidemme toimialat vaihtelevat laidasta laitaan, ja olemme kokeilleet Ad Manageria ihan kaikenlaisten yritysten digikampanjoihin.” 

Koivisto kertoo, että Louhoksella on käytetty Ad Manageria muun muassa henkilöstöpalveluyrityksen ja huoneistohotellin mainoskampanjoihin, ison myyntiorganisaation liidihankintaan sekä brändimainontaan yhdelle Suomen suurimmista asfalttiyrityksistä.   

Vauhtia sesonkimyynteihin

Erityisesti sesonkikampanjat ovat toimineet hyvin. Kuluttajapuolelta Koivisto nostaa esimerkiksi kotimaisen maalitehtaan kevätsesongin terassiöljykampanjan, joka toi laadukasta liikennettä vain 24 sentin klikkihinnalla. Klikkausprosentti nousi kampanjassa yli yhden, ja myös liikenteen konversioprosentti asiakkaan verkkosivustolla pärjäsi hienosti vertailussa somemainontaan.  

B2B-puolella työsuhdesähköpyöriä mainostanut kampanja puri puolestaan kohderyhmään erinomaisesti. Klikkausprosentti oli mainiot 1,1% ja klikkihinta 34 senttiä. 

”Dynaaminen hinnoittelu on ollut hyvä uudistus, sillä käytämme yleensä klikkihinnoiteltuja CPC-mainosmuotoja. Niistä löytyykin aina sopiva tilanteeseen kuin tilanteeseen. Jos haluamme esimerkiksi erottua visuaalisuudella, valitsemme bannereita sisältävän CPC-paketin. Myös somenosto videolla on tuonut hyviä tuloksia.” 

Lisäpeittoa monikanavakampanjoihin

Koivisto kertoo, että Sanoman verkostossa mainostaminen on tuonut asiakkaiden mainontaan toivottua lisäpeittoa muiden mainoskanavien rinnalle.
 

Olemme pystyneet viemään monikanavaisuuden Ad Managerin avulla ihan uudelle tasolle. Asiakkaamme ovat valtaosin kotimaisia yrityksiä, jotka mainostavat Suomessa. On todella arvokasta, että he saavat brändinsä näkyville kotimaisessa mediassa.” 

Matti Koivisto
Digital Marketing Manager
Louhos Digital


Koiviston mukaan Louhoksella on oltu positiivisesti yllättyneitä myös siitä, miten hyvin mainosmuodot erottuvat uutismedian keskeltä.  

”Kampanjan tuloksia tulkitessa voi luottaa siihen, että näyttökerrat todella meinaavat sitä, että joku on nähnyt mainoksen. Voimme hyvillä mielin suositella Sanoman verkostoa asiakkaillemme, kun tulokset ovat vertailukelpoisia muihin kanaviin nähden ja liikenne on laadukasta.”  

Apuna raportointiportaali ja asiakaspalvelu-chat 

Kohdennusmahdollisuuksien laaja valikoima on innostanut louhoslaiset A/B-testaamaan erilaisia kohdennuksia kampanjoiden sisällä. 

”Saamme Ad Managerista mielenkiintoista dataa irti. Olemme verranneet esimerkiksi kontekstikohdennusta ja kohdentamista kiinnostuksen kohteiden perusteella. Tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että kontekstikohdentaminen on tehokkaampaa.” 

Ad Managerin käyttöliittymä on Koiviston mukaan kehittynyt parin vuoden aikana jatkuvasti parempaan suuntaan, ja esimerkiksi raportointiportaali on nykyään ahkerassa käytössä.  

”Minulla on ollut alusta asti sellainen olo, että kaikki palaute otetaan huomioon ja järjestelmää kehitetään nimenomaan käyttäjiä kuunnellen.” 

Lue lisää Ad Managerin hyödyistä toimistoille

 

Tagit

Ad Manager Digiratkaisut

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Vapaus matkustaa raiteilla – VR:n uusi mainonnan konsepti houkuttelee matkalle

    Julkaistu
    23.12.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Lämminhenkinen spotti korostaa, että matka on jokaiselle oma, mutta kaikille yhteinen.
    Lue asiakastarina
  • Kinnarin tila rakentaa määrätietoisesti tunnettuutta Sanoman digiverkostossa

    Julkaistu
    18.12.2025
    Brändin tunnettuuden kasvattamisen kivijalkana toimii Sanoma Ad Managerin kautta ostettu jatkuva mainonta.
    Lue asiakastarina
  • Muumimaailman monikanavainen kampanjakokonaisuus herätti positiivisia tunteita kasvatti harkintaa

    Julkaistu
    17.12.2025
    Monimediallisuus toimii ja näkyy tuloksissa. Kun viesti tulee vastaan useammasta mediasta, se jää paremmin mieleen ja puhuttelee aidosti.
    Lue asiakastarina
  • Moomin Arabia otti somen rinnalle Sanoman – merkittävä parannus myyntilukuihin

    Julkaistu
    16.12.2025
    Moomin Arabia on saanut laajempaa näkyvyyttä Sanoman digiverkoston kautta. Huomioarvo, mielikuva ja ostoaikomus ovat kehittyneet hyvään suuntaan.
    Lue asiakastarina
  • Monikanavainen markkinointi on vauhdittanut Sortterin menestystä

    Julkaistu
    15.12.2025
    Sortterin ja Sanoman yhteistyössä kohtaavat kokeilunhalu, vahva tuloshakuisuus ja kotimaiset arvot.
    Lue asiakastarina
  • T-Max ylitti myyntitavoitteensa EM-koriksen ja Radio Rockin voittavalla kokonaisuudella

    Julkaistu
    26.11.2025
    Urheilun ja rockin liitto toi T-Maxille yli 47 %:n tavoittavuuden kohderyhmässä.
    Lue asiakastarina
  • Aurinkotekniikka löysi ketterän tavan kasvattaa näkyvyyttä Sanoma Ad Managerin avulla

    Julkaistu
    25.11.2025
    Monikanavainen näkyvyys kasvatti verkkosivuliikennettä yli 200 % ja vahvisti brändin tunnettuutta.
    Lue asiakastarina
  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland