Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Mediaympäristöllä on merkitystä – natiivikampanja HS Visiossa lisäsi kiinnostusta Netvisoria kohtaan

Natiiviartikkelit tavoittivat erittäin hyvin lukijoita ja kasvattivat harkintaa Netvisoria kohtaan.
Case Visma Netvisor artikkelikuva
3.1.2022
Jaa:FacebookXLinkedin

Tavoite

Kampanjan tavoitteena oli tavoitella uutta B2B-kohderyhmää ja kasvattaa Visma Netvisor taloushallinto -ohjelmiston tunnettuutta valitussa kohderyhmässä.

”Vuosi sitten kokeilimme natiivia ensimmäisen kerran. Vastaanotto oli hyvä, joten päätimme ottaa sen mukaan kokonaisuuteen tänäkin vuonna”, kertoo Product Marketing Speacialist Monica Andersson Visma Solutionsista.

Ratkaisu

HS Vision sisältöihin kohdennettu natiivikampanja oli osa laajempaa brändillistä kampanjakokonaisuutta. 

Monikanavainen kampanja sisälsi natiivin lisäksi HS etusivun, radiomainontaa, videomainontaa Ruudussa, TV-mainontaa ja kohdennetun display-kampanjan.

”Mediaympäristöllä on merkitystä, kun tavoittelemme uutta kohderyhmää. B2B-kohderyhmä on kuitenkin hieman erilainen kuluttajiin verrattuna. Lukija ei välttämättä koe sisältöjämme itselleen suunnatulta, jos hän ei esimerkiksi ole yrittäjä tai työskentele taloushallintoon liittyvien asioiden parissa.”

Case Netvisor kollaasi

Tulokset

Vaikka kampanjalla ei varsinaisesti haettu liidejä, niitä kuitenkin saatiin.

”Olemme tosi tyytyväisiä tuloksiin. Lukijamäärä yllätti positiivisesti, kun kohderyhmä on kuitenkin rajattu.”

Natiivikampanja sisälsi kolme artikkelia, joista yksi oli uusi.

”Hyödynsimme jo olemassa olevia sisältöjä, ja ne toimivat paremmin kuin viime vuonna. Saimme Sanomalta vinkkejä siitä, minkälaiset asiat toimivat otsikossa ja ingressissä. Tuloksia saatiin aikaan pienillä muokkauksilla.”

Natiiviartikkelien kautta tuotteen hyötyjä tuodaan lähemmäs käyttäjää asiakastarinoiden kautta. Uudessa artikkelissa on haastateltavana hyvinvointivalmentaja Jutta Larm.

”Olemme tehneet koko vuoden ajan Jutan kanssa vaikuttajayhteistyötä, joten oli luonnollinen jatkumo, että hänet nostettiin myös artikkeliin. Jutta käyttää Netvisoria yritystensä taloushallinnossa. Haluamme tarjota aitoja asiakaskokemuksia.”

Yhteistyö Sanoman kanssa on ollut helppoa ja sujuvaa.

”Vahvuutena on nopea ja joustava yhteistyö. Kampanjat saadaan nopeasti käyntiin, ja kokonaisuuden rakentaminen on helppoa, kun eri mediat ovat saatavilla samasta talosta ja mietitty kohderyhmämme mukaisesti”, Andersson kiittää.

Natiiviartikkelit tavoittivat erittäin hyvin lukijoita ja keräsivät yhteensä lähes 45 000 sivunäyttöä ja 31 000 kävijää.

Erityisesti yrittäjä Jutta Larmista kertova artikkeli kiinnosti lukijoita ja keräsi huomattavasti keskimääräistä korkeammat tavoittavuusluvut. Myös lukuajat olivat erittäin hyvät, eli sisällön parissa vietettiin hyvin aikaa.

Artikkelien lukijoista enemmistö oli miehiä, mutta sisältö kiinnosti myös naislukijoita. Kampanjalla tavoitettiin erityisesti 35–44-vuotiaat.

Mainonnan vaikuttavuustutkimuksen tulosten mukaan noin kuusi kymmenestä vastaajasta luki artikkelin ainakin osittain ja neljännes koki kuuluvansa mainonnan kohderyhmään.

Artikkeleita pidettiin etenkin tietoa antavina ja selkeinä. Mainostaja tuli hyvin esille artikkeleista.

Mainosartikkelit onnistuivat vahvistamaan myönteistä mielikuvaa ja lisäämään kiinnostusta Netvisoria kohtaan.

Harkinta lisääntyi mainonnan ansiosta huikeat 558 %. 

Vahvuutena on nopea ja joustava yhteistyö. Kampanjat saadaan nopeasti käyntiin, ja kokonaisuuden rakentaminen on helppoa, kun eri mediat ovat saatavilla samasta talosta ja mietitty kohderyhmämme mukaisesti. Olemme tosi tyytyväisiä tuloksiin. Lukijamäärä yllätti positiivisesti, kun kohderyhmä on kuitenkin rajattu.

Monica Andersson
Product Marketing Speacialist
Visma Solutions 

Tagit

Kohderyhmänä B2B Natiivimainonta Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • UPM Communication Papers kokosi ympärilleen paperinrakastajien kansainvälisen yhteisön

    Julkaistu
    3.11.2025
    Paper to Me antaa äänen printtimediaan uskoville kansainvälisille mielipidejohtajille. Sarja on onnistunut yhteisön rakentamisessa ja paperia koskevan puhetavan muuttamisessa.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
  • ”Jääkaapin ovessa se taas oli” – Kalusteverstas luottaa näkyvyyteen HS Aluemarkkinoissa ja saa siitä hyviä tuloksia

    Julkaistu
    21.8.2025
    Yrittäjä Pekka Lahtinen uskoo, että brändäys ei ole vain suurten yritysten etuoikeus. Säännöllinen mainonta HS Aluemarkkinoissa on ollut ratkaiseva tekijä Kalusteverstaan asiakaskunnan kasvattamisessa. Kun näkyvyys on kohdallaan, tuloksellisuus seuraa perässä.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • LähiTapiola sai huipputuloksia natiivimainonnalla

    Julkaistu
    25.6.2025
    Natiivikampanja nousi LähiTapiolan vuoden toistaiseksi parhaaksi mediatoimenpiteeksi ja osoitti, että vaikuttava tarina voi tehdä vaikeasta aiheesta lähestyttävän.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland