Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Monikanavainen HS etusivu toi merkittävän piikin Visit Lahden verkkosivuliikenteeseen

Panostus näkyvyyteen vaikutti Lahden seudun kävijämääriin ja mielikuviin.
Case-Visit-Lahti-Paijanne-artikkeli.jpeg
25.2.2021
Jaa:FacebookXLinkedin

Useiden muiden matkailualueiden tavoin Lahden seudun fokus on ollut viime vuosina kansainvälisessä markkinoinnissa. Koronapandemian myötä oli aika panostaa ihan uudella tavalla kotimaan matkailun markkinointiin.

”Uutena kohderyhmänä meillä oli yleensä ulkomaille suuntaavat, jotka etsivät nyt matkailumahdollisuuksia kotimaassa. Visuaalisesti näyttävät aineistot saivat erittäin hyvät huomioarvot. Bränditason aluemarkkinointi toi selkeän kasvun uudistuneille verkkosivuille ja antoi hyvän pohjan taktisiin toimenpiteisiin. Pystyimme tuomaan Lahden seudun näkyviin monipuolisena, raikkaana ja kiinnostavana kohteena, kun uskalsimme luottaa maisemaan emmekä puhuneet suoraan tuotteista tai palveluista”, Lahden seudun Head of Destination Marketing Tiina Kallio kertoo.

Alkuvuonna on jatkettu viime kesänä aloitettua Lähellä, mutta totta -kampanjaa, jonka tavoitteena on uusien kotimaan matkailijoiden tunnistaminen, houkuttelu ja hurmaaminen sekä Lahden seudun asemointi Järvi-Suomeen.

Kampanjan tavoitteena oli uusien kotimaan matkailijoiden tunnistaminen, houkuttelu ja hurmaaminen sekä Lahden seudun asemointi Järvi-Suomeen.

Kampanjaan kuului HS:n monikanavainen etusivu 26.1. ja diginäkyvyyttä Sanoman verkostossa.

Case-Visit-Lahti-kollaasi.png

HS etusivu toi piikin Visit Lahden kävijäliikenteeseen

Mainonnan vaikuttavuustutkimuksen mukaan Lahden seudun mainos kiinnitti lehden lukijoiden huomion erittäin hyvin. Yli yhdeksän kymmenestä mainoksen huomanneesta perehtyi siihen tarkemmin.

Mainosta pidettiin selkeänä ja erottuvana, minkä lisäksi mainostaja erottui siitä hyvin. Avoimissa kommenteissa kehuttiin mainoksen tyylikästä, kaunista ja pelkistettyä toteutusta.

Mainos onnistui vahvistamaan myönteistä mielikuvaa Lahden seudusta kahdella vastaajasta kolmesta. Kiinnostus Lahden seutua kohtaan kasvoi puolella vastaajista.

Lahden seudun mainoksen huomasi 598 000 lukijaa ja sen luki 568 000. Mielikuva mainostajasta parani 401 000 lukijalla, lisätietoa haki 185 000 lukijaa ja verkkosivuilla aikoi vierailla 191 000 lukijaa.

HS monikanavainen etusivu toi merkittävän piikin www.visitlahti.fi:n verkkosivuliikenteeseen.

HS etusivu ja Sanoman digiverkosto tavoitti halutun kohderyhmän

Kallio on tyytyväinen kampanjan tuomiin tuloksiin.

”Panostus näkyvyyteen vaikeana korona-aikana on tuonut haluttuja kohderyhmiä Lahden seudulle. Ilahduttavaa kasvua on näkynyt muun muassa Päijänteen kansallispuiston kävijämäärissä, seudun luonto- ja mökkikohteissa sekä lähiruokaan keskittyvissä käyntikohteissa. Mittaamme myös mielikuvan kehittymistä. Luonto ja vesistö ovat Lahden seudun mielikuvissa kehittyneet jatkuvasti haluttuun suuntaan. Visit Lahden verkkosivujen kävijämäärä sekä sosiaalisen median kanavien seuraajamäärät ja peitto ovat jatkaneet kasvuaan myös kampanjoiden jälkeen. On hienoa, että myös paikalliset asukkaat ovat aktivoituneet.”

Ihmiset etsivät ulkomaanmatkoihin verrattavia lomakokemuksia kotimaasta ja mieluiten lähiseudulta. Lahden seutu halusi tarttua näihin tarpeisiin.

”Lahden seudun vahvuudet tukevat ihmisten muuttunutta arvomaailmaa ja vastaavat koronan aiheuttamaan kotimaan matkailun muuttuneeseen kysyntään. Päijänteen arvoa ja merkitystä ei voi liikaa korostaa, ja kampanjoiden kautta olemme saaneet hyvää selkänojaa jatkuvaan sisällöntuotantoon. Ihmiset kiinnostavat, ja esimerkiksi ruokamatkailun Taste of Visit Lahti -sisällöissä on tuotu esiin Lahden seudun ruokatuottajia, pienpanimoita ja ravintolayrittäjiä. Muun muassa mökkeilijät ovat ottaneet makureitit hyvin vastaan. Urheilumatkailun sisällöntuotannossa hyödynnämme kokoamaamme paikalliset liikkujat -ryhmää. Bränditason ohessa tehdään jatkuvasti taktisia toimenpiteitä – molempia tarvitaan. Bränditasolla haluamme korostaa ympärivuotisuutta ja tuoda Salpausselän näkyviin muunakin kuin kisatapahtumapaikkana.”

Sanoman tarjoamat ratkaisut kiinnostavat, sillä niiden kautta Lahden seutu tavoittaa halutun kohderyhmän ja saa laajaa näkyvyyttä.

"HS monikanavainen etusivu edustaa sitä tasoa, jonne haluamme Lahden seudun matkailukohteena asemoida.  Diginäkyvyyden eri muodot ja retargetointi ovat ehdoton edellytys kampanjan tukena."

Yhteistyö Sanoman kanssa on sujunut hyvin vaihtuvasta aineistosta ja aikataulun tiukkuudesta huolimatta.

”Jokainen pienikin kysymys tai ihmettely on saanut vastauksen viipymättä ja yhdessä on pohdittu jatkosteppejä”, Kallio kiittää.

Monenlaista näkyvyyttä on tarjolla, mutta HS etusivua ei ole muita. Sanoman tarjoamat ratkaisut kiinnostavat meitä, sillä niiden kautta Lahden seutu saa laajaa näkyvyyttä ja tavoittaa halutun kohderyhmän.

Tiina Kallio
Head of Destination Marketing
Lahti region Oy

Kiinnostuitko?

Lue lisää Sanoman uutismediasta

Tutustu printtimainonnan ratkaisuihin

Tutustu digimainonnan ratkaisuihin

Tagit

Printtiratkaisut Digiratkaisut Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Ekologisten pesuaineiden verkkokauppa tavoitti uusia asiakkaita Kasvupalvelun avulla: ”Sanoman asiantuntijat ovat velhoja”

    Julkaistu
    26.9.2025
    Sanoman Kasvupalvelu on tukenut ekologisia pesuaineita valmistavan perheyrityksen kasvua. Ole Hyvä Luonnontuote Oy on saavuttanut brändinäkyvyyttä ja kasvattanut verkkokaupan myyntiä.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland