Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Natiiviartikkeli toi yli sadan prosentin kasvun Kekäleen verkkokaupan kävijämääriin

Kekäle tavoitti erinomaisesti uutta naiskohderyhmää IS.fi/menaiset-osiosta. Mekkoja myyntiin kampanjan aikana 84 % enemmän kuin samanpituisella edeltävällä ajanjaksolla.
Kekäle-hero.jpg
9.6.2021
Jaa:FacebookXLinkedin

Kotimainen vaateketju Kekäle halusi tavoitella uusia kävijöitä verkkokauppaansa, lisätä asiakasvirtaa myös myymälöiden puolelle ja tuoda esiin laajaa mekkotarjontaansa kiinnostavalla tavalla. Keinoksi valikoitui natiiviartikkeli IS.fi:n Me Naiset -osiossa.

”Valitsimme natiiviartikkelin siksi, että sen kautta pääsimme kertomaan pukeutumisfilosofiastamme laajemmin kuin perinteisen mainospinnan. Halusimme tavoitella uutta naiskohderyhmää”, kertoo Kekäleen markkinointipäällikkö Outi Marttinen.

 IS.fi/menaiset-osion artikkelissa keskityttiin medianmukaiseen toteutukseen, ja sen keskiöön nostettiin vinkit mekko-ostoksille.

Artikkeliin ohjattiin IS.fi:n etusivulta sekä IS/Menaiset-osion etusivulta

Nyt julistetaan mekkokausi avatuksi – nappaa täsmävinkit ja unohda kotihousuissa nyhjääminen!

Case Kekäle kollaasi

Mekkoja myytiin kampanjajaksolla 84 % enemmän

Kampanja onnistui yli odotusten. Natiiviartikkeli keräsi sivunäyttöjä ja kävijöitä lähes tuplasti enemmän kuin vastaavat kampanjat keskimäärin:  yli 100 000 sivunäyttöä ja yli 70 000 kävijää. Lukuajat olivat pitkät, eli artikkelin parissa on viihdytty hyvin.

Artikkelin lukijoista 86 % oli naisia. Kampanjalla tavoitettiin erityisesti 35–44-vuotiaat sekä 65–74-vuotiaat lukijat.

”Uskon, että kontekstin merkitys kampanjan onnistumiselle oli iso. Olin yllättänyt, että ensimmäinen kokeilu oli näin toimiva. Kampanjan luvut olivat hieno onnistuminen.”

Marttinen on tyytyväinen erityisesti siihen, että kampanjalla tavoitettiin uudentyyppistä kohderyhmää ja saatiin kasvatettua Kekäleen tunnettuutta.  

”Jos myyntiä vertaa samaan ajankohtaan keväällä 2019, niin mekkoja myytiin kampanjajaksolla noin 17 % enemmän. Kun vertaillaan kampanjajaksoa edeltävää samanpituista ajanjaksoa, mekkoja myytiin 84 % enemmän. Verkkokaupassamme mekkokategoria oli selkeästi myydyin kampanjan aikana. Kun artikkeli julkaistiin 28.4., verkkokaupan kävijämäärissä oli kasvua 107 %”, Marttinen kertoo.

Kampanja kasvatti Kekäleen tunnettuutta ja ohjasi tehokkaasti ostoon

Mainonnan vaikuttavuustutkimuksen mukaan Kekäleen mainosartikkeli onnistui tavoittamaan lukijat hyvin: lähes yhdeksän kymmenestä lukijasta tutustui artikkeliin ja kolme neljästä katsoi myös kuuluvansa sen kohderyhmään.

Luovasta toteutuksestaan artikkeli sai selvästi toimialakohtaista keskiarvoa paremman arvosanan. Sitä pidettiin harvinaisen kiinnostavana, viihdyttävänä ja hauskana.

Natiiviartikkeli onnistui vaikuttamaan yleisöönsä keskimääräistä paremmin: yli kolme neljästä lukijasta raportoi mielikuvansa mainostajasta parantuneen ja seitsemän kymmenestä kiinnostuksensa Kekälettä kohtaan kasvaneen. Kolme viidestä kertoi myös harkitsevansa mainostajan tuotteiden ostamista mainoksen nähtyään.

Mainonnan brand lift:

+ 227 %

Mainonnan muistaminen

+ 65 %

Tunnettuus

+ 311 %

Harkinta

+ 800 %

Ostoaikomus

Yhteistyö Sanoman kanssa oli sujuvaa ja ripeää. Saimme Sanomalta tuotantoapua, ja Sanoman kautta tavoitimme kuluttajia laajasti. Kampanjan brand match oli meille erinomainen.

Outi Marttinen
Markkinointipäällikkö
Kekäle

Toimisiko natiivimainonta sinunkin yrityksesi mainonnassa?

Lataa natiivimainonnan opas

Tagit

Aikakausmedia Natiivimainonta Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
  • ”Jääkaapin ovessa se taas oli” – Kalusteverstas luottaa näkyvyyteen HS Aluemarkkinoissa ja saa siitä hyviä tuloksia

    Julkaistu
    21.8.2025
    Yrittäjä Pekka Lahtinen uskoo, että brändäys ei ole vain suurten yritysten etuoikeus. Säännöllinen mainonta HS Aluemarkkinoissa on ollut ratkaiseva tekijä Kalusteverstaan asiakaskunnan kasvattamisessa. Kun näkyvyys on kohdallaan, tuloksellisuus seuraa perässä.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • LähiTapiola sai huipputuloksia natiivimainonnalla

    Julkaistu
    25.6.2025
    Natiivikampanja nousi LähiTapiolan vuoden toistaiseksi parhaaksi mediatoimenpiteeksi ja osoitti, että vaikuttava tarina voi tehdä vaikeasta aiheesta lähestyttävän.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland