Oshee-vitamiinivesien liikkuvan kuvan kampanja kiri näytöstyylillä maaliin
Tavoite
Suomalainen elintarvikeyritys Evoke lanseerasi keväällä 2024 kolme uutta vitamiinivettä Oshee-brändin alle. Oshee on urheilujuomien markkinajohtaja, joka lähti tuomaan lisää vaihtoehtoja vitamiinivesien kategoriaan.
Tavoitteena oli kasvattaa Osheen markkinaosuutta monimediallisella kampanjalla. Kampanjalla haluttiin tavoitteilla uusia käyttäjiä ja vakiinnuttaa juomia jo kokeilleita lojaaleiksi ja tyytyväisiksi asiakkaiksi. Urheilujuomissa haluttiin säilyttää markkinajohtajuus ja samalla vahvistaa brändiä.
Ratkaisu
Kampanjakokonaisuuden suunnittelun taustalla oli kohderyhmäymmärrys. Koska kampanjan kohderyhmänä olivat nuoret aktiiviset kaupunkilaiset, kampanjan pääkeinoiksi valikoituivat videomainonta Ruudussa ja uutismediassa sekä tunnistekumppanuus Erikoisjoukot-ohjelman kanssa Ruudussa.
”Erikoisjoukot oli meille kiinnostava formaatti. Oshee on aktiivinen ja energinen brändi, johon liittyy itsensä voittaminen ja haastaminen. Brand match Erikoisjoukkojen kanssa oli erinomainen”, kertoo Evoken markkinointipäällikkö Eeva Marttinen.
Sisällöt otettiin haltuun erottuvilla mainosratkaisuilla. Videolla haettiin tunnetta, vaikuttavuutta ja tavoittavuutta.
Tulokset
Ruutu-videoverkostossa kampanja kerrytti lähes 5 miljoonaa mainosnäyttöä alle sentin loppuunkatseluhinnalla. Sanoman videoverkoston voima ylitti asiakkaan odotukset.
Tämä oli erittäin hyvä ja onnistunut startti Oshee-vitamiinivesien lanseeraukselle ja laajentamiselle. Tulokset olivat positiiviset, ja myynti kehittyi hyvin. Varsinkin Erikoisjoukot oli todella positiivinen yllätys.
Erikoisjoukot tavoitti Ruudussa ja Nelosella viikoittain 968 000 katsojaa ja kokonaisuudessaan 2 974 000 katsojaa. Ruutu-käynnistyksiä sarjalla oli kaikkiaan noin 4,7 miljoonaa.
Uutismediavideon täsmälliset kohdennukset ja vauhdikas luova toteutus lennätti kampanjan näytöstyylillä maaliin. Videoiden loppuunkatselu oli paikoitellen lähes 60 prosenttia, mikä on erinomainen tulos verrattuna somekanavien 2–5 prosenttiin.
”Olen hurjan tyytyväinen Sanoman tiimiin. Saimme todella paljon apua ja nopeita vastauksia. Yhteistyö oli sujuvaa ja lämminhenkistä. Asiantunteva tiimi osasi kertoa formaateista ja avata tuloksia”, Marttinen kiittää.
Kampanja lukuina
5 miljoonaa
mainosnäyttöä Ruudussa.
60 %
videoiden loppuunkatselu uutismediassa.
Kiinnostuitko?
Uutismediavideo on todistetusti toimiva vaihtoehto somemainonnalle
Liikkuva kuva mahdollistaa tunteisiin vetoavan tarinankerronnan.