Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Pohjola Vakuutukselle erinomaisia tuloksia monimediakampanjalla

Taktinen tv-kampanja, erikoisartikkeli, digikampanja ja radio toivat sivustoliikenteeseen satojen prosenttien kasvun.
24.2.2025
Jaa:FacebookXLinkedin

Pohjola Vakuutus lanseerasi vuoden 2022 lopulla menestyksekkään Kaikki kyllä järjestyy -konseptinsa. 

”Tulokset ylittivät tavoitteet heti ensimmäisestä kampanjasta lähtien ja olivat selkeästi toimialan keskiarvon yläpuolella”, kertoo Pohjola Vakuutuksen Marketing Lead Anna Hanström.

Loppuvuodesta 2024 tarjoutui mahdollisuus toteuttaa konseptista jatkuvalle matkavakuutukselle räätälöity taktinen viesti laajemman monimediakampanjan yhteydessä. Osaksi taktisen monimediakampanjan tv- , video- ja radiomainontaa tukemaan päivitettiin parin vuoden takainen Näitä vahinkoja suomalaisille sattuu maailmalla -erikoisartikkeli IS.fi:hin ja HS.fi:hin. 

Kustannustehokkuus ja vaikuttavuus kasvuun toiston myötä

”Pyörää ei kannata keksiä uudestaan, vaan kehittää olemassa olevaa. Erikoisartikkeli toimi jo edellisellä kerralla todella hyvin. Kustannustehokkuus ja vaikuttavuus kasvavat toiston myötä”, Hanström sanoo.

Matkavakuutus ei ole heräteostos, joten Pohjola Vakuutukselle on tärkeää kasvattaa tietoisuutta tuotteesta matkustavien ja tulevaisuudessa matkaa suunnittelevan mielessä. 

Lukijat viettivät artikkelin parissa keskimäärin 1,5 minuuttia mikä osoittaa, että sisältö kiinnosti ja siihen syvennyttiin. Sivulatauksia artikkeli kerrytti 200 000 ja kävijöitä noin 100 000.  

Kampanjan tavoitteena oli harkinnan ja preferenssin kasvattaminen Pohjola Vakuutuksen jatkuvaa matkavakuutusta kohtaan. Tulokset puhuvat puolestaan. 

”Monikanavaisen kampanjakokonaisuuden aikana tuotteen sivujen kävijämäärä kasvoi satoja prosentteja edellisen vuoteen verrattuna. Brändimittareihin kampanjakokonaisuus toi uusia ennätyksiä spontaanin tunnettuuden kasvaessa edellisistä jo hyvistä tuloksista 13,5 % ja kokonaishuomioarvon kasvaessa 15,3 %, mikä ylitti 51 % OP Ryhmän kampanjoiden ja 57 % Dagmarin tietopankin keskiarvon”, Hanström avaa tuloksia. 

Liiketoiminnallisiin mittareihin kampanja toi erinomaista värähtelyä. Jopa 29 % kertoi kampanjan kasvattaneen ostoaikomusta, ja 28 % kertoi kiinnostuksen kasvaneen Pohjola Vakuutusta kohtaan. 5 %:n harkinnan kasvu on poikkeuksellisen hyvä yhden kvartaalin kasvutulos. Tämä kertoo siitä, että olemme tehneet oikeita valintoja ja mainontamme puhuttelee oikeita kohderyhmiä.” 

Anna Hanström
Marketing Lead
Pohjola Vakuutus

"Haluamme, että suomalaiset ovat vakuutettuja ja turvattuja. Jos tulee ikäviä yllätyksiä, taloudellinen tilanne pysyy vakuutuksen avulla stabiilina. Olemme systemaattisesti rakentaneet Pohjola Vakuutuksen brändiä ja Kaikki kyllä järjestyy -lupaustamme, mikä alkaa nyt kantaa hedelmää. Asiakkaamme myös kokevat tämän lupauksen arjessa, kun se lunastetaan vahinkotilanteissa.”  

Mainonnan bränditurvallisuus on tärkeää 

Yhteistyö Sanoman kanssa on sujunut Hanströmin mukaan äärimmäisen hyvin. 

”Palvelu on poikkeuksellisen hyvää ja asiakaslähtöistä. Pallottelimme yhdessä, mikä on mahdollista kahden viikon varoitusajalla. Heti seuraavalla viikolla lähettiin tuumasta toimeen. Pitkän ja hyvän yhteistyön tuloksena Sanoman yhteyshenkilöt tietävät, mitkä ratkaisut meille sopivat.” 

Hanströmille on tärkeää, että mainonnan bränditurvallisuus on kunnossa. 

”Matkavakuutus on mainonnan näkökulmasta herkkä aihe, varsinkin tällä hetkellä, kun maailmalla sattuu ja tapahtuu. Voin luottaa siihen, että Sanomalla pidetään huolta mainos- ja uutisympäristön sopivuudesta mainonnallemme, eikä mainosartikkeli näy vääränlaisen sisällön yhteydessä. On tosi arvokasta, että Sanoma on hoitanut tämän puolen kuntoon.” 

Pitkäjänteinen ja systemaattinen työ on tuonut tuloksia reippaasti yli odotusten. Tehokkaasti toimineella kampanjakokonaisuudella saatiin aikaan vaikuttavuutta. 

”Välillä raikkaan kaupallinen lähestyminen tekee hyvää brändin rakentamiselle”, Hanström summaa. 

Kampanja lukuina

+13,5 % 

Spontaani tunnettuus: +13,5 %

+10 % 

Autettu tunnettuus: +10 %.

+ 28 %  

Kiinnostus: + 28 %

+ 5 %  

Harkinta: + 5 %, mikä on mittaushistorian 
paras tulos.

+ 29 %

Ostoaikomus: +29 %

+15,3 %

Kokonaishuomioarvo: +15,3 %, 
51 % yli OP Ryhmän kampanjoiden keskiarvon
 

Kiinnostuitko? 

Ole osa sisältöjä, joiden parissa vietetään aikaa

Natiivimainonnalla sisältösi löytää sille sopivan yleisön.

Lue lisää

Kerro tarinoita ja herätä tunteita

Televisio on vaikuttava mainosmedia, joka yhdistää äänen ja liikkuvan kuvan sekä mahdollistaa tunteisiin vetoavan tarinankerronnan.

Lue lisää

Tagit

Digiratkaisut Natiivimainonta TV & video

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Ekologisten pesuaineiden verkkokauppa tavoitti uusia asiakkaita Kasvupalvelun avulla: ”Sanoman asiantuntijat ovat velhoja”

    Julkaistu
    26.9.2025
    Sanoman Kasvupalvelu on tukenut ekologisia pesuaineita valmistavan perheyrityksen kasvua. Ole Hyvä Luonnontuote Oy on saavuttanut brändinäkyvyyttä ja kasvattanut verkkokaupan myyntiä.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland