Renault tavoitti kohderyhmänsä onnistuneella kohdennuksella ja toimivalla luovalla
Renault testasi syksyn Capturin ja Scenicin kampanjoissaan Sanoman uutismediavideota ensimmäistä kertaa.
Renaultilla on käytössään hyvää ja monipuolista liikkuvaa kuvaa.
”Kaikella liikkuvan kuvan materiaalilla ei voida olla tv:ssä, joten on hyvä, että tarjolla on myös muita vaihtoehtoja, joissa sitä voidaan hyödyntää”, kertoo Renaultin tiedotus- ja markkinointipäällikkö Riitta Leskinen.
”Olemme tehneet paljon Tuotenosto-toteutuksia. Näen videon toimivan niiden kanssa hyvänä parina.”
Jatkuva video -ratkaisulla kustannustehokasta tavoittavuutta
Ratkaisuna oli 30 päivän Jatkuva video -kampanjat Renault Captur ja Renault Scenic -automerkeille Sanoman verkostossa. Capturin kampanjassa oli kohdennuksena sähköautoista kiinnostuneet. Renault Scenic -kampanjan kohdennuksena oli kiinnostus uusiin autoihin. Molemmista kampanjoista oli suljettu pois ajokortittomat.
Toimivat luovat ja onnistunut kohdennus toivat tuloksia
Hyvin tehdyt luovat ja onnistunut kohdennus toivat kampanjoille hyviä tuloksia. Capturin video toimi videometriikan mittareilla erinomaisesti. Loppuunkatseluprosentti oli erittäin hyvä 36,4, mikä ylitti reippaasti Sanoman outstream-videoiden keskiarvon 24,9 % (vrt. 1,8 % Facebook ja Instagram)*.
Scenicin video aktivoi käyttäjiä klikkaamaan enemmän verrattuna Capturin aineistoon, joka sen sijaan herätti paremmin käyttäjien huomion.
Capturin videolla huomiota herätti oivaltava, brändin logolla leikittelevä visuaalinen kikka alussa, joka toimii yhdistettynä rauhalliseen leikkausrytmiin ja selkeään graafiseen ilmeeseen. Myös tekstit olivat luettavia ja selkeitä. Scenicin videossa alun kameran liikesuunnan epäsäännöllisyys toimi hyvänä huomion herättämisen keinona.
On hienoa, kun on saatavilla erilaisia digimainonnan mahdollisuuksia perusbannerin lisäksi. Olemme innokkaita pilotoimaan uusia ratkaisuja. Yhteistyö Sanoman kanssa on helppoa, ja apua saa aina tarvittaessa.
Pelkällä lineaaritelevision kampanjalla on Leskisen mukaan yhä haasteellisempaa tavoittaa haluttua kohderyhmää.
”Voi olla, että Sanoman videoverkostolla tavoittavuutta saa paremmin.”
”Automarkkina on tällä hetkellä aika haasteellinen, mutta mainonnalla on ollut selkeästi vaikutusta. Väkeä on tullut sisään ja yhtä lailla lähtenyt onnellisena uuden auton omistajina”, Leskinen toteaa.
*Lähde: 0–3 sekunnin spotit. 100 %:sesti katsotut videot suhteessa käynnistyksiin. Nelonen Media, HS, IS, Videolle. Meta Business Manager 2023–2024, 255 miljoonaa mainosnäyttöä. Sanoman outstream-kampanjat 2023–2024. 730 miljoonaa mainosnäyttöä.
Kiinnostuitko?
Uutisympäristö antaa videolle paremman mahdollisuuden tulla nähdyksi.